هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 1 روز سن داره

هیوای آسمانی من

نظرات (2)

الهه
14 اسفند 91 11:39
سحر جانم برای ریاضی هیوا کارهایی که کردی خوبه. احتمالآ اینایی که الان میگم رو هیوا بلده فقط برای اطمینان مینویسم. هر کدوم رو که باهاش کار نکردی به ترتیب انجام بده.
1- تناظر یک به یک. یعنی مثلآ 10 تا سیب رو بین 10 تا عروسک تقسیم کردن. یا اینکه 8 تا مهمون داریم چند تا قاشق و چنگال و ... نیازه؟
2- مفهوم عدد کمتر و بیشتر رو می تونی با این بازی کار کنی. عددی رو بین 1 تا 10 انتخاب کن تو ذهنت و از هیوا بخواه حدس بزنه اون عدد رو. هیوا که عددی رو حدس زد با گفتن اینکه عدد تو بزرگ تر یا کوچکتره راهنماییش می کنی تا به عدد برسه.
3- جمع. که خب گفتی تا 10 رو بلده. اول جمع با 1 رو کار می کنیم بعد جمع های بیشتر از 1. من نمی دونم هیوا کدوم رو بلده. هدف نهایی ما تو آموزش جمع این هست که بدون شمارش از 1 بتونه جواب بده. هیوا در چه سطحه؟ یعنی اگه میگی 3 با 3 چند میشه از 1 شروع میکنه به شمارش یا مستقیم جواب 6 میده؟
4- شمارش معکوس از 10. برای آموزش تفریق باید معکوس شمردن رو بلد باشه.
بعد از اون می تونی تفریق از 1 رو باهاش کار کنی. تو جمع و تفریق سعی کن از سکه و ماکارونی و ... چیزها که ملموسه استفاده کنی. تو کاغذ خیلی کار نکن. اول فقط یکی کم کن. بعد تفریق های بزرگ تر.
5- هیوا اعداد ترکیبی رو هم بلده حتمآ. اول دوم سوم. من برای یادآوری چون چیزی ننوشته بودی نوشتم این رو هم.
6- مفهوم صفر هم رو کار کردی؟

در مورد این 6 موردی که گفتی اگه جواب بدی من دید بهتری پیدا می کنم و اینکه از این موارد کدوم رو هیوا بلده و کدوم رو هنوز نه.
می بوسمت. امیدوارم خیلی خیلی زود خوب بشی دوستم


الهه عزیزم سلام. ممنون دوست خوبم بهترم. مورد 3 رو میشماره میگه مثلا بگم 3 با 3 میهش چند شروع میکنه میشماره اره
مفهوم صفر رو کار نکردم. میدونه صفر یعنی هیچ .
اعداد ترکیبی رو هم بلده اره
مورد دو رو تابحال کار نکردم
معکوس رو هم نکردم اما خودش میگه برعکس گاهی .
پهمه رو یادداشت کردم که انجام بدم. مرسی عزیزم امیدوارمب تونم جبران کنم زحمتهاتو.

چهارشنبه صبح باهات تماس میگیمر الهه جانم. میبوسمتون. هر چیزی در مورد زبان خواستی بهم بگو عزیزم.

الهه
14 اسفند 91 21:55
سحر جانم خب توی جمع هات صفر رو هم دخیل کن. "7 تا سیب با هیچی میشه چند تا؟"
اینطور که من فهمیدم برای جمع هیوا از عدد 1 شروع می کنه به شمردن. درسته؟ خب الان خوبه. ولی یواش یواش باید بتونه جواب رو بدون شمردن از 1 بگه. هر بار که می خوای باهاش کار کنی بین 10 تا 15 دقیقه باشه فقط که هیوا خسته نشه. اگه هر روز یک مرتبه هم کار کنی کافیه عزیزم.
شمارشتون با دانه های ماکارونی، سکه، مهره های کوچک یا هر چیز دیگه میتونه باشه.
اگه جمع با 1 باشه مثلآ "4 با 1 میشه ...." و هیوا جواب رو مستقیم بدون اینکه از 1 شروع به شمارش کنه خوبه و روی جمع های بیشتر کار کن اگه نه از همون جمع با 1 شروع کن که بتونه بدون شمردن جواب رو بگه.
اول مورد 2 رو کار کن بعد متمرکز شو روی جمع. چون مهمه که هیوا معنی کمتر و بیشتری رو تو اعداد بدونه.
فعلآ هم بیشتر از 10 رو تو جمع و تفریق کار نکن عزیزم.
می بوسمت. منتظر شنیدن صدای گرمت هستم دوستم.


الهه گاهی یک لحظه فقط در یک لحظه با کسی آشنا میشی که احساس میکنی سالهاست باهاشی )) تو همون نفر در زندگی منی. فردا باهات صحبت میکنم عزیزم. ممنون اتفاقا فردا میخوام شروع کنم کارهارو با هیوا.