هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 24 روز سن داره

هیوای آسمانی من

کتابهای تربیتی

1391/7/27 15:31
نویسنده : ساحل
3,017 بازدید
اشتراک گذاری

 

سلام. به درخواست دوستان عزیز لیست کتابهای کتابخانه خودم رو میذارم. بعضی از کتابها مخصوص سن خاصی هست. بعضی حالت مجموعه داره که به نظرم برای هر مادری لازم هست. سعی میکنم لزوم د اشتن هر کدام و میزان مفید بودنش رو بنویسم. اینهم لیست : 

از انتشارات صابرین :

تربيت بدون فرياد

نويسنده  هال ادوارد رانكل
مترجم  اكرم كرمي

 

 کودک و حدو مرزهایش

نويسنده / نويسندگان: دکتر هنری کلاود - دکتر جان تاون سند
مترجم / مترجمان: دکتر مینا اخباری ازاد

 

کلیدهای برخورد با کودک 1 ساله  ( تا 4 ساله رو خریدم بر حسب سن هیوا در هر سن )


كليدهاي شناخت و رفتار با دخترها

نويسنده / نويسندگان: دكتر نانسي اسنايدرمن/ پگ استريپ
مترجم / مترجمان: اكرم كرمي

 

چگونه به کودک خود "نه" بگوییم .

نویسنده : دکتر ویل ویلکاف

مترجم : زهرا جعفری

 

مشکلات خواب کودکان 

نویسنده : دکتر سوزان گاتلیب

مترجم : اکرم کرمی

 

آشپزی نوین برای کودکان

نویسنده : بلاندین مارکاده

مترجم: دکتر افرا شکوهیان

 

کلیدهای تربیتی برای والدین تک فرزند

نوشته: کارل پیت هارک

مترجم: دکتر مسعود حاجی زاده

 

کلیدهای پرورش هوش عاطفی 

نوشته : دکتر جان گاتمن

مترجم: فرناز فرود

-------------------------------------------------------

کتابی بسیار عالی که هر مادری باید بعنوان یک رفرنس همیشه در اختیار داشته باشه. این کتاب توسط خانم جو فراست نوشته شده. که برنامشو قبلا در ماهواره میدیدم و الان هم به فارسی پخش میشه. رهنمودها و دیسیپلین این خانم واقعا قابل تطبیق برای ما ایرانیها هست و میشه بهش عمل کرد. بخصوص که زیر نظر دکتر ولی سهامی یکی از روانشناسان خوب ایرانی تدوین و چاپ شده.

  كتاب مادر كافي

نوشته: جو فراست[کتابها]
ناشر: زوار[کتابها]
ترجمه: مهبد ابراهيمي[کتابها]  

بهرتین کتاب برای مادرانی که نمی دونن چطور و چه بازیهایی میشه با کودک کرد. 

بازی و سرگرمی های آموزشی کودکان پیش دبستانی ( 2/5 تا 5 سالگی )

نویسنده : سوزان مردیت

مترجم : سیروس حدت

انتشارات خجسته.

 

و این کتاب هم همینطور

 

به کودک خود خواندن بیاموزید.

نوشته : بتی روت

ترجمه : منیژه گازارانی

انتشارات خجسته

 

والدین فهمیده ، کودکان تیز هوش

نوشته : دکتر جوان فریمن

مترجم: لیلا صالحی

انتشارات نسل نو اندیش

 

اینهم کتاب بسیار خوبی هست.

به بچه ها پفتن از بچه ها شنیدن

نوشته : ادل فابر

مترجم: هانیه حق نبی مطلق

 

بازیهای خلاق 

نوشته : شیلا الیسون

ترجمه:لیلا انگجی

 

یکی از کتابهایی که باید در هر خانه ای باشه.

دنیای شیرین بچه داری 

نوشته : لورانس پرنو

مترجم" لیلا سازگار

انتشارات زوربهان

 

چگونه با کودکم رفتار کنم

نوشته : دکتر گاربر

.........................

کتابهای دیگری هم هست و سایتهای خیلی زیادی برای خوب فهمیدن و خواندن. سایتهای ایرانی و خارجی که زیاد سر میزنم. و کتابهای دیگه ای که هنوز نخریدم و در فرصت نمیگنجه گذاشتنشون. امیدوارم کمکی کرده باشم.

پسندها (1)

نظرات (16)

مامان طلا
28 مهر 91 0:03
ساحل خیلی دوستت دارم



منهم همینطور عزیز دلم.
حسنا مامان ایلیا
29 مهر 91 9:16
سلام ساحل جان ممنون واسه لیست کتاب هات که در اختیارمون گذاشتی چقدر مهربونی که این همه وقت میذاری برای بقیه بازم ممنون
باشه چشم کتاب مادر کافی را حتما می خرم و می خونم دارم برنامه ایلیا را لیست میکنم تو اولین فرصت برنامش را ردیف می کنم بعدشم به راهنمایت بیشتر نیاز دارم وقتی برنامه را کامل کردم جهت راهنمایی دوباره مزاحمت می شم


خواهش میکنم. من در خدمتم دوست خوبم. موفق باشی.
لیلا
29 مهر 91 16:11
سحر جون ممنونم از لیست کتابها ،جایی گفتین که برای هیوا جان از زمان نوزادی برنامه داشتین میشه بگین چی بوده؟ یعنی آموزشها در چه حدی باید باشه؟
یک سوال دیگه هیوا خانم کجا کلاس باله میرن؟


لیلا جان برنامه های نوزادی هیوا و حتی زمان بارداریم مربوط به مونتسوری بوده. در کتاب مادر کافی کمی از قوانین هست میتونی بخونی و بهتر انجامش بدی. حدش زیاد مهم نیست مهم نحوه انجامش هست. هیوا کلوپ توت فرنگی میره در فرهنگ شهر خانم اسماعیلی.
آوا
30 مهر 91 17:36
ممنون خانمی بابت لیست کتابها
راستی از روی چه کتابی واسه هیوا جان داشتن بچه را توضیح دادی؟


خواهش میکنم دوست خوبم. دایره المعارف تصویری خردسالان عزیزم.
لیلا
1 آبان 91 23:44
سحر جان ممکنه عکس دایره المعارف رو هم بگذاری؟
مصی
2 آبان 91 22:30
من مادر کافی،مشکلات خواب کودک،چگونه به کودک خود نه بگوییم،چگونه با کودکم رفتارکنم،به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن،تربیت بدون فریاد رو خواندم از همه خوشم آمد مخصوصچا مادر کافی که خیلی ساده و شیرین نوشته شده ولی نمی دانم چراتربیت بدون فریاد زیاد بهم نچسبید.شما هم این حس رو داشتید؟یا فقط من اینطوری ام؟


مصی جان. کتاب مادر کافی هیمشه حل مشکلاته. همیشه. تربیت بدون فراید رو منهم زیاد ارتباط باهاش برقرار نکردم. علتش عدم سازگاری با فرهنگ ماست . به همین سادگی. نیمشه هر کاری که اروپا و مادر و پدر اروپایی میکنه ماهم انجام بدیم. ما روش زندگیمو فرق داره و باید اطلاعاتی رو که از کتابها برمیداریم با منطق و روش زندگی خودمون تلفیق کنیم. بهمین خاطر بهت نچسبیده.
مهدیه
4 آبان 91 2:49
سلام عزیزم ممنون از اینکه وقت می زاری وما رو راهنمایی می کنی.
امشب اصلآ حالم خوب نیست بعد از ینهمه گشتن دنبال یه مهد خوب برای دخترم یه اموزشگاه زبان پیدا کردم خیلی رفتارشون با بچه ها خوب بود خیلی تا حالا همچین جایی با این کیفیت ندیده بودم اولش دودل بودم اما بعدش از ثبت نامش خوشحال .حالا بعد تز یک ماه می خواد کار بچه های کم سن رو تعطیل کنه بهش گیر دادن که چرا فارسی یاد می ده یا از این جور بهانه ها ! دوبار طفلی دخترم آواره شد .حالا که سایت مهد دختر گلت رو دیدم دلم آتیش گرفت . چرا همچین جایی توی شهر ما نیست خسته شدم از بس گشتم وجایی پیدا نکردم.! چیکار کنم.؟


مهدیه عزیزم خیلی بارن ناراحت شدم. نمیدونم چی بگم اما اینو بدون اواز دهل شنیدن از دور خوشست رو درست گفتن. خیال نکن مهد هیوا هم کامل هست و از هر لحاظ خوب. جای خوب و تمیزی هست و رسیدگی مربیش عالیه. اما من بیشتر اموزهارو خودم تو خونه بهش میدم و اونجا مکمل هست حتی اموزشهای مونتسوری رو. اما واقعا بچه ها در محیط مهد و کنار بقیه همسنهاشون سطح یادگیریشون بسیار بالا میره. شما کجا زندگی میکنی عزیزم؟؟؟خودت باهاش کار کن. منهم کمکت میکنم. امیدوارم اروزی همه مادرها براورده بشه که چیزی جز خوشبختی و ارامش جگر گوشه هاشون نیست.
مامی ژوان
6 آبان 91 14:44
سلام دوست عزیزم
مرسیییییی کتابها واقعا عالی بودن. به وب لاگ ژوان من هم سر بزنید. من شمارو لینک می کنم، خوشحال می شم که با هم در ارتباط باشیم...
بووووسسسس


عزیزم لینکت کردم. به ژوان ناز هم سر زدم با اون اسم خوشگلش. حتما باعث افتخار منه دوستی باشما
زهره مامی ژوان
2 دی 91 16:52
ساحل جون کجایی؟ دلم برای تو و هیوا جون تنگ شده، بابا یک عکسی پستی چیزی!!! فکر کنم حسابی سرت شلوغه، شاد باشی عزیزم...


زهره جونم کلی پست گذاشتم کهههههههههه. ژوان خوشگلم چطوره عزیز دلم.؟ خیلی پست گذاشتم.
رها
25 بهمن 91 12:18
سلام عزيزممممممم اگه ميشه منو راهنمايي كني.من پسر 4ماهه دارم ميخوام زبان انگليسي بهش ياد بدم راهنماييم ميكنين كه بايد از كجا شروع كنم ممنون ميشم بوسسسس


سلام. دوست خوبم همونطور که میدونی زبان رو از سن 2 سالگی شروع میکنن نه به این زودی که!!!! بچه ای که هنوز زبان فارسی هم حرف نمیزنه رو نیمشه با زبان دوم آشنا کرد. اونهم از الان.
مامان مهرتاش کوچولو
23 اردیبهشت 92 11:35
ساحل جون سلام عزیزم تقریبا هر روز میام و پستات و می خونم ... حتی پستای قدیمی رو خیلی دوست دارم بیشتر باهاتون آشنا بشم اگه تهران بودم حتما قرار میذاشتم حضوری ببینمتون واقعا از توجهتون به هیوا و آیندش لذت می برم مهرتاش من 13 ماهشه و خیلی دوست دارم یه برنامه براش داشته باشم که بتونم به تقویت هوش و حافظش کمک کنم و مهارت کلامیش و بالا ببرم ... مثل هیوا جون یه کوچولوی باهوش و فعال بشه ... میشه بهم کمک کنین آخه اینجایی که ما هستیم هیچ کسی نیست به من تو این زمینه کمک کنه آدرس وبلاگ مهرتاش و گذاشتم اگه لطف کنین سر بزنین و به من کمک کنین یه دنیا سپاسگزارتون میشم یه سوال خصوصی هم داشتم شما خودتون مشاور کودک هستین ؟
مامان مهرتاش
23 اردیبهشت 92 11:45
راستی خوش به حالتون اینجا خبری از کلاس های مونته سوری و این حرفا نیست میشه تجربیاتی که در این زمینه دارین و به ما هم بگین ؟ راستی هنوز نتونستم با آقای زمانی ارتباط برقرار کنم چکار کنم ؟
مامان سپهر
26 اردیبهشت 92 14:28
دوست عزیزومهربان که درپرورش و تربیت نسل آینده بسیار سهیم هستی و با نیت خیر و صمیمیت تمامی تجربیاتت رودراختیارما میذاری من شاغل هستم ولی خیلی دلم میخواداز اطلاعات روزبهره بگیرم.ممنون از لیست کتابهات.ازنمایشگاه تهیه کردم .خیلی خیلی خیلی کمک کننده بود خیلی از همکارهام هم به اونها نیاز داشتند. بی نهایت سپاس.آرزومیکنم در پرورش هیوا جان پیوسته موفق باشی.شادو سلامت وکامرواباشی.سپاس


دوست مهربانم

از اینکه تونستم از راه دور کمکی به دوستای راه دور و مجازیم بکنم واقعا خوشحالم. واقعا خوشحال شدم که کتابها رو تهیه کردید. به همه دوستان خوبت سلام برسون. ممنون از اظهار لطفت عزیمز. و ممنون از ارزوی زیبات. تو هم شاد و سالم باشی عزیز دلم.
مامان آیلا
13 بهمن 92 17:59
سحر جان انسان دوستی جالبی داری
ساحل
پاسخ
ممنونم. نظر لطف شماست عزیزم. از اینکه باهات آشنا شدم خوشحالم.
مامان رویا
13 اسفند 93 9:43
سلام عزيزم ...چقدر جالب كياراد من الان دو ساله و ده ماهه است و من بيشتر اين كتابها را توي كتابخونه خودم دارم و خوندم ...حتما بقيه ليست را هم كه ندارم تهيه ميكنم ...ممنون از لطفت...
ساحل
پاسخ
منیره ازانی
16 خرداد 94 13:49
سلام عزیزم ممنون که زحمت کشیدی اگه میشه ادرس سایتهای مفید ایرانی و بیشتر خارجی رو برام میذاری خیلی لطف میکنی اگه برام میلش کنی ممنون عزیزم
ساحل
پاسخ
عزیزم در سایت من مادران امروز بخشی هست مرتبط با سایتها میتونید مراجعه کنید.