هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

اموزش هندسه

1391/8/6 11:12
نویسنده : ساحل
2,171 بازدید
اشتراک گذاری

با سلام. هیوا حسابی سرما خورده. واقعا نمیدونم فایده این واکسن آنفولانزا چیه!!! مطمئنم اون هم مثل تمام چیزهای مملکت تقلبیش به ایران میرسه. درست مثل امپول پنی سیلین. لطفا خیلی مراقب باشید فعلا اصلا از این امپول استفاده نکنید چند نفر رو کشته این داروی چینی!!!!تاسف باره واقعا. به نظرم روند این واکسن انفولانزا اینه که بیماری رو تقطیع میکنه. مثلا هیوا دو هفته پیش یک سرماخوردگی خفیف داشت دیشب تب و سینه درد و سرفه!!! امروز هم در خدمت ماست در منزل. :)) یک کسیه فریزر کنارشه و یک بسته دستمال کاغذی. دماغشو پاک میکنه دستمال رو میندازه در کیسه و وقتی پر شد میندازه در سطل و یک کیسه دیگه. مرتب هم دستاشو میشوره:))) دارم براش سوپ مرغ با جو درست میکنم. جای همگی خالی. دو روز پیش همراه با کار روی تراشه ها به نتایجی رسیدم. اینکه وقتی سن کودک بالا بره و مسلط به زبان انگلیسی هم باشه بخصوص شناسایی حروف و صداها گونه ای هماهنگ سازی بین اصوات فارسی و انگلیسی در مغزش بوجود میاد. و اصوات فارسی رو بدون اینکه شما براش بگید یا تکرار کنید متوجه میشه. دیروز رفته بودیم پارک و من کارتها رو همراهم بدره بودم. بجای تکرار کلمات من از انواع بازیها استفاده میکنم و کارت رو میذارم جلوی خود هیوا و اون خودش نگاه میکنه و تکراش میکنه و من هم براش میگم تا همونطور که جناب زمانی فرمودند صدای من در ذهنش ثبت بشه. دیروز کلمه " دهان " رو نشون دادم بهش خوند و گفت د . با د شروع میشه مثل " دست " و کارت رو اورد و نشونم داد و ادامه داد مثل " D " در کلمه " Door " یا مثل " Doll " . و بعد کلمه " مامان " رو همینطور ادامه داد " momkey " صدای " M " . این نوع همانند سازیها در نتیجه کار بر زبان دوم در کودکی صورت میگیره. من همیشه دوست داشتم هیوا اول به انگلیسی مسلط بشه بعد فارسی. به دلیل اینکه بیشتر رشد مغزی و اموزش دیداری و شنیداری کودکان قبل از 4 سالگی انجام میشه بطور خیلی سریع و درست مانند زبان مادری. برای همین هیمشه معتقد بودم برای خواندن فارسی وقت دارم و میبینیم اشتباه نکردم. این از تجربه من :))) و کارگاه پنج شنبه شب ما کار بر روی مهارت هندسی بود. یک بسته هایی رو از روش مونتسوری تهیه کردم دارای اونواع اشکال که با روش لمس و درک همزمان قبلا با هیوا کار کردم و این عکس این بسته. ایرانی هست و در دسترس همگان .

هندسه

در یک مت یا مکان کوچک فرش کوچک این اشکال را میگذاریم و اول کلیه اضلاع را لمس میکنیم بعد کودک این کار رو انجام میده تکرار میکنیم ضلع . بعد گوشه ها و اضلاع همسان رو کنار هم رد میکنیم تا تشکیل اشکال متنوع بده بعد کودک اینکار رو دقیقا همینطور انجام میده و بعد نام شکل رو در سه مرحله تکرا میکنیم. مثلا لوزی. لوزی. و بعد از کودک میخوایم در اتاق بگرده و اشکال لوزی مانند رو نشونمون بده. برای هر شکل همین کار رو یمکنیم.سن این فعالیت 2 سال به بالاست. 

جورچین زیر فعالیت بسیار خوبی هست. دارای قطعات اهنربایی برای شکل سازی و ارتقا خلاقیت در کودکان. 

ریاضی

بزودی با کارگاه زبان برمیگردم.

پسندها (1)

نظرات (10)

سارا
6 آبان 91 11:39
ساحل جون من یک دختر 26 ماهه دارم. تا حالا خیلی براش بطور مداوم موسیقی انگلیسی نذاشتم. فقط بیبی انشتین رو از سه ماهگی دیده و آهنگهاش رو شنیده طوری که تو نه ماهگی ایه ایه شعر old macdonald رو تکرار میکرد. ولی بچه باهوشیه یکسالگی زبون باز کرد و یک و نیم سالگی جمله میگفت. الان هم کامل صحبت میکنه و نظر میده و خیلی بجا از کلماتی که توی کتابها شنیده استفاده میکنه.البته من زیاد براش کتاب میخونم. الان یک هفته ای هست که روزی یک ساعت براش موسیقی انگلیس میذارم. گاهی باهشون همراهی میکنه و بعضی کلماتش درست وبیشترش رو غلط میخونه. مثلاً از همین شعر old macdonald رو ، had a farm رو میگه . میخواستم لطف کنید و من رو راهنمایی کنید که چطور ادامه بدم؟ سی دی های your baby can read رو هم براش خریدم ولی نمیدونم الان ازشون استفاده کنم یا نه؟ خیلی هل شدم و ناراحت از اینکه چرا از یکسالگی براش آهنگ نذاشتم ؟ نکنه دیر شده باشه؟ میشه به من بگید الان از کجا شروع کنم؟ چه مدت آهنگ براش بذارم و از کی your baby can read رو براش بذارم ؟ و از کی کارتونهای انگلیس براش بذارم؟
و بعد این دیکشنری تصویری آکسفورد رو از کجا میتونم تهیه کنم ؟
مرسی ار لطف و مهربونی هات



عزیزم دیکشنری رو از سن 4 سال به بعد شروع میکنیم برای اینکه اموزشهامون برای بچه تکرای نشه. خیابان انقلاب یک پاساژ هست که تماما کتابهای انگلیسی داره من از اونجا گرفتم. فکر میکنم هنوز هم باشه.
حسنا
6 آبان 91 12:26
سلام ساحل جان ان شاالله زودی سرماخوردگی هیوا گلی خوب شه امان از دست این برادر چین که هر چی بلاست از وست
من که مشتاقانه منتظر کارگاه زبانت هستم دیدم تو تایپیک تراشه ها گفته بودی دنبال گرفتن امتیاز برای روش اموزش زبانت هستی به کجا رسیدی من مطمئن هستم موفق میشی


ممنون حسنا جان. بله بارم دعا کنید. برای همه دوستام و راحتیشون این کار رو میکنم. ممنونم.
مهدیه
6 آبان 91 15:56
سلام امیدوارم دخترگلت زودتر خوب بشه بنظر من هیچ چیز مثل بیماری بچه ادمو اذیت نمی کنه. دلم می خواد بیشتر در مورد مهد کوچولوی دوست داشتنیت بدونم.
قبلآ توی وبلاگت خونده بودم که از مهد دخترت راضی هستی.
ما یزد زندگی می کنیم .نه که اصلآ مهد نداشته باشیم فکر کنم توقع من یه کمی بالاست .یه مهد رفتم از نظر ساختمان فضای اموزشی ایده ال اما وقتی یه کلاس با 16-17 تا شاگرد ویه مربی بی خیال چی میشه !!می گم بچه ها با چنگال بهش زده میگه بچه ها یه زره بهشون اشاره بشه میگن زده!!!!وقتی احترام به بچه جلوی مادر اینجوری باشه خدا می دونه پشت سر چه رفتاری می کنند.حتی با اینهمه زرق وبرق ظاهری دخترم دوست نداشت بره.در صورتیکه محیط خشکی مثل اموزشگاه رو با دل وجون میرفت .


ممنون عزیزم. درسته همینطوره. چقدر وحشتناک. امیدوارم یه مهد خوب پیدا کنی. چون بچه ها واقعا به ارتباط با همسنهاشون نیاز دارن. مهمترنی چیز وجود یک فضای خوب و مربیهای خوب هست.
مامان امیر علی
6 آبان 91 18:04
خوشحالم دختر گلتون همچین مادری داره بسیار دقیق و دلسوز امیدوارم همیشه موفق باشی من بسته زبان تراشه ها را کار نکردم چون نخواستم دیگه ادامه بدم و ترسیدم توی مدرسه نخواد خوب درس بخونه ... و اینکه مدرسه ای به من معرفی شد که از سن پیش دبستان 5و 6 سالگی خوندن را با حروف الفبا کار می کنند و از سال اول روی نوشتن و زبان دوم تمرکز دارن یعنی دو سال قبل و 6 سال بعد و در کلاس 6 می تونن انگلیسی مثل زبان مادری صحبت کنن از همین روش بازی هستنش برای همین دیگه دنبالش را نگرفتم تا ایشاله دو سال پیش بره و بعد هم مدرسه در کل مدرسه زبان می خوام بزارمش امیر علی کلا فقط سی دی های زبان را نگاه می کنه نه اینکه من بگم یا بخوام خودش بسیار علاقه داره و در این موسسه لغات مربوط به خلاقیتشون به صورت انگلیسی و فرانسه اموزش داده میشه این از این و در حال حاضر از روش دکتر یوشیدا که اموزش بازی و ریاضی با چرتکه هست تمرکز دارم و مدت دوره دو سال و نیمه تا همون شروع پیش یک و به این اهداف فعلا خودم روی زبان و خوندن فارسی مانور نمی دم از اینکه شما خانم موفقی هستید و اینقدر برای اینده فرزندتون در تلاشید بسیار خوشحال شدم زبان انگلیسی باید همیشه در کنار فرزند باشه اما این کلاس و اون کلاس اصلا برام جالب نیست و دوست دارم استعداد واقعی پسرم را پیدا کنم و روش تمرکز کنم و همون را ادامه بدم که فعلا پیدا نکردم اما فقط با تراشه ها تونست یادگرفتن و خواستن به یاد گرفتن را یاد بگیره و این برای من سکوی پرتاب بزرگی بوده راستی این بسته های زبان مونتسوری چیه و کجا داره بیشتر منو راهنمایی کنید ممنون میشم امیدوارم شما هم موفق باشید و نتیجه تمام زحماتتون را به خوبی ببینید راستی دختر عموی من هم شیراز زندگی می کنه و کلا از سمت مادری شیرازیه ..


مرسی عزیزم. شما لطف دارید. البته برای زبان میتونی از الان سرمایه گذاری کنی و ذهن پسرت رو اماده تر کنی من اصلا با کلاس موافق نیستم دقیقا. در مورد مدرسه بله من هم مدرسه و پیش دبستانی که برای هیوا در نظر دارم بهمین صورت هست. دو زبانه هست و هیوا از سال آینده میره اونجا. بچه های این مدرسه کلاس سوم کاملا به انگلیسی مسلط میشن و از سال چهارم زبان فرانسه رو شروع میکنن. برای همین من هیوا رو کلاس زبان نذاشتم خودم باهاش کار کردم و همونطور که بهت گفته بودم هیوا استعداد زابن اموزی بسیار بالایی داره. در مورد مونتسوری پرسیده بودی مونتسوری بسته ای نداره یک روش اموزشی بسیار قدیمی هست که به تازگی در ایارن جا افتاده. در پستهای قبلیم عنوانی به نام مونتوسری دارم که خیلی کامل بهش پرداختم. من دوره مونتسوری رو شروع کردم و از اموزشهاش خیلی زیاد خوشم اومد. از ابتدای نوزادی هیوا براش شروع کردم. در واقع مونتسوری استفاده از ساده ترنی ابزرا برای اموزش غیر مستقیم به کودک هست. کلاسهاش در تهران هست و ابزارهایی که استفاده میشه در دسترس هست و بسیار ساده. البته باید حتما مربی اموزش دیده باشه . این روش هم مثل باقی چیزها در ایران همه گیر شده و افراد زیادی بدون تجربه و اطلاعات کافی بنام مربی به اموزش بچه ها میپردازند که در واقعا تجربه و دانش کافی ندارن. چه خوب. البته من شیرازی نیستم اینجا زندگی میکنیم. اما امیدوارم اگر اومدی ببینمت. امیر علی رو ببوس دوست خوبم.
مصی
6 آبان 91 19:28
ایشالا هر په زودتر حال این دخمل ناز هم بهترشه،
می خوام ببینم اگر بخوام اطلاعاتی رو راجع به بازیهای مونتسوری و روش کارش داشته باشم به چه مرجعی میتانم مراجعه کنم؟ممنون


ممنون عزیزم. میتونی در اینرتنت سرچ کنی اگر انگلیسی بدنی که خیلی خیلی بهتره. اما خانوم جواهری بهترنی مربی مونتسوری هستن موسسه جواهری برای فردا. لفن کن 118 و شماره موسسه رو بگیر عزیزم.
مامان مهرسا
7 آبان 91 21:54
سلام بلا دور باشه انشاا.. دختر نازت هر چه زودتر خوب بشه ، خيلي مطالبت مفيد بود خيلي ممنون ميشم اگه به همين ترتيب هفته اي چند بار اين وسايل رو بهمون معرفي كني و نحوه بازي و ياد دادن .من هم يك سري بلاكهايي گرفتم كه اول به رنگهاي مختلفي لوزي و مربع و دايره و بيضي شش ضلعي داره و به براي هر رنگ هم نخ داره و وسط هر كدوم از بلاكها هم سوراخ داره كه كودك علاوه بر يادگرفتن رنگ و اشكال با نخ كردن طبقه بندي رنگها رو هم ياد ميگيره آيا اينجور وسايل هم جز؛ وسايل مونتسوري هست؟دختر گلت رو هم ببوس


سلام عزیزم. خواهش میکنم. چشم سعی میکنم اینکارو بکنم. یک سایت هم هست میذارم وسایل رو با قیمت ارزان داره. نه اون جزء مونتسوری نیست. اما میشه باهاش اموزش داد. خیلی هم عالی هست. کلا در مونتسوری تمام ابزار از چوب یا شیشه یا هر چیز طبیعی هستند. بخاطر تماس دست بچه ها با طبیعت. و قدرت حس لامسه که بعدها این حس بجای چشم عمل میکنه. یک اموزش میذارم برای دخترت خیلی خوبه. چون در سنی هست که باید روی حس لامسه خیلی کار بشه. بزودی میذارم با کمک هیوا. موفق باشی عزیزم.
لیلا
9 آبان 91 11:17
سحر جان موسسه جواهری برای فردا شیراز هست؟ چه آموزشهایی داره؟


نه لیلا جان. نیست متاسفانه. تربیت مربی مونتسوری رو داره. فعلا موسسه تهران هم توقیف شده!!!!
لیلا
9 آبان 91 14:56
توی شیراز جایی رو سراغ نداری برای مونته سوری ؟کلاس یا کتاب هر چیزی که بتونه کمک کنه

نه عزیزم متاسفانه فقط از طریق سایت ها و سرچ اینترنتی هست و یک سیات که ابزار اموزشی رو در تهران داره.
لیلا
10 آبان 91 23:30
سحر جون شرمنده میشه آدرسه سایتو بدی؟


عزیزم گوگل رو سرچ کن میاد. ندارم الان ادرس رو.
مریم
30 مهر 93 12:50
عزیزم اسم این بسته شکل های هندسی چیه؟
ساحل
پاسخ
سلام دقیقا یادم نیست اما رد تمام فروشگاه های بازی های فکری هست