هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

کودک دوزبانه من...هیوا

1392/7/19 23:32
نویسنده : ساحل
3,809 بازدید
اشتراک گذاری

قرار بود درباره تجربه عملی خود صحبت کنم. درباره آنچه باعث نوشتن این مجموعه پس از گذشت 4 سال در من شد. 

مانند هر نویسنده ای جرقه ای در ذهن شکل می گیرد و بستری فراهم می شود برای نوشتن . در مورد نوشتن متنهای اموزشی کمی سخت تر است . شما باید مرتب بنویسی و بنویسی و برگردی و پاک کنی. باید نوشته ها را امتحان کنی. باید تجربه کنی بصورت عملی . بخصوص وقتی با زبان دیگری جز فارسی در ارتباط هستی و با قشر حساس چون کودکان. 
کودکان را باید خوب شناخت. از هر سن و هر خصوصیت و فرزا و نشیب آن باید خبر داشت . عالمی دیگر را باید جست عالمی که در ان نشاط باشد نه اجبار. 

بازی باشد نه فشار . 

آرمش باشد نه سختگیری . 

شادی و تفریح باشد نه کتاب و در سو تکلیف . 

و مهمتر از همه در دنیای آموزش زبان دوم باید بروز باشی و هر روز بدانی در اقصی نقاط جهان چه میگذرد؟ 
در آنسوی دنیا چه روش جدیدی برای کودکان در حال شکل گیری است ؟ 
با یک روش باید کار کرد یا با تلفیقی از چندین روش؟ 
نتیجه این کار چه خواهد شد ؟ 

در آموزش زبان دوم باید کودک بود و کودکانه تدریس کرد و فکر کرد. 

همه ما با کتاب آشناییم. دنیایی از کتابها ، کلاسها ، معلمها ، سی دی ها و مجموعه های در بازار هستند که می بایست بین آن انتخاب کرد. اما چگونه ؟ 
و آیا باید این همه هزینه را متقبل شد و روزی متوجه شد تمام آن بیهوده بوده است؟ 
چگونه میتوان به روشهای جدید اعتماد کرد؟ 
این روشها از کجا آمده اند ؟ 
به نظر من همیشه زمان یکه میخواستم بعنوان مادر محصولی را برای دخترم تهیه کنم نخست به تبلیغات و بعد به نوع و کیفیت کار و بعد به بیوگرافی نویسنده توجه میکردم. اگر نویسنده خود مادر یا پدر بود بسیار برایم قابل قبولتر بود که آنچه در کارش ادعا میکند واقعی است بخصوص وقتی فرزندش را میدیدم که از همین روش پیشرفت کرده. نمونه اش همین تراشه های الماس. نمونه اش در بازار زیاد است اما بیشتر مادرها تراشه ها انتخاب میکنند . منهم یکی از آنها . 

اینها را بعنوان پیش زمینه ای میدانم تا بگویم منهم مادرم. مادری که پیش از مادر بودن مترجم و محققی در زمینه کودکان بود. و اهل سفر. از همه انواعش داخلی و خارجی. 
مادری که برای داشتن فرزند برنامه ریزی کرد حتی برای آنچه باید به او یاد دهد. درس زندگی و درس آداب و درس های دیگر. 
و برای همین در سفر به انگلیس روی کودکان بسیار متمرکز شدم. تحقیق کردم و دوره دیدم و کار کردم. بطور عملی . 
با کار و کودکان درگیر شدم . با دنیای کودکانی که زبان انگلیسی زبان دوم آنها بود. اما فارسی زبان نبودند . 
روش بسیار خوب بود . جدید بود. بخشی از روش مونته سوری بود و تلفیقی از چند روش دیگر از جمله elf learning . مرکزی که آموزش زبان را بطور دیگری و از راه دیگری انجام میدهد. فقط در حد گرفتن جزوات و خواندن آنها . 

برگشتیم با کوله باری از دانسته های خام. 
بدون تجربه عملی روی کودکان فارسی زبان. 
بعنوان یک مترجم همیشه درگیر انگلیسی بودم. چه در کار چه در زندگی. بسیار موسیقی گوش میکردم و میتوانم بگویم مقدار بسیار بسیار کمی موسیقی ایرانی در کل خانواده من وجود دارد و بیشتر با موسیقی غربی درگیر هستیم انواع مختلف آن. 
پس زمان بارداری این تقابل و درگیری با انگلیسی هم وجود داشت. هر روز . تصمیم گرفتم روشهای موجود و خام را که پراکنده در ذهنم و روی نوشته ها و جزوات بود را کم کم روی فرنزدم عملی کنم. بهترین کار وارد دنیای کودکان شدن است. خوب من داشتم مادر میشدم. کوهی کتاب را که وجود داشت به مرور خواندم. روانشناسی و زبانشناختی. مونته سوری روشی است که از زمان بارداری روی جنین انجام میشود آن را هم انجام میدادیم. و کم کم آشنا میشدیم. 
هر روز سر یک ساعت خاص برای جنین زیبایم که هنوز نمیدانستم چه جنسیتی است کتاب انگلیسی میخواندم. کنارش شعر فارسی و دیگر چیزها که در بحث ما نمیگنجد . 

وقتی هیوا متولد شد بعد از گذشت دوراذن حساس نوزادی همچنان روند زندگی من ادامه داشت. کار با دیکشنری زبان خاوندن دانشگاه و گوش کردن به موسیقی. پس هیوا دخترم همیشه در معرض شنیدن آهنگهای انگلیسی بود. در همان سال زندایی من از کشور انگلیسی به ایران آمد و مجموعه سی دی و کارتونهای بسیار جدیدی برای ما هدیه آورد . اینها در حقیقت دریچه ای بود برای شروع نوشتن این مجموعه. 
من از همان سی دی ها شروع کردم و با مجموعه simply kids اشنا شدم و این مجموعه را هر روز برای هیوا میگذاشتم. هر روز و مقدار بسیار زیاد. وقتی هیوا حدود یک سال داشت با استفاده از یک سایت اینترنتی او را با کلمات بصورت شعر و تصویری آشنا کردم. این کار با آهنگ و شعر بود و آهنگ و کلمات. هر روز عصر این کار را ادامه میدادیم. همراه با او گوش میکردم. حدود 6 ماه بعد هیوا تمام آهنگهایی را که کار کرده بودیم با صدای آهنگ کامل میخواند البته نه با مفهوم . 
از همان سال شروع به آموزش کلمات با بیبی کن رید کردم. با علاقه و برنامه گوش میکردیم و با استفاده از فلش کارت ادامه میدادیم. سی دی های خریداری شده از انگلیس را با ترتیب . برنامه گوش میکرد و البته کارتون زیبای PEPPA را که هنوز مانده بود در ایارن شناخته شود . این سی دی معجزه ای در گفتار هیوا آفریدو البته اضافه کنم هیوا در 8 ماهگی اولین کلمه فارسی را به زابن آورده بود و من همیشه روی زبان فارسی تاکید بسیاری داشتم و دارم. و در تمام قسمتهای مجموعه این نکته رعایت شده است . 
این روند ادامه داشت تا سه سالگی و 4سالگی هیوا که آموزشهایش با مونته سوری ادامه پیدا کرد و مکالمه و شناخت حروف و صداها و البته شروع آموزش تراشه های الماس . 
هیوا در این سن و قبل از آن در سه سالگی قادر به شناخت تمامی اصوات و کلماتی که حتی نشناخته و تا بحال کار نشده بود می بود. در همین سن تمام فیلمهای بزرگسالان را که غالبا در شبکه های ماهواره می دیدیم می شناخت و برای من و پدرش میگفت. طوری که ما تعجب می کردیم این نوع تشخیص را از کجا دبست آورده است. هیوا قادر به تشخیص هر دو لهجه آمریکایی و انگلیسی و حتی ایرلندی و اسکاتلندی هم بود. من همچنان در حال اموزش و نت برداری بودم و هنوز هیوا همان سی دی های صوتی قبلی و جدید تر را نیز هر روز گوش میکرد. این روند گوش کردن آهنگ در ماشین و هنگام خواب و حتی بازی ادامه داشت . من همچنان با هر شعر یک بازی را همراه میکردم تا هیوا از این سن شروع به حفظ اشعار شود. 
هیوا در 3 سالگی 15 شعر و در 4 سالگی 20 شعر انگلیسی را با مفهوم و معنی میدانست. 

و هم اکنون : 

پس از 4 سالگی شروع به مکالمه و حرف زدن و بالا بردن بار کلماتی و جمله سازی در هیوا کردم. از این سن کودکان دیگری به جمع ما پیوستدن وبا این روش آموزش دیدند. تمامی نتها آماده بود و تنها باز نویسی و همکاری یک دوست مطمئن برای رایت سی دی ها و کپی کارهایی که واقعا برای من عزیز بود زیرا هنوز در ایران وجود نداشت بخصوص سی دی کارتون پپا پیگ. 

به دنبال نوشتن این مجموعه با همکاری دوست خوبم فروزنده عماد این کار روند قانونی پیدا کرد و مجموعه برای ثبت در اداره ارشاد آماده شد . 
هم اکنون هیوا 5 سال و 8 ماه سن دارد . در مدرسه دو زبانه مهرتابان مشغول به گذراندن ایام در مقطع پیش دبستانی است . در برابر بقیه بچه ها بسیار بالاتر است. بسیار. هر معلم و مربی زبان او را تست میکند واقعا قادر به شناخت قدرت تکلم وی و شناخت هر حله و اصواتی در انگلیسی در او نیست و علت اینهمه توانایی مهارت شنیداری بالا و قدرت تکلم به زبان دوم را نمیداند. اما من خوب میدانم. 

هیوا برحتی با یک کودک نیتیو NATIVE صحبت میکند. تلفظ بسیار خوبی دارد در حد متکلم زبان انگلیسی. تمامی کارتونها و فیلمهای انگلیسی را براحتی بدون پرسش درک کرده و تمامی مکاملتا روزمره را بدون سوال بیان میدارد . فقط با یک تلنگر پردازش گرامر در ذهنش صورت می گیرد و بدون سوال کلمات را با قیود و صفات ملکی کنار هم چیده و از افعال درست برای بیان منظورش استفاده میکندو اعتماد به نفس بسیاری دارد و در کلاس بهترین است و حتی شاگردهای کلاس سوم به پای زبان انگلیسی او نمیرسند. 

و هنوز گوش کردن به زبان انگلیسی دیدن انواع سی دی ها با برنامه سی دی های صوتی در ماشین و هنگام بازی و بازی با آهنگها ادامه دارد. حتی وقتی به موسیقی خود گوش میدهم هیوا با علاقه به موسیقی غربی گوش میکند و تمام متن شعر را میداند و حفظ میکندو علاقه به زبان دوم در او بصورت خدادادی در آمده و به یادگیری کلیه زبانها بسیار علاقمند است. 

و تمامی اینها تمامی تجربه من در اموزش دردانه خود در این مجموعه وجود دارد. با تهیه ان و آموزش قدم به قدم گذاشتن وقت و همراهی یک سال با کودک در اینده میتوانید به همین راحتی بی نیاز از هر مربی باشید. هیوا هرگز مربی نداشته و با مربیان کنونی خود مانند یک بزرگسال صحبت میکند . 

باید آرام آهسته و با برنامه پیش رفت تا به منظور رسید. 
آموزش زبان انگلیسی برای بسیار دغدغه است اما با این روش نیازی به نگرانی بابت آموزش سخت و مستقیم نیست. با تلفیق این روش در زبان فارسی و تجربه آن بر روی فرزندم توانستم هم اکنون مقابل چشمانم کودکی داشته باشم که گاهی برای پاسخ به سوالات و صحبتهای او به انگلیسی متوسل به دیکشنری شوم :) 

این بود داستان ما .

پسندها (1)

نظرات (20)

نياش
20 مهر 92 9:19
سلام دوست عزيز دختر من چهارسال و سه ماه دارد به نظر شما كتابهاي شما براي او مناسب است يا براي يك تا سه سالگي بچه هاست؟ ممنون از لطف شما در ضمن دخترم حدود هفتاد كلمه انگليسي را بلد است فقط كلمه...


سلام دوست عزیمز. بلی میتونه خیلی بهش کمک کنه بخصوص که کلمات زیادی میدونه. شما لازم نیست مجموعه baby can read رو تهیه کنی. اما simply kids رو هم باید داشته باشی. کلا روی مهارت شنیداری باید خیلی کار کنید. این مجموعه و سیمپلی کیدز هم در سایت خودم هست . مادران امروز . www.madaranemrooz.ir
ما بهش کمک میکنیم اون کلمات رو بذاره توی جمله. شما با این مجموعه شروع کن اما برنامت فرق میکنه من وقتی مجموعه رو تهیهی کردی و خوندیش بهت برنامه رو میدم چون باید سریعتر جلو بری. و بزودی مجموعه بعدی میاد و شما با اون ادامه میدی. امیدوارم با هم بتونیم روزهای خوبی داشته باشیم. موفق باشی.
مهناز مامان روزبه
20 مهر 92 11:14
سحر جون تنها چیزی که میتونم بگم آرزوی موفقیت برای هیوای عزیزم


ممنون ممنون از این جمله کوتاه و پر بارت
سیما
20 مهر 92 12:13
موفق باشید


ممنون دوست خوبم.
فاطمه
20 مهر 92 12:35
سلام ساحل جون ممنون از پاسخت.
من ساكن يزدم و اينجا تقريبا همه با همين tinytalk شروع ميكنن!!!
كتاب پاكت رو سرچ كردم ولي چيزي ازش نديدم.
(من براي احسان سيدي هاي
مجيك انگليش و بريني بيبي و بيبي انيشتين و گوگو و پپا پيگ و چند تا سيدي بازي انگليسي گرفته بودم و راستش يه تعدادي فلش كارت رو خودم درست كردم.ولي خوب فقط خريدم و چون كارمندم،احسان زياد ازشون بهره نبرده.البته سايتهاي خوب استار فال و تاپتن و.. هم براش يه كوچولو ميذاشتم.سيدي صوتي هم سه تا با كتابش تو ترم تابستون فونيكس بهش دادند كه باز هم من زياد استفاده نكردم )
با چيزهايي كه گفتيد پس من اقدام به خريد بسته ميكنم و البته قبلش يه كم رو خودم كار ميكنم كه بيشتر واسه احسان وقت بذارم
ممنون ساحل جون.
به تمام معنا يه مادر نمونه هستي .
(اگه امكانش هست براي چند تا سوال ،تلفني باهاتون صحبت كنم؟ميدونم سرتون شلوغه ولي ممنون ميشم)


عزیزم میدونم روش ها متاسفانه قدیمی هستن و برای بچه ها خسته کننده. اما با این روش میتونی شروع بهتری داشته باشی. مجموعه دوم که بیاد راحت تر میشی برای کار کردن. خودت هم روزی یک ساعت تایم بذاری کافیه. این روش بچه هارو مستقل میکنه برای انگلیسی نیازی نیست همیشه همراهش باشی ممنون از لطفت. شرمندم میکنی عزیزم. حتما میتونی تماس بگیری. فردا از صبح دفترم هستم میتونی تماس بگیری. موبایلم هم که هست . اطلاعات رو هم اینجا هم در سایت خودم گذاشتم. کارتونهایی که گرفتی خیلی خوبه باز هم بهت میگم چه چیزهایی بگیری. موفق باشی. منتظر شنیدن صدات هستم.
123
20 مهر 92 14:16
سحر عزیز تو یه مادر نمونه و یه مربی پر استقامت و انگیزه ای. خوشا بحال هیوا.
عزیزم در مورد صحت مجموعه ات شکی ندارم اما فکر نمیکنی این همه پیشرفت هیوا علاوه بر منطبق بودن روی روش اصولی داشتن مادری مسلط به زبان و اگاه در اموره مختلفه؟ عزیزم فکر نکنی این حرفم نفی روش خوب و جدیدته ها. نه!! منظورم اینه که مادری مثل من که زبان نمیدونه اصلا میشه مشابه همون پیشرفتو برای دخترش داشته باشه ؟؟


عزیزم تا حدی درست میگی. تو به من لطف داری. اما من موسیقی نمیدونم برات مثال میزنم. وقتی دارم با هیوا کار میکنم نمیدونم نت چیه و کجای کار رو باید بزنه هیوا اما از روشهای تشویق و ترغیب استفاده میکنم همراهیش میکنم کتاب میخونم موسیقی کلاسیک براش میذارم از ابتدا تا گوش کنه. راه رو پیدا می کنم . بلی من زبان رو کار کردمک اما از اول اینطوری نبوده. کار با بچه ها خیلی سخته عزیزم. من تحقیق کردم و با هیوا همراه شدم. هر مادری میتونهه این کار رو بکنه من خیلی اروم و تدریجی پیش رفتم و اصلا با هیوا انگلیسی حرف نزدم تا یک سال پیش. پس میشه با تسلط کم هم پیش رفت. من دوستانی دارم که اصلا زبان نمیدونن اما الان دارن خوب پیش میرن و خودشون هم دارن میرن کلاس زبان پس نا امید نشو عزیزم.
`MARYAM
20 مهر 92 15:55
سحر جون سلام.متاسفانه نتونستم بیام شیراز ببینمت.پس من برای کسری فقط listening بزارم؟همون روزی یک ساعت؟نیازی هست باهاش بازی کنم؟یا فقط بزارم گوش کنه؟


چقدر بد. بلی براش بذار. هفته ای یک آهنگ. اما میتونی همه شعرهارو بذاری براش. همه رو
مامان آترینا
20 مهر 92 18:04
سلام سحر جون
من مجموعه شما رو می خوام بخرم
فقط میشه یه زحمتی بکشین و مجموعه سیمپلی کیدز رو هم خودتون برام رایت کنین روش بزارین و برام بفرستین، چون اگه بخوام از سایت های دیگه بخرم 8 تومن باید هزینه پست اضافی بدم، گفتم حالا که مجموعه شما رو می خوام بخرم زحمت سی دی صوتی رو هم شما بکشی و با مجموعه ات برام پست کنی
اگه اشکالی نداره هزینه مجموعه خودت + هزینه سی دی سیمپلی کیدز و هزینه پست و شماره حساب خودت رو برام ایمل کن تا پولو بریزم، اگه می شه یه شماره کارت بده که پولو امشب انتقال بدم
ممنون می شم
فقط بگو که چه جوری اطلاع بدم که پولو ریختم و آدرسم رو برات بفرستم
راستی من بیرجند هستم ( خراسان جنوبی )
گفتم شاید برای هزینه پست لازم باشه بدونی کدوم استانم
بازم ممنون عزیزم


عزیزم سلام. برو به وبسایت من و هم مجموعه هم سیمپلی کیدز رو تهیه کن . هزینه بسته و پست همه اونجا هست . سبد خریدت رو کامل کن و راحت خرید کن. شماره کارت هست و شماره موبایل من هم هست. وقتی هزینه رو ریختی توی سبد خریدت شماره حواله رو میتونی بذار یمیتونی هم بهم اس ام اس بدی. اونجا خریدت رو انجام بده من بسته هارو برات پست میکنم عزیزم.
فاطمه
20 مهر 92 18:51
ساحل جون،شمارتون رو نتونستم توی وبلاگ پیدا کنم،یادمه گذاشته بودید ولی الان پیداش نمیکنم،ممنون میشم دوباره بذارید که فردا باهاتون تماس بگیرم.ممنون


حتما عزیزم. 09304302927
مامان فاطمه
20 مهر 92 23:43
سلام دوست پرتلاشم.جالب بود و کاملا واقعی اما من یه مورد برام هنوز معنایی نداره اینکه چطور میشه که گوش دادن به سی دی زبان دوم تاثیر داشته باشه.من فکر میکنم اگر شبانه روزم سی دی بزارم چیزی یاد نمیگیره.فقط آشنا میشه
باید خودم بر روی هر شعر فکوس کنم و براش تو خونه خودم بخونم تا یاد بگیره و مثلا حفظ شه .خودمم باید برای کار همگام با او شروع کنم به تکرار بارها شعر و کلماتشو. تکرار کنم
نظرت چی اه ؟من اینجوری پیش میرم
البته دخترم دو سالس
ممنون از شما. در مسیر موفقیت راهت بی خطر عزیزم


فاطمه جان شما هر روز کودک رو پای تی وی بنشون و براش یک آگهی تجاری رو بذار. هر روز همون رو تکرار کن مثلا آگهی مربوط به همراه اول رو هفته بعد ببین وقتی صدای اون آگهی رو میشنوه چه واکنشی نشون میده. آیا همه آگهای رو برات نمیخونه؟ خوب این زبان فارسی هست و در اثر تکرار این اتفاق افتاده. برای من و شما که سن اکتساب در ما تموم شده شاید غیر قابل باور باشه اما برای پسرت زبان انگلیسی هم ردست مثل فارسی میمونه. هیچ تفاوتی نمیکنه. حتما میدونی و دیدی بچه هایی که این آهنگهای بی سر و ته شش و هشتی ماهواره رو مثل بلبل میخونن. خوب اینها برای این هست که مرتب روشن بوده ماهواره و دیدن و شنیدن. انگلیسی هم همینطوره. صحبت من دقیقا همین هست. که چرا و چرا و چرا ما از این هوش شنوایی سرشار کودک برای تشخیص در اثر تکرار استفاده نکنیم؟ چرا بجای یادگیری اهنگهای فارسی و لس آنجلسی اون رو با انگلیسی با همین روش آشنا نکنیم؟ ما هیچ میدونی بچه دو ساله چقدر سریعتر اشعار انگلیسی رو نسبت به کودک 4 ساله یاد میگیره؟ میدونی ذهن بچه برای یادگیری همزمان شعر و حفظ اون زیر 3 سال در هیچ سنی بر نمیگرده؟ برای همین من زیر 3 سال اینقدر روی مهارت شنیداری تاکید میکنم. شما فکر میکنی من با هیوا وقتی همین سن بود انگلیسی حرف میزدم؟ یا مدام روی شعرها فوکوس میکردم؟ نه اصلا. فقط براش شعر رو میذاشتم طبق برنامه و کنارش میموندم و میدونستم داره گوش میکنه. من تکرار رو بعهده داشتم. فوکوس برای یادگیری و حفظ شعر لازم نیست خودش در ذهن بچه میمونه اما بعد از 2 سال و نیمگی شما باید با بازی هایی که کنار هر شعر هست و با استفاده از لیست آهنگهای ساده شروع به حفظ همزامن شعر با باز یو نقاش ی کنی. اما روند آشنایی با این شاعار قبلا شکل گرفته . اصلا خودت و ما بزرگترها رو با بچه ها مقایسه نکن. وقتی هیوا 2 ساله بود من یک سریال میدیدم اسپانیایی بود ره شب این رو میدیم هفته دوم باروت نیمهش من فیلمش رو دارم و کاش میتونستم برات بفرستم ببینی دیدم هیوا داره از اول تا آخر این شعر اول تیتراژ رو کامل میخونه!!!!! من از همون موقع و در همون زمان داشتم به روشی فکر میکردم که چطور میشه بدون آموزش اشعار انگلیسی رو به بچه یاد داد. با تکرار و بدون اجبار برای حفظ. پس به روش شنیدن مطمئن باش. مطمئن حتی همین الان برای خودت .
مامان آترینا
21 مهر 92 23:25
سلام سحر جان
من پول مجموعه شما و سیمپلی کیدز و پول پست رو که می شد 72640 امروز یعنی یکشنبه حوالی ساعت 11 واریز کردم به حسابتون
ولی این سایت من و مامان قاطی داره نمی تونم برم قسمت اعلام پرداخت
گفتم اینجا اعلام کنم
آدرسمم که تو سفارشم هست ولی اگه لازم بود بگو دوباره برات ایمیل کنم ممنون
حمیده از بیرجند



ممنون عزیزم. بلی دیدم ثبت شده بود. برات فرستادم امروز. فردا مامور پستم میاد و شماره حواله رو میذارم برات.
مامان آترینا
21 مهر 92 23:28
سحر ج.ن فکر کنم اشتباهی نوشتم سایت منو مامان منظورم سایت مادران امروز بود که قاطی کرده
شقایق
22 مهر 92 1:07
سلام عزیزم.هر از گاهی ساحل خطابت میکنم ،هر از گاهی سحر،شاید بعد از این دریا صدات کنم دوست عزیزم.حتما می پرسی چرا؟آخه فکر می کنم یه دل دریایی داری .به عظمت دریاوبه پاکی آب دریا.یه دل که غمخوار کودکان ماست و چقدر خوبه که هستی دریای من. ممنون بابت تمام کارهایی که کردی و در حال انجامشون هستی.برای موفقیت،شادکامی سلامتتیتون ،مخصوصا هیوا جان دعا می کنم چون می دونم آرزوهات در نهایت به شاهدوختت ختم می شه.تبریک بابت شروع مدرسه هیوا جان و تبریک بابت جدا شدن اتاق هیوا جان.خلاصه بسته آموزشیتون با سفر خواهرم به شمال به دستم رسید.بسیار بسیار عالییه.مخصوصا وقتی طاهها خوابه کلی ویدید هاش رو میبینمو لذت میبرم چه برسه به دوردونم.امیدوارم با توکل به خدا و راهنماییهاتون من و همه مادران تو این راه موفق باشیم.از راه دور،از ساحل دریا، روی ماه شما و هیوا جان رو می بوسم.


شقایق عزیزم.............................................................................
اینها یعنی حسابی شرمندم. و نمیدونم چی باید بگم... فقط میدونم اینهمه توانایی رو از تو و بقیه دوستای خوبم بدست میارم. خوشحالم یکی هست وقتی بارون میاد وقتی دریا رو میبینه و جنگل رو به یادم هست و دعام میکنه . ممنونم از شما. ممنونم. از صمیم قلب مهربان دوستم.خوشحالم میتونم برای دردونه تو وبقیه بچه های خوبم کاری بکنم. میبوسمت دریای مهربانی.
مامان محیا
22 مهر 92 14:32
سلام . دوست عزیزم من برای دختر 3 ساله ام بسته شما را از نمایشگاه تهیه کردم منتها نمیدونم چه جوری شروع کنم و با چه برنامه ایی.تعداد دی وی دی ها و حجم کار به نظرم زیاده . محیا علاقه زیادی به دی وی دی های انگلیسی تراشه های الماس داره و روزی 1-3 بار اونارو میبینه. و تقریبا 80 درصد جملاتش را میفهمه و استفاده میکنه مثلا بعد از خوردن غذا میگه It is dielicious,thank you .و اینجور برنامه ها ره به دیدن کارتون pepa pig , و شنیدن آهنگ ترجیح میده. دوست دارم برنامه ایی را که شروع میکنم به سرانجام برسه. تراشه های الماس را 3ماه پیش شروع کردیم با وقفه 1 ماهه الان مرحله دوم تموم شده تصمیم دارم مرحله سه و چهارو تموم کنیم بعد بسته شما را کار کنیم .البته نمیدونم تصمیمم درسته یا نه ..لطفا منو راهنمایی کنید.

عزیزم دیدن زیاد تی وی بچه ها رو از گوش کردن دور میکنه. تراشه ها ربطی به مجموعه من نداره. دی وی دی انگلیسیش خوبه اما اصولی نیست و برنامه خوب ینداره. یا باید نراشه ها رو کار کنی یا مجموعه من رو. اینخا با هم تلفیق نمیشن.و مراقب باش بچه ها تا مرحله دوم خوب پیش میرن اما در مرحله سوم خیلی دلزده و خسته میشن و اصلا دل به کار نمیدن. این یک اپیدمی در تمام بچه های تراشه هاست.
مامان محیا
23 مهر 92 0:04
ممنونم از اینکه با اینهمه مشغله به تک تک نظرات جواب میدید. سوال من اینه که بسته شما را چه جوری شروع کنم ترتیب کار با سی دی ها چه جوریه simply kids یا your baby can read یا play and learn english یا هر سه همزمان؟ و با چه زمانبندی؟


عزیزم سلام. ببخشید بابت دیر پاسخ دادن من. اصلا گیج نشو. اول simply kids هست. برای بچه های زیر 2 سال از یک سالگی و حتی زودتر این سی دی رو میذاریم هر روز گوش کنن. زمانبندی و انتخاب آهنگ نداریم. برای بچه های بالای 2 سال شعرهارو به انتخاب از آسان به مشکل میذاریم. هر هفته یک آهنگ هر روز سه بار اون آهنگ تکرار بشه. لیست آهنگهای ساده در وبلاگ هست در تاپیک نی نی سایت هم هست. وقتی اون سه بار تکرار تموم شد میتونی بقیه سی دی رو هم بذرای گوش کنه. اما عملکرد تکرار خیلی خیلی مهمه. بچه ها با همین تکرار آموزش شنیداری میبینن. این سی دی رو همیهش نیاز داریم چون بچه ها همیشه باید آهنگ گوش کنن و ازش لذت ببرن. مجموعه baby can read : از 2 سالو نیمگی شروع میکنیم طبق برنامه خودش که در کتاب اول نوشتم. میذاری برای بچه. در حین اون برنامه شما همینطور برنامه simply kids رو هم ادامه میدی. سراغ سی دی های صوتی play and learn نمیری . در 2 سال و نیمگی همزمان با این دو کار هر قوت کودک بیبی کن رید رو میبینه چون هدف از دیدن این مجموعه آشنایی با شکل و شناخت کلمات بصورت دیداری هست شما دفعات اول حتما کنارش بشین. تشویقش کن از شکلها و رنگهای دی وی دی تعریف کن تا علاقمند بشه. کلمات جیدید در هر دی وی دی تکرار میشه اونهار و بنویس بعد در طول روز روی اون کلمات کار کن. با چی؟ با نقاشی. کاردستی با فلش کارت. فلش کارتها روش دارن. به ترتیبی که در کتاب هست شروع کن براش بازی طراحی کردم طبق اون بازی کن. روزی 2 کلمه رو بیشتر کار نکن. این دو کلمه میتونه از بیبی کن رید اومده باشه یا خودت از فلش کاتها درآورده باشی. میتونی بیشتر هم کار کنی بستگی به توانایی بچه داره. وقتی نزدیک به 3 سال شدی یعنی بچه دی وی دی دوم بیبی کن رید بود و آشنایی خوبی با کلمات پیدا کرده بود شما از دی وی دی تصویری play & learn استفاده میکنی. ببین شما میتونی زودتر هم شروع کنی بستگی داره محیا چقدر پیش رفته. دی وی دی رو میتونی یک روز دیمیان براش بذاری. دی وی دی شامل دو قسمته همه رو توضیح دادم در تاپیک نی نی سایت. قسمت اول مجموعه wow هست حتما بذار نگاه کنه. عجیب زیباست این بخش و بخش بعدی ویدیوهای مربوط به اشعاری هست که در سیمپلی کیدز بوده و تا امروز محیا اونها رو میشنیده حالا میبینه. دی وی دی بعدی بریتیش کانسیل هست. اون رو بذار 3 سالگی در کامپیوتر اجرا میشه و با هر شعر یک بازی داره. از نزدیک به 3 سالگی تمام دسی دی های صوتی play and learn رو براش بذار. یادت باشه از 3 سالگی و 2 سال و نیمگی شما میتونی اشعار ساده رو با بازی های یکه در کتاب دوم هست بهش یاد بدی حفظ کنه اما با باز یو تکراری که قبلا در ذهنش نقش بسته. این برنامه رو بنویس برای خودت. بهش عادت میکنی. هرجا مشکلی داشتی بامن تماس بگیر. میدونم شاید سخت باشه اما عادت میکنی. محیا هم عادت میکنه. موفق باشی.
مامان محیا
23 مهر 92 0:22
simply kids به ترتیب یا هر روز یک آهنگ؟ببخشید که سوالاتم زیاده. در واقع گیج شدم!
نازنین
27 مهر 92 11:49
سلام خدمت مادر پرتلاش و نمونه
چند وقتیه که مطالب وبلاگ رو میخونم و شما رو تحسین میکنم

پسر من سه سال و نیمه س. من با این اعتقاد که انگلیسی رو با لهجه درست و نیتیو تو یه کلاسِ درست و حسابی یاد بگیره، باهاش کار نکردم ولی وقتی توضیحاتتون رو درمورد مدرسه دوزبانه و لهجه معمولی و ... خوندم، شدیدا درمونده شدم و احساس عذاب وجدان دارم

آیا اشتباه کردم؟؟؟

توضیح اینکه زبان خودم بد نیست و دیگه اینکه فقط سی دی های برینی بیبی رو تو فاصله یک تا دو سالگی براش میزاشتم و بعدا علاقه شو از دست داد. حروف انگلیسی رو دقیقا مث سی دی (با تلفظ درست) و بدون ذره ای آموزش می خوند (همونی که می خواستم)


ممنون از راهنمایی تون

نازنین عزیز از آشناییت خوشوقتم. عذاب وجدان چرا؟ هنوز هم وقت درای. برینی بیبی برای بچه های بالای 4 ساله. که بتونن انگلیسی رو بفهمن. برای همین علاقش رو از دست داده چون متوجه نمیدشه دارن چی میگن. حرفو الفبا متاسفانه بچه ها رو از عالم مکالمه و بالا بردن دایره لغتی باز میکنه. پیشنهادم براتون اینه. مجموعه من رو بگیری و شرو عکنی. نیازی به لهجه آنچنانی نیست و کلاس زبان. یک مجموعه سی دی بسیار خوب داره. در ضمن لیست سی دی هار و با سن واقعی میذارم بزودی میتونید بخونید و انتخاب درستی بکنید برای گل پسرتون و مجموعه بعدی من برای 3 تا 6 سال هست. اگر این رو شروع کنی به اون هم میرسی. تاپیک نی نی سایت رو خوندی؟ اطلاعات کاملی داره. آدرسش رو میذارم دوباره برات
http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=551204&PageNumber=1

بخون و هر کاری داشتی تماس بگیر باهام.
نازنین
27 مهر 92 18:58
سلام
چرا نظر من ثبت نشده؟
باید شما اکی کنین یا مشکل در ارسال داشته؟


الان جواب دا م عزیزم. من امروز خوندم و جواب دادم.
نازنین
29 مهر 92 0:40
از راهنمایی تون ممنونم
حتما در اولین فرصت مزاحمتون میشم
یه سوال: مجموعه های Your baby can read که با بسته شما کار میشه و توی بازار هست، با هم فرق دارن (تعداد فلش کارت ها، کلمات و ...) ؟
آخه من پک اونو دارم، همون جواب میده؟
متشکرم


همون خوبه دوست من. بیبی کن رید من فرق داره. فقط دی وی دی هست. اما مال شما هم خوبه.
نگین
29 مهر 92 19:16
SALAM KHASTE NABASHIN.AVVAL AZ HAME AREZOOYE SALAMATIO PISHRAFT BARAYE SHOMA VA DOKHTARE GOLETOON DARAM. DOVVOM KHOSHHALAM MITOONAM DAR TAMAS BA SHOMA BASHAM VA RAHNAMAEE BEKHAM AZATOON.
MAN DOKHTARAM 3SALAST,ASHEGHE YADGIRI ZABAN AZ 2SALEGIE.KHODESH MODAM MIPORSE KE IN BE INGILISI CHI MISHE.NEMIKHAM ZOGH VA ESTEDADESH KOOR BESHE.RAHNAMAEE MIKONID AZ BEIN CD HAEE KE GOFTIN KODOOMARO BEGIRAM.MAMNOON MISHAM.PIROOZ BASHIN


نگین عزیز سلام. ممنون از لطفت. ببین سی دی ها همه رده بندی سن داره. و دقیق هم هست. از روی اونها انتخاب کن. مجموعه من با نام play and learn مخصوص آموزش سن دختر مشاست. بخون مطالب رو در تاپیک نی نی سایت و وبسایت خودم. www.madaranemrooz.ir
باز سوالی بود در خدمتم.
مامان آترینا
1 آبان 92 2:39
سحر جون شماره حواله منو یادت رفته بزاری
ممنون می شم اگه بزاری که بتونم پیگیری کنم آخه هنوز نرسیده بسته البته هنوز دیر نشده، هنوز ده روز کاری نشده فعلا یک هفته گذشته


عزیزم به چه نامی بودی. برام ایمل بزن. لطفا.