هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه سن داره

هیوای آسمانی من

نوشته اولین معلم هیوا

1391/8/17 15:24
نویسنده : ساحل
1,768 بازدید
اشتراک گذاری

هیوای عزیزم این نوشته زیبای اولین معلم توست. آقای زمانی کسی که با طرح خوبش توانایی خواندن کلمات را پیدا میکنی. میخواهم برایت این نوشته را به یادگار بگذارم تا همیشه بدانی لایق بهتریها هستی و تمام تلاشم برای خاص بودن توست. امیدوارم ایران به امثال تو افتخار کند و سیستم ناقص آموزش و پرورش بسترهای بیشتری برای رشد بچه های خوب ایران را ایجاد نمیاد و برای افرادی چون جناب زمانی که در راه استقرار و پیشرفت این رشد میکوشند ارزش بسیاری قائل شود. عزیزم تو 10 کلمه را میتوانی بخوانی حتی در کتاب و روی کامپیوتر هم تایپ میکنم میخوانی و اینب رای من بسیار زیباست درست مثل رنگ زیبای چشمانت عزیز دلم. دوستت دارم و از همراه خوبم برای این نوشته زیبایشان ممنونم.

 

باباي نيلوفر 
پست ها: 302 
عضویت: 7/11/1389
 
1391/8/16   4:12 ق.ظ
    
 
سلام ساحل عزیز ؛ 

هیوای نازنین ما یک نخبه ی آسمانی خواهد شد . 
آسمانی ها چشم و چراغ مردم جامعه ی ما هستند . آسمانی ها با علم ، دانش ، اخلاق و ایمان خود چراغ هدایت ملت خود می شوند و همه با افتخار به مشی و منش آنها تأسّی می کنند . 
مطمئن هستم محصول دامان مادری زحمتکش و با دانش و ایمان همچون شما غیر از این نخواهد بود . 

پیشرفت های آهسته و قدم های کوچک اما محکم و استوار هیوا در راه کسب دانش ، نوید روز های پر افتخاری را می دهند . امید واریم شادمانی های شما تا رسیدن به افتخارات جهانی هیوا همچنان مستدام باشد . واقعاً احساسات پاک و زلال شما به همه ی ما انرژی مضاعف می دهد و عزم ما را در راهی که قدم گذاشته ایم استوار تر می کند . 

یا رب این نوگل خندان که سپردی به منش . . . . . می سپارم به تو از چشم حسود چمنش 
پسندها (1)

نظرات (21)

حسنا مامان ایلیا
18 آبان 91 7:16
سلام عزیز برای شما و هیوای عزیز ارزوی موفقیت می کنم همیشه شاد باشید


ممنون دوست خوبم بهمچنین.
مامان سارا...(دردونه جون)
18 آبان 91 12:10
موفق باشی هیوای نازم
ومن هم مطمینم همین گونه می شود که آقای زمانی فرمودند:
نخبه ی آسمانی


سلام عزیزم. ممنونم زهرای مهربان. ایشالله در کنار سارای عزیزم. همه بچه ها باهم. میبوسمتون عزیزم.
مامان مهرسا
18 آبان 91 13:18
سلام سحرجان اين موفقيت بي نظير هيوا جان را بهت تبريك ميگم و مطمئنم اين راه را هم تو مامان آگاه براي هيوا جان به خوبي طي خواهي كرد هنوز منتظر اون مطالب آموزشي شما براي 2 ساله ها هستم دوستتون دارم هيوا جان را هم ببوسيد


متکشرم دوست خوبم. واقعا ممنونم از اینهمه محبتت. من مطالب رو یبار دیگه برات میذارم عزیزم.
مهدیه
20 آبان 91 9:07
سلام سحر عزیز
واقعآ از اینهمه موفقیت دختر گلت خوشحالم وبه تو مادر نونه تبریک می گم.
من نتونستم مهد خوبی برای دخترم پیدا کنم. به دلایلی که قبلآ برات توضیح دادم تصمیم گرفتم دیگه اینقدر انرژیمو روی پیدا کردن مهد نزارم وتوی خونه بهش آموزش بدم برای روابط اجتماعیش به پارک ببرمش ویه کلاس رقص ثبت نامش کنم.ازت خواهشی که دارم هفتهگی در مورد آموزشهای مهد دختر نازت برام بگی تا ایده داشته باشم می دونم وقتشو نداری اما این لطف در حق ما بکنید.ممنون

سلام عزیزم. خواهش میکنم. حتما اینکارو میکنم. امیدوارم بتونی مهد خوبی پیدا کنی چون درواقع هیچ کلاسی جای مهد رو نمیگیره. باور کن اموزشهای مهد اصلا عددی نیست که بخوام بارت بذارم امسال که واقعا هیچ اموزش خاصی نداشته تا بحال اما در باره اموزشهای خودم چشم حتما عزیزم.
مامان پارسا (زهرا)
20 آبان 91 14:39
سحر عزيزم
خيلي وقته كه برات كامنتي نذاشتم. قبلا خواننده تاپيك مادر كافي بودم و فكر كنم تا خاطرات زايمان رسيده بودم ولي به دليل مشغله زياد نتونستم ادامه اش بدم. الان كه اينجا رو دوباره ميبينم و هيواي عزيزم با همان چشمها و نگاه هاي قشنگ و خاصش خواستم سلامي كرده باشم و دست مريزاد به اين همه تلاش مادر خوبي مثل شما. اميدوارم هيواي عزيزت هميشه موفق و شاد باشه.
و راستي عكسهاش خيلي قشنگ بودن و خيلي ناز تر هم شده. ببوسش حتما
به اميد ديدار


سلام عزیزم. مرسی از لطفت و ممنون که با ما همراهی باعث افتخار من و هیواست. شما هم همینطور دوست خوبم. باز هم مرسی.
يك دوست ( الهام)
21 آبان 91 9:30
سلام ساحل جان من به شما بابت دختر باهوش و موفقتون و به هيوا جان به خاطر داشتن مادر آگاه و مهربونش تبريك ميگم و اميدوارم مادران ايراني زيادي به جمع مادراني چون شما بپيوندند تا آرزوي داشتن ايراني موفق فقط در حد يك آرزو باقي نمونه.


سلام عزیزم. خیلی خیلی ازت ممنونم . منهم امیدوارم. در کنار مادران خوبی مثل شما عزیزم. از اشناییت خوشحالم دوست خوبم.
نیلوفر مامان آوا
21 آبان 91 13:54
سلام ساحل عزیز
امیدوارم با هربار ملاقات مجازی شاهد پیشرفت ها و موفقیت های پی در پی تو دوست خوب و هیوای نازم باشم.


سلام فرح عزیزم. ببوس اوای نازنین رو. ممنونم از حضور گرمت عزیزم.موفق و شاد باشی دوست خوبم.
مینو
22 آبان 91 9:58
با سلام وآرزوی موفقیت وشادی برای شما دوست خوبم و هیوای گل.
یه سوال و مزاحمت داشتم برات دوستم . دختر من هم که 4سالشه برنامه خوندن با تراشه ها رو داره حالا که سی دی های زبان این مجموعه رو میبینه آیا میشه مجموعه های دیگه ای مثل دورا و برینی بی بی رو هم به موازات سی دی تراشه ها ببینه و معمولا تکرار شون باید تا چه اندازه در هفته باشه ؟


سلام مینوی عزیزم. بله میتونی اون سی دی هارو هم بذاری ببینه. اصلا مشکلی نیست عزیزم. تکرارشون باید هفته ای دو روز باشه زیاد نباید تی وی ببینه. از بیبی کن رید هم استفاده کن و برینی بیبی.
مامان زهرا
22 آبان 91 13:45
با سلام
خوش به سعادت دخترتون ایشالا 120 سالگیش در کنار شما
دختر من تقریبا چهار و نیم سالشه و مهد میره
اوایل مشکلی نداشتیم ولی چند وقتیه توی مهد دست به سیاه وسفید نمیزنهو حتی صبحانشو نمی خوره . هر تشویق و تنبیهی پیاده کردیم نتیجه خاصی نگرفتیم دائم با مربیش هم صحبت می کنیم و باهاش تعامل داریم خداییش هم خیلی زحمت میکشه نمیدونیم از چه راهی وارد بشیم لطفا کمکمون کنین
با تشکر

سلام دوست خوبم. این نوع رفتارها در بچه ها معموله. باید ببنی در مهد مشکلی نداره یا با شما مساله ای نداره که میخواد اونطوری توجهتون رو جلب کنه چون توجه طلبی بچه ها حتی بصورت منفی هم صورت میگیره. صبحانه رو میتونی در منزل بهش بدی و برای خوردنش براش جدول جایزه بذاری با تعداد ستاره هایی که هر روز صبحانه بخوره به یک هدیه ختم بشه. اگر زاید صطول کشید بهتره با مشاور صحبت کنی عزیزم.

نسيم مامان پانيذ
22 آبان 91 16:28
سلام سحر عزيزم تو نمونه يك مادر خوبي چه خوبه كه با كساني مانند تو آشنا شدم وازتون ايده هاي خوب مي گيبرم سحرجون در مورد تراشه و خوندن هيوا مي خواستم بگم كه چرا نميزاري خوندن و نوشتنو تو مدرسه ياد بگيره؟در مورد زبان ما مجبوريم چون هيچ گونه سياست و برنامه اي در مدارسمون براي يادگيري زبان انگليسي نيست ولي خوندن نوشتن فارسيرو ممكنه تو مدرسه دچار تناقض بشه؟ يه سوال ديگم ازت داشتم من پانيذو كلاس زبان هفته اي 2 جلسه به گفته خودشون با قصه و نمايش ياد ميدن و هيچ گونه نوشتاري هم توش نيست و كتابشونم بسيار سادس و با برچسب و رنگ واينهاست اسم كتابشونم my first english adventur 1 هستش همراه با كتاب تمرين و درسيش هست به نظرت خوبه؟من كه تجربه اي ندارم واينجايي كه ما زندگي مي كنيم خبري از كارگاه و يا مهد زبان نيستش ناگفته نمونه كه پانيذ 3 سالشهو خودمم نميتونم باهاش كار كنم مي ترسم تلفظ و لهجش خراب بشه ممون ميشم تو وبلاگم جوابمو بدي عززيزم ببوس هيواي خوشگلو..
نسيم مامان پانيذ
22 آبان 91 23:42
سلام سحر جون كامنت من بدستت نرسيد منظر جوابتم؟


برات نوشتم عزیزم
کتی مامان نادیا
23 آبان 91 10:04
سحر جون سلام
عزیزم جواب ایمیلم رو ندادی . احساس کردم اینجا بیشتر سر میزنی با عرض پوزش اینجا سوالهام رو خصوصی برات میفرستم.
بابت هیوا جون هم مبارک باشه، انشالله که همیشه موفق باشید. ولی در مورد تراشه ها قبلاً زیاد موافق نبودی میشه دلیل تغییر عقیده ات رو برامون بگی عزیزم.
و بهترین زمان برای شروع تراشه ها به نظرت چه سنیه؟ آیا بعداً بچه ها نسبت به درس و مدرسه بی علاقه نمیشن؟ و آیا روش آموزش الفبا برای آموزش خوندن بهتر نیست تا اینکه شکل کلمات رو حفظ کنن؟

راستی من جدیداً با نادیا که دو سال و سه ماهشه یک مشکلی پیدا کردم. وقتی دوسالش بود به خواست خودش از پوشک گرفتمش ولی یک دوهفته ای هست که وقتی از چیزی عصبانی میشه و کاری رو که میخواد براش انجام نمیدم ، میره یک گوشه و توشلوارش جیش میکنه نمیدونم باید چی کار کنم. شما راهی به نظرتون میرسه؟

ممنون
و باز هم ببخشید که همیشه با سوالهام وقتت رو میگرم


سلام کتی جان. ببخشید دیر شد من پسورد یاهو رو فراموش کردم نتونستم برم اونجا. در مورد اهنگها بله همینطور ادامه بده نادیا هنوز کوچولو هست اصلا جمله حتی جمله کوتاه باهاش کار نکن. اصلا what where و از این کلمات رو براش تکرار نکن گیج میشه. یور بیبی کن رید رو شروع کن چون ربطی به اهنگها نداره. اهنگها تا هر زمان که بخوای تکرار میشه. من هنوز برای هیوا میذارم اهنگهارو. اهنگ Old macdonald یکی از موردهای سخته و فقط منب رای اموزش حیوانات بکار میبرم یعنی اصلا مهم نیست شعر رو بخونه فقط مهمه اهنگ رو بدونه و بتونه اون حیوانات رو بگه و بعد باید با بازی و با فلش کارت همون حیوانات رو باهاش کار کنی. پس برای فلش کارت فقط از نوعی و شکلهایی استفاده کن که ابتدا ملموس تر باشن بعد میری به سمت انتزاعی مثلا کفش کلاه دست صورت اینهایی که قابل لمس هست اول بعد دیدن خوندن رنگها حیوانات از اینطور کلمات. مجموعه داستان رو میتونی بخونی اگر خیلی کوتاه هست اما اصلا فکر کنک نادیا متوجه یمشه ممکنه خسته هم بهش بره و گوش نکنه بهتره هر جمله رو که میخونی حتما فارسیش رو براش بلافاصله بگی و اصلا اموزش ندی مثلا بگی There was a little princess و بعد بگی princess یعنی شاهزاده نه اصلا اینطور نباشه.برای ترجمه به طور کل و ترجمه شعر شما لاز نیست تمام کلمات رو بگی فقط مفهمو رو میگی مثلا Had a farm به سادگی میشه یک مزرعه داشت که البته الان اصلا لازم نیست شعر رو معنی کنی اونهم این شعر سخت رو برای مثال میتونی Twinkle twink;i رو کار کنی و بگی اما فقط کمی مثلا بگی این شعر در مورد چشمک زدن ستاره هاست. بعد از 3 سالگی میتونی شعر رو بطور کامل براش ترجمه کنی الان نه. فقط بخونه اگر معنی کلمه ای رو ازت پرسید اون رو بگو.بله ویدیدوهارو هم براش کم کم بذار اما نه هر روز و هر روز برنامه انگلیسی نباهش که خسته بشه.این که میگی تکرار میکنه عالیه. نادیا الان ذهنش به طرف زان دوم رفته و کاملا میتونه بشنوه و بدونه داره به یک زبان دیگه صحبت میشه و یانکه تکرا میکنه نشانه پردازش صحیح مغزشه همینطور ادامه بده وب رو سراغ یک اهنگ بسیار ساده تر.مثل Head shoulder knees and toes من هیمشه این روب رای شورع انتخاب میکنم چون شعری کاملا ملموسه و بچه یمتونه هم بخونه شعر رو هم اداشو دراره اشاره به پا دست زانو و کلکاتش کاملا در دسترس هستن و با فلش کارت بعدش میتونی کار کنی باهاش. بازیهای زیادی هست میتونی انجام بدی در یک پست وبلاگ من تمام بازیهارو نوشتم نمیدونماشم چیه اما اسم زبان انگلیسی داره. هر بازی میتونه بعد زا اموزش چیزی شروع بهش. بازی حیوانات برای شناخت حیوانات بازی دست و پا با همین شعر و خیلی دیگه.در مورد تراشه ها نه عزیزم هیوا داره 5 ساله میشه و میتونه بصورت مستقیم اموزش ببینه. اما زودتر نه موافق نیستم. هیوا اصرار میکگرد که میخواد بخونه و من دیدم همه جای دنیا به همین روش به بچه 4 ساله اموز خوندن میدن و منهم شروع کردم و خیلی خوب پیش رفتیم. امیدوارم جواب همه سوالاتت رو داده باشم عزیزم. خوب باشی
کتی مامان نادیا
24 آبان 91 9:12
سلام عزیزم
خیلی خیلی لطف کردی دوست خوبم .
فقط یک سوال در مورد کارتونهای انگلیسی لازمه که کلماتی از توی اونها ترجمه بشه یا همون مفهوم کلی جمله براش ترجمه بشه یا نه؟

در مورد اون مشکل جدید من در مورد نادیا عزیزم ایده ای به ذهنت نمیرسه و یا تجربه ای در این مورد نداری؟ اگه داری منو راهنمایی کن که خیلی دارم اذیت میشم

(راستی من جدیداً با نادیا که دو سال و سه ماهشه یک مشکلی پیدا کردم. وقتی دوسالش بود به خواست خودش از پوشک گرفتمش ولی یک دوهفته ای هست که وقتی از چیزی عصبانی میشه و کاری رو که میخواد براش انجام نمیدم ، میره یک گوشه و توشلوارش جیش میکنه نمیدونم باید چی کار کنم. شما راهی به نظرتون میرسه؟)

باز هم ممنونم سحر جون



خواهش میکنم عزیزم. وظیفه بود. کلی ترجمه بشه نه کلمه به کلمه مگر اینکه معنی کلمه خاصی رو ازت بپرسه. برایاون مشکل فکر نمیکنی زود از پوشک گرفتیش؟ مجبورش کن حتما خودش جای خیسش رو تمیز کنه و نذار زیاد عصبانی بشه. اگر تکرار کرد دوباره پوشکش گن و بگو فکر میکنم تو هنوز کوچولو هستی. اگر باز هم ادامه پیدا کرد حتما با یک شماور مشورت کن عزیزم.
نازنین
24 آبان 91 12:11
سلام ساحل جان موفقیت هیوای گل را تبریک می گم لطف مکنی بگی بچه ها از چه سنی خوبه تلویزیون ببیننیدوچند دقیقه در روز وبیبی انیشتین مناسب برای بچه های ما ووزمان دیدنش چقدر باشه مرسی


سلام عزیزم. مرسی . از سن دو سالگی میتونن تی وی ببینن اما خیلی محدود روزی نیم ساعت. بیبی انیشتین میتونن ببینن اما در همین حد. بجای اون بذار زاید بازی کنه و موسیقی گوش بده یا قصه های قدیمی که سی دیش هست الان هرچقدر تی وی کمتر ببینه بهتره.موفق باشی
آنا
27 آبان 91 12:47
دوست من میشه لطفا نظرتون رو درباره ی این مشکل بگید . نطرشما برام خیلی مهمه:
دوستم دختری دوساله داره که اگر مهمونی برن یا مهمون بیاد خونشون بعد از رفتن اونا یا جدا شدن از اونا به شدت گریه میکنه و می خواد پیش اونا باشه یا با اونا بره . حالا این شامل حیوانات هم میشه که بعد از اینکه یه کم با حیوونه بازی کرد دیگه حاضر نیست از اون جدا بشه یعنی یه گریه ای میکنه در حد تیم ملی !!!
حالا این دوتا بابا ومامانه موندن چیکارکنن .
لطفا نظرتون رو بگید برام قابل احترامه. بوووووووووووس


آنای عزیز ممنون از لطفت دوستم. دوستت از لحاظ توجه و محبت برای دخترش چیزی کم نیذاره؟ در روز زیاد باهاش وقت میگذرونه؟ باهاش بازی میکنه؟ باهم زمان مناسبی میگذرونن؟ و دوم بچه ها در این سن وابستگی شدید دارن بخصوص تک فرززندها به هرکسی که بیاد پیششون. در مورد حیوون نشنیده بودم اما هیوای منهم همینطور بود اصلا ترجیح میدام هیچ کسی نیاد خمونمون چون هیوا به شدت گریه میکرد وقتی میرفتن. مطمئنم از یک سنی بگذره خوب میشه. اما ببین سوالات اول رو اجرا میکنن یا نه.
مامانی
27 آبان 91 21:59
سلام سحرجون.من دخترمو می برم مهد اما مسولین مهد اجازه نمی دن زمان تحویل دخترم برم داخل ببینم چه خبره فقط جلو در ازم تحویل می گیرن و به هم تحویل می دن و می گن مامانا نباید بیان داخل البته ماه اول می رفتم داخل و می فهمیدم مطابق گفته هاشون عمل نمی کنن یکی دوبار بهشون اعتراض کردم دیگه منو داخل راه نمی دن به نظر شما کارشون صحیحه یا من حق دارم محیط اونجا رو موقع تحویل بچم ببینم؟لطفا راهنماییم کنید مرسی.مثلا مهدشون درجه یک هست.سوال دیگه دوربین مدار بسته که دارن می گن فقط بعضی روزها به مدت یک ساعت وصله در صورتی که زمان ثبت نام گفتن مجهز به دوربین مداربسته است.بازم راهنمایی می خوام لطفا.مرسی

دوست خوبم مهد باید در هر روزی که نه اما در ساعات و روزهای بخصوصی بهت اجازه بده بری و کلاس دخترت رو ببنی. اگر قبلا دیید مشکلاتی دارن شاید بخاطر اون و عدم اعتراض یا اگاهی تو از اونجه میگذره نمیذارن بری تو. این ماجرای دوربین هم فقط نمایشی هست عزیزم. حتما ازشون بخواه بذارن زمانی بری و بچت رو ببنی و حتما پافشاری کن.
کتی مامان نادیا
29 آبان 91 9:29
سحر جون تولدت مبارک.
فیلتر شکن ندارم نتونستم تو فیس بوک برات پیغام بذارم
انشالله 120 سال در کنار خانواده خوش و خرم باشی.
بخاطر تمام مهربونیهات ازت ممنونم


کتی عزیزم چقدر خوشحالم کردی عزیزم. واقعا ممنونم از اینهمه توجه و لطفت کع=ه به من داری. باز هم ممنونم و امدیوارم همیشه کنار هم شاد باشید عزیزم. هر کار یکردم وظیفم بوده و همیهش کنارتون هستم.مرسییییییییییی
مامان ستاره
29 آبان 91 16:58
ساحل عزیز ببوس دختر باهوش و گلتو - من از زمان کودکی خودم عاشق اسم هیوا بودم


دوست خوبم خیلی خیلی ممنونم. چه خوب. ممنون از توجهت و مرسی که با ما ههستی.
نازنین
3 آذر 91 13:21
سلام ساحل عزیز موفقیت هیوا جون تبریک میگم واز مادری بخوبی ودرایت شما این گل زیبا رشد کرده ممنون از راهنماییت خواهشی داشتم برای آموزش زبان دختر منو به شاگردی قبول می کنید چون من تو یه شه کوچیک زندگی می کنم نمی تونم ازیه معلم خوب پیدا کنم شهریه اش هم هر چقدر باشه تقدیم می کنم لطف می کنی بگی سی دی قصه را از کجا می تونم تهیه کنموهمچنین چه آموزشهاییبرای سن 11ماهگی مناسب است شروع کنم یه دنیا ممنون


سلام دوست عزیزم. ممنونم از لطفت. این حرفا رو نزن ناراحت میشم. اصلا موضوع مالی نیست. چشم هرچی خواستی بهت میگم. سی دی قصه رو از سایت غنچه ها بخر. به نام 48 داستان. اموزشهای خاصی رو مد نظر ندارم. بهتره باهاش خیلی بازی کنی. بازی قایم موشک و دویدنی رو این سن خیلی دوست دارن. زبان رو هم میتونی شروع کنی در حد گوش کردن به اهنگهای کودکانه. انواع اسباب بازی هار فکری و هوشی هم هست که میتونی استفاده کنی و سایت بریم بازی هم خیلی میتونه کمکت کنه. موفق باشی.
مونس
10 آذر 91 13:16
من که مامان نیستم من هنوز بچه ام بنابرین این حرفا ببه دردم نمیخوره ولی بچتون بیییییییینهایت خوشگلهه
به وبلاگ منم اگه وقت کردین سری بزنین


چشم عزیزم. مامان هم میشی انشا الله. حتما سر میزنم. مرسی از نگاه زیبات.
nilo
11 آذر 91 14:34
راستی یادم رفت مشخصاتم را بنویسم من بودم که بی نام ونشان امد