هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 4 روز سن داره

هیوای آسمانی من

بازی کلمات

1391/10/20 17:19
نویسنده : ساحل
1,473 بازدید
اشتراک گذاری

بازی کلمات

شروع میکنیم ...من به هیوا میگویم یک کلمه بگوییم با س . هیوا میگوید سحر..بعد من یک کلمه میگویم...بعد هیوا ساکت..و همینطور ادامه میدهیم. با حروف بسیار بازی را میکنیم. بعد کلماتی میگوییم که مثل هم خوانده شوند.مثلا صابون و خیابون. به کودک کمک میکنیم. هیوا ادامه میدهد و بقول خودش شعر میگوید. بعد دفتر شعری می اورم...فروغ خیام..حافظ که هیوا خیلی دوستش داره و میخوانم اشعار را...

صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را

که سر به کوه و بیابان تو داده ای ما را

و هیوا 

مامان رعنا و ما مثل هم بود. خب رعنا یعنی چی؟

و من توضیح میدهم رعنا یعنی بلند قد و زیبا.

و یک شعر دیگر :

 

دوستت دارم ای خیال لطیف

دوستت دارم ای امید محال

 

مامان محال یعنی چی؟

 

.....

 

در طی این بازی یا بهتر بگویم فعالیت چندین کار انجام میدهیم....کار بر روی ذهن انتزاعی کودک. توانایی شناسایی اصوات و وزن و اهنگ کلمات بصورت کاملا غیر ارادی. خواندن اشعار و ایجاد فکر در کودک برای دریافت کلمات نا آشنا و تحریک حس کنجکاوی او برای دریافت و فهم کلکاتی که نمیداند....و شاید بسیاری پردازش مغزی شگرف دیگر که ما نمیدانیم. :) 

 

اینهم برای دوستانی که خواستار انجام این فعالیت بودند. سن انجام این فعالیت برای کودکان بالای 3 سال است.

پسندها (1)

نظرات (8)

مامان سارا...(دردونه جون)
21 دی 91 14:23
بازی خیلی خوبی بود ممنون سحر جان انشالله سارا که سه ساله شد باهاش بازی کنم


قابلی نداشت
نسيم مامان پانيذ
23 دی 91 14:05
سلام عزيزم خوبيد؟كلي پست جديد؟سورپرايز شدم.همشم كاربردي و خوب


ممنون نسیم جان. قابل شما رو نداشت.
رعنا
23 دی 91 20:28
سلام ساحل جان....... دیم نوشتی رعنا فکر کردم پستت راجع به منه
خوبی خانم؟ امیدوارم کسالت رفع شده باشه
من باز براتون خصوصی تو وبلاگتون زدم فکر کنم هفته پیش بود..نگید باز نرسیده
اگه خدایی ناکرده نرسیده لطفا تو وبلاگم ایمیلتون رو بزارید.و اگر رسیده بدونید که یه مادر بی صبرانه منتظر جواب شماست نمیخوام روزهامو از دست بدم چون امیررضا این هفته خودش بهم گفت مامان where id thumbkin رو واسم بخون و مثل همیشه گل از گل من شکفته شد


سلامرعنا جان. من توی وبلاگت برات پیام گذاتشتم. خصوصی.دریافت نکردی؟
کتی مامان نادیا
24 دی 91 11:27
مرسی عزیزم
خیلی لطف کردی.
اگه بچه دو ساله و نیمه خوب صحبت کنه ، میشه این بازی رو باهاش انجام داد؟


خواهش میکنم. خیلی زوده. از 3 سالگی شروع کن میتونی براش شعر بخونی اما.
رعنا
24 دی 91 15:38
سلام ساحل جان
نه عزیز هیچی واسم نیومده

ممنون میشم دوباره زحمت بکشی
آدرس قبلی من که تو لینک دوستان شماست عوض شده و من قبلا واستون پی ام داده بودم که عوض شده.......آدرس جدیدم همینیه که الان واستون نوشتم


سلام عزیزم. لطفا دوباره ادرس رو برام بذار عزیزم. یا ایمیلت رو بذار.
پریسا
25 دی 91 1:28
سلام سحر جون
خوبین . دلم براتون تنگ شده بود شاید من کامنت کم میذارم یعنی فقط چند بار گذاشتم اما هر وقت میام وب حتما وب هیوای نازنین رو سر میزنم .قبلا هم گفته بودم از آموزشها و مطالبتون خیلی استفاده میکنم واقعا دستت درد نکنه من .
تولد هیوا جونی رو تبریک گفته بودم اما بازم تبریک .خیلی از تولد کودکانش لذت بردم شیرین و زیبا دستت درد نکنه
حساستم خیلی دوست دارم منم خیلی حساسم و از این لحاظ زیادی اذیت میشم.
اما یه خواهش زیاد چشم انتظارمون نذار دلتنگت میشم.
خانم خوشگل و ببوس .


ممنون پریسیا خوبم از سراسر کلمات زیبات. ما هم میبوسیمت و خیلی خیلی دوستت داریم. من خیلی وقته حساسیتم رو کم کردم تو هم همین کار رو بکن عزیزم. چشم زود زود میام دوست خوبم. کلی بوسه بروی ماهتون.
زهرا(مامان پارسا)
25 دی 91 21:25
سحر عزیزم سلام
خیلی وقت بود که فرصت نکرده بودم اینجا بیام و از کم سعادتی ام بوده. عزیزم تک تک کلماتت زیبا و دلنشین بود. تولد هیوای عزیزم مبارک باشه واقعا شرمنده ام که با تاخیر میگم. عکسها فوق العاده بود. هیوا روز به روز زیباتر میشه هزارماشاءالله.


ممنون عزیزم. از بد یمنی من بوده که نیدده بودمت. موفق و شاد باشی.
دختر بها ر
26 دی 91 17:03
سحر عزيزم
ممنونم از اين همه صداقتت ، اميروازم در تمام مراحل زندگيت همين قدر موفق باشي .
خانمي من يه پسر شش ماهه دارم ميخوام زبانشو شروع كنم چي پيشنهاد ميدي از كجا شروع ؟ ممنون از وقتي كه برام ميذاري


عزیزم برنامه زبان در وبلاگ هست. همین امروز دوباره ادرس رو گذاشتم
http://www.niniweblog.com/usercp.php
امااااااااااااااااا اصلا برای پسر تو مناسب نیست. خیلی زوده. مطالب رو بخون و اصلا عجله نکن. الان فقط با پسرت فارسی حرف بزن عزیزم و فکر نکن اگر از الان شروع کنی موفق تری چون کاملا برعکسه. این پپست رو که گذاشتم بخون و تمام پستهای مربوط به زبان رو. موفق باشی دوست تازه و خوبم. و ممنون از لطفت عزیزم.