هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 4 روز سن داره

هیوای آسمانی من

مجموعه جدیدی برای خواندن کودکان

1392/9/14 14:49
نویسنده : ساحل
2,013 بازدید
اشتراک گذاری


وقتی درباره خواندن کمی در فضای مجازی جستجو کنیم متوجه بسته های زیادی خواهیم شد. بعد از کمی تفحص کلا این سوال پیش می آید که به کودک خواندن پیش از دبستان بیاموزیم یا خیر. 
از دید یک مادر ، این کار را را نفی کرده نه کاملا تصدیق میکنم. من برایدختر خودم از 4 سالگی آموزش را با تراشه های الماس شروع کردم. اما نتیجه چیزی که همگان تصور میکنند نیست. شاید بشود نامش را " آشنایی با الفبای فارسی " گذاشت. در همین حد. درباره چگونگی این راه و روش سخن بسیار گفته ایم. قصدم معرفی یک مجموعه بسیار عالی است که چند روز از وقتم را برای اینکه بدانم چه است و چگونه است گذراندم. نخست لینک را ببینید و بد دوباره برگردید . این مجموعه بر پایه علمی ترین تفحصات استادان فن ادبیات فارسی در بخش کودکان تحریر نموده اند. جناب محمدی از اساتید خوب این رشته است . پیش از این کتابهای بسیاری در باب ادبیات کودکان و فلسفه نوین آموز شو پرورش نوشته اند. مجموعه ایشان بر پایه ادبیات فارسی ما ، فرهنگ غنی پیشین ما و آواها و حتی اشعار شاعرهای کودک خود ما نوشته شده است. عمیقا و واقعا بازی مدار است و با حرکات و شعر و نوع خاصی از زبانشناسی ادبی همراه است. علاوه بر این چاپ و کیفیت بسیار بالایی دارد و حتی خط نوشته شده در کتاب ها با آن تصاویر بسیار عالی و رنگارنگ و کودکانه برای من مادر نیز جذاب بود. من خوشبختانه این مجموعه را از بانک کتاب کودک " کودکانه " در معالی آباد شیراز از نزدیک دیدم و خدمت دوست خوبی نیز بودیم و ایشان ما را سیراب کردند و شرمسار از محبتهای بی دریغشان درباره راهنمایی و مشاوره از هر نوع. گرفتیم و امروز از همان مجموعه اول شروع کردیم با دخترم و بسیار استقبال کرد. حتما حتما تهیه کنید و ببینید روش کار چقدر متفاوت و ایرانی است . کتابچه قطوری نیز درباره کل روش و راهنمای والدین و توضیحات جزء به جزء درباره ادبیات و زبانشناسی فارسی در بسته همراه است . 

http://amoozak.org/sibilak

آواورزی با سی‌بی‌لک

آواورزی با سی‌بی‌لک کتاب خواندن

راهنمای آواورزی با سی‌بی‌لک

پسندها (1)

نظرات (12)

مامان عبدالرحمن واویس
15 آذر 92 10:04
عزیزم این بسته چه چیزهایی داره؟؟؟ اواورزی باسیبولک واواورزی وراه نما همه تویه بسته ان یاجداباید خیرید بشه هربسته؟؟ واسه عبدی ایناکه تراشهاروخوندن مناسبه تهیه کنم؟؟؟ یاسی جانم نوشته که همین تصویرهایی که گذاشتم. برو سایت اصلی رو ببین کمکت میکنه. بلی خیلی مناسبه من برای هیوا هم گرفتم کلا 180 درجه با تراشه ها فرق میکنه )) بس که خوشگل و هیجان انگیزه.
زهره مامانی مرسانا
15 آذر 92 12:40
سلام سحر خانم میبخشید میخوام بدونم شما سی دی بی بی انیشتن کار کردین ؟ اخه من قبل از اینکه با شما اشنا بشم سی دی بی بی انیشتن خریدم ولی به نظر من این قدر که تعریف میکنه جالب نیست من از شش ماهگی تا سی و شش ماهگی شو خریدم ولی نمیدونم ترتیب شون چی طوری باید بزارم تا ببینه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
ساحل
پاسخ
سلام عزیزم. من متاسفانه با این مجموعه کار نکردم. اگر به تاپیک فروزنده در نی نی سایت سر بزنی و سوالت رو بپرسی خیلی عالی راهنماییت میکنه. همچنین میتونی تلفن هم بکنی.
فاطمه
16 آذر 92 8:47
سلام سحر جون ممنون از تماست،تو شركت بودم كه زنگ زدي و پيش همكارانم،وقتي براشون قضيه شما رو تعريف كردم باورشون نميشد.ممنون از همه لطفي كه به ما و بچه ها داري.پاينده باشي. مزاحمت شدم با دو تا سوال: 1- راستش من تصميم دارم كه واسه بچه دوم اقدام كنم ودارم رو اين مسئله كه چطوري ميتونيم از ابتدا روي هوش جنين تا به بعد كار كنيم تحقيق ميكنم،ممنون ميشم از تجربياتتون بهم بگيد.و كلا واسه اين دوران منو راهنمايي كنيد. 2-من تابحال پيش مشاور براي احسان نرفتم و چند روز پيش تو مدرسه معلم احسان بهم گفت كه احسان رو ببرم چون خيلي كم حرفه و تا ازش سوال نپرسم حرفي نميزنه و توي فعاليتهاي گروهي خيلي فعال نيست و كلا بچه آروم و ساكتيه.من براي احسان وقت گرفتم ولي ميخوام با آمادگي پيش مشاور برم،من يه برگ از خلاصه نحوه بزرگ شدن احسان و روحياتش نوشتم كه به مشاور بدم تا بتونه راحت تر به نتيجه برسه،ازتون راهنمايي ميخواستم كه بايد چه كار بكنم و چطور از مشاور بهترين نتيجه رو بگيرم. ممنون سحر جون،قضيه احسان منو نگران كرده
ساحل
پاسخ
تو به من خیلی لطف داری عزی زدلم. وظیفه هر انسانی کمک به دیگران هست. در این صورت هست که میشه نام اناسنیت رو در وجود خودم بذارم البته این موضوع گاهی ذاتی هست اما میشه تغییرش داد. مشاور اگر خوب باشه میتونه خیلی بهت کمک کنه. سری کتابهای تربیتی صابرین رو هم یک سرچ بکن تاپیکهای خوبی در این رابطه داره. کاری رو که گتی بسیار مناسبه. حتما این لیست رو تهیه کن و برو پیش مشاور. نگران هم نباش موضوعی برای نگرانی نیست دوست خوبم. می بوسمت و بهم خبر بده درباره مشاور.
کتی مامان نادیا
16 آذر 92 9:45
سلام عزیزم خسته نباشی فکر میکنم دوشنبه پیش با موبایل من تماس گرفته بودید چون پیش شماره شیراز بود. موبایلم در دسترسم نبود متاسفانه نتونستم اون موقع جواب بدم. بعد از اون چند بار با همون شماره تماس گرفتم ولی کسی برنداشت. در مورد این مجموعه، میخواستم بدونم جهت آموزش خواندن بکار میره یا آموزش آوا و گفتار برای بچه های 3- 6؟ میشه کمی بیشتر در موردش و روش کارش توضیح بدی؟ چون من قصد آموزش خواندن پیش از مدرسه رو ندارم میخواستم بدونم اگر جهت رشد آواشناسی و گفتار هست آن را تهیه کنم. ممنون از لطفت با سپاس فراوان
ساحل
پاسخ
سلاک کتی جان. لطفا فردا با دفترم تماس بگیر. 07112308657 این بسته بر عکس تراشه ها هست. روی آوا کار میکنه. خیلی خیلی علمی هست و کامل. کلا متفاوته و بسیار ایرانی. دکتر محمدی یکی از بهترینهای ادبایت کودک هست . من دارم کتاب کار این بسته رو تایپ میکنم چون دیدم حتی برای آمزوش زبان دوم هم خیلی کامله. کلا داستان هست با تصویر و تکرار آواها . همین و بس
کتی مامان نادیا
16 آذر 92 9:56
راستی الان جمله آخر پست قبلیت رو دیدم. نمیدونم چه متنی یا حرفی آزرده ات کرده فقط خواهش میکنم بخاطر حرفهای بیهوده دیگران که هیچ شناختی از تو ندارند خودت رو ناراحت نکن و ما رو هم از شیوه های آموزشیت محروم نکن قربانت بای
ساحل
پاسخ
ممنون عزیزم. این مال فیس بوک بود منهم گذشتم ممنون از صحبتت عزیزم.
زهرا(مامان پارسا)
16 آذر 92 14:21
سحر نازنينم سلام خيلي وقته كه اينجا نيومده بودم. هيواي مو ابريشمي چطوره؟ ممنون كه اين همه زحمت ميكشي و اونا رو در اختيار ديگران ميذاري. عزيزم غرض از مزاحمت. راستش يكي از بستگان من در شيراز زندگي ميكنه و ميخواد دختر دو سال و نيمه اش رو مهدكودك بذاره. ميخواستم اگه لطف كني اسم اون مهدهايي كه از نظرتون مناسبه رو معرفي كنيد. در ضمن منزلشون خيابان ارم هست. شرمنده ام بسيار. بازم يك دنيا ممنون
ساحل
پاسخ
فدای تو دوست مهربونم. من همیشه به یادتم دوست خوبم. خوبیم ممنون. در ارم فقط مهد اندیشه هست. بهترین هست در اون قسمت. اگر جای دیگه رو میخواد بدم بهت
سوده
17 آذر 92 0:50
سلام یعنی برای بچه هایی که دارن از تراشه ها استفاده میکنن قابل استفاده نیست؟
ساحل
پاسخ
سلام. برعکس برای بچه های تراشه ای خیلیییییییییییی خوبه. تازه متوجه می شید چقدر روش این بسته جالب و غیر مستقیم و بازی مدار هست . حتما استفاده کنید.
فاطمه
17 آذر 92 12:16
سلام ممنون سحر جون از پاسخت.تو مطالبي كه در رابطه با تقويت هوش از جنيني دراوردم،مطلب جالبي بود و اينكه تا دو سالگي ما فرصت داريم تا ذهن كودكان را به صدا ها و آواها حساس كنيم و ديدم تصديقي روي كار شماست كه ميگيد تا دو سالگي بچه ها سي دي زبان صوتي رو گوش كنند. احسان همزمان داره صداهاي فارسي و انگليسي رو ياد ميگيره و خوب گاها از راست نوشتن رو با زبان قاطي ميكنه.ازتون راهنمايي ميخواستم واسه آموزش صداهاي تركيبي مثلai و... خوب تا حالا به يكي "اي" و اون يكي"ََ َُ "ميگفته ! ممنون ميشم راهنمايي كنيد.
ساحل
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم. راستش در مورد امزوش فونیکس تجربه چندانی ندارم. واقعا وعمیقا فکر مکینم وقتی بچه ها به سن 6 سالگی برسن از لحاظ شناخت ترکیبهای ساختاری حروف و همچنین هماهنگی و همکاری ذهن و پردازش کلکات و صداها اینقدر پیشرفت میکنن که نیازی به اموزش ندارن اصلا. این رو من الان در هیوا دارم میبینم. کلا تمام حروف و صداارو خیلی خیلی راحت میخونه و بدون اموزش خودش حروفی رو که حتی هنوز کار نکردن در مدرسه مینویسه . هم بزرگ رو هم کوچیک . اموزش فونتیک برای کودکان باید در مدرسه یا کلاس انجام بشه توسط مادر نباشه و حتما بصورت گروهی باشه عزیزم.
فاطمه
17 آذر 92 12:24
سحر جون يه سوال ديگه هم داشتم كه يادم رفت بنظرتون اين بسته آواشناسي كه معرفي كرديد رو براي احسان بگيرم. خيلي فكرم رو مشغول كرده،آخه احسان توي پيش دبستاني آموزش حروف و روخواني از كتاب انس با قران رو داره و خوب من شناختي از اين بسته ندارم،به سايتشون هم رفتم ولي راستش چيزي حاليم نشد.ممنون ميشم يه توضيح جهت راهنمايي براي خريد بهم بديد. از كتابهاي فلسفي و بحثش بينهايت سپاس،من از يكسال پيش از كتابهاي فارسي دبستان استفاده ميكردم،قصه رو واسه احسان ميخوندم و بعد از سوالاي انتهاش از احسان ميپرسيدم. چون جايي ديگه كتاب با سوال نديده بودم.ممنون از كتابهايي كه معرفي كرديد.
ساحل
پاسخ
خوشحالم عزیزم. بلی براش تهیه کن. من هم برای هیوا گرفتم. از بسته اول شروع کردم خیلی تند پیش میریم اما به نظرم خیلی جالبه. حتما کتابچه رو تایپ میکنم میذارم.
فهيمه
20 آذر 92 9:39
سلام سحر عزيز .من تا به حال با پارسا خوندن كار نكردم اما به تازگي ميبينم خيلي علاقمند شده بخونه.ميخواستم ببينم براي پارساي 5 ساله ي منم خوبه و ديگء اينكه قيمتش چنده؟
ساحل
پاسخ
سلام عزیز. بلی این بسته خیلی فرق داره با تراشه ها. کلا همون چیزی هست که هیمشه فکر میکردم چرا نیست) فقط داستان خوانی و بازی هست و با تصویر رنگی. قیمت بسته اول 36 هزار تومان هست .
سعیده
3 دی 92 0:59
سلام سحرجان . عزیزم من قبلا" تراشه هارو تهیه کردم و الان دارم با هلیا کار میکنم تایه حدی پیش رفتیم . به نظرت چیکارکنم خیلی دودل شدم یعنی ادامه بدم ؟
ساحل
پاسخ
سعیده جان شما داری انگلیسی رو هم کار میکنی. در کنارش تراشه ها هم هست. این دو باهم خیلی زیاد هستند. برای سن هلیای عزیز. بهتره شروع کنی کار رو با بسته " آواورزی با سبیل خان " برو به سایت من و مامان فکر میکنم آورده باشه اگر نبود بگو من لینکو بذارم کار بسیار خوبی هست و بسیار متفاوت با تراشه ها . تماما قصه گویی هست و دقیقا همین روشی که من در بسته دارم برای انگلیسی.
سعیده مامان هلیا
4 دی 92 16:47
ممنون از راهنماییت عزیزم
ساحل
پاسخ