هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

دوستی به نام مادر

1392/7/19 21:29
نویسنده : ساحل
1,271 بازدید
اشتراک گذاری

 بعضی روزها اینقدر گرفتار کار هستیم که یادمان می رود برای چه زنده ایم و زندگی میکنیم.

من به نوبه خود این هفته تازه متوجه شدم چقدر از هیوا دور مانده ام. 

دیروز با مشاور خوبی صحبت کردم و ایشان من را دوباره یاری کردند برای دوباره یافتن خودم. 

 

یادم آمد اول مادرم بعد مدرس و کارمند .

یادم آمد صبور باشم و خستگی را با دیدن هیوا از یاد ببرم.

هیوا مدتی بود به شدت پلک چشمش را بهم میزد و قبلا هم این اتفاق برایش افتاده بود. هیوا دختر بسیار درونگرا و حسای است. 

دور شدن ار محیط خانواده و ورود به دنیای جدید دبستان برایش تازگی داشت اما از آنجاییکه بسیار خودگیر و بزرگ است در این مورد حرفی نمیزد و همیشه میگفت من خوبم مادر.

 

منبه نوبه خود بسیار با معلم او هم فارسی هم انگلیسی صحبت کردم و خوشبختانه همکاری خوبی باهم داریم.

از دو روز پیش بیشتر کنارش ماندم در آغوشش گرفتم بیشتر و بیشتر . حرف زدم برنامه هایم را کمتر کردم و دیروز و دیشب کلا درپارک و گردش بودیم :)

هیوا امروز خیلی خیلی بهتر بود و میدانم راضی بود و منهم از خودم راضی.

الان خوابیده و من خیلی خسته ام اما مهم نیست.

وقتی پاهایم ار خستگی گز گز میکند و بزور چشمهایم را باز نگه داشته ام اما با شوف وعشق برایش لقمه می گیرم.

با شوق و اشتیاق ناهار فردایش را آماده میکنم و ریز به ریز خوراکی هایش را برایش در ظرفهای زیبا میگذارم.

اینها برای من مادر خستگی نیست اینها عشق است.

هرگز هیوا را مجبور به کار ینکردم و خیلی از این کار خوشحالم. بعضا من هستم که اصرار میکنم کلاسی را نرود و او من را قانع میکند که نه باید به کلاسم بروم :)

مادرم دیروز هیوا را به کلاس موسیقی برد و برایم تعریف کرد که اینقدر با شنیدن صدای پیانو احساساتی شده که نیم ساعت تمام در حضور مادرهای دیگر باله کار کرده و کارهایی کرده که مادرم تا امروز ندیده بوده :)

همیشه وقتی همسرم شکایت میکند که باله در ایران برای چه است و چرا هیوا را به کلاس میبری به او میگویم این انتخاب و عشق هیواست . خوشحالم دیروز این را فهمید. :)

کلاس باله هیوا 2 ساعت است. وقتی از مدرسه می آید ساعت حدود سه و نیم است و کلاس باله هیوا روزهای سه شنبه 6 تا 8 شب است و فردای آن روز هم مدرسه دارد. خیلی اصرار کردم که دخترم تو میتوانی فقط یک ساعت در کلاس بمانی و زودتر برگردیم اما اصلا گوش نکرد و گفت دوست دارد تا آخر کلاس بماند. 

مربی هیوا را با کلی اصرار پیدا کردم و ایشان با لطف قبول کردند هیوا را بپذیرند. یکی از بهترین های باله هستند و هر کسی را قبول نمیکنند اما لطف کردند. مربی بسیار سختگیر و قانونمندی هستند و کلاسشان هم به زبان انگلیسی است :)

امروز تماس گرفتم و از ایشان تشکر کردم که اینقدر در ذهن هیوا پیشرفت ایجاد کرده اند و گویی هر آنچه در ذهن داشته روی کاغذ آورده است و البته ایشان گفتند هر چه هست استعداد و علاقه عجیب هیواست

منظور نداشتن اجبار در آموزش است. چه شطرنج چه موسیقی و چه باله . به نظر من هر سه اینها به هم ربط دارند. 

شطرنج بخصوص بصورتی زیر پوستی در هر مقطعی نهفته است. هنگام نواختن موسیقی هنگام کار باله هنگام درس و هر کاری که فکرش را بکنید. از این بابت هم خوشحالم.

امیدوارم بتوانم همیشه هیوا را در انتخابهایش کمک کنم .نه بجای او انتخاب کنم.

امیدوارم بتوانم مادری راهنما و مشاور باشم چراغی برای روشن کردن راهش نه مسلط نه حاکم نه امر دهنده .

بتوانم صبور و با تحمل باشم هرچند خسته و پرکار اما توانا و زیرک.

دوستی باشم نزدیک اما با حد و مرز. دوستی قابل اطمینان به نام مادر.

 

خوب باشید.

پسندها (1)

نظرات (5)

بهار
20 مهر 92 18:38
سلام شما قالب وبلاگ سفارشی نمیخواین؟ http://ghalebe-weblog.blogfa.com
مامان فاطمه
20 مهر 92 23:51
عالی بوووود عالی عزیزم
امیدوارم تلاش همه مادران در جهت پیشرفت کودکشان باشد همانند نیت پاک و بزرگ مادرشان
مادر دلسوز و زحمت کش خسته نباشی


ممنون عزیز دلم. مرسی از اینهمه وقت برای خوندن مطالب.
نيكو مامان محمد امير
22 مهر 92 14:07
اگرچه شرمنده ام ولي چقدرررررررر آرزوهاي من را گفتي
(شرمندگي ام به خاطر اين است كه كسي نيستم كه مي خواهم براي كودكم)


تو مادر ی و یک مادر خوب و زحمتکش")
مامان سپهر
23 مهر 92 19:34
سلام سحرعزیزم.وقتی تجربیاتت رومیخونم احساس ضعف میکنم خوش بحالت عزیزم.من خودموبکشم هم به گردتونمیرسم.ولی درحدتوانم تلاشمومیکنم.ممنون ازنوشته هات.دوستت دارم.


عزیزم میتونی. مادر ها همه توانا هستن. ممنون از لطفت خیلی بهم انرژی دادی می بوسمت.
فرزانه
24 دی 93 18:10
سلام سحر عزیزم از قبل بارداری وبلاگ هیوای زیباست رو میخوندم و الان سایت مادران امروز ت رو به زودی برای مشاوره زبان دخترم مزاحمت میشم. از شما خواهش و درخواستی دارم اول آدرس کلاس باله هیوا و دوم شطرنج اون رو همینجا برام بذاری لطفا. قبلا ازت تشکر میکنم.
ساحل
پاسخ
ممنون عزیزم که ما رو میخونی. باله خانم فروتن خیابان ارم. کوچه جهاد سازندگی. شطرنج هم قدوسی شرقی مدرسه شطرنج احسان قائم مقامی