هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

تراشه های الماس

1391/7/27 12:53
نویسنده : ساحل
1,747 بازدید
اشتراک گذاری

خوندن و نوشتن رو از امروز شروع میکنیم هیوا. دیگه 5 سالت شده و میتونی اموزش مستقیم رو شروع کنی. خیلی تلاش کردم برای اینکه کارم اشتباه نباهش. اما میشه از این سن شروع کرد. بخصوص که زیاد اصرار میکردی برای خوندن و یخواستی بهت یاد بدم. ممنون از جناب زمانی برای راهنماییهاشون. بسته رو الان گرفتم و هنوز مطالعه نکردم. مطمئنم هیوا میتونه خوب پیشرفت کنه و در مدرسه روی بخشهای دیگه مثل ریاضی و زبان دوم و سوم و بقیه بخشها بیشتر تمرکز کنه. در کنار تراشه ها همچنان انگلیسی ریاضی علوم رو ادامه میدم. و بازی رو البته همیشه و همیشه. فکر نمیکنم توانایی کودک در کلاس اول برای خوندن معلم رو دچار دردسر کنه مگر اینکه معلمو تواناییش کمتر از سوالات کودک باشه و نتونه از پسش بر بیاد. مدرسه هیوا دو زبانست و میتونه راحت تر به انگلیسیش برسه. به امید خدا .

پسندها (1)

نظرات (9)

مصی
28 مهر 91 8:05
سلام عزیزم،ممنون بابت لیست کتابهای خودتان وهیوا جون.منم خواهرم توی 5 سالگی خواندن و نوشتن رو یاد گرفت( 15 سال پیش که موضوع پایان نامه زن عموم بود- میزان آموزش پذیری کودکان در سنین پایین) وقتی رفت کلاس اول معلمش خیلی گله کرد که چرا این کار رو کردین.می گفت موقعی که می خوام درس بدم حوصلش نمی گیره سرکلاس بشینه چون همه رو بلده،وقتی از همه بچه ها میپرسم جلوتر جواب میده واجازه فکر کردن به کسی رو نمیده.
حالا نمی دانم واقعا کار ما اشتباه بود؟شاید اگه همه بچه ها تقریبا توی یک سطح می بودن مشکلی پیش نمیامد ونظم کلاس بهم نمی ریخت.فقط می خواستم تجربه خودمان رو در اختیارت قرار داده باشم،امیدوارم موفق باشید.

مرسی مصی عزیز. سعی میکنم نوشتن رو یادش ندم. اما علاقه زیادی داره و امیدوارم این مشکلات پیش نیاد. مدرسه هیوا دوزبانه هست و بخشهای زیادی داره روش تمرکز کنه. ممنون بابت اطلاعات خوبت عزیزم.
ستایش
29 مهر 91 9:33
سلام ساحل جون منم شیراز زندگی می کنم دخترم سه ساله هست الان می ره مهد نیکان فضل آباد درجه یک هست اما در عمل نمی دونم چه جورییه دخترم هیچی برام تعریف نمی کنه یکم نگرانم. خیلی ناراحتم که برام مقدور نبود بیارمش مهد جوانه ها یا سایر مهدای معروف و خیلی دلم می گیره ولی دوست دارم دبستانش عالی باشه .اگه ممکنه می شه اسم دبستانی که برا هیواجون انتخاب کردید رو برام بنوسید.ممنون می شم

سلام عزیزم. متاسفانه مهد رو نمیشناسم. اما زیاد هم مهم نیست. نگران نباش. مدرسه هیوا مهر تابان هست. نرسیده به پل معالی اباد. دوزبانه هست. سال اینده میذارم بره . موفق باشی.
منا(مامان سودا)
30 مهر 91 17:00
سلام ساحل جون واقعا بابت وبلاگ خوبت ممنون هر بار که مطالب آموزشی شما رو میخونم واطلاع رسانی میکنید شما رو دعا میکنم ممنون
ساحل جون میخواستم یه سئوال بپرسم در ارتباط با تراشه های الماس من خیلی فلش کارت برای دخترم گرفتم خواستم ببینم اگه سی دی رو نداشته باشه دختر من و فقط با فلش کارتا جلو بره کافیه یا باید سی دی هم براش بخرم منظورم اینه که پکیج تراشه های الماس رو باید بخرم
و اینکه اگه دستور العمل این پکیچ تراشه های الماس رو بنویسید برام ممنون میشم
دیدم که تو تبادل نظرات نوشته بودید 5 بار در روز به مدت 10 ثایه در فواصل نیم ساعت فقط متوجه نشدم منظورتون از 5 دفعه چیه یعنی یه کلمه مثل مامان نزدیک به 25 بار باید تکرار بشه و اینکه چند کلمه در روز بایدآموزش بدیم


دوست خوبم.اگر میخوای برنامه اموزش رو شروع کنی پیشنهاد میکنم بسته هارو تهیه کن و طبق برنامه خودش با فلش کارتهای خودش پیش برو و کتابهاش. خیلی خیلی بهتر هست. سی دی ها مهم نیستند اما اینکه بسته رو داشته باشی خیلی مهمه به نظرم. موفق باشی.
رعنا
2 آبان 91 15:55
ااااااا سلام
ساحل جان یادمه موافق تراشه ها نبودی
چی شد نظرت عوض شد؟

ببوس این فرشته نازو


سلام عزیزم. هنوز هم دو دلم. هیوا دو ماه دیگه 5 ساله یمشه و میتونم با روشهای مستقیم بهش اموزش بدم. علاقه زیادی پیدا کرده نسبت به خوندن و نوشتن. گفتم شروع کنم ببینم چطور میشه. خب خیلی خوب هم جلو رفته. یکبار کلمات رو میخونه یاد میگیره. اما هنوز هم از اقای زمانی پاسخی نگرفتم که کودک این کلامات رو حفظ میکنه یا هرجا ببینه میتونه بخونه. و امیدوارم برای مدرسه مشکلی براش پیش نیاد. نمیدونم.من هنوز برای سنین پایین موافق این تراشه ها نیستم. اصلا درست نیست ملاک باهوشی بچه رو گذاشت روی توانایی خوندن و چون میتونه یاد بگیره بهش یاد داد بخونه. وقتی میشه هزار راه دیگه رو برای کودکی کردن بچه انجام داد. اما هیوا 5 سالشه دیگه.)
مامان امیر علی
6 آبان 91 18:08
مهد هیوا جون به نظرم خوب اومد اما تهران مهدها اصلا خوب نیستند و فقط به صورت طوطی وار چهار تا شعر و دو تا کپی از نقاشی یاد می دن و نمی زارن خود کودک از روی تحقیقات و تجربه های خودش تجربه کنه در مورد مهد های تهران که اینطوریه اما این موسسه خلاقه و بچه ها به اختیار خودشن همه کار می کنن و تجربه پیدا می کنن و اموزشی اصلا نداره و مدرک بین المللی که برای ادامه تحصیل در هر مقطعی و هر جا بخوان می تونن بدون تشریفات پذیرش پذیرش بشن کلا روی استعداد و هدف بچه ها کار می کنه بیشتر ریاضی با چرتکه این موسسه برام مهم بود که فعال سازی نیمکره چپ و راست با همه و این برام مهمتر بود ...

بله عزیزم. مهد هیوا خوشبختانه خیلی خوب و از هر نظر درست رفتار مکنن. البته من به اموزشهای اونها اصلا بسنده نمیکنم. موفق باشی همیشه.
مامان امیر علی
6 آبان 91 18:10
راستی شما امیر علی را در تلویزیون دیدید یا چطوری با ما اشنا شدید میشه در و بلاگ من برام بگیدددد ممنون عزیزم اگه فیس بوک داری بگو بهت اسم بدم ادد م کنی
جانان
7 آبان 91 14:42
سلام ساحل جان مدتیه وبلاگ دختر گلت را میخونم واقعا نمونه یک مادر خوب هستی.

دختر من دقیقا یک سال از هیوا کوچیکتره.
یه سوال داشتم هیوا کلاس باله کجا میره. من دخترم کلاس باله میرفت ولی تعطیل شده دنبال یه کلاس خوبم.
عزیزم اگه برات مقدوره جواب بده


مرسی گلم. البته که مقدوره. شما کجا زندگی میکنی عزیزم. نگفتی. بگو تا راهنماییت کنم. ببوس دختر نازنینت رو.
جانان
7 آبان 91 19:14
عزیزم ببخشید فراموش کردم بگم. من شیراز هستم منزل هم ملاصدرا هست.


خواهش میکنم دوست خوبم. کلوپ توت فرنگی در فرهنگ شهر. بعد از پارک محله ای. خانوم اسماعیلی. سه ساله مربی هیواست و کارشون در شیراز خوبه.
آوا
10 آبان 91 9:39
ساحل جون تو تايپيك زبان يادم با تراشه ها مخالف بودي.مي شه نظرت بگي راجب آموزش خواندن به بچه ها.من چون خودم تجربه اش داشتم به نظرم بچه سر كلاس ديگه به معلم گوش نمي كنه.دليلش ناتواني معلم نيست.دليلش بقيه بچه هاي كلاس هستن و روند مدرسه.و تا آخر نمي تونه به معلمش اعتماد كنه.


عزیزم هیوا دیگه داره 5 سالش میشه و میتونه بصورت مستقیم اموزش ببینه. تحقیق کردم دیدم در تمام دنیا از 4 سالگی به بچه ها اموزش خوندن داده میهش با همین روش و هیوا خیلی زاید اصرار میکرد چرا نمیتونه بخونه. دیدم دارم کوتاهی میکنم در حقش. و مدرسه هیوا دو زبانه هست در حقیقت باید نصف وقت و فکرش رو بذاره روی اون قسمت پس اگر خوندن رو بدونه میتونه روی انگلیسیش هم بهتر عمل کنه. درست مثل این موضوع که انگلیسی رو هم میتونه بنویسه. چه فرقی داره. معلم های ما هم باید باور کنن بچه ها دیگه نمیتونن منتظر سیستم اموزشی ضعیف ما بشن تا 7 سالشون برسه....من با خوندن در سن پایین شدیدا مخالفم اما در این سن نه.