هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه سن داره

هیوای آسمانی من

دستور پخت غذای مکزیکی

1393/2/9 12:44
نویسنده : ساحل
2,180 بازدید
اشتراک گذاری

امروز هیوا در مدرسه " جشن کشورها " رو داره. جشن کشور مکزیک :)

 

ما یک روزنامه دیواری درست کردیم و هیوا درباره آداب و رسوم این کشور و کلا جغرافیا و منابع طبیعی صحبت میکنه امروز. من دیروز حدود سی تا از غذای معروف مکزیک رو درست کردم. به نام " تاکو " . غذایی بسیار راحت و مغذی هست برای کودکان. 

گوشت چرخ کرده یا سویا

قارچ یا هویج

خمیر پیراشکی 9595

روغن سرخ کردنی

ادویه و فلفل سیاه

آبلیمو

پنیر پیتزا

سس سالسا

 

ابتدا تمام سویاها یا گوشت ها رو که ترجیح دادم سویا داشته باشه سرخ کردم با ادویه و فلفل سیاه و هیوا کمک کرد برای هم زدن. دوست داشتم هیوا باشه و بتونه بصورت عینی این غذا رو برای دوستاش توضیح بده.

در یک قبلمه دیگه قارچ رو با نمک و آبلیمو تفت دادم و سرخ کردم. مواد رو با هم مخلوط کردم.

خمیرهای پیراشکی رو پهن کردیم و از این مواد به اندازه یک قاشق غذاخوری در هر کدام گذاشتیم با کمی پنیر پیتزا و سس پیاز و جعفری.

سرخ ردیم و چیدیم در ظرف. سس سالسا رو هم بردیم مدرسه چون باید همراه با این سس خورده بشه.

عکس ندارم بذارم چون حدود سی تا درست کردیم و دو ساعتی وقت برد و من حسابی خسته بودم.

امروز تمام کلاس هیوا در مدرسه از پرچم و رنگ و کلاه و لباسهای مکزیکی پر بود . فیلمبرداری هم داشتند و غذای هیوا خانوم رو روی میز گذاشتن. امیدوارم هیوا تونسته باشه کامل توضیحات رو از روی تصاویر روزنامه دیواری بده.

اینهم از یک فعالیت جدید و غذای بسیار خوشمزه.

 

موفق باشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

نسرین
9 اردیبهشت 93 15:20
خسته نباشید عزیزم آفرین به شما مامان هنرمند
ساحل
پاسخ
صدیقه
10 اردیبهشت 93 21:47
وبلاگت عالیه به منم سربزن اگه باتبادل لینک موافقی خبرم کن
مامی
11 اردیبهشت 93 9:45
سلام ساحل جون.ببخشید من هفته 30 بارداری هستم چکارایی انجام بدم تا بچم باهوش بشه؟چی بخورم؟و دیگه اینکه چکار کنم زردی نگیره؟متشکرم
ساحل
پاسخ
سلام عزیزم. کندور بچه رو خیلی باهوش میکنه. برای زردی تخصصی ندارم.
ترمه
14 اردیبهشت 93 11:07
noshe jan
ساحل
پاسخ
شهرزاد
16 اردیبهشت 93 20:37
نوش جان.چه توضیح جانانه ای هوس کردیم
ساحل
پاسخ
پروین
16 اردیبهشت 93 23:22
سلام ساحل جون بوشهراومدین؟
ساحل
پاسخ
برگشتم عزیزم.