هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 4 روز سن داره

هیوای آسمانی من

پیشرفت در خواندن حروف.

1392/2/23 18:11
نویسنده : ساحل
1,294 بازدید
اشتراک گذاری

پرنده آه فقط یک پرنده بود 

 

این اسم شعری از فروغ هست که من و هیوا دوستش داریم و کلماتی آسانتر داره . امروز اتفاق عجیبی افتاد . از نظر من مادر انهم از نوع احساستی :)

برگه های پرینت شده شعر رو گذاشته بودم که کلکات رو ببرم و بچسبانم بر روی مقوا . چون هیوا هفته دیگه مرحله سوم رو تمام میکنه. باور کردنی نیست دخترم هفته های پیش شدیدا از خواندن فرار میکرد و امروز من این پیشرفت رو دیدم و با بازیها و صبر کردن و قطع آموزش برای ک هفته اینقدر زود پیشرفت کرد. البته اضافه کنم من بسیاری از افعال رو از دید خودم حذف کردم و فقط افعال کاربردی و کلمات دیگر رو کار کردم. :)

هیوا برگه رو برداشت و نشست روی مبل . بخاطر زلزله دیشب من نذاشتم بره مهد و خونه بود و میخواستیم بریم براش اسکیت بخریم :)

این نوشته ما بود 

تراشه ها

یک برگه دیگر بود با این کلمات :

 

" بهار "  " آمده " " پرید " " آفتابی "

هیوا نشست و دستش را زیر کلمه " آمده " کشید و یکی یکی حرفها را خواند :  آ  م  د  ه و با ذوق گفت 

" مامان آمده "

 

من کلی جیغ زدم و بغلش کردم. خیلی خوشحال بودم. میدانید چرا ؟ چون همیشه و همیشه دغدغه من این بود که این تکرار کلمات تا کی ادامه دارند و چه زمانی بچه ها با خواندن حرفو میتوانند کلمه هایی نا آشنا را بخوانند . و امروز دیدم باید صبور بود و به ذهن بچه ها فرصت شناخت ناخودآگاهانه حروف و صداها را داد . 

تراشه ها

بعد با همین شیوه بقیه را خواند بهار....ایوان.....لب...

البته صداها را نمیداند مثلا نمیداند ل در " لب " رفعه دارد . اما من کمکش کردم و خیلی از کلمات را خودش خواند .

بعد کلمه جدید تراشه ها " باد " را آوردم و براحتی آن را خواند. برای اولین بار و بعد " ناراحت " را.

 

کلا بعد از وقفه هفته پیش خیلی با علاقه و زود کلمات را یاد میگیرد و جمله سازی میکند و کلمات پیشین را هم میخواند و همچنان منتظر خواندن کتاب است . کلمات مغازه هار ا میخواند و هفته دیگر وارد مرحله آخر میشود. 

جایزه پایاین مرحله سوم و جشنش را برایتان حتما خواهم گذاشت. بهر حال امروز من متوجه شدم صبر کردن ، آرامش و هدیه دادن به اندازه و خلاقیت و بازی و اشعار جدید چقدر در روند بچه ها موثر است.

برای هیوا خوشحالم. برای همه بچه های با سواد خوشحالم. از جناب زمانی سپاسگزارم. و امیدوارم همه ما مادران با کمک خود و خلاقیت خود و روحیه کودکان خود به تراشه ها برای بهتر بودن کمک کنیم.

خوب باشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مامان عبدالرحمن واوبس
23 اردیبهشت 92 23:53
خداروشکر مشکلت حل شدعزیزم انشاالله که منم بتونم مشکلموحل کنم


حتما میتونی دوست خوبم
خاله فاطیما(مامان ایلیا)
24 اردیبهشت 92 0:10
سلاااام عزیزم
من از طریق یکی از دوستام با وبلاگتون آشنا شدم
میگفت خیلی برای آموزش دختر کوچولوتون سنگ تموم گذاشتید
من نمیدونم آموزش رو از چه سنی براش شروع کردید
و محدود به همین خوندن و نوشتن میشه یا چیزای بیشتر
ایلیای من شش ماهس



سلام دوست من. ممنون از لطفتون. من اموزش خاصی نداتشم. نکات تربیتی و بسیار ریز بوده نه اینکه از اول هدفی برای اموزش داشته باشم. تا زیر یک سال فقط حرف زدن و تربیت و محبت بعد از یک سال چون هیوا زود حرف زد اموزش از پوشک گرفتن و زبان انگلیسی . خوندن شعر و انواع بازیهای فکری و حرکتی و البته یک سری برنامه های مونتسوری برای تقویت ماهیچه های دست و مهارتهای زندگی. شامل مراقبت از خود و محیط و شناخت حد و مرز و اینطور چیزها. اداب غذا خوردن و تمیز بودن و این چیزها بعد کلاس باله رفت از دو سالگی که البته فقط و فقط جنبه سرگرمی و ورود به محیط کودکان داشت و حرکات کششی بود نه باله به اون شکل. 3 سالگی موسیقی رو شروع کردیم و شناخت اشکال و اعداد به انگلیسی چون فارسی رو قبلا کار کرده بودیم. خوندن رو از 4 سال و نیمگی شروع کردم. خب برای شما خیلیییییییییییی زوده که بخوای به اموزش فکر کنی باید فقط بازی کنی و باهاش حرف بزنی. هر وقت تونست حرف بزنه به امید خدا میتونی برای اموزش زبان انگلیسی مجموعه اموزشی من رو داشته باشی از 2 سالگی شروع کنی و کتاب مونتسوری رو هم قرار هست که بنویسم. خوب و شاد باشی.
خاله فاطیما(مامان ایلیا)
24 اردیبهشت 92 0:13
دلم میخواد پسرم رو آموزش بدم اما نمیدونم از این سن چه آموزشی براش مفیده اگه چیز خواصی هس که تو این سن برا گل دخترت استفاده کردی و جواب داده خوشحال میشم منو راهنمایی کنی
خاله فاطیما(مامان ایلیا)
24 اردیبهشت 92 0:14
به نظرت الان زوده که من آموزش رو واسه ایلیا شروع کنم؟
چند وقته که از تراشه ها استفاده میکنی؟
به نظرت نسبت به بقیه ی پکیج هایی که تو بازاره بهتره؟
کلمات و کارت هاش کم نیست؟


برات نوشتم . مشخصه که زوده!!!! پسر شما هنوز با دنیا کامل آشنا نیست. خیلی چیزهاست که باید بشناسه دنیارو طبیعت رو سنگ ها و آفتاب و شب و روز رو. فقط کنارش باش و باهاش حرف بزن و بازی کن. گول حرفهای این موسسات استعداد پروری رو هم نخور فقط کنارش باش همین.
خاله فاطیما(مامان ایلیا)
24 اردیبهشت 92 0:14
ببخشید خیلی پر حرفی کردم منتظرت هستم
خاله فاطیما(مامان ایلیا)
24 اردیبهشت 92 0:14
راستی با اجازه لینکتون میکنم


خواهش میکنم.
نسیبه
24 اردیبهشت 92 9:13
تبریک می گم عزیزمممممممممم.


ممنون دوستممممممممممممممممم
فرانک مامان ریحانه
24 اردیبهشت 92 9:41
سلام ساحل جان برای شما و دختر دلبندتان آرزوی سلامتی دارم. شما همچون یک دوست نادیده ولی بسیار دلسوز و مهربان راهنمایی های خیلی ارزنده ای دارید. در مورد کلاس موسیقی اینکه هیوای عزیز چه سازی را کار می کند و آیا انتخاب شما بوده یا خود هیوا جان یا مربی موسیقی نقشی داشته؟یک دنیا سپاس


سلام فرانک عزیز. هیوا هنوز دوره ارف رو سپری میکنه. در دوره ارف اول با بچه ها موسیقی شناسی کار میشه بعد بلز بعد فلوت. همه جا همینطوره. بعد از اتمام فلوت نت خوانی هست و بعد حدود 6 و 7 سالگی که بهترنی زمان هست ساز رو انتخاب میکنن با سلیقه خو بچه و راهنمایی مربی موسیقی. هیوا پیانو رو انتخاب کرده
فرانک مامان ریحانه
24 اردیبهشت 92 10:05
سلام ساحل جان ببخشید من زیادی مزاحم شما می شم. سوالم درمورد تراشه هاست من در مرحله اولم توی جزوه گفتن بعد از یادگیری کل کلمات سی دی نمایش داده بشه یعنی الان که در مرحله یادگیری کلمات هست نیازی به دیدن سی دی نیست؟ تشکر فراوان از شما دوست عزیز


عزیزم زمانی که به نیمه درسها رسیدی میتونی سی دی رو ببینه. خیلی براش خوبه.
آوا
24 اردیبهشت 92 10:36
سلام ساحل جون مبارك باشه-ميدونم چه حسي داشتي-ممنون بابت وبلاگ خوبت و اينكه تجربياتت با ما تقسيم مي كنيم.راستي پسر من هم تو زبان خيلي خوب داره پيشرفت مي كنه-ما منتظر مجموعه اتون هستيم خانمي.
مي بوسمتون موفق باشي(احساساتي شدم


خیلی خوشحالم عزیزم. چشم خیلی زود خبر میدم از همینجا بهتون. می بوسمتون.
RC
24 اردیبهشت 92 11:44
هیوا جان امیدوارم در تمام مراحل زندگیت موفق باشی ))))


خیلی ممنون دوست مهربونم.