هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

نقاشی جدید هیوا

1392/8/30 11:42
نویسنده : ساحل
2,250 بازدید
اشتراک گذاری

سلام . این روزها هیوا حسابی درگیر نقاشی بوده. در واقع اینقدر نقاشی میکنه که مجبور میشم وسایلش رو بردارم تا به بقیه کارهاش برسه. و با دیدن نقاشیهاش واقعا متعجب میشم. داشتن استعداد هنری هر طور هنری که باشه تا مقدار زیادی ارثی هست. و من حقیقتا دوست دارم هیوا هنرمند بشه اما قلبا نه :) چون هنرمندها واقعا از هر چیز کوچکی کوه میسازن و بسیار حساس هستن. اما من چه کاره ام که بگویم هیوا هنرمند باشد یا نه .

دید ریز بین داشتن و دقت به جزئیات ، استفاده از ماظری که قبلا در ذهن نقش بسته ، مرور خاطرات، آوردن احساسات روی کاغذ ، تخلیه احساسی ، استفاده هنرمندانه از رنگها همه و همه خصوصیات یک نقاش است. و دخترک من تمام اینها را بدون هیچ اغراقی یک جا دارد. مثلا یک روز برایم باد میکشد !!!!! بدون هیچ پیشینه و زمینه ای. یک روز داستانی زیبا را به تصویر میکشد که تماما ساخته ذهن خودش است. یک باغ وحش کشیده بود هفته پیش که خواهر من که خود کارشناس نقاشی اشت از دیدنش انگشت بر دهان ماند. فیل و پلنگ و مورچه و .....همه از ذهن خودش. برای همین آن شفافیت و درخششی را که کودکان در نقاشیهایشان داردند یک هنرمند بزرگسال هرگز ندارد. چون کودک نیست و ذهن چنان خلاقی ندارد. دقیقا به واسطه همین خصوصیات ریز و دقیق هست که انجام خیلی کارها ، فعالیتها و مهارتها در دوران کودکی لازم است چون این ذهن و دید و اندیشه و بینش کودکانه دیگر هرگز بر نمیگردد. 

اینهم نقاشی هیوا که به دوقسمت تقسیم کردم چون روی مقوای بزرگ بوده :)

و داستان : این باد است که دهنش باز است و داره فوت میکنه و این خطوط هم وزش باد است .

خورشید ناراحت است چون صورتش زخم شده است :)

نقاشی هیوا

و قسمت پایینی کار :

درخت نخل از داشته های قبلی در سفر کیش. :)

 

ماه منتظر است خورشید برود تا بالا بیاید. ( این صحنه را در اسمان دید و برایش توضیح دادم و امروز آن را کشیده است ).

آن پایین سمت راست هم یک عدد مورچه است.

 

 

نقاشی هیوا

لطفا نگویید کیفیت تصاویر بد است چون همین قدر را وبلاگ اجازه آپلود میدهد و دست من هم کمی لرزید . ببخشید :)

پسندها (1)

نظرات (12)

نازنین
30 آبان 92 13:14
ماشالا به این دختر خلاقِ همه چی تموم. بوس برای هیوا جون و مامان گلش بچه من که هیچ علاقه ای به نقاشی نداره و فکر میکنم وراثتی هم چیز قابل عرضی بهش نرسیده باشه با اینکه روحیه نسبتا لطیفی داره و تغییرات لباس و چهره منو بیشتر از باباش متوجه میشه و ذوق میکنه
ساحل
پاسخ
نازنین
30 آبان 92 17:47
ضمن تشکر از راهنمایی که برام فرستاده بودید، با توجه به تجربه و مطالعه تون در مورد کودکان، شما چه سنی رو برای شروع کلاس موسیقی کودکان، مناسب و عملی می دونین؟
ساحل
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم. بهترنی سن 4 سالگی هست. قبل از اون میتونی روی هوش موسیقیاییش از طریق ریتم شناسی و گوش کردن به آهنگهای خوب و کلاسیک کار کنی. برای این کار مجموعه classical baby رو بهت پیشنهاد میکنم. که بسیار عالی هست. موسیقی های کلاسیک رو با تصاویر کودکانه داره و انیمیشن هم داره. موفق باشی.
فاطمه(مامان حسين)
30 آبان 92 21:40
سلام سحر عزيزم،ماشاله به هنرمند كوچكت،ببوسش از طرف من هيواي عزيز رو،سحر جان من بيصبرانه منتظر كتاب مونتسوري هستم،شما برا بالاي سه سال ديكشنري اكسفورد رو پيشنهاد دادين،من تصويري لانگمن دارم ميتونم به جاش استفاده كنم؟
ساحل
پاسخ
ممنون عزیزم. دارم روش کار میکنم. چون کامله خیلی طول میکشه اما تمام سعی خودم رو میکنم. بلی میتونی عزیزم. نوع و مارک و انتشارتش مهم نیست. اصلا.
نیکو مامان محمد امیر
1 آذر 92 9:36
سلام به به نازنین بانوی هنر مند ما چه کرده آفرین چرا انقد کیفیتش بده عکستون خانووووم گفتم بگم یه کم دعوایمان کنی هههههههههههه
ساحل
پاسخ
نیکو تو کلا تنت میخاره هااااااااااااا گفتم که بزرگ بود و اینجا هم ابری و بارون شدید با چراغ روشن گرفتم و با فلش خانم خانوم ها
دایی نی نی ها
1 آذر 92 18:44
باسلام وتبریک به خاطر وبلاگ قشگتون اگه وبلاگ نی تون ازاین هم زیبا تر بشه این کار به ما بسپارید ساخت آلبوم عکس نی نی شما از یک ماهگی تا الان وحرکت عرضی اون در بالای وبلاگ برا مشاده بازدید کنندگان درضمن اگه دوس دارین لینکدونی عکس نی نی هم داشته باشیددروبلاگ طرف چپ پایین و تکون خوردن عکس با رفتن موس روی عکس همه این کارها فقط با 5تومن برای مشاهده نمونه کارها به وبلاگ ما مراجعه کنید نحوه گرفتن پول بصورت شارژ میباشید که بعداز تحویل سفارش گرفته میشود چنانکه قصده سفارش دارید در بخش نظرات وبلاگ به ما اطلاع بدین یا بصورت ایمیل باما در تماس باشید ramin_9515@yahoo.com
سعیده ، مامان هومان
1 آذر 92 23:37
آفرین به عسل بانو ، هیوای آسمانی که اینقدر زیبا و خلاقانه نقاشی کشیدهخورشید ناراحته،چون باد صورتشو زخم کرده : وه چه شعر زیبایی
ساحل
پاسخ
ممنون
نيكو مامان محمد امير
2 آذر 92 9:09
توضيح نمي خواست سحر گفتم يه كم دعوام كني ههههههههه سحررررررررررررررررررر من همچنان در آمپاسممممممممممممممممم كاشكي يكي بود در شرايط من كه كارش رو ول كرده بود مي ديدم چه اوضاعي داره خيلي خيلي خيلي مي ترسم نخندي هاااااااااا مي ترسم بمونم تو خونه و پشيمون بشم يا برم سر كار و بازم پشيمون بشم سحر من چي كار كنم ؟ بيا وبم جواب بده نيست خيلي موضوع سكرتيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا الان نگو اين نيكو ول كن نيست
ساحل
پاسخ
وبت رو ندارم یعنی یادم رفته به چه اسمی بود ) بذار برام. فقط بدون عذاب وجدان برای از دست دادن کار بهتر از عذاب وجدان برای از دست دادن کودکی بچت هست
مامان آرشين
2 آذر 92 15:45
سلام مامان موفق.. تازه با وبلاگتون آشنا شدم و كلي هم خوشحال ميشم اگه بيشتر باهم آشنا بشيم. با اجازه لينكتون كردم. هيواي عزيز رو ببوسيد
ساحل
پاسخ
ممنون. و خوشحالم از آشناییتون.
مامان آرشين
2 آذر 92 15:55
واااااي چقدر همه ي بچه ها شيرينن... والبته بسيار تعجب برانگيزمن روزي هزار بار از كاراي آرشين كوچولو انگشت به دهن ميمونم و چشام گرد ميشه
ساحل
پاسخ
نازنین
2 آذر 92 20:18
از کمک های بی دریغ و حوصله تون در پاسخ ها، بازم تشکر میکنم
ساحل
پاسخ
وظیفه بود دوست عزیزم.
مامان آرشين
3 آذر 92 13:50
ساحل جون نمي دونم پست تراشه هاي الماس رو كه به تازگي گذاشتم ديدين يا نه. ديروز در مورد اين موضوع زياد تو وبلاگتون خوندم اما همچنان دوست دارم كه ادامه بدم اما مثل قبل به ارومي بدون اينكه به لحظات شيرين كودكي آرشين لطمه اي وارد بشه و به خواست خودش... و البته هدفم از اين كار نه براي پرورش يه نابغه يا فخر فروشي به ديگران كه بااين هدف صد در صد مخالفم.. دليلم فقط و فقط اينه كه وقتي ميتونن آموزش ببينن به شيوه اي لذت بخش چرا كه نه؟!!! من نه اصراري دارم و نه اجباري هست فقط به خواست خودش.. و فكر نميكنم كه اينجوري لذت خوندن رو در آينده ازش گرفته باشم!به هر حال به اميد موفقيت همه ي مادرا و تربيت فرزندان خوب..در ضمن به شما هم به عنوان يه مادر موفق واقعا تبريك ميگم
ساحل
پاسخ
دوست خوبم منظور من این نبوده که روش تراشه ها خوب نیست یا ادامه ندید شما یا ار مادر عزیز دیگر. روش تراشه ها خیلی هم خوبه. نسبت به بقیه. اما ابداد تفریحی نیست. حالال شما وقتی جلوتر برید میبینید که دخترتون چقدر از کتاب و خوندن زده میشه. این مختص دختر ناز تو و هیوای من نیست تمام بچه های تراشه ها وقتی به مرحله سوم می رسن دچار این عارضه میشن. باید خیلی روشون کار کرد تا بتونن با علاقه نه اجبار ادامه بدن. من هدفم اسن هست که در اون لحظات مادرها بدونن باید چه کنن. مشکل دیگری هم هست.تراشه ها اصلا باز یمدار نیست اتفاقا. این نوشن دادن کارتها باید با بازی باشه و برای مراحل بعدی متاسفانه افعال و کلماتی اضافه میشه که کلا به درد بچه نمیخوره. چه لزومی داره یک بچه 2 ساله یا 3 ساله بدونه و بتونه بخونه " می خرم " " میخورند" می خوریم ". اینها واقعا بی معنی هست. از داستانهای بسیار بهتری میشد استفاده کرد. از کلمات خیلی جالب که طبق شخصیت کودکی بچه ها باشه نه برای ما. مثلا داستانی که هست در مورد خرید سبزی و کفش اصلا برای بچه ها جالب نیست. و تمام این افعال برعکس این کلمات شیرین اولیه که در وبلاگت خوندم برای بچه ها خسته کننده هست و سخت. روش گلن دومن همین کار رو میکنه اما با کلمات زیبا بچه گانه و بازیهای بسیار جالب. من برای همین بازیهایی که با هیوا میکردم گذاشتم تا در اون مراحل کمک کنه. وگرنه تمام بچه ها تمام بچه ها وقتی در مرحله دخترک شما هستن خیلی علاقمندن حتی من یادمه روزی 5 تا کلمه هم به هیوا یاد میدادم یا بقیه دوستان. اما اینها اول هست و کلمات بعدی اصلا به این جالبی نیست. من تراشه ها رو تموم کردم اما خیلی آورم پیش رفتم 6 ماه کلا قطعش کردم و خیلی زیاد بازی بهش اضافه کردم. توصیم اینه که شما هم حتما همین کار رو بکن. حتما. موفق باشی.
مامان آرشين
3 آذر 92 19:10
مرسي ساحل جون.. متقاعد شدمخيلي خوبه كه مادرا تجربياتشون رو در اختيار هم ميزارن مخصوصا مادر موفقي مثل شما
ساحل
پاسخ