هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

اولین روز مدرسه هیوا

1392/7/4 11:25
نویسنده : ساحل
2,826 بازدید
اشتراک گذاری

سلااااااااااااااااااام .

 

دخترم این پست برای توست برای اینکه بدانی چقدر اولین روز مدرسه ات و دیدنت در لباس فرم برای من لذت بخش بود و دوری از تو ناراحت کننده .

 

عزیزم هرگز لحظه هایی که در آغوشم هستی و دستهایم با هر نفس گرم تو چونان ماهی که در آب نرم نرمک شناور می شود ، بالا و پایین می رود ، از خاطرم نمیرود.

هر روز که تو را به مدرسه میرسانم منتظر برگشتنت و تجربه دوباره این لحظه هستم.

هیچ ثانیه ای را با زمانی که روی ماهت را میبوسم و میگویم چقدر عاشقت هستم مقایسه نمیکنم. 

دخترم وقتی نفسهایم میان عطر خوشبوی موهایت میپیچد وقتی ساکت در آغوشم نشسته ای و سرت روی سینه ام است . لحظه ای که انگار تمام دنیا به یکباره از حرکت ایستاده و موجودات دنیا به تقدیس و ستایش صورت صبور و معصومت نشسته اند . نفس مادری که در گلزاری از گندمهای طلایی می پیچد . 

تو مرا به بهشت بردی . تو بهشت منی. بهشت زیر پای توست و تو مرا به دیدن هر لحظه اش دعوت کردی . جز نوای موسیقی صدای تو چه صدایی میتواند یک زن را به صبوری ، فداکاری ، از خودگذشتگی ، و تحمل سختیها فرا خواند .

دوست دارم همیشه و همواره در چشمه چشمهای زیبایت غرق شوم . زیر سکوت نگاهت و معصومیت آن قهوه ای زیبا فرو روم و دیگر حتی صدای نفسهای خود را نشنوم. 

عزیزتر از جانم مرا ببخش بخاطر تمام گرفتاریهایم. میدانم بخوبی میدانی مادرت وظایف زیادی دارد در مقابل تمام بچه های دنیا و تمام مادرهای دنیا . و باز میدانم تو آنقدر متواضع ، فهمیده و با درکی که خوب میدانی با هیچ هیچ و هیچ موقعیت و ثروتی در عالم هستی تو را عوض نخواهم کرد . و باز میدانی هر آنچه میکنم برای توست تا روزی به مادرت برای آنچه بود و تلاش کرد از دیکران بسازد ، افتخار کنی. 

در اولین روز مدرسه برایت سخنرانی کردم مثل همیشه کوتاه اما خواستم همیشه به یاد داشته باشی :

مهربان باشی و ببخشی .

کمک کنی بی دریغ و بی توقع .

بخواهی بهترین باشی نه در درس در اخلاق .

برایم مهم نیست معلمت از تو راضی باشد نمره هایت چند باشد و چقدر درس بخوانی . برایم مهم است چقدر میدانی .

هیمشه سعی کن بخوانی و بیشتر بدانی. دانش بدون بینش ذره ای اهمیت ندارد .

بخوان تا بدانی همیهش دخترم همیشه .

رقابت کن اما حسادت نه . خوب ببین و مثبت نگاه کن. کسی که مثبت باشد موج منفیها از کنارش خواهند گریخت .

هیوای آسمانیم بدان با چه کسی دوست می شوی. با که حرف میزنی و رازهایت را همیشه برای خودت نگاه دار .

دوست مهمترین حادثه زندگی آدمیان است اما برای هر چیزی در دنیا حد و مرز وجود دارد. این تعادل را همراه در خاطر داشته باش .

می دانم خوبی و خوب خواهی ماند . از خدا میخواهم لیاقت مادری خوبی چون تو را داشته باشم. توان داشته باشم تا کمکت کنم برای هر چیزی که میخواهی .

دوستت دارم عاشقانه عاشقانه و بی حد و مرز. تنها چیزی که در دنیا برایش حد و مرزی وجود ندارد عشق مادر به تو و عشق تو به من مادر است . عزیزترینم.

در پایاین این جمله تقدیم به تو و دوستان خوبت از شاعر خوب " نیما یوشیج " در جشن تولد یک سالگی فرزندش :

" فرزندم ، تا امروز یک بهار ، یک تابستان ، یک پاییز و یک زمسنان را دیده ای ،از این پس همه چیز این جهان تکراری است جز یک چیز . مهربانی و محبت به دیگران " .

 

هیوایم این جمله را همیشه برایت میخوانم تا بدانی مهربانترینم. 

دوستت دارم.

مدرسه هیوا

 

 

جنگل زیبای من 

مدرسه

 

مدرسه هیوا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

مامان عبدالرحمن واویس
4 مهر 92 12:39
بانوی مهربان تمام عشق ووجودت قابل شتایشه
براتون بهترینهاروارزو دارم


مرسییییییییییییییییییییی یاسی عزیززززززززززززززززززم
anisa
4 مهر 92 14:49
سلام.تبريك ميگم انشاالله دختر مهربونت به مدارج عالي برسه.ببخشيد يه سوال ذهنمو مشغول كرده هيوا جون كتاب پنج سالم و نيم چه جوري رفته كلاس اول؟


مرسی عزیزم. میخواستم تست بده بره کلاس اول. روند قانونیش خیلی طولانی بود و از طرفی مشاورها معتقد به این کار نبودن. هیوا الان کلاس اول نیست پیش دبستانی هست. شاید تابستان اول رو بخونه بره دوم. شاید.
مادر آياتاي
4 مهر 92 16:08
اي جانم به هيواي دوست داشتني، با اون لبخند مليح و نگاه نافذ، هميشه خندون باشي هيواجون، سحر جون احساسات شما از زبان ما بازم اشك جاري كرد.مستدام باشيد.


ممنون عزیز دلم. فدای احساسات زیبات
مامان دو فرشته
4 مهر 92 17:46
سلام سحر جان... ماشاالله به اين دخترك مثل ماهت، اميدوارم كه هميشه تو همه ي مراحل زندگيش موفق باشه و اين لبخند زيباش هميشه رو لبش باش.
من خيلي مشتاق بودم بسته ي اموزش زبان شما رو براي دخترم بگيرم و خودم زبان رو بهش ياد بدم . چون ميبينم كه اين كلاس هاي اموزشي اصلاً توجهي به هماهنگي اموزش و سن بچه ندارن و دارم ميبينم كه به بچه ي ٦ ساله با چه روش بدي جمع دو رقمي رياضي و نوشتنش رو اموزش ميدن( مثلاً براي تفريق ٢٠-٤ بچه ها بيستا دايره ميكشن و ٤تا كم ميكنن و ميشمارن)، متاسفانه همسرم مثل من فكر نميكنه . تا حد زيادي به خريد اينترنتي بي اعتماده. كاش امكانش بود كه محصولتون رو از نزديك ميديديم.

اميدوارم هميشه موفق باشي و حتماً هيوا جان به مادري مثل شما افتخار ميكنه.


ممنون عزیزم. من تهران بودم و امکانش بود. اما چیزهایی رو که درباره مجموعه میگم واقعی هست و میتونی بیای به تاپیک نی نی سایت و نظر کاربرارو درباره مجموعه هم ببینی. کاری هست بسیار جدید که باید وقت گذاشته بشه براش و نتیجه کار شگفت انگیزه. ))
مامان سپهر
4 مهر 92 17:53
امیدوارم همیشه همیشه وهمیشه به این دخترگل ببالی و برات باعث افتخار وسرافرازی باشه.مهرتان ابدی. جملات زیبایی بهش متذکر شدی. خیلی گلی.


مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییی
مامان مهرتاش کوچولو
4 مهر 92 22:00
مثل همیشه زیبا و پر از احساس ...
واقعا لذت بردم
ایشالا که هیوای عزیزم به همه اونچه بهش گفتی عمل می کنه و حتما به وجود مامان سحر مهربونش افتخار می کنه و اون و الگوی خودش در زندگی قرار میده ...

ماشالا به دختر نازنین و قشنگم .... خیلی ناز شده ... چقدر فرمش بهش میاد ... وااااااای خدای من چقدر شیرینه این لحظه ها ...حسابی از طرف من ببوسش سحر جون این دختر جیگرو ...

راستی سحر چطور هیوا پنج سال و نیمه رفت مدرسه ؟
من فکر کردم میره پیش دبستانی ...
ازش تستی آزمونی گرفتن ؟!!!!

ایشالا همیشه موفق باشه دخترم همچنین مامان مهربونش ...

ممنون سارا جان. هیوا میره پیش دبستانی. میشد تست بگیرن اما خیلی سخته. منظورم روال اداریشه
زهرا مامی ویونا
4 مهر 92 23:19
الهی عزیزم خدا حفظش کنه...خانومی من یه موقع هایی میام و مطالب مفید و پر احساستونو میخونم...از طریق تاپیک مادر کافی شناختمتون....اجازه هست لینکتون کنم


باعث افتخاره عزیز. ممنونم.
فاطمه مامان امیرعلی جون
5 مهر 92 0:28
عزیزم سلام از ته دل بهت تبریک میگم واقعا چه عشقی که بچتو تو اولین لباس فرم مدرسه ببینی.فک کنم دیدن پسرم تو لباس سربازی ان شاءالله خیلی ذوق داشته باشه و البته اشک به خاطر دوری.
الان که 1 سالشه فک میکنم دوریش دیوونم میکنه.راستی همه ازم ایراد میگیرن میگن چرا اینقد وابستگی؟میگن لوس میشه. نظر شما چیه؟
بازم بهتون تبریک میگم.


ممنون عزیزم. وابستگی مادر به فرزند طبیعی هست اما باید به مرور کمتر بشه چون مانع استقلال کودک در 2 سالگی و بعد از اون میشه
نیکو مامان محمد امیر
5 مهر 92 15:21
عزیزمممممممممممم مبراکه مدرسه رفتنت انشاا... پله های موفقیت یکی پس از دیگری


مرسیییییییییییییییییییییییی. پیش دبستانی میره.
مامان مهرسا
5 مهر 92 15:24
سلام سحر عزيز بهتون تبريك ميگم مدرسه رفتن هيواي نازنين رو خيلي قشنگ نوشته بودي ،از نظر ما مامانها شما دوست عزيز مادري بسيار كافي براي او بوده و خواهي بود عزيزم و احساساتت در مقابل فرزندت و فرزندهاي كشور قابل ستايشه و من هم به وجود همچنين مادر والبته دوستي فداكار براي خود ميبالم.


ممنون عزیز دل. مهرسا رو ببوس. برات آروز یدیدن بهرتینتها رو براش دارم.
مهناز مامان روزبه
5 مهر 92 22:02
سلام سحر جون خوندن وبلاگ شما جزء لا ینفک وبگردی های منه
برای هیوای نازنینم آرزوی بهترین ها رو دارم

مجموعتون خیلی خوبه ما دیگه با روزبه توی ماشین با سی دی های شما و simply kids رو ابراییم و داریم میرقصیم !!! ممنون ممنون هزار بار


مهناز عزیز خوشحالم میتونم رد شادیهاتون شریک باشم. برات ارزوی بهترنیها رو میکنم. روزبه عزیز رو ببوس و شاد باشید در کنار هم
فاطمه
6 مهر 92 11:25
هزار ماشاالله به این فرشته کلاس اولی
بهترین ها رو براش آرزو دارم


مرسس عزیزم. هیوا پیش دبستانی هست
خانم مربی
6 مهر 92 23:07
سلام به ساحل عزیز و هیوای گلم
اول مهر رو به هیوای عزیز تبریک میگم امیدوارم این سر آغازی برای موفقیت های پی در پی تو با شد
ساحل جان بسته کتابت به دست ما رسید از محبتت بسیار ممنونیم


سلام دوست بسیار عزیزم. نا قابل بود و خوشحالم به دستت رسید. حتما بعد از خوندنش بهم خبر بده. اگر دوست داشتی و مایل بودی کار رو در مدرست داشته باشی من یکی دو روزه میام برای آموزش. حتما روی من حساب کن. موفق باشی.
مامان مهرتاش
8 مهر 92 10:32
عزيزم به سلامتي گلم

آخي الهي پس حدس خاله درست بوده كه دخملمون رفته پيش دبستان

عزيزم آخه اين كوچولو هاي قشنگ هم بايد مقنعه سر كنن الهي

ماشالا چقدر هم به هيوا جون اومده ...
بووووووووووس

ممنون عزیزم. اره فقط زمان ورود مقنعه میپوشن بعد دیگه نه.