هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه سن داره

هیوای آسمانی من

فعالیت و کتاب

1392/3/1 13:04
نویسنده : ساحل
1,393 بازدید
اشتراک گذاری

سلام 

در بابا کتاب و کتاب خوانی زیاد گفته ایم. فعالیت این هفته ما درباره کتاب بود. کتاب بسیار خوبی به نام " سفر به سرزمین وحشی ها " این کتاب همانطور که میدانید از جمله کتابهای فلسفه کودکان است. بدین معنی که کودک را به فکر و اندیشه درباره موضوع کتاب ، همانند سازی وضعیت شخصیت کتاب با خودش و غرق شدن در درونیات دغدغهه ا و آرزوهای خودش می انجامد. کتاب فوق یکی از بهرتین کتابهای سال اروپا شناخته شده و برای کودکان بالای 4 سال مناسب است . من این کتاب را از سایت خوب " هد هد " و همراه با بسته فعالیت خریداری کردم. 

 

با تصاویر در خدمتتان هستیم : :)))

برای کار با این کتاب کودک را آماده کنید . کودک سرحال باشد . از قبل با او درباره حویانات وحشی جایی که زندگی میکنند یا کارهایی که میکنند صحبت کنید . 

روی جلد کتاب را به او نشان دهید و بگویید حدس میزند کتاب درباره چه باشد . 

کتاب و فعالیت

بعد درباره نظرات او و حتی ترسهای او از حیوانات وحشی نوع پوشش بدنشان نوع غذا و هرچیزی که میدانید کودک به آن علاقه دارد حرف بزنید. ما هم همین کار را کردیم. کنار کتابخانه نشستیم که دستمان به گنجینه برسد :)) بعد هیوا گفت برایش گوریل بکشم منهم کشیدم. گوریل آبی. هیوا گفت روباه حیوان وحشی است اما اگر خانوم باشد کمتر وحشی میشود و برایش یک عدد پاپیون گذاشت :)))

 

کتاب زیر بهمراه مجموعه بوده و تمامی این مراحل را برایتان توضیح میدهد .

 

بعد این کتاب خوب را که یک مجموعه کامل است و ما سه عنوانش را داریم برداشتیم و از آن حیوانات وحشی و دیگر مسائل مروبطه را نگاه کردیم :)

فلسفه کودکان

این صفحه به برسی گرگها میپردازد و همینطور که میخواندیم برای هیوا گفتم که هیوا گروهی شکار میکنند و بیشتر چه جاهایی زندگی میکنند ...

 

 

کتاب را خواندیم. درباره یک پسر شیطان است که وحشی بازی در آورده و مادرش او را بدون شام برای تنبیه به اتقش می فرستد و بعد در ان اتاق به خیالپردازی می پردازد و در اخر با شام مادر غافلگیر میشود. هر صفحه فعالیت مخصوص به خود را دارد. صحبت درباره اینکه تو هم شده وحشی بشی؟ اگر وحشی بشی چکار میکنی؟ اگر مامان تنبیهت کنه چه احساس بهت دست میده ؟ از حویانات وحشی میترسی؟ دوست دار یکدام شخصیت وحشی کتاب دوستت باشه؟ به نظرت میهش یک شبه در اتاقت جنگل رشد کنه؟ اصلا جنگل چطور رشد میکنه؟ گیاه از چی درست میشه؟ و وقتی میبینی مامان تو رو بخشیده دوست داری چکار کنی؟ هر صفحه رو آرام ورق زدیم و این صحبتهارو هم کردیم. 

در آخر صفحات همراه با کتاب هستند که فعالیت نقاشی کاردستی برش صورتک و نمایش و عروسک انگشتی با توضیحات کامل هستند. البته من فقط همین رو بصورت کتاب و فعالیت خریدم بقیه کتابهای همراه با فعالیت رو خودم با سلیقه و نظر خودم درست میکنم بهمین روش البته :)) این صفحات مربوط به داستان هر صفحه کتابه و هیوا یکی یکی با کمک من دور اینها رو برید .

فعالیت و کتاب

 

 

 

و چسباند روی یک کاغذ A4 .

 

اینطوری 

و باز هم ...

و رنگ کرد و قصه گفت دخترکم :)) و با سلیقه خودش از ذهن خودش حیواناتت و شخصیتهای دیگری به داستان اضافه کرد مثلا یک گربه وحشی :))

یا یک جغد دانا :))) بقول خود شیرین زبانم....

و این نخ و سوزن مخصوص کودکان است. دوستان عزیزی که از من پرسیده بودند آیا سوزن مخصوص هم هست بلی هست اما نمدونم کجا؟؟چون این نخ و سوزن رو من از Playtoys خریدم در یک بسته ساخت کیف بوده . محصولات این برند بسیار خوب و خلاقانه اماااااااااا بسیاااااااااااااااار گران شده :((( ما هم سراغش نمیرویم :))

دوخت کتاب دستی

و هیوا تمام صفحات کتابی را که خودش بریده رنگ کرده داستان سازی کرده است ، دوخت .

اینطوری :)

و قصه گفت و ماهم نوشتیم . تند تند تند 

 

و گل چهره نازنینم کتابش را با افتخار تمام کرد .

 

مراحل دیگر کار را هم به مرور برایتان میگذارم. 

 

و

 

من یک عدد برچسب روی دیوار داشتم که لازم نداشتم..داشتم کمد را مرتب میکردم که هیوا گفت برچسب را به من بده کاردستی درست کنم.

برداشت و رفت و نیم ساعتی ساکت بود همه جا....

 

بعد آمد و صدایم کرد. این نقاشی زیبا را کشیده بود و برچسب درخت را همراه با نقاشی کرده بود .

ممنون دخترم.

با پست دیگری برمیگردم.

خوب باشید و سالم

پسندها (1)

نظرات (3)

مامان عبدالرحمن واویس
1 خرداد 92 15:50
خسته نباشین
هیواجون افرین به این خلاقیتت


مرسیییییییییییییییییییییی
نسیبه
2 خرداد 92 7:34
عالییییییییییییییییییییییییییییییییی.مرسی بابت هممههههههههههههه راهنمای های خوبتون دوست بسیار خوب و مهربانم.


خوهاش میکنم عزیزمممممممممممم
مامان طلا
5 تیر 92 0:34
سحر جون منی دونی وقتی به وبلاگ هیوا سر می زنم چقد انرژی می گیرم .


خیلیییییییییییییییییییی خوشحالم. منهم از دیدن نوشته های زیبات دوباره انرژیک میشم. دوستت دارممممممممممممممممممممممممممم