هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

هیوای آسمانی من

سالروز ادبیات کودک و نوجوان و مجموعه قصه های هیوا

1392/4/18 15:16
نویسنده : ساحل
1,332 بازدید
اشتراک گذاری

امروز به ادبیات کودک و نوجوان شناخته میشود. روز بزرگی است. باشد که به پاس آنهایی که نوشتند و رفتند و آنهایی که برای کودکان مینویسند کودکانی آشنا با ادبیات پرورش دهیم. سالنامه ادبیات کودک و نوجوان هدیه ایست که من برای بزرگداشت این روز به هیوا دادم. هر شب خاطراتش را مینویسیم و هر صفحه بیوگرافی یک نویسنده یا شاعر جهانی و ایرانی کودک را معرفی کرده که برایش میخوانم. از جبار باغچه بان گرفته تا رشدیه و هانس کریستن آندرسن. برایش میگویم تا بداند دوستان و ادیبان زیادی برایش زحمت کشیده اند.  :

 

فرضیه کتاب " معصویمت و تجربه " نوشته یکی از بزرگان ادبیات کودک و نوجاون با نقل قول بسیاری بزرگان

جهانی دیگر بر این است که نویسندگان کودک بزرگسالند و تمام نوشته ا هرچند خوب سه دسته اند. یک

: برای کودکانی با نیازهای خاص ، دو : برای رویاهایی کودکانه و جهای و سوم : موضوعات کودکانه. و بعد

چهارم : از نظر نویسنده دغدغه های کودک یخود نویسنده. در تمام این مراحل این بزرگسال است که

مینویسد نه کودک. به نظر او کودک همیهش در تسلط نوع گفتار و نگرش بزرگسال قرار دارد. 

 

یکی از بزرگان جهانی کتابی را از قول خود کودکان نوشته است. هرچه که میگوشند به همان زبان.


کار من :

از امروز نوشتن قصه های هیوا را آغاز میکنم. با زبان خودش. رویاهای خودش دغدغه ها و خواسته های خودش. بدون ذره ای تغییر در گفتار و با تصویر سازی خودش. 

از همه دوستانم دعوت میکنم در این مجموعه مرا همراهی کنند. بزودی کل نوشته ها و تصویرها را بصورت کتاب چاپ خواهم کرد. هر دوستی که قصه ای از زبان کودش میشنود میتواند آن را با همان زبان خودش با نام و سن کودکش برای من بفرستد. با نام خودش در مجموعه کتاب درج خواهد شد. نام کتاب را هنگام پایان خود هیوا میگذارد. شاید این کتاب در زمره اولین کتاب قصه های کودکانه ای باشد که نویسنده آن فقط یک کودک است.

 

پیروز باشید.

پسندها (1)

نظرات (5)

مامان حسین جون
18 تیر 92 15:35
سلام دوستان گلم حسین جون وپسرخاله ش محمدیزدان جون درمسابقه جشنواره تابستانی نی نی وبلاگ شرکت کرده دوستان عزیزم اگه می تونید باارسال یک اس ام اس باقیدکد202 203 به شماره 20008080200بهشون رای بدین لطفا کدها رو همینجور که نوشتم بنویسین بدون خط فاصله یا هر علامت دیگه ای از لطف شما سپاسگذارم
مامان فاطمه
19 تیر 92 7:02
سلام ساحل جونم
عزیزم میخواستم نظرتو راجع به این مطلب که بهش برخوردمبدونم

هیچ گاه کتاب رنگ آمیزی،‌تصاویری که با وصل کردن نقاط به دست می آیند،‌مدل نقاشی،‌برنامه طراحی کامپیوتری یا چنین ابزارهای ضد هنری را در اختیار کودک قرار ندهید.( کامل کردن تصویری که دیگری خلق کرده است برای کودک هیچ ارزشی ندارد.)



عزیزم دقیقا درسته. برای تقاشی هیچ اموزشی وجود نداره. هنر یک مساله ذاتیه. پرورشش هم راهای مخصوص داره. نه نیاز به مربی داره نه ابزار آنچنانی. کتابهای رنگ آمیزی مضرن. الگو مضره. از روی چیزی نقاشی کردن غلطه. وصل نقاط هم همینطور.
مامان فاطمه
19 تیر 92 7:37
سلام عزیزم
بخشید شما سایتی هم دارید که بتوان به صورت آنلاین و رایگان سوالات روانشناسی خودمان را مطرح کنیم و پاسخگو باشند؟
ممنون میشم اگه آدرسشو واسم بزارید؟
یا خودتان ازسایت خاصی تا کنون استفاده کردید؟


نه عزیزم برای مشاور باید یک نفر رو کاملا بشناس یو همون رو برای همیشه داشته باشی. مشاور هیوا و من همینطوره. خانوم بسیار متینی که واقعا هر زمان بخوام باهام صحبت میکنه .
maman kasra
20 تیر 92 15:19
سلام ساحل جان.ما هم می تونیم از روانشناس هیوا جون و خودت بهره ببریم؟؟؟؟


حتما عزیزم. سرکار خانوم امیریان. منصوره امیریان. 07112351558 دفتر مشاوره احمدیان. حتما معرف خواست من رو معرفی کن عزیزم. ایشون هر جایی که راحت باشی میان . از طریق موبایل هر وقت بخواید مشکلتون رو حل میکنن. اخلاق بسیار خوبی دارن و انرژی مثبت . موفق باشی
مامان نقطه
20 تیر 92 20:52
چه ایده خوبی دادید
خوش به حال هیوا که مادری داره که انقدر بهش اهمیت میده
راستش ممکنه روزی من هم چنین پروژه ای رو برای پسرم پیاده کنم اما در حال حاضر فقط دو سال و نیم داره و متاسفانه تاخیر گفتاری هم داره



ممنونم. موفق باشی عزیزم.