هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

کاردستی داستان گویی خلاق

1392/10/29 19:20
نویسنده : ساحل
2,356 بازدید
اشتراک گذاری

سلام. 

 

امروز برایتان پست آموزشی می گذارم دوستان خوبم. شیراز ما همچنان برفی بود. با اینکه برف را دوست دارم اما این تعطیلی بی حد مدارس و تنبلی شیرازی های عزیز و اینهمه هرج و مرج واقعا آزار دهنده است. وقتی می رفتیم سر کار هوا حسابی گرفته بود. به محض اینکه رسیدیم چنان برفی بارید که به همسرم گفتم هیوا را از مدرسه به خانه ببرذ و بعد جایتان خالی با اعمال شاقه خود را به خانه رساندم. 

یک عکس برایتان میگذارم از این روز :

برف در شیراز

خوب در این روزهای برفی که احتمال بی برقی می رود و وقتی دختری داشته باشی فعال و مادری که دچار عذاب وجدان باشد بخاطر کم کاری با دخترکش :))) معلوم است انواع برنامه ها را میریزد و از هرچه دارد برای مفید کردن این روزها استفاده میکند . 

برای مدرسه هیوا قبل از برف باران قرار بود یک کتاب داستان درست کنیم. این برنامه را می توانید بجای کاردستی خلاق استفاده کنید. ضمن اینکه قصه گویی خلاق ، نقاشی و صحبت به زبان انگلیسی هم در آن جای دارد . کل داستان شنل قرمزی را قرار بود درست کنیم . نخست چند مقوای رنگی از جنس فابریانو که هیمشه در خانه ما به وفور یافت می شود آوردیم و آن را از نیمه تا کردیم درون هم قرار دادیم و با نخ و سوزن مخصوص دوختیم . بعد برای هر صفحه مقواهای سفید را با اندازه های مختلف بریدیم و هیوا هر صحنه را روی یکی نقاشی کرد. 

کاردستی انگلیسی

سعی کنید یکی از این زیر دستی ها را برای کودک خود تهیه کنید و همیشه نقاشی را روی آن انجام دهید .

ابتدا روی جلد را نقاشی کرده و می چسبانیم . در تمام مراحل داستان را به انگلیسی گفتیم و از هیوا نکات تربیتی و آموزنده موجود در داستان را از جمله " صحبت نکردن با غریبه ها ، گوش کردن به حرفهای مادر ، توجه و تمرکز در هنگام تنهایی  و  .... " را به انگلیسی بیان کردیم .

 

کاردستی انگلیسی

کتاب ما دو زبانه است بنابراین به دو زبان مینویسیم. سمت چپ نوشته های ماست .

کاردستی انگلیسی

بهمین تریب پیش رفتیم و کتاب را بعد از دو ساعت تمام کردیم. بعد تمام صفحه ها را دوباره به انگلیسی هیوا تعریف کرد و صدای او را برایتان هفته آینده خواهیم گذاشت. 

نمونه های بسیار دیگری را می توانید با همین روال انجام دهید. البته نمونه قصه گویی خلاق برای کودکان بالای 5 سال خواهد بود و در بسته های بعدی برای شما قرار خواهد گرفت .

در پست بعدی نمونه ای از ساده ترین کارها را برایتان می نویسم.

پسندها (1)

نظرات (1)

مامان عبدالرحمن واویس
30 دی 92 10:31
عالی بود عزیزم سحرجان واسم دعا کن تابتونم خوب پیش برم
ساحل
پاسخ
مطمِنم خوب و عالی پیش میری.