هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 20 روز سن داره

هیوای آسمانی من

آبزرو نهایی مهد هیوا و خوبیها و بدیهای مهد

1392/3/1 13:28
نویسنده : ساحل
2,902 بازدید
اشتراک گذاری

روزهای پایانی سال است و مدارس تعطیل شده است . دیروز روز آبزرو نهایی مهد هیوا بود. دوستان بسیار زیادی هستند در شیراز که درباره مهد جوانه ها از من سوال میکنند . من بخاطر حس خاصی که دارم دوست دارم هر آنچه میگویم واقعیت باشد تا دوستی عزیزی بر مبنای حرفهای خوب یا بد من تصمیم گیری نکند. پس تصمیم گرفتم همراه با چند عکس از کارهای دیروز هیوا درباره مهد کامل بنویسم. 

مهد به روش مونتسوری است . روز آبزرو کودکان ما با مربیان بصورت 5 نفر کارهایی را که در طول نیم سال تحصیلی کرده اند به اجرا میگذارند. البته بنده در جیان هستم کامل چون هیوا تمام و کمال دانسته هایش را برای من میگوید که هیچ به رخمان هم میکشاند . :)))

هم خوبی ها را میگویم هم بدیها را :

مهد تمیز و مرتب است. برنامه ریزی بسیار خوب  ، جشنهای عالی ، ابزرا و وسایل با کیفیت و خوب ، مدیریت سرکار خانوم شفیعی توانا و عالی و کادر آموزشی مودب و محترمی دارد . تلفنهای روزانه در صورت غیبت کودک ، پیگیری خوب و مداوم و آموزهای خوب.

البته مربیها بر پایه مدرک انتخاب نمیشوند و توانایی هر کدام متفاوت است. مربی هیوا خوشبتانه 8 سال سابقه کار دارد و بسیار توانا و اندیشمند است. اما مربیان دیگری هم فاقد این موارد هستند که ابدا از دیدن آنها هم حتی خوشحال نمیشوم. :)

آموزشها شالم اموزش مونستوری کلیه بسته ها نه فقط مههراتهای اجتماعی و حسی است. زبان در حد متوسط و بسیار ضعیف است . علوم و ریاضیات بخصوص علوم بسیار قوی و دارای دامنه ای در حد دوم دبستان را دارارست. مثلا هیوا کلیه مناطق گیاه از پرچم و برگ و ساقه و آزمایشات مربوط به نحوه رسیدن آب به برگها انواع حشرات نوع زندگی آنها گروهی یا تکی ساختن لانه مورچه و شناخت حیوانات اهلی و وحشی تمام قاره ها و ساکنین و نوع زندگی آنها نوع پوشش حویانات و جانوران نحوه تخم گذار ی یا بچه زایی. حتی درباره نوزاد قورباغه و لارو و زندگی حیوانات قطبی و استوا و خلاصه خیلی گسترده و عالی . اموزش دینی در حد کاملا متعادل و زیبا . دعای عرفه و چند سوره با شعر و موسیقی . مهارتهای اجتماعی سلام و عذرخواهی و اگر کسی مسخره کرد باید چکار کنید اگر هل داد چکار کنید .آموزشهای جنسی نحوه برخورد با آدمهای مریض و شناخت اندام جنسی و نحوه مراقبت از ان و حمام رفتن و شناخت محدوده خود احترام به حق دیگران. اجازه ندادن به دیگران برای دخالت در زندگی کودک و ....

اینها همه عالی. 

ناهار بد و گران..شهریه بسیار بالا و گران....وقت برای بازی و تفریح کم....انرژی بچه ها تخلیه نیمشود و اکثرا در کلاس هستند. نباید بلند حرف بزنند و همیشه باید سکوت کنند. اگر مربی تازه کار باشد ممکن است زیاده روی هم بکند . مونتسوری بطور کامل و ردست اجرا نمیشود. برنامه های بیرون از مهد بسیار کم است. اما آمفی تاتر بسیار مجهز دارند سی دی ها و برنامه های بسیار خوب. اتاق شن بازی و اتاق بازی مجهزی نیز دارند. فقط بچه ها گاهی مثل همین هیوای من خسته و افسرده میشوند از اینهمه قانون و بکن نکن ها .

 

خب و حالا تصاویر

بچه ها روی یک مت مینشینند هر روز صبح برای انجام Circle time در این برنامه تمارین مذهبی و مهارتهای اجتماعی دوبار در روز انجام میشود. فرشها خیلی زبر است و زانوی بچه ها حسابی اذیت میشود .

مهد جوانه ها

هیوا وسیله ای را از آموزش ریاضی انتخاب کرد و نشست .

و مربی خوبش با او همراه میشود . 

اینهم یک فعالیت حسی که پشت میز انجام میشود و با استوانه های دسته دار و بدون دسته.

شناخت بلندی کوتاهی پهن و باریک و بسیاری موارد ریاضی دیگر از طریق حس لامسه .

برای انتخاب مهد هوشیار باشید و به راحتی و شاد بودن کودک بسیار اهمیت بدهید و البته تمیزی.

من از مربیان دلسوز هیوا فرزانه کرم پور عزیزم که در این دوسال بسیار چیزها به دختر من آموخت تشکر میکنم و همینطور از زهرای عزیز برای همه خوبیهایش .

دخترکم روزهای آخر مهد است و سال دیگر به مدرسه میروی. امیدوارم روزهای خوبی مثل همین روزهای خوب کودکیت در مهد را تجربه کنی. 

شاید همه چیز کمی متفاوت باشد اما تو عادت خواهی کرد.

این سی دی را هم همیشه میدهند به والدین که مجموعه ایست از کلیه فعالیتهای یک ساله. و من دیروز با دیدنش کلی گریستم :))))) از شوق 

 

 

سالم باشید .

پسندها (1)

نظرات (8)

سحر
1 خرداد 92 20:52
سلام دوست عزیز بهتون تبریک می گم برای وبلاگ زیباتون.
فرزند من هم تو همون مهدکودک هست.
به نظر من مهد جوانه در نوع خودش بهترینه.
برای شما و دختر زیباتون آرزوی موفقیت دارم.


سلام دوست عزیزم. ممنون بابت محبتتون. البته کامل نیست اما خوبه . منهم همینطور عزیزم.
Sara
3 خرداد 92 1:06
سلام سحر عزيز
شما درباره مهد مونتسوري ال طاها چيزي مي دونيد يا تجربه حضور داشتيد؟ حقيقتش من بيشتر از مونتسوري مي ترسم علي رغم مزايايي كه داره همان طور كه شما هم گفتيد مي ترسم كه توي اين مهدها فقط از اسمش استفاده بشه و يه عاملي براي گرفتن هزينه اضافه باشه. ممنون مي ش اگه اطلاعي داريد كمكم كنيد.


عزیزم بلی مدیریت این مهد یکی از دوستان خوب من هست. ایشان و تمامی کارکنانش زیر نظر خانوم جواهری اموزش دیدن و اتفاقا ضعف های مدیریتی مهد هیوا رو نداره . بسیار گسترده هست و کارکنانش مهربان و پر تلاش. وسایل ممکنه به کیفیت بالایی مهد هیوا نباشه اما مهم اموز شو مربیها هست. مربیها خیلی خوب هستن. و این رو هم بگم سارا جان مونتسوری روش بسیار خوبی هست. دنیایی از اطلاعات رو فقط با بازی و کشف در دسترس بچه ها قرار میده. روش استفادش باید درست باشه. بخصوص نکات تربیتی و مهراتهای زندگیش تاثیر وسیعی در زندگی هیوا داشته. خیلی زیاد. دارم نوشتن کتاب مونتسوری رو شروع میکنم. امیدوارم بتونم زود مجوزش رو بگیرم و در اختیارت بذارم . برو صحبت کن و بگو از طریق وبلاگ من باهاشون آشنا شدی. اسم من رو ساحل میدونن. نگران نباش.
Sara
3 خرداد 92 17:15
مرسي سحر عزيز

خيالم رو راحت كردين. بي صبرانه منتظر چاپ كتابتون هستم موفق باشيد




خواهش میکنم سارای عزیزم


سارا جان هیچ موردی نیست خیلی هم بهتره اینطوری. من شمارم رو فردا میذارم تماس بگیرن میدم خدمتشون.
فاطمه سادات
6 خرداد 92 21:18
سلام. من همیشه اینجا رو می خونم. امیدوارم شادی، موفقیت، سلامتی و شکوفایی دخترتون رو روز به روز بیشتر تجربه کنید.

در عکسهای این پست چقدر دخترک زیبا و باوقاره.

هزار ماشاالله
خدا براتون حفظش کنه


بسیار ممنونم
مامان مهرتاش -سارا
7 خرداد 92 8:57
هیوای نازنینم به سلامتی عزیزم ... ایشالا روزبروز شاهد پیشرفتت در همه مراحل زندگی باشیم ...
ایشالا مامان سحر از فارغ التحصیلی دانشگاهیت برامون بگه ...
آفرین به دختر قشنگ و باهوشمون...
تبریک میگم سحر جون یه مرحله رو با موفقیت پشت سر گذاشتی ... ایشالا همیشه موفق و شاد و تندرست باشین.


متشکرم عزیزم. واقعا ممنون
ستاره
11 خرداد 92 16:36
سلام .من دخترم رو امسال همین مهد ثبت نام کردم ای کاش پست شمارو زودتر خونده بودم ...فکر میکردم تصمیم درستی گرفتم ولی از خوندن نوشته هاتون خیلی نگران شدم ....نگرانم از مربی ...از بکن و نکن ها ...از انرژی که تخلیه نمیشه ..
چیکار کنم ؟ نکنه زده بشه از محیطش ؟ نکنه سر خورده بشه اخه خیلی دوست داره ورجه وورجه کنه ؟؟؟؟


چقدر برات ناراحتم. این خوبیها و بدیها بود دیگه. ورجه وورجه نداره اصلا . این بکن نکن هارو هم داره. خوبی داره بدی هم داره .موفق باشی
ستاره
11 خرداد 92 16:38
ساحل جان این ایمیل منه اگه امکان داره راهنماییم کن که چیکار کنم ؟؟؟ setare_kh@hotmail.com
kimia
4 دی 92 20:47
زمانای ماهم مهدکودک خیلی خوب بود الان ولی یه چیز دیگس مانسل سوخته ایم دربرابر شما
ساحل
پاسخ