هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

یک تجربه جدید از نوع مادرانه

1392/9/13 20:41
نویسنده : ساحل
1,713 بازدید
اشتراک گذاری

بیشتر و بیشتر روی تصمیم جدیدم مصر شدم. دیگر میخواهم هیوا فقط باز یکند. بس است هرچقدر چیز

یاد گرفت. معلمش میگفت اصلا سر کلاس درباره چیزهایی که میداند حرف نمیزند. حتی کلماتی را که

میداند نمی خواند. امروز با دخترم صحبت کردیم. کتاب برداشت و برد مدرسه خواند. معلمش امروز میگفت

بچه ها شاکی شده بودند چرا هیوا خواندن بلد است. خوب من واقعا نمیدانم چکار کنم؟ بالاخره بخواند یا

نخواند . اولین تجربه خواندن هیوا بود :) معلمش میگوید اینقدر مغزش پر شده که فرصت بازی کردن ندارد .

همین الان در حال بازی سودوکو هست. هرچقدر میگویم بردار برو بازی کن نمیرود. قبلش کل دانشنامه

بدن انسان را برایم گفته. در راه برگشت به خانه درباره مضرات نوشابه و مقدار کلسیم در بدن برایم گفته .

نمیدانم اینها تقصیر من نیست. و من تا زمانی که هیوا چیزی بخواهد و بدانم برایش خوب است با او کار

میکنم. امروز رفتیم برای خرید مقداری ابزار. دوست قدیمی را در کتابفروشی " کودکانه " واقع در

معالی آباد مرکز پخش کتب و اسباب بازی خلاق کودکانه  جنب بیمه ملت " دیدیم. واقعا مرکزی

بود بزرگ سراسر خوبی و زیبایی. این اقا اینقدر با معلومات بود و چنان لینکهایی را به من معرفی کرد که

دهانم باز مانده بود. تمام کتابهای دکتر خسرونژاد را خوانده بود. درباره بازی و تفکر خلاق مطالب زیادی

مطالعه کرده بود. تک تک اسباب بازی ها را با هدف اصلی توضیح میداد. یک بسته آموزشی برای دخترم

خریدم به نام " آواورزی سیبیل خان " . مجموعه ای جدید که بعد از تراشه ها عالی است. مشکلات

تراشه ها را ندارد. ترکیبی است از بازی واقعی و قصه خوانی و آمزوش آواها و حروف. کار دکتر محمدی

از استادان خوب رشته ادبیات کودک است. باور نمیکنید چقدر خوشحال شدم. در سایت هد هد هست

این مجموعه برای دیدن. عالی بود و خریدم تا با هیوا ادامه تراشه ها را کار کنم. یک مجموعه " قصه

های فلسفی برای کودکان " کار همین مرد بزرگ همین نویسنده مجموعه سیبیل خان هم خریدیم

با یک کتاب کار. این قصه ها همه مبتنی بر فلسفه کودکان نوشته شده اند و در کتاب کار نویسنده مادر

را راهنمایی میکند که در هر داستان چه تفکرات و سوالاتی را باید در ذهن کودک شکل دهد. از دیدن این

نمونه کارهای فلسفی بسیار خوشحال شدم . بخصوص با توضیحات این دوست عزیز . خانمی را معرفی

کردند رد دانشگاه شیراز متخصص جامعه شناسی کودکان. قرار شد با ایشان صحبت و احیانا مصاحبه ای

داشته باشم. درباره خواندن زود هنگام و تاثیرات آن در روابط اجتماعی کودکان . حتما پس از درج مقاله در

سایت میگذارم لینک را. آدرس این فروشگاه خوب را گذاشتم. برای دوستان شیرازی که بتوانند سری

بزنند. ضمنا بزودی کلیه کارهای خوب را با توضیحات تخصصی این دوست عزیز در اینجا خواهم گذاشت.

دیدن ایشان و کارها و کتابهای خوبشان و لطفی که برای قرض دادن چند کتاب نادر به من کردند هرگز

فراموشم  نمی شود. 

 

پانویس : شاید کمتر درباره آموزشهایم برایتان پست بگذارم. دلگیر نشوید لطفا :)

 

موفق باشید .

پسندها (1)

نظرات (8)

مامان عبدالرحمن واویس
15 آذر 92 10:07
موفق باشی عزیزم
ساحل
پاسخ
مریم مامان نورا
16 آذر 92 12:43
سلام عزیزم به هر حال حتی یادداری مطالبی که بیش از سن است برای بروز و استفاده کودک به یک دوره کمون یا نهفتگی احتیاج داره کودک باید در شرایط جدید خود را ارزیابی بکنه بعد وقتی مختصات شخصیت خودش رو در شرایط جدید تثبیت کرد نه تنها آنا رو بروز می ده بلکه احتمالا به طور تصاعدی هم پیش خواهد رفت ولی یک سوال کتابهای فلسفی که طرح کار هم همراهش هست رو میشه و بذارید
ساحل
پاسخ
بلی عزیزم. کاملا باهات موافقم. چون هیوا به شدت تغیر کرده . عزیز در سایت کتاب هد هد یک سری کار هست با نام " کتاب و فعالیت " اینها همه فلسفی هستند. همینطور یک کتاب هم هست من شیراز خریدم نمیدونم هست یا نه. داستان های فکری نوشته محمد هادی محمدی . با کتاب کار. موفق باشی
آیسا
19 آذر 92 1:51
سلام. سحر عزیز من آیسا هستم. اگر خاطرت باشه در مورد ترجمه کتاب و چاپ از شما راهنمایی خواسته بودم. عزیزم من به نویسنده کتاب مورد نظرم ایمیل زدم برای کسب اجازه ترجمه. امروز پاسخ دادن. گفتن که حق ترجمه کتابای ایشون تحت قرارداد ناشر و قرار داد حق تالیف بین المللی-اگر درست گفته باشم-هستن و چون ایران اینهارو امضا نکرده من نمیتونم ترجمه کنم. چیکار باید بکنم؟ میشه راهنماییم کنی؟ ممنون میشم[پاسخ سلام عزیزم. بلی یادم هست. همونطور که بهت گفته بودم کتابهارو به مترجمان قدیمی انتشارات میدن و سخته بخوای برای شروع ترجمه اینطوری کار کنی. من شنبه اداره راشاد کار دارم برای مجوز یک کتاب. بذار سوال کنم ببینم برای همه کارها و کتابها اجازه مولف لازم هست یا خیر. اگر لازم نباشه برای همه موارد ، میتونی یک کتاب رو از گوگل پرینت کنی و ترجمه کنی. با زهینه خودت چاپ کنی تا توی بازار کمی شناخته بشی. منتظر باش .و لطفا یک اییمل برای من بذار تا بتونم باهات تماس بگیرم.
مامان کیامهر
19 آذر 92 14:28
چه پانویس ناراحت کننده ای چرا
ساحل
پاسخ
عزیمز هم خیلی گرفتارم. هم نمیتونم برای تمام کارهایی که میکنم تصویر و نوشته بذارم. سعی میکنم هفته ای یک بار بذارم نگران نباش
آیسا
20 آذر 92 22:23
سلام. خیلییی ممنونم. منتظر میمونم. موفق باشی
آیسا
26 آذر 92 16:52
سحر عزیز سلام. از شنبه منتظر ایمیل هستم.گفتم شاید فراموش کردی.گفتم بیام و اینجا ازت بپرسم. چی شد؟پرسیدی؟
آیسا
28 آذر 92 1:37
سلام. سحر عزیز فکر میکنم پیغام من ارسال نشد. من هنوز منتظر جوابت هستم.شنبه پرسیدید؟
ساحل
پاسخ
عزیزم پاسخ دادم. هنوز ارشاد نرفتم. لطفا دوباره برام ایمل بزن و بگو قرارذ بود چی رو بپسرم. که دقیقا یادم باشه. مرسی
آیسا
28 آذر 92 19:30
سلام. امیدوترم خوب باشی سحر جان. پیغام های من به دستت نمیرسه؟
ساحل
پاسخ
چرا عزیزم.من اخر هفته ها نت نمیام. هنوز اداره ارشاد نرفتم.روز شنبه میرم.لطفا جهت یاداوری یک ایمیل بزن و بگو قرار بود چیو بپرسم. ببخشید اینقد کار دارم فراموش میکنم.