هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

هیوای آسمانی من

مدرسه

1395/7/13 15:45
نویسنده : ساحل
1,136 بازدید
اشتراک گذاری

هم معلمان باید بدانند و هم والدین :

💠یکی از روش های شناسایی هوش های چند گانه برای معلمان مشاهده سوء رفتارهای دانش آموزان در کلاس است .

💠دانش آموزان با هوش زبانی بالا معمولا خارج از نوبت صحبت می کنند ، دانش آموزی با هوش مکانی فوق العاده ، ممکن است به خط خطی کردن دفتر و کتاب خود و یا خیال پردازی مشغول شود ، دانش آموزی با هوش میان فردی بالا به معاشرت با دیگران می پردازد و دانش آموزی با هوش طبیعت گرای بالا ممکن است جانوری را بدون اجازه با خود به کلاس آورد !

💠این بچه ها با این رفتارها می خواهند بگویند : این روشی است که من با آن می آموزم و اگر معلم من از این طبیعی ترین کانال یادگیری من استفاده نکند ، من بازهم این کارها را تکرار خواهم کرد !

 

سال قبل و كل مسائل مرتبط با كلاس دوم هيوا مرتبط با همين مقاله بود. تمام مواردي كه والدين و همينطور معلم با ان بيگانه بودند. اينكه باور كنيم بچه ها هرگز مثل هم نيستند. متفاوتند از نظر مهارتهاي دروني ، بيروني ، رفتاري ، فرهنگي تربيتي و آموزشي و هوش. 

اينكه مرتب تكرار كنيم تمام بچه ها باهوشند فقط انتقال يك ديد و نگرش كاملا تك رو را در خردسالان ايجاد خواهيم كرد. طوري كه فكر مي كند اگر همشاگرديش نقاشي بهتري دارد هرگز نبايد از او تعريف شود چون او با همه برابر است. 

اين مساله اي است كه مناسفانه روي برخورد والدين هم بسيار تاثير گذار است. تحمل برتريت كسي را نداشتن. 

همانطور كه چهره ي هيچ انساني شبيه ديگري نيست مهارت هاي او هم متفاوت است. 

لطفا لطفا و لطفا يادتان باشد از شنبه نخستين روز مدرسه بدانيد فرزند شما شبيه خودش است و هرگز همه ي بچه ها مثل هم نيستند و حتما در مهارتي او عقب تر يا جلوتر از بقيه است. 

دانش و تخصص هوش هاي هشت گانه بسيار مهم است. 

سال قبل هيواي من آواز مي خواند ، با ديگران حرف مي زد. سر جايش نمي نشست. خط خطي و نقاشي مي كرد. 

سه ماه تمام با معلمش در همين باره صحبت كردم و خواستم بداند اين رفتارها فقط يك نشانه است. براي استفاده از مهارتهايي خاص كه ممكن است در ديگري نباشد. 

اما ....

اميدوارم معلم امسال هيوا سركار خانم آزموده همكاري خوب و همراه تري داشته باشند تا بتوانم فقط يك مادر باقي بمانم نه يك معلم و روانشناس و مادر.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)