هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 24 روز سن داره

هیوای آسمانی من

کتابهای جدید

1391/1/27 17:18
نویسنده : ساحل
2,501 بازدید
اشتراک گذاری

این هم لیست کتابهایی که گفته بودم...براتون میذارم و توضیح میدم....این کتابهای عیدی هیواست. بعضی رو خودش انتخاب کرده بعضی رو  من بعنوان هدیه هفتگی براش میخرم...

کتاب احساسهای تو برای گروه سنی 6 تا 10 سال هست. اام من همرو برای هیوا خوندم. با احساساهاشون آشنا میشن و البته بستگی به رویحه بچه و شناختی که ازش داریم میشه.

کتاب

کتاب " کلیله و دمنه " قصهه ای قدیمی کلیله و دمنه رو ساده کرده و خیلی ساده و شیوا برای بچه ها بازگویی کرده. این کتاب هم خیلی خوب بود....بخصوص که بچه هارو با تاریخ و ادبیات قدیم فرهنگ مون آشنا میکنه. قصه هاش کوتاه و خوب هست.

کتاب

این مجموعه قصه هایی هست که قدیمها من همه رو داشتم. الان همه اومده با یک چاپ تر و تمیز و تصویر سازی بسیار خوب. اینهم برای شبهای ما عالی بود.

کتاب

اینهم عالی بود....

کتاب

این کتاب رو روز ها برای هیوا میخونم. گاهی نه طبق برنامه. اطلاعات عمومی هست. سوالای ساده هیوارو پاسخ میده..اما عموما جواب سوالای پیچیدشو با ویدیو و برنامه هایی که از اینترنت میگیرم میدم..مثلا سوالاتی درباره اینکه بدن ما از چیه؟ ما از کجا اومدیم؟ من چطور اومدم تو شکم تو؟ تو چطور با بابا ازدواج کردی؟ من از کجا به دنیا اومدم؟ من اینهارو کاملا واقعی و بصورت قصه براش میگم.. داستان تخمک و اسپرم رو میگم و ویدیو تولد واقعی بچه رو براش میذارم. خیلی زود متوجه میهش و تشکر میکنه :)

این کتاب رو خیلی زیاد دوست دارم. فک کنم همه کارتونهاشو دیده باشیم. این کتاب رو تا جلد 3 داریم. از تهران خردیم و خواهرم برای هیوا گل میفرسته. خیلی جالب و خوبه و کارهای روزمره یک بچه 4 ساله رو نشون میده...

کتاب

این کتاب درباره واقعیت خشم هست. بچه های  ساله خیلی زود عصبانی میشن. البته من کاملا به هیوا نشون دادم چطور خشمشو خالی کنه اما گاهی خیلی از دستم عصبانی میشه چون اوضاع بر وفق مرادش نیست و نمیتونه کارایی که میخوادو بکنه..مثلا خانوم گل نمیتونه لباس لختی بپوشه و چون هوا هنوز سرده ناراحت میشه..نمیتونه زیاد کارتون ببینه.نمیتونه بره خونه همسایه..این کتاب خیلی بهش کمک کرد..

کتاب

کتاب علمی....درباره کیهان و آسمان

کتاب

درباره مادر...من اولین بار گریه کردم..دو زبانست و هیوا خیلی زیاد دوستش داره..

کتاب

انتشارات کانون پرورش کودکان و نوجوانان...هدیه دوست پدر هیوا....

کتاب

سری کامل دختر آتشپاره کیتی رو جدیدا گرفتم. خیلی عالی هست. کارهای روزمره بچه های 6 سالش اما برای هیوا داستانهاش جالبه. هیوا خیلی خوب گوش میکنه برای همین من میتونم کتابهای طولانی تر رو براش بخونم...

کتاب

و سری این کتابها....آشنایی با مشاغل...

کتاب

این کتاب هم آموزشی هست..برای نمونه گذاشتم. واقعا عالی هست...واقعا....

کتاب

در کل کتابها زایده..چون دیدم همه دوستان دوست داشتن درباره نوع کتابها بیشتر بدونن اینهارو گذاشتم...اما من به شخصهز یاد کتاب میخرم..کلا اسراف میکنم به حد زیاد...کتاب بالارو خیلی دوست دارم..از این کتابها زاید دارم..اما بهترنی نوع باز بازی هست که خود بچه انتخاب میکنه حتی اگر دویدن و هیچ کاری نکردن باشه..یا گردگیری کردن که هیوا خیلی زیاد انجام میده....یا حرف زدن...این چند روزه ما کلی خوابیدیم و حرف زدیم..از همه چیز..آسمون و بارون و خاطرات بچگیهای من...و من به نتیجه های عالی رسیدم..خودمو رها کردم..به خودم بعنوان یک زن نگاه کردم..برای خودم وقت گذاشتم...تا هیوا هم بدونه به خودش و خواسته هاش احترام بذاره. دیروز دییدم هیاو اسم خودش و من و خیلی های دیگرو به فارسی میشناسه اما اصلا باعث نمیشه خوندن و نوشتن یادش بدم..اصلااااا...:))

 

خوش باشید....

پسندها (1)

نظرات (3)

مسیحا
28 فروردین 91 22:56
سحــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر


نمیدونی چقدددددددددددددددددددددر خوشحال شدم از اینکه گفتی با همسرت صحبت کردی ... قلبم آرام شد ..
و نمیتونم احساسمو بگم از اینکه داری میای اینجاااااااااااااااااااااااااا

خیلی بیشتر از خیلی خوشحالم که قراره دوباره ببینمت


و در مورد اون متن زیبات باید بگم که اشکم رو درآورد ... من ابدا و ابدا و ابدا لیاقت همچین نوشته ای رو ندارم ... هر چی هست از خوبی های بیکران وقلب صاف توست نه از وجود بی خود ِ من ...

خوب باشی همیشه
الهی که خوووووووووووووووووووووووووب باشی

شاد بودنت همیشه آرزومه شاد بااااااااااش


عزیزم....به امید دیدنت دوباره توانا شدم....میام که زیاد حرف بزنیم. ممنون بابت همه چیز و اون متن گوشه ای از احساسات من بود به تو عزیزم....بی ارزش و ناقابل برای قلبی که همه خلوص و مهربانیست. تو هم خوب باشی تا من باشم. میبینمت. مهسای خوبم.
مريم مامان آريا
30 فروردین 91 9:59
سلام
ما كه نفهيمديم مهسا و سحر كي مي باشند كه قرار است همديگه را ببينند
اگر مسيحا و ساحل اند كه خوشا به حالتان و خوش بگذره و سلام ما رو هم برسونيد
اومدم تشكر كنم بابت محبتي كه كرديد و مفصل پاسخ داديد
ممنونم

ممنونم. امیدوارم کمکی کرده باشم.
سميه( مامان آرين)
2 اردیبهشت 91 22:05
سلام عزيزم ... واقعا متنهايي كه مينويسيد زيبا هستند و خيلي هاشون مفيد... دوست دارم بيشتر از روش تربيتي شما بدونم و اينكه چه قوانيني رو اجرا ميكنيد؟
ممنون ميشم اگه جوابم رو بديد دوست دارم با شما مبادله اطلاعات داشته باشم. چون من هم يه پسر 2 ساله دارم كه دوست دارم خوب بار بياد.


ممنون سمیه عزیز. روش تربیتی خاصی ندارم. البته مونتسوری رو از ابتدا کار کردم اما کاملا آزاد. در کل به بچه زیاد آزادی میدم و سعی میکنم بهش هیچ رقمه فشار نیاد و زیاد هم بکن نکن نکنم..سعی میکنم خوشحال میشم باهم بیشتر صحبت کنیم. قوانین رو میتونی بطور کامل در کتاب مادر کافی و روشهای برخورد با کودک 2 ساله امتشارات صابرین بخونی.
شاد باشی.