هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 23 روز سن داره

هیوای آسمانی من

مشکلات مدرسه و کلاس دوم دبستان

1395/1/28 11:45
نویسنده : ساحل
1,202 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

این روزهای من پر شده از تردید....و کمی اضطراب درونی که سعی می کنم بروز ندهم.

تغییر رفتارهای ناگهانی هیوایم بواسطه ی محیط بسیار متفات مدرسه و شاگردانی که به هیچ وجه تربیت اصولی نداشته اند حتی نوع حرف زدن و کلامی که استفاده می کنند برایم شگفت آور است.

با مدیریت صحبت کردم و جدا مدیریت بسیار متشخص کوشا و شنوا هستند اما نمی شود والدین را به بهتر آموزش دادن و رفتار درونی بهتر سوق داد .

انواع جملات زننده و حرف های بد و اصطلاحاتی چون سخته ، نمی تونم ، بلد نیستم ، رفتارهای عجیب و پرخاشگرانه ای که تا به امروز در دخترکم ندیده بودم . آشنایی با تبعیض با حسادت با پشت سر بقیه صحبت کردن با خشم و دور کردن دوستان از خودت ، با فریاد زدن ، دروغ گفتن ، ترس از حرف زدن بخاطر تنبیه کلامی شدن حتی نوع صحبت با بزرگترها و شیطنت های غیر عادی همه و همه رفتارهای امسال هیوا بود فقط و فقط برای کلاسی که به جای مدیریت و دوستی تبعیض و حسادت و چشم و همچشمی و غیبت و دیگر رفتارهای منفی از سوی .... صورت می پذیرفت . می دانید وقتی دو کلاس با هم مقایسه می شود و رفتار شاگردان و اصل کلاس اینقدر باهم تفاوت دارد هرچند بار آموزشی یکسان باشد که ابدا نیست ، هر کسی متوجه می شود مشکل از کجاست. و متاسفانه متاسفانه بخاطر روحیه ی تداخل پذیری انتقاد از سوی والدین با خود کودک بهتر است چیزی گفته نشود و فقط فکر کنم به سال بعد که سال مهمی در زندگی و رشد بدنی و ذهنی دخترکم است. ورود به نه سالگی با تمام آب و تاب هایش :)))

ناگفته نمانید با اینکه با تغییر مدرسه صد در صد مخالفم اما دو مدرسه را کاندید کرده و پیش ثبت نامکی انجام دادم تا از معلم سال دیگر مطمین شوم و بعد در فضای فکری آرام تری تصمیم بگیرم.

می دانید برای هر مادری دیدن این رفتارها چقدر سخت است . تمامی آخر هفته های من با بررسی مشکلات از زبان هیوا به صورت غیر مستقیم می گذرد و خواندن کتاب و نمایش و تصفیه ی روحی دخترم . و یک ذهن شاداب و روحیه ی عالی دوباره در مدرسه درگیر همین موارد می شود.

روزشماری می کنم برای پایان امسال. بدون ذره ای نگرانی از هیچ آزمونی و بقولی امتحانی. به جایی رسیده ام که بعضی روزها هیوا در منزل می ماند و خودم همراهیش میکنم. 

درس های فارسی که می بایست با دقت و فعالیت هایی خاص انجام شود و نشده را خودم انجام می دهم. روان خوانی شادمانه با استیکر که خاص این سن است را خودم انجام می دهم. علوم و سوالاتش از روی دانشنامه و کتاب و ریاضیات با روش مونتسوری و عملی ....

یک ماه دیگر برایتان بیشتر می نویسم.

فقط قدر روزهای پیش دبستان را بدانید دوستان من و هرگز هرگز آن را با وسواس های آموزشی خراب نکنید بگذرید کودکتان کودکی کند همین.

پسندها (1)

نظرات (3)

آباديزيل
28 فروردین 95 12:16
مطالب شما بسيار جذاب است، موفق و پيروز باشيد.
آباديزيل
28 فروردین 95 15:25
مطالب شما بسيار جذاب است، موفق و پيروز باشيد.
كــــتــــيـــ♥ـــ
20 اردیبهشت 95 14:14
سلام به تو دوست خوبم من كيتي هستم و وبم رو تازه ساختم ممنون ميشم كه به وبم بياي و نظر بدي تا لينكت كنم و باهم دوست شيم. ممنون ♥