هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 1 روز سن داره

هیوای آسمانی من

کتابخانه هیوا

1392/4/7 17:45
نویسنده : ساحل
2,787 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی وقت پیش قول داده بودم کتابهای جدید هیوا رو بذارم. خب بعد از مدتها این کار رو کردم. اینهم کتابخانه هیوا با توضیحات :

این کتاب رای سنهای بالای 7 سال است. قصه هایی طولانی اما بسیار زیبا و مرتبط با ادبیات کودکان می باشد. هانس کریستین آندرسن یکی از پیشروان ادبیات افسانه ای کودک است که در طی قصه گویی ریشه در فلسفه کودکان دارد. برای همین من این کتاب را بعضی شبها با وجود طولانی بودن قصه هایش برای هیوا میخوانم و چون داستانها افسانه ای و زیبا هستند از شنیدنش لذت میبرد. (انتشارت قدیانی )

کتاب

همه میدانیم شنیدن مثلهای قدیمی و ضرب المثلها بواسطه غنی بودن زبان فارسی و فرهنگ سنتی ما باعث اشنایی کودکان با سنت پیشینه ایران و غنی شدن زبان آنها و رشد هرچه بیشتر کلمات و واژگان کلامی آنها میگردد. کتاب زیر با نثری بسیار ساده و داستانهایی مرتبط و خوب ، تمام امثال و ضرب المثلهای ایرانی را در داستان گنجانده و به بچه ها یاد میدهد. خواندن این کتاب را به تمام کودکان توصیه میکنم و به مادرانشان :) ( انتشارت قدیانی )

کتاب

یکی از بهترین روشهای آموزش مهارتهای زندگی و روشهای انسانی و آداب اجتماعی به کودکان ، استفاده از تصویر و گنجاندن لب کلام در قالب کتاب و کلمات است. کتاب زیر به این موضوع می پردازد. با تصاویر ناب و زیبا و کلامی کودکانه و آموزنده.( انتشارت قدیانی )

از سری کتابهای علمی با تصویر و آموزش بصورت غیر مستقیم می باشد . عناوین بسیاری را دارا می باشد که هر یک به بحثی جداگانه در طبیعت میپردازد. برای آموزش غیر مستقیم علوم و زیست شناسی بسیار مناسب است . ( کتابهای مهتاب )

همینطور که میبینید برای کنترل و شناخت احساسات و نحوه مقابله با آنها . کلیه کتابها بصورت دو زبانه می باشد.

کتاب

شناخت و آشنایی کودکانه با مشاغل مختلف . ( انتشارات فندق )

بهترین کتابی که با فلسفه بسیار کودکانه به شناخت زندگی قروباغه و وزغ و بررسی انواع زوایای پنهان انسانی به گونه ای روایتی می پردازد . جایزه بهترنی کتاب سال را دریافت کرده و البته خواندن ام به تمام کودکان بالای 7 سال توصیه میشود. من کتاب را برای هیوا میخوانم. نثری بسیار ساده دارد و بعد از اتمام هر قسمت که بسیار کوتاه نوشته شده با او به مباحثه و بررسی داستان می پردازیم. انجام این کار پس از اتمام داستانها به درک بیشتر کودک نسبت به آنچه شنیده و آموخته کمک بسیار می کند . ( نشر چیستا)

این کتاب زیبا را تازه سفارش دادم. فلسفه عدم تمایز و تبعیض میان کودکان را انچنان زیبا به تصویر کشیده از دیدنش سیر نمیشوم. همانطور که میبینید با اشکال و تصاویر بسیار زیبا به بررسی تفاوتهای فردی رفتاری و جسمانی آدمها پرداخته و به کودکان یاد میدهم به آنچه هستند و میشوند افتخار کنند. ( کتاب را از سایت هدهد خریداری نموده ام )

  از سایت هدهد خریداری شده است. مجموعه کتاب بهمراه فعالیت هستند. در حین قصه گویی به بررسی رابطه پدر و فرزند می پردازد. برای کودکانی که تازه خواندن را آموته اند بسیار مناسب می باشد. همچنین چون داراری تصویر است بهتر است شبها خوانده نشود. در پایان کتاب میتوان با کودک درباره علل دوست داشتن پدرش یا بعضا مشکلاتی که با پدرش دارد بحث و گفتگو کرد .( من که هر چه از هیوا

شنیدم خوبی و مهربانی پدرش بود و به شیوه ای اغراق آمیز :))) مخصوص دخترها )

همانطور که میبینید تشویق کودکان به کار همراه والدین و تشویق مادرها به همکاری با فرزندان می پردازد. جنس کتاب بسیار عالی و تصاویر خیلی زیبا و کودکانه هستند. 

همانطور که از نامش پیداست کتاب بهمراه فعالیت است. بهترین راه برای اموزش کودکان از استفاده صحیح از دست و اینکه همدیگر را کتک نزنند و هل ندهند . فعالیتهای انتهای کتاب بسیار زیاد و اموزنده است. ( سایت هدهد)

 

کتابهای دیگری برای آموزش آداب اجتماعی . از سری " شخصیت خوب و مثبتی داشته باشیم "

سری کتاب فلسفه کودکان. به بررسی زمانی می پردازد که جدایی اولیه هر کودکی از مادر اتفاق می افتد. برای کودکان بالای 3 سال که دچار اضطراب جدایی شده و با ان درگیرند بسیار مناسب می باشد. خیلی تلویحی و مرموز بدون آنکه مستقیما به موضوع بپردازد به راه های سرگرم کردن کودک در زمانی که مادر نیست می پردازد و راه هایی را به کودک پیشنهاد میدهم. حتما بعد از کتاب ا او در این باره به صحبت بپردازید.( سایت هدهد)

کتاب

این کتاب را من هزار بار برای هیوا خوانده ام. یکی از بهترین کتابهای روز اروپا شناخته شده و ترجمه بسیار خوبی دارد. تصاویر بسیار زیبا به گونه ای طنز آمیز است و چنان کودک را به عمق خود میبرد که هیوا همیشه تصور میکند کبوتر همینجا کنار ما ایستاده است. به جرات میگویم من از خواندن این کتاب هرگز خسته نمیشوم. پشت جلد را نیز برایتان گذاشته ام تا خودتان به موضوع اصلی کتاب که " قدرت نه گفتن " است بخوبی پی ببرید. ( انتشارات کانون / سایت هدهد)

 

کتابی زیبا با داستانی متفاوت . ( انتشارات کانون )

مجموعه آموزشی برای شناخت سنگها و علوم طبیعی .

در پستهای قبلی به این کتاب خوب و فعالیتهایش به صورت دقیق پرداخته شده است. یکی از مهمترین کتابها با برچسب فلسفه کودکان می باشد. که با ورود به دنیای خیالی کودکان به شناخت ریزترین جزئیات آنها می پردازد.(سایت هدهد)

کتاب زیر هم همراه با فعالیت بوده و به خطرهایی که ممکن است کودک را همراه کند و چگونگی رویارویی او با این خطرات بصورت جداگانه بدون حضور فرزندان می پردازد . کتاب تصاویر عالی و با کیفیت می باشد.

سایت هد هد / کودکی که برای خواب مقاومت میکند. مهمترین مشکلی که همه ماران با آن درگیرند یا درگیر بودند. 

یکی از کتابهایی که مادر را به فکر فرو میبرد که چگونه باید با دنیای واقعی خود دنیای خیالی کودک را خراب نکند. و چگونه با بکن نکن های خود دنیای رنگی کودک خود را تخریب ننمایند.( سایت هدهد). پیتر هانت یکی از بزرکترین نظره پردازان ادبیات و نوجوان است و نظر وی را در باره این کتاب در زیر میخوانید.

کتاب کودک

داستانی زیبا و اموزنده. سایت هدهد.

داستان بسیار زیبا درباره ترسها و سنتهای قدیمی کودکان. خواندن آن را به همه توصیه میکنم.

به برسی کاکتوس میپردازد . بصورت یک داستان زیبا و یک غول مهربان . کلیه زوایای زندگی گیاهان بیابانی را مورد بررسی قرار میدهد.

این کتاب را من از کتابخانه قدیمی خود خانه مادرم به خانه آوردم . یکی از بهترین کتابهای قدیمی و امروزی.

کتابهای زیر اینقدر زیبا هستند که من هر شب چند بار برای هیوا میخوانم. یکی از جدیدترین کارهای انتشارات فندق است و برای کودکانی که تازه خواندن را آموخته اند بسیار مناسب می باشد.

درباره امثال و شعرهای قدیمی زیاد سخن گفته ایم. همه ما هر روز این اشعار را برای دختران و پسران خود میخواینم. و برای ما هم پیش از کودکانمان خوانده شده است . هیوا تمام شعرهای این کتاب را حفظ شده فقط بخاطر زیبایی . هر چیزی که در قدیم خوانده میشده از زیبایی و قداست خاصی بهره میبرده که می بایست تا همیشه حفظ گردد.

و یک کتاب دیگر از خانه مادرم :) نشر چشمه

کتابی خوب برای شبها. داستان یک بچه شرور و بازیگوش.

این کتاب هم قدیمی است اما در امروز هم تجدید چاپ شده است :) داستانها و تصاویرش اینقدر با کیفیت و کودکانه است که من همچنان از خواندنش لذت میبرم.

با این سری کتابها هم همه بخوبی اشنایی دارید. نشر فندق.

کتابی که برنده جوایز بسیاری در اروپا شده است و من هر بار با خواندنش بغض گلویم را میگیرد. :)

این کتابها از قدیم بوده . من سری انگلیسی آن را خودم دارم. بهترین کار برای بچه های تازه دبستان رفته و با نثری بسیار زیبا و ساده.

این کتابها برای کودکان زیر 3 سال است. هیوا به تازگی خواندن آن را خود شروع کرده است. نشر قدیانی

کتاب دو ساله ها

پاسخی صریح و زیبا به سوالات اساسی کودکان . 

سری مجموعه های آموزشی :

کتاب آموزشی

کتاب اموزشی

 

کتاب اموزشی ریاضی

 

کتاب اموزشی ریاضی کودکان

ریاضی کودکان

کتاب کار کودک

 

کتاب سایه ها هوشی

کار با کتابهای آموزشی می بایست اصولی و گام به گام باشد . من سعی کرده ام این روند را طی کنم. بازی سایه ها و هوش و سرگرمی برای سرگرمی کودکان بسیار مناسب است. 

 

خوب اینهم از کتابخانه هیوا . امیدوارم جبران نبودنم را کرده باشم. اگر انتشارات مشخص نیست با سرچ نام کتاب میتوانید به ان دست پیدا کنید. همچنین سایت هدهد و کتابک تمام کتابها را در لیست خود دارد.

پسندها (1)

نظرات (17)

علی خوشتیپ
7 تیر 92 21:22
سلام خاله جون.من تو مسابقه نی نی شکمو شرکت کردم.به رایتون نیاز دارم اگه از عکسم خوشتون اومد کد 118 رو به شماره 20008080200 اس ام اس کنید. ممنون
maryam
8 تیر 92 1:07
سلام ساحل جان.ممنون از کتابها ولی کاش می گفتی این کتابها تو چه رده سنی باید کار بشند؟؟؟؟


ممنون مریم جان. سن کتابها همه بالای 4 ساله عزیزم. بعضی هارو نوشتم که مال 5 سال به بالا هست. من برای هیوا همه رو زودتر هم میخوندم..بستگی به خودت و بچه داره . مثلا سن کتابهای همراه با فعالیت بالای 4 سال و نیمه.
♥متین من♥
8 تیر 92 1:22
سلام مامان هیوا عزیز ممنونم که به پسرم رای دادی خیلی لطفکردی امیدوارم بتونم جبران کنم من لینک تون میکنم و سر فرصت به وبت سر میزنم همه پست هات میخونم تا بیشتر باهاتون اشنا بشم و شروع یک دوستی خوب باشه میدونی که در حال حاضر دارم تبلیغ میکنم واسه پسرم برای مسابقه در فرصت مناسب میام پیشتون می بوسمتون از راه دور بوووووووووووس


خواهش میکنم عزیزم. دوستی برای همینه دیگه. از آشناییت خوشحالم. امیدوارم برنده بشی. بوسسسسسسسسس
maryam shirkani
8 تیر 92 2:04
salam
maryam shirkani
8 تیر 92 2:06
salam azizam.mersi babate moarefi ketaba vali kash migofti too che radeh seni bayad kar besheh???/



عزیزم پاسخت رو در پست قبلیت دادم
نسیبه
8 تیر 92 8:06
سلام سحر عزیزم.مثل همیشه عالی.مرسی


عزیزمیییییییییییییییی
مامان عبدالرحمن واویس
8 تیر 92 10:09
سلام عزیزم واقعا این پستت عالی بود دراولین فرصت کتابهایی روکه معرفی کردی رو تهیه میکنم
ممنون ازاینکه تجربیاتت رو دراختیارما میذاری عزیزم
یه دنیا سپاس همیشه موفق باشی
وبرات ارزوی بهترینها رودارم


قابلی نداشت عزیزممممممممممممممم
مامان ریحانه
8 تیر 92 11:05
سلام خیلی عالی بود و واقعا مفید. من برای ریحانه کتابهای حواستو جمع کن و تهیه کردم که اونا هم مجوعه بسیار خوبی هستند. سوالی داشتم در مورد یک کتاب مناسب 4 سال جهت انجام آزمایشات علوم. مثلا مباحث سایه و نور یا آهنربا رو باهاش کار کردم اما یک کتاب مدون مناسب سنش گیر نیاوردم.راستی در مورد زبانش هم هنوز با بسته آموزشی شما کار و شروع نکردم و فعلا دارم طبق روال قبل با شعرهای مختلفی که گفتین و کارت های بازی چشم و گوشش رو به انگلیشی عادت میدم و روزی 1 کارتون زبان اصلی میبینه. و بیشتر منتظر رسیدن کتابتون هستم. چون همونطور که خودتون گفتین اگر بر اساس رده بندی سنی تنظیم بشه اساس کار بهتر و با دید روشنتری میتونم روش و ادامه بدم. موفق و پیروز باشی دوست عزیز.


سلام عزیزم عالی هست. همینطور ادامه بده. بزودی کتاب آماده میشه. ممنون که منتظرم موندی کتابهای انتشارت مدرسه رو ببین. سایت هم داره. خیلی خوبه . دانشنامه بدن انسان رو من دارم انتهای کتاب همه آزمایشات رو داره. اما بهت توصیه میکنم زیاد روی آموزش های علوم کار نکن واقعا در مدرسه اذیت میشه باز هم میگردم چیزی بود بهت میگم.
مهشاد
8 تیر 92 12:46
مرسی عالی بود




فدای شما


مهشاد درباره کار کردن با بچه ها تو که خودت استادی. من کی باشم که یاد بدم)))))))))
مامان عبدالرحمن واویس
8 تیر 92 15:28
عزیزم بعضی از کتابا هستن که قیمتاشون باهمدیکه فرق دارن مثل سفربه سرزمین وحشی ها.یک داستان محشر که بعضیاشون با فعالیت همراهن لطف میکنی راهنمایی کنی که همراه بافعالیتاشون باشه یانه؟؟؟؟؟؟


اگر همراه با فعالیت باشه قیمتش بالای 6 هزار تومانه. اگر بدون اون باشه پایینه. سفر به سرزمین وحشی ها رو با فعالیت بخر. اما من بقیه رو بدون فعالیت خریدم. چون مهم نوع خوندن و بحثی هست که میکنی.
مامان فاطمه
9 تیر 92 16:10
ssalam golam vaghean hame in ketabaro ba hiva joom kar kardi o khondi?
shayad choon dokhtaram kchike hanooz in karo nakardam vasam ajibe


بلی عزیزم وقتی کتاب رو میخرم همه رو میخونیم بعد میریم سری بعدی. البته مجموعه های زیاد رمان مانند رو هر شب یک قسمتیش رو میخونم.
سمیه
10 تیر 92 14:39
سلام عزیزم من همیشه خواننده وبلاگت هستم خیلی وقته که لینکت کردم چون خیلی هیوا جون رو دوست دارم ممنون می شم منو لینک کنی اگه دوست داری نی نی من الان یک ماهو نیمش هست الان چه تمرینی می تونم باهاش بکنم شما تو اون سن هیوا چه کاری می کردید ؟ مرسی عزیزم ممنون می شم تو وبلاگ هلیا جوابمو بدی
Sara
12 تیر 92 10:18
سلام سحر عزيز مثل هميشه استفاده كردم
من يه مشكلي به تازگي با صبا پيدا كردم ممنون مي شم اگه اطلاعاتي داريد كمكم كنيد
صيا به تازگي علايم خجالت رو داره يعني قبلا با هم دكتر بازي مي كرديم و اون دكتر مي شد و عروسكاش مريضا و من هم يا مامان مريضا بودم يا پرستار ولي الان كه داره ٢ سال و نيمه مي شه يا مي گه دوست ندارم يا محل رو ترك مي كنه و كم كم مي اد و قاطي مي شه حتا تازگي مي بينم كه وقتي كسي كه زياد ارتباطي باهاش نداريم مثل همسايه رو مي بينه و باهاش حرف مي زنه مي خواد بياد بغلم. صبا توي پارك و بيرون از خونه راحته و راحت ارتباط برقرار مي كنه حتا همه مي گن اجتماعيه ولي نمي دونم اين ريشه هاي خجالت از كجا داره سر در مي اره ؟
جالبتر اين كه مثلا وقتي همون همسايه ازش مي پرسه شعر بلدي خيلي رحت مي گه نه
يا اسم بابات چيه مي گه هيچي
اين ديالوگ با همسايه اي كه صبا رو دوست داره واقعا نگرانم مي كنه
من هيچ وقت به كاري مجبورش نكردم يا حتا به زور توي موقعيتي قرارش ندادم ولي نگرانم
ممنون مي شم اگه تجربه اي يا راه حلي دارين كمكم كنيد.


عزیزم اینقدر نگران نباش. بهت پیشنهاد میکنم یک مشاور انتخاب کنی که بتونی راحت باهاش صحبت کنی. تو زیادی روی کارهای صبا حساس شدی. خجالت برای همه بچه ها هست. به مرور بهتر میشه. موردی نیست که بخوای نگران باشی. خیلی راحت . دوست نداره جواب بده. بهمین راحتی. بزرگتر میشه خوب میشه. اما اگر باز هم نگرانی برو پیش یک مشاور. موفق باشی. صبای عزیزم رو ببوس.
فاطمه
26 آذر 92 15:56
سلام سحر عزیزم ممنون از معرفی کتاب من تا جایی ک کتابها رو پیدا کردم خریدم بعضیاشو هنوز ندیدم . خواستم بگم روزهایی با قورباغه و وزغ مال نشر چشمه هست کتابهای ونوشه شما اشتباه (ببخشیدا)نوشتید چیستا. آخه خودم کلی گشتم دنبال نشر چیستا.
ساحل
پاسخ
ممنون عزیزم. و تشکر از یادآوریت
شیدا
25 خرداد 93 12:02
من عاشق شما و خلوص نیتتون شدممممم اینروزا کمتر پیش میاد با کسایی برخورد کنیم که اینطور خالصانه دانسته های خودشون رو انقدررررررر زیبا به دست همه برسونن. انشالله تنتون همیشه سالم باشه و شاهد پیشرفتهای روزافزون یکتا دخترتون باشین. آمین من چون باردارم کتاب برای دختر قشنگم میخونم،دلم میخاد از تجربه کتاب خوندنتون در بارداری اگه چیزی به خاطر دارین راهنماییم کنین اینکه چه کتابی رو پیشنهاد میدین؟
ساحل
پاسخ
مممنون عزیز دلم. من زمان بارداری سایتی بود که هر روز رشد جنین رو بهم نشون میداد اون رو زیاد مطالعه میکردم یادم نیست اما فکر میکنم pregnancy رو تایپ کنید بیاد در گوگل. کتاب هم ریحانه بهشتی رو خوندم وب رام بسیار عالی بود و نه ماه زیبا.
امنه
8 شهریور 94 14:44
ساییتون عالی
امنه
8 شهریور 94 14:47
سلام سحر خانم خلوص نیت شما ستودنی هست من ندیده عاشق شخصیت شما و هیوا جون شدم موفق باشید مادر مهربون
ساحل
پاسخ
سلام امنه ي عزيز. از اشنايي با شما خوشحالم. اميدوارم مطالب براتون مفيد باشه عزيزم