هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 4 روز سن داره

هیوای آسمانی من

استقلال بچه ها

1391/8/4 13:25
نویسنده : ساحل
1,458 بازدید
اشتراک گذاری

دیروز هیوا چند عکس اورد خونه که در مهد گرفته شده بود. حتما بزودی میذارم در وبلاگش. حدود دو فهته بود هیوا به کلاس باله نمیرفت چون هم خسته بود و هم زیاد مایل نبود. خب من واقعا دوست ندارم کاری رو روی اجبار انمجام بده از طرفی هم اگر کودک شروع کنه به انجام کاری و ادامه نده و مادر هم همراهش بشه این عادتی میشه برای بقیه کارهاش در اینده. برای همین دو هفته استراحت کرد و من ساعت و روز کلاسش رو عوض کردم و باهم رفتیم کلاس. دیروز وقتی از مهد اومد درباره پستانداران و تخم گذاران بارم حرف زد و من واقعا حس میکنم چقدر اموزش خارج از خانه بخاطر عدم حضور مادر و کنار بقیه همسنهاش بودن در روند یادگیریش تاثیر داره. هیوا هفته ای یک روز هم استخر داره. واقعا استخر مهد عالی هست هم اموزش هم فضای بسیار تمیز و خوبش. خب من تی وی دیدن هیوا رو به هفته ای سه روز کاهش دادم. و امروز میتونه با کامپیوتر هم کار وبازی کنه. خودش خوب برنامشو میدونه . اون حالت لجبازی که تابستان داشت بطور کامل برطرف شد و واقعا معتقد دشم بچه ها در استانه هر سنی یک موج منفی رفتاری دارند. سعی میکنم حرفاشو گوش کنم و اگر اشتباه میکنم ازش عذرخواهی کنم چون بهترین روش تربیت الگو برداری از خود ماست و اگر ما خودمون رو تغییر بدیم یمتونیم بچه های بهتری داشته باشیم. همیشه سعی میکنم خودم رو جای هیوا بذارم و چقدر بده وقتی بچه باشی و یک نفر همیشه بهت دستور بده :))) واقعا حرف زدن و مسابقه گذاشتن با هیوا خیلی خیلی بارم مفید بوده. بزودی برمیگردم با یک برنامه زبان انگلیسی جدید.

موفق باشید.

پسندها (1)

نظرات (10)

مامان امیر علی
4 آبان 91 14:23
سلام عزیزم ماشاله به این نی نی ناز و با هوشت اگر از تجربه های این مدت من خواسته باشی برات توضیح می دم و برای موفقیت بیشتر فرزندت هر چی تجربه کردم را برات می گم اما قبل از هر چیزی باید بگم که تراشه های الماس اصلا اموزشی نداره و فقط بازی هست ...من این تجربه را در سن دو سالگی امیر علی انجام دادم و همون پایه تمام موفقیتهای ذهنی پسرم تا حالا شده و براش یه سکوی پرتا بوده شما قبل از هر چیزی بدون در نظر گرفتن هر گونه احساسی ابتدا با یه مشاور توان ذهنی پسرت را باید پیدا کنی و بعد ببینی تا چه حد می تونی ازش توقع داشته باشی و من این موسسه استعداد یابی را برات می زارم حتما برو و از مشاوره هاش استفاده کن و اما شروع برای تراشه های الماس اگه تجربه منو بخوای برای هیوا شما دیگه دیر شده و فکر نمی کنم دیگه بدردش بخوره مخصوصا اینکه مهد رفته و ای کاش نمی بردید به مهد ... مهد و تجربه هاش از دیگران برای من عبرتی شد که اصلا بهش فکر نکنم و دنبال بهترینها باشم برای فرزندم امیر علی بعد از شناخت کامل تواناییهاش و بهره هوشش و علایقش من تراشه ها را براش گرفتم و بیشتر بهش یاد گرفتن را یاد گرفت و خودش دیگه فهمید باید چطوری یاد بگیره ... در ادامه ...
مامان امیر علی
4 آبان 91 14:29
و در پایان تونست کتابهای تراشه ها را بخونه اما من چون استعداد و هدفش را پیدا و مشخص کردم سعی کردم به مرور این خوندن از ذهنش پاک بشه با توجه به انتخاب پیش دبستانی اینده اون که ویژگیهایی خاص برای خوندن زبان و فارسی داشت و تا پیش دبستانی پسرم دنبال اینها دیگه نیستم و بعد با موسسه خلاقیت جهانی اشنا شدم که پسرم پیشرفت بسیار بالایی کرد تا جایی که امروز می تونه پازلهای 4 بعدی اسکار را در 4 دقیقه انجام بده ...البته اینها هرگز اموزش خاص نبوده و فقط علاقه و خاسته خودش بوده تینها را گفتم که هدف و علاقه و ضعف های هیوا جان را اول با مشاور و استعداد یابی پیدا کرده بعد خمیرتون را شکل بدید ...در ادامه من براتون این مراکز را معرفی می کنم و ایشاله سکوی پرتاب فرزند شما باشد و هیوا جونم موفق بشن ... اول به سایت wat7.com بروید و در موردش مطالعه کنید و یه نمایندگی به محلتون پیدا کرده و هیوا جون را اونجا ثبت نام کنیدو در همون حین به موسسه استعداد یابی و مشاوره ببرید و هیوا جون را اونجا کاملا بشناسیدددد مهد را فراموش کنید جز ضرر چیز دیگه ای نداره ...
مامان امیر علی
4 آبان 91 14:32
شماره تلفن موسسه دفتر مرکزی:9-88977057-021استعداد یابی نخبگان : قبل از هر چیز کودک خودتون را با اهلش خوب بشناسید و سپس بهترین پی ریزی خودتون را انجام بدید خوندن همیشه ملاک نیست ...
مامان امیر علی
4 آبان 91 14:35
الان با شناخت استعداد من از پسرم در حال اموزش بازی و ریاضی به وسیله چرتکه هست که دوره 2 ساله داره تا بتونه به راحتی و ذهنی بتونه ریاضی حل کنه این استعداد و هدفش بود و ما هم داریم روش کار می کنیم بهتره شما هم اول هیوا جون را محک بزنید و با مشاور پیش برید الان هزینه کنید اینده ای زیباتر از فرزندتون خواهید دید موفق باشیدد
مامان امیر علی
5 آبان 91 11:17
www.wat7.com چرا باز می کنه من الان خودم باز کردم
مامان امیر علی
5 آبان 91 11:19
http://www.wta7.com/ nmدقیقا برات کپی کردم همین را بزن
مصی
5 آبان 91 21:55
اینکه (بچه ها در آستانه هر سنی یک موج منفی رفتاری دارن) رو خییییییییییییییلی باهاش موافقم چون من هم این موضوع رو لمس کردم.


دقیقا دوستم. و این ماجرا تا ابد ادامه خواهد داشت )
مامان امیر علی
6 آبان 91 10:09
http://www.wta7.com/
سارا
6 آبان 91 10:16
ساحل جون من یک دختر 26 ماهه دارم. تا حالا خیلی براش بطور مداوم موسیقی انگلیسی نذاشتم. فقط بیبی انشتین رو از سه ماهگی دیده و آهنگهاش رو شنیده طوری که تو نه ماهگی ایه ایه شعر old macdonald رو تکرار میکرد. ولی بچه باهوشیه یکسالگی زبون باز کرد و یک و نیم سالگی جمله میگفت. الان هم کامل صحبت میکنه و نظر میده و خیلی بجا از کلماتی که توی کتابها شنیده استفاده میکنه.البته من زیاد براش کتاب میخونم. الان یک هفته ای هست که روزی یک ساعت براش موسیقی انگلیس میذارم. گاهی باهاشون همراهی میکنه و بعضی کلماتش درست وبیشترش رو غلط میخونه. مثلاً از همین شعر old macdonald رو ، had a farm رو میگه . میخواستم لطف کنید و من رو راهنمایی کنید که چطور ادامه بدم؟ سی دی های your baby can read رو هم براش خریدم ولی نمیدونم الان ازشون استفاده کنم یا نه؟ خیلی هل شدم و ناراحت از اینکه چرا از یکسالگی براش آهنگ نذاشتم ؟ نکنه دیر شده باشه؟ میشه به من بگید الان از کجا شروع کنم؟ چه مدت آهنگ براش بذارم و از کی your baby can read رو براش بذارم ؟ و از کی کارتونهای انگلیس براش بذارم؟
مرسی ار لطف و مهربونی هات


سلام عزیز دلم. خیلی طبیعی هست که اهنگهارو میخونه و حتی به اشتباه. شما از حالا به بعد میتونی هفته ای یک اهنگ رو براش بذاری از اهنگهای راحت تر شروع کن. و هرجا اشتباه میخونه تو باهاش همراهی کنی. تا اون اهنگ رو درست یاد نگرفته سراغ بعدی نرو. الان دیگه تمام اهنگ ها و اصوات در ذهنش هست کافیهب راش اصلاح کنی. در ضمن روز اون اهگهارو با بازی ادامه بده. با بازی با کبریتها در حال خونه ساختن با اونها مثلا برای همین شعری که گفتی. در حال حرکتهای تند برای شعر Head .shoulder در بازی خاله بازی برای اهنگ Polly put the kettle on . من تما این اهنگهارو با بازی نوشته دارم. اما نمیتونم بذارم اینجا بیبی کن ردی رو شروع کن. هفته ای سه روز طبق برنامه خود سی دی ها. و فقط روی کلمات کار کن نه خوندن و نوشتن. اون کلمات هر سی دی رو یادداشت کن که در طول هفته روی همونها کار کنی. فلش کارت تا همیشه باید در کنارت باشه. اینطوری شروع کن برای بقیه سی دی های کارتون در سایت غنچه ها یا عماد شاپ سن کوچولوتر و بزن ببین چه چیزهایی میاد بعد بهم بگو تا بیشتر راهنماییت کنم. مطمئنم دختر ماهت خیلی خیلی زود پیشرفت خواهد کرد.
شکوه
3 تیر 94 18:59
امروز اینجام تو چهارسالگی های هیوا ... هیوایی ک اوایل چهارسالگیش لجباز بود و حالا نیست ... هوووووو
ساحل
پاسخ