هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 3 روز سن داره

هیوای آسمانی من

خاطرات ما

1391/10/6 12:30
نویسنده : ساحل
1,588 بازدید
اشتراک گذاری

عزیز دلم 

دیشب پدرم تماس گرفت و با هیوا صحبت کرد. واقعا این بچه ها بخصوص دخترها چه سیاستی دارند. نمیدونید با چه لحنی با ناز و ادا با بابایی حرف زد. پدر من هم خیلی زیاد احساساتی هستن و فقط همین یک نوه رو دارند و اصلا نمیتونه یک لحظه ناراحتیش رو ببینه. وقتی هیوا سرما میخوره من کلا به پدرم نمیگم چون میشینه و غصه میخوره که چرا سرما خورده و اذیت میشه!!!!! امان از دست پدربزرگهای تک نوه ای :))) به بابایی گفت لگو میخوام برای تولدم. پدرم میگفت بابا لگو چیه؟ میگفت از همین اسباب بازیهای فکری که باهاش خونه میسازند. وقتی گوشی رو میخواست بهم بده به پدرم گفت مراقب خودتون باشید بابایی. زود بیاید. چون پدرم تهرانند. بابا بنده خدا خیلی احساساتی شده بود گفت هیوا رو ببر هرچیزی میخواد براش بخر. از دست هیوای عروسک با این لحن حرف زدنش. خلاصه ما امروز زیر باران بسیار شدید پیاده رفتیم مرکز شهر و برای هیوا سبد خرید خریدیم. نمونه همین سبدهایی که در فروشگاه ها هست. عجیب در این سن بچه ها به بازیهای تقلیدی بخصوص خرید و فروشگاه علاقه دارند و هیوا جدیدا در بازیش یک شوهر داره :))) یروز با خنده پرسیدم مامان اسم شوهرت چیه؟ گفت شوهر دیگه شوهر. :)))))) یک ست لباس سفید برفی هم از طرف همسرم خریدم گذاشتم جایی نبینه روز تولدش بهش بدم. واقعا قیمتش عالی بود به بارون و مرکز شهر رفتن میارزید. تا فردا برم برای خرید وسایل تزیینی و پرینت کارتها و مدل کیکش. هفته دیگه میخوام کاری نداشته باشم و خسته نباشم. 

هیوا دیروز کتاب زنگوله رو کار کرد. این کتاب یکی از سری کتابهای اموزشی پیش دبستان هست در ریاضی. اسمش همین زنگوله هست.. کیفیتش خوبه و کارهای ساده ریاضی رو داره. کتابهای گاج هم خیلی خیلی خوب هستن و کمی پیشرفته تر. بعد ویدیو های زبانش رو دید و کار کرد. امروز تمرین نوشتن حروف رو داریم و کمی خوندن انگلیسی. دیروز کتاب های علمی درباره جانوران و دنیای شب رو هم براش خوندم. و براش تصاویر و مطالب مربوط به گیاهان گوشتخوار و انواع مارها رو هم گرفتم. همین که اومد خونه گفت تحقیقم رو برام گرفتی. فردا باید مقوا هم بگیریم خودش گفت که میخوام عکسهارو بزنم بالا و مطالب و نوشته هارو بزنم پایینش و بعد برام بخون. یک پرینت هم اضافی بگیر ببرم مهد کودک بدم به مربیم چون داریم روی مارها کار میکنیم :)))) ما هم گفتیم چشم :)))

امروز بازی با کلمات رو هم داریم. کل کلماتی که یاد گرفته از تراشه ها رو میارم و باهاش جمله میسازه . وصل میکنم به یک طناب و همه رو دوباره میخونه تا یاداوری بشه. کار جالب و خوبیه. در ضمن دیروز مامان بازی هم کردیم. من بچه بودم و هیوا خانوم آشپز :))))امروز با یک نامه رفته مهد کودک. کارهای خوبش رو برای مربیش نوشتم که در سیرکل تایم بخونه. هیوا واقعا در خونه اروم و بسیار مهربونه. عزیزم بهت افتخار میکنم.  

پسندها (1)

نظرات (8)

مامان ساجده
6 دی 91 12:32
سلام عزیزم متین تو مسابقه سوگواره محرم آتلیه سها شرکت کرده اگه لطف کنید بیاد تو وبلاگش به آدرسی که هست برید و بهش رای بدید ممنون میشم در ضمن اگر به کوچولوی دیگه ای رای داده باشید مشکلی نداره میتونید بازم رای بدید
مصی
6 دی 91 14:29
پسر من هم تک نوه خانواده منه، یعنی عشقی میکنن بابا و مامان من با این بچه. ایشالا خدا سالیان سال پدر مادرها رو صحیح و سالم حفظشان کنه.


انشالله مصی عزیزم.
مامان مشکات و حسین مهدی
7 دی 91 5:11
سلام سحر جان ببوس هیوای عزیز رو یه درد دل دوستانه این آرامش بین من و مشکات هم هست اما چند وقتیه یکم تو روز میونمون بهم می خوره هم مشکات لجباز شده و هم من کم صبر می دونم اون دقیقا تو این سنه و بودن برادر کوچولوشم این رو مضاعف می کنه و می دونم راه کار همه اینا صبره اما... پدرش هم خیلی خوب کمک می کنه ولی مدام احساس خستگی می کنم نمی دونم برای خودم باید چی کار کنم تا از این حال در بیام ممنون می شم کمکم کنی

راستی خوشحال می شم به وب پسرم هم سر بزنین http://hmm.niniweblog.com/


سلام عزیزم. چشم حتما میام دوست خوبم. راستش عزیزم تو خیلی هم موقعیتت خوبه که همسرت بهت کمک میکنه. منو ببنی چی میگی. هر کاری بگی با منه. هر کاری. از اولم بوده. یوقتایی اینقدر خستم حال ندارم نفس بکشم اما خودمو کنترل میکنم. فقط راهت کنترل هست و ورزش و یوگاه. میدونم سخته دو تابچه سخته و تو نمیتونی خودت رو کننرل کنی اما باید صبر داشته باشی منهم همین کارو کردم. یروزایی بچه هارو بذار پیش کسی شده یک ساعت تنها باش اگه میتونی. امیدوارم بتونی به خودت کمک کنی دوست خوب و فهمیده من.و میدونم که میتونی.
حسنا
7 دی 91 10:17
اره بابا بزرگ ها اینقدری که نوه ها را دوست دارن بچه هاشون کمتر دوست می دارن بابای من با اینکه 5 تا نوه داره خیلی دوستشون میداره
در اصل دختر ها شیرین زبون هستن خدا برات هیوا گلی نگه داره عزیز


دقیقا هیمنطوره. ممنون بهمچنین عزیزم.
نسيم مامان پانيذ
7 دی 91 12:35
سلام سحر جون كبابو با برنج بگير تزيين كن با گوجه و پياز فلفل دلمه اي و اينها يه طرف ميز بزار يه طرفم مرغ شكم پر يا بريون آماده اگه مي خواي آشپزخونه نري. برنجشم با زعفرون تزيين كن مجلسي ميشه و شيك مي خواي سالاد ماكاروني هم بزار راحته .


مرسییییییییییییییی نسیم مرسی بهت خبر میدم ممنون از راهنماییت.
الهه
7 دی 91 16:22
چرا جواب منو ندادید یعنی نمیخوایدمنو راهنمایی کنید!!!!


الهه جان من جوابتو همون روز دادم چطور ندیدی؟؟؟؟ دوباره برات میذارم اینجا


سلام دوست تازه و خوبم. خیلی خوبه که اینقدر به فکر دختر نازت هستی و ممنون از لطفی که به من داری. در این سن خیلی بازیهای زیادی هست که میتونی انجام بدی. کتاب 110 بازی برای کودکان زیر دو سال رو تهیه کن خیلی کمکت میکنه کلا کتابهای بازی برا یکودکان زیر 2 سال رو بگیر و بازیهاشو انجام بده. بازی قایم موشک و اینکه زیر لحاف قایم بشی البته برای مودت خیلی کوتاهی خیلی جالبه. لگو های بزرگ خیلی براش مناسبه. از این ظرفعای رنگی که روی هم میذارن و شناخت رنگها. نقاشی و رنگ بازی. خیلی خیلی دوست داره. حتما مداد رو دستش بده و بذار خط خطی کنه. آب بازی و بازهیای در حمام مثل همین کتابهای مخصوص حمام خیلی خوبه. محصولات گلدونه رو حتما سری بهش بزن هم ارزونه و با کیفیت هم متنوع. باز هم سوالی بود در خدمتم عزیزم.

عزیزم این سایت رو هم زیاد سر بزن بهترین پیشنهاد کتاب مصور
140 بازی فکری با بچه ها از تولد تا 3 سالگی است. دو جمله فوق مربوط به 2 بازی از 140 بازی است، در هر صفحه به شکل مصور اول نتیجه تحقیقات را نوشته و بعد بازی را شرح داده است:

http://www.manomaman.com/product/211/140-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%81%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%DA%86%D9%87-%D9%87%D8%A7.html
و همینطور سایت غنچه ها
[Web] - [E-Mail]
الهه
8 دی 91 2:55
خیلی ممنون از جوابت عزیزم این کتاب140 بازی رو دارم و تقریباهمه روامتحان کردم واکثراونایی رو که خوشش بیاد ادامه میدم!میخوام باهاش زبان کارکنم ولی نمیدونم الان وقت خوبیه یه سری میگن اره بعضیها میگن نه زوده گیج شدم!تصمیم داشتم سی دی های یور بیبی کن رید رو کار کنم ولی هنوز مطمین نیستم که خوبن؟میشه بازم بهم کمک کنید دوست مهربونم!!!

عزیزم کوچولوت چند سالش بود؟ برنامه اموزشها در موضوعات تاپیک هست برو و سن مربوط به کوچولوت رو پیدا کن. موفق باشی عزیزم.
لیلا
17 دی 91 0:49
عزیزم لباسها سفید برفیشو از کجا گرفتی? مبارک باشه آورده خانما


ممنون لیلا جان. از اسباب بازی فروشی بزرگی که اولین کوچه سمت راست در خیابان بیست متری سینما سعدی هست. طبقه زیرین.


بلی عزیزم طبقه زیرش کلی لباس داره