هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

آموزش سیاره ها .

1392/10/29 20:14
نویسنده : ساحل
2,256 بازدید
اشتراک گذاری

ساده ترین آموزها بازی مدار ترین آنها هستند. شما میتوانید هر آموزشی را با ابزار ساده انجام دهید. تمام چیزهایی که در اختیار دارید . این یکی از آموزه های روش مونستوری است :

می خواهید لبو تقسیم کنید. با کودکتان این کار را بکنید. در طی این عمل ماهیچه های دو دست او شست و انگشتان اشاره و بازو تقویت می شود. هماهنگی چشم و دست ارتقا می یابد. در طی یک عمل هنری کودک کار تمیز و قالبهای هندسی را نیز یاد می گیرد. 

ابزار دو یا سه قالب کوچک. یک لبو یک سینی یک مت برای زیر دست ما. 

 

 

مونتسوری

بعد لبو ها بهمین سادگی از قالب بیرون می آید . دور تا دور لبوی شکل گرفته را لمس میکنیم. چون میدانیم در مونتسوری دست کودک بخصوص دو انگشت اشاره و کناری او چشمان دوم کودک تلقی می شوند. بعد از لمس نام ان شکل را به او می گوییم.

 

اینهم نتیجه کار :)

 

. .....

 

تمام آموزشهای مونستوری از ابتدایی ترین های آن در فیس بوک ما هر هفته در دسترس شما قرار دارد . تمامی آدرسها در پست ثابت وبلاگ موجود می باشد.

 

..............................................................................................................................

 

امروز ما هم با این کاردستی و نقاشی گذشت. ابتدا درباره سیاره ها صحبت کردیم از روی توپهای یکه قبلا درباره آن صحبت کرده بودیم . بعد درباره تنها قمر آسمان ماه صحبت کردیم . درباره اینکه چگونه ماه به نیمه می رسد و هلال ماه و ماه کامل و تمام این کارها از روی یک نقشه یک کتاب که خودمان از اینترنت گرفتیم انجام شده است . 

قمر های آسمان

درباره کره زمین و خط استوا صحبت کردیم و بزودی می خواهیم درباره یک پرنده استوایی تحقیقات گسترده ای انجام دهیم . برای پروژه مدرسه :) این کتاب به خوبی حیوانات و پرندگان مناطق استوایی را مورد بررسی قرار می دهد و تصاویر و طراحی خاصی دارد .

با این کتاب که بسیار مجموعه خوبی است :

کتاب خلاق

و در همین حین به موسیقی زیبای کار جدید و آلبوم جدید آقای ناصر نظر با نام "  سلام شیرین " هم گوش می کردیم. تلفیق هر سه کار با هم فضایی شاد بدون آموزش مستقیم و تلفیقی از روش رجیو و مونستوری را باهم در میان داشت. در روش رجیو کودک بصورت ملموس با پروژه ها درگیر می شود و با کنکاش و تحقیق به جواب سوالات خود می رسد . این موسیقی زیبا دارای اشعاری بسیار زیبا ، طراحی کتابچه رنگی و زیبا برای خواندن اشعار با کودک و موضوعات کودکانه و آموزنده ای همچون " عزت نفس " ،  " احترام به خود " ، " عشق و فداکاری " ، " بازیهای کودکانه " ، " مشارکت در بازی " و بسیاری موارد دیگر .

سی دی ناصر نظر

اگر سی دی فوق را می خواهید و امکان خرید آن برایتان وجود ندارد در شیراز به آموزشگاه موسیقی باریتون مراجعه نمایید.

 

موفق باشید و شاد .

پسندها (1)

نظرات (2)

maryam
30 دی 92 22:01
سحر جان سلام.امروز رفتم دنبال مجوز.مثل اینکه مدرک روانشناسی.کودکیاری.مشاوره و از این قبیل مدرکا رو می خوان.حالا از کجا گیر بیارم این مدرکا رو.به خدا گیر الکی میدن.شاید منی که مدرکش رو ندارم بهتر از اونی باشم که مدرک داره.مدرک فقط مد نظر ایناست.دیگه کار به سواد ندارند
ساحل
پاسخ
آخی عزیزم. اره همینطوره. اگر بری اداره ارشاد میتونی مجوز مرکز فرهنگی هنری بگیری. فکر میکنم سه نفر رو میخوان مدرک لیسانس به بالا متاعل. برو ببین همینطوره یا تغییر کرده.
maryam
2 بهمن 92 9:54
یعنی ارشاد هم مجوز خانه بازی رو میدن؟
ساحل
پاسخ
نه مجوز موسسه فرهنگی هنری میدن.اون همه کار میتونه بکنه