هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 2 روز سن داره

هیوای آسمانی من

برای تربیت نسلی خوب و سالم بکوشیم.

1392/2/30 14:45
نویسنده : ساحل
1,731 بازدید
اشتراک گذاری

داشتم به آهنگهای قدیمی خودم گوش میکردم و مشغول تمیز کردن خانه بودم. فکر نکنید من خودم خانه را تمی زمیکنم بدون کارگر و تازه دو مهره کمرم دیسک بسیار شدید دارد....اما در حال حاضر می باید صرفه جویی کرد. بجای هزینه کارگر میتونم لا اقل برای یک لباس هیوا کنار بذارم . :) این رو گفتم بدونید همه حتی من که مشکل مالی چندانی هم ندارم سعی میکنم متعادل زندگی کنم . خلاصه آهنگ HELLO با خوانندگی LION رو گوش میکردم . بسیار زیبا و رمانتیکه منهم که احساس و رمانتیک از نوع شدید :))))

 

یادم امد که همسرم تعریف میکرد مانی که دانش آموز هنرستان بودند یکی از دوستانش هر شب میرفته تلفن عمومی روبروی خانه دوست دخترش و این آهنگ را با صدایی ناجور ( بنده خدا صداش خوب نبوده ) :))) برای این دختر بیچاره میخونده و اون دختر تا آخر آهنگ رو هر شب گوش میکرده بدون اینکه اعتراضی کنه . آهنگ بسیار زیبایی است در وصف دوست داشتن :) . میدونید به چی فکر کردم ؟ به وفاداری حتی دوست دختر و دوست پسرها در زمان ما . اینکه میگم زمان ما یعنی حدودا 15 سال پیش شاید کمی بیشتر. و چطور همه چیز اینقدر خراب شد؟؟؟ ان زمان اگر پسری با دختری دوست میشد واقعا از روی علاقه بود. قرار نبود شب دوم ارتباط جنسی برقرار شود یا دختر به خاطر پول و سواری با ماشین آنچنانی این ارتباط را برقرا کرده باشد. آم دختر بیچاره که بعدها همسر این آقای خوش صدا شد ، هر شب متن آهنگی تکراری را با صدایی که خوش آهنگ نبود گوش میکرد چون آن صدا را و آن مرد را دوست داشت . حالا این چیزها برای دختران نوجوان ما مسخره شده است. البته بعضی دختران . دوستی با پسر برای پز دادن است. برای گذراندن چند زمانی در ماشینهای مدل بالا. و شاید بدبختانه برای ارضای یک غریزه جنسی در سن پایین. حالا همان دخترهای دیروز که ان دختر بود ، من بودم ، شما بودید ، شده ایم زن امروز. زنهایی که با تمام سختیها می مانیم در کنار همسرانی که شاید حتی در هفته یک بار هم یادشان به حضور ما نباشد . نه اینکه علاقه ای نباشد ..توانی نیست فرصتی نیست ...وضعیت اقتصادی نمیگذارد . آن دخترهای شوخ و شاد شدند مادران امروز. مادرانی که اگر نگران درد خود و همسر باشند باید بخندند تا کودکان سالم و شادی به نسل فردا تحویل دهند. کودکانی که شاید بتوانند وضعیت نسل جوان ما را از این منجلاب فساد و این وضعیت وخیم روحی روانی نجات دهند . ما دخترهای دیروز ، زنهایی هستیم که با کوچکترین مشکلی قهر نمیکنیم ، با ذره ای ب یمحبتی به جدایی فکر نمیکنیم ، حتی اگر از همسر خطایی سر بزند میگذریم و میخشیم چون این مرد ، همان پسر جوان و شاداب و عاشق دیروز ماست . ما زنهای امروز و مادران امروز جوانهای فردا میکوشیم تا خوب باشیم. مشکلات را در خود خفه میکنیم . من با نگاه کردن به بعضی نوجوانان و حتی کودکان امروز نگران میشوم. اینها چگونه مادر میشوند؟ چگونه پدر میشوند؟ با کدام معیار؟ با چه اندیشه و چه تفکری ؟ و دلم برای نسل امروز ما میسوزد. 

امروز یاد تمام آن روابط سالم و خوب ، آن کوچه های سرشار از بوی کودکی بقول فروغ فرخزاد ، آن عشقها و عاشقهای وفادار بخیر باشد.

برای تربیت نسلی خوب و سالم بکوشیم. 

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (4)

نسیبه
31 اردیبهشت 92 7:57
چه زیبا نوشتی سحر عزیزم.سحر جان من تازگی به مشکلی برخوردم دختر همسایه ما 5 سالش هست و متاسفانه در فصل بهار و تابستون افتضاح لباس می پوشه اون هم در پارک مجموعمون.مثلا پریروز یک دامن خیلی کوتاه پوشیده بود و همه بدنش مشخص می شد مخصوصا وقتی می نشت یا می دوید و دو پسر 14 -15 ساله باهاش دوست شده بودند اونو به جاهای کنج و خلوت می بردن پشت آپارتمان ها و دور از دید مادرش و مثلا بازی می کردند و مادرش بیخیال و اصلا حتی با چشم هم دخترشو تعقیب نمی کرد و گرم تعریف با مامانای دیگه می شه من نمی دونم چه جوری به مامانش بگم این همبازیا برای دخترش خطرناکن چون خیلی زن هاریه اصلا منطق حالیش نیست.و امااااااااا نگرانی بیشتر من اینه که دخترم این دختر همسایه رو خیلی دوست داره و همش دوست داره ازش تقلید کنه باهاش بازی کنه. منم با دیدن اون صحنه های که گفتم دیروز به دخترم گفتم ما با دخترهایی که با پسرهای بزرگ دوست می شن و به دور از چشم ماماناشون بازی می کنن دوست نمی شیم و نزاشتم باهاش بازی کنه ولی یک کمک اساسی می خوام.لطفا راهنماییم کنید مرسی ببخشید فکر کنم خیلی بد نوشتم.


ممنون عزیز دلم. راستش تو باید حواست به خودت باشه نه دختر همسایه. اگر هم بری به مادرش بگی اون ممکنه حتی باهات دعوا هم بکنه. میتونی در مورد اینکه پسرها میبرنش کنار بهش بگی چون شاید ندونه. اما تو اصلا نباید اجازه بدی دخترت باهاش بازی کنه و ببینتش. اگر خواست باید خونتون نذار و توضیح بده چرا و به دخترت هم بگو تقلید از کسی باید باشه که مشکلی نداره اما این دختر این مشکلات رو داره و اصلا نذار باهم روبرو بشن. شاید با رفتار تو مادرش هم فکری بحال این وضع وخیم دخترش کرد. موفق باشی عزیزم.
maman yekta
31 اردیبهشت 92 14:46
سلام ساحل عزیز. قبلا هم پیام گذاشته بودم میخاستم اگه ممکنه درباره بسته آموزشی زبانت برام توضیح بدی و همینطور نحوه تهیه اش. ساحل جان من منتظر ایمیلت هستم.ممنون از لطفت


عزیزم بزودی مینویسم بطور کامل.
Sara
31 اردیبهشت 92 15:52
ياد اون روزها به خير
راستي سحر عزيز ديروز توي شهركتاب هم فلش كارتي كه شما معرفي كرده بودي ديدم و هم كتاب هاي جيبي براي زبان. مي خواستم بخرم گفتم اول ازت بپرسم اينها هم جزو پكيج زبان شما هست يا من بخرم؟ ممنونم


بلی . سارا جان هر دوی چیزهای که دیید لازمه بخر تا گرونتر نشده
مامان مهرتاش -سارا
4 خرداد 92 11:04
سحر جون سلام عزیزم

از پیام سارا جون متوجه شدم برای کامل کردن آموزش بچه ها باید یه سری کتاب و فلش کارت خودمون تهیه کنیم اما نتونستم اطلاعاتی دربارشون توی وبلاگ پیدا کنم ؟
میشه راهنمایی کنی؟
ممنون گلم


عزیزم دوباره یک پست میذارم و براتون مینویسم.