هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

هیوای آسمانی من

پایان مرحله دوم.

1391/11/7 13:55
نویسنده : ساحل
1,614 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به همه. بخصوص دوستان تراشه ای عزیز :)

 

هفته پیش مرحله دوم و کتاب دوم تمام شد و ما به مرحله بعدی رفتیم. برای هیوا یک هدیه خریده بودم از 

قبل و کیک. :) قبل از دادن هیده یک بار دیگر کل کلمات و جملات را مرور کردم تا مطمئن شوم بخوبی در

یادش مانده است. کلمات " دوست دارم " " سیب " ماکارونی " " ناهار " در کارتها نبود و فقط روخوانی

کردیم. 

این بازی همیشگی ماست. خرس هیوا را آوردیم برای معلم بازی 

و دختری ک لباس زیبایی برنگ گل روی خودش هم پوشیده بود . :))

jvhai ih

بعد کارتها را به شکل پله چیدیم. من همیشه این نوع چیدمان را انجام میدهم چون هیوا خیلی به پله و

آپارتمان و خانه سازی علاقه داره برای همین با کارتها این اشکال رو می سازیم.

 

تراشه ها

 

هیوا خواند و بعد با کارتها خودش جمله می ساخت .

 

 

بعد از این کار و تکرار آن کتاب را به دست دخترم دادیم. دخترکم خیلی کتابش رو دوست داره. هفته ای

چند بار همراهش میبره مهد کودک برای دوستاش میخونه.:))

تراه ها

باز کرد و شروع به خواندن کرد.....

 

همه را خواند با دقت و بدون اشتباه و چشماشو گرفت و من هدیشو بهش دادم . یک مجموعه فنجان و

نعلبکی مثلاااااا نقره :)))))

ذوقو میبینید :)))))))))))))))) ذوق کردن هیوا رو میگم ...:)))خنده

و هیوای من با هدیه و کتاب قدیمی :))

دوباره از جناب زمانی تشکر میکنم. منتظر دریافت نوشته خوبتان در این قسمت نیز هستم. 

و اما مرحله سوم....با هیوا تمام کارتها را از خط چین جدا کردیم هر دو باهم. مشارکت کودک در اینکار به

احساس مسوولیت و وظیف شناسی او در قبال شروع کار بعد و مرحله جدید خیلی کمک میکنه. بعد با

کاغذ رنگی کارتهای مخصوص به هر درس رو از روی شماره جدا کردیم لای هر کدام یک کاغذ رنگی

گذاشتیم. و کتاب همراهش رو هم با قیچی بردیم و برگه اول رو با چسب کاغذی بردیم و چسباندم روی

درب کمد .

 

شروع کار :

 

خب من بجای بخش از کلمه حرکت استفاده کردم نمیدونم درسته یا غلط اما مفهوم بخش خیلی

سنگینه. پس به هیوا گفتم در هر کلمه ببنیم با خوندنش چند بار دستامون حرکت میکنه رو به بالا. 

مامان میشه ما      مان

و برای صدا از انگشت 

م   ا  م  ا   ن 

بار اول خودم براش توضیح دادم. بار دوم با هم گفتیم. بار سوم خودش همه رو فهمید و گفت. تا شب 4

بار ازم خواست برم و باهاش معلم بازی کنم. منهم چند تا از عروسکهاش رو نشوندم روی صندلی و هیوا

همه رو درست گفت. و امروز کلمه جدید رو شروع میکنیم.

هیوا خیلی خوشحاله. مرتب میگه این کتاب رو تموم کنم میرم مرحله آخر و میتونم همه کتابامو بخونم.

وقتی میام و میبینم گوشه تختش کنار کتابخونه رها شده دورش پر از کتاب داره برخلاف گذشته به حروف

و جملات نگاه میکنه دقت میکنه ، دستای کوچولوش رو  زیر کلمات حرکت میده یا میخونه یا میگه خ چ مثل

چشم ب ا م ....فقط درونم گرما رو حس میکنم. برام مهم نیست معلمش چه رفتاری خواهد داشت. من

تاما سعی خودم رو برای شناسوندن این روش و این بچه ها در مدرسه خواهم کرد. باز هم از شما معلم

خوب آقای زمانی نازنین ممنونم.

 

شاد باشید و سالم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

یاس
7 بهمن 91 15:16
سلام و تبریک به شما و دخترگلتون. ساحل جون می شه منو راهنمایی کنید چه جوری مفهوم شمارش رو به دخترم یاد بدم دخترم طوطی وار تا 20 می شماره البته از روی آهنگ گوش داده و حفظ شده اما تا 4 رو فقط مفهومش می دونه دخترم 2 سالو 10 ماهشه. یک دنیا سپاس


سلام عزیزم. برای سن دخترت همین طور شمردن خوبه. خب برای فهماندن مفهوم عدد باید ابتدا از فارسی شروع کنی. که میشه اموزش ریاضی. خیلی راه ها هست و تو باید حتما از روشهای بازی و غیر مستقیم استفاده کنی. یاد داشت کردم که بازهیای مخصوص رو در پستی بذارم که بتونی با تصویر ببین. موفق باشی.
مرضیه
7 بهمن 91 17:38
گفته بودی : برام مهم نیست معلمش چه رفتاری خواهد داشت.

من هم موافقم ـ برام مهم نیست ـ رفتارهای ناآگاهانه و مغرضانه مهم نیست ـ ما جلو میریم ـ هر چند صدای تمسخر دانایان این سرزمین توی گوشمون زمزمه ای همیشگی باشد



دقیقا همینطوره. ما جلو میریم. و اماده هر مشکلی هستیم.
حسنا
8 بهمن 91 10:01
عزیز خیلی خوشحالم هیوا گلی می تونه بخونه با سواد شده براش کلی ذوق زدم
منم مطمئن هستم مشکلی برای هیوا گلی در اینده پیش نمیاد نگران نباش پیش بسوی سربلندی وموفقیت


ممنون حسنای عزیزم. قربون مهربونیت عزیز دلم. کلی بوسه .
نسیبه
16 بهمن 91 8:15
سلام سحر جان.تبریک می گم.سحرجان منم شیراز زندگی می کنم الان مهد کودک دخترم نیز آموزش خواندن دارند دخترم گروه سنی 3-4 ساله است من یکم نگران بودم امااااااااا دیروز در جلسه کارگاه خانواده مهد با مادری آشنا شدم که فرزند اولش امسال کلاس اول هست و گفت پسرش قبل از مدرسه خواندن رو کامل بلد بوده و معلمشان بسسسسسسسسسسیار خوشحال بوده و گفته 90 درصد دانش آموزان خواندن رو کامل بلد بودن و بچشون با اشتیاق کامل می شینه کاراشو انجام می ده البته دبستان غیرانتفاعی می ره و مثل اینکه داره کار می شه که همه مهدها خواندن رو آموزش بدن حتی مهد قران رو خودم کتاباشون دیدم از اولش آموزش خواندن داره پس دوست خوبم با خیال راحححححححححت و عشق خواندن را ادامه بده.ببخشید اگر بد نوشتم من نوشتنم خیلی بده.خواستم خبر خوب را به شما داده باشم.


دوست خوبم از خوندن مطلبت خیلی خوشحال شدم. و خیالم بسیار راحت تر شد. ممنون از لطفت. امیدوارم مدرسه هیوا هم همینطور باشه و روزی برسه همه بچه ها با این روش جلو برن. نوشتت خیلی هم عالی و خوب بود. امیدوارم باز هم برام بنویسی عزیزم. ممنونم