هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 2 روز سن داره

هیوای آسمانی من

روزتان مبارک مادران ایران

1392/2/8 18:16
نویسنده : ساحل
1,746 بازدید
اشتراک گذاری


روز مادر نزدیک است و هر کسی به فکر اینکه چطور باید از مادرش تشکر کند ... . در این روزها بیشتر و بیشتر به معنی واقعی مادر لااقل معنایش در ایران فکر میکنم. واقعا مادر یعنی چه؟ قبل از اینکه مادر شویم برای خودمان رویاها و معنیهای زیادی داریم. چیزی فکر میکنیم و شعار میدهیم. که وقتی مادر شدم چنین نمیکنم و چنان نمیشوم. من خودم را فدای کودکم نمیکنم. من به خودم هم فکر میکنم. من اول برای خودم بعد کودکم زنده ام. من هرگز بخاطر کودکم هیچ خفت خواری فقر بیماری و یا هر مشکلی را در زندگیم تحمل نمیکنم. اما وقتی مادر میشوی چیزی مثل عبور گرم خون در رگهایت جریان می یابد . وقتی اولین شیر را به او میدهی این مکش دهانی کوچک از شیره جانت گرگری به جانت می افکند که نمیدانی و نمیفهمی در چه حالی هستی. وقتی به رویش نگاه میکنی وقتی گریه میکند نمیدانی این آتش از کجا به جانت افتاده است. اولین باری که تب میکند مدام او را به خودت میچسبانی و هزار بار از خدا میخواهی تمام گرمای تن کوچکش به تو منتقل شود. وقتی سرفه میکند نفست با هر سرفه اش میگیرد. وقتی میخواهد راه برود و به زمین میخورد قلبت به زمین می افتد میخواهی تمام بدنت را فرشی کنی و روی زمین بیاندازی تا سختی زمین لطافت بدنش را آزار ندهد. وقتی برای اولین بار صدایت میکند " مادر " ....نمیتوانم بگویم چه حسی دارد و چه حالتی. فقط تمام دنیا در اغوشت جا میشود..میتوانی تا بلندترین قله ها پرواز کنی واقعا پرواز میکنی. شبها با صدای نفسش میخوابی و لالایی نفسهایش برایت زیباترین نوا میشود . وقتی بزرگ میشود و با تو حرف میزند. وقتی برای نخستین بار گریه هایت را میبیند و بغلت میکند و نوزاد دیروزت امروز مرهم دردهایت است و به تو میگوید مادر گریه نکن. وقتی میخندی و دردانه وجودت میگوید وقتی میخندی چقدر زیبا میشوی مادر . و تو آرزو میکنی کاش همیشه میشد خندید. کاش میشد نگذاری او هرگز معنی غم و دوری را تجربه کند. وقتی مشکلی داری و دلت چیزی میخواهد و نمیتوانی چون تو مادری. تو نمیتوانی دیگر به خودت فکر کنی...نمیتوانی رها شوی و بروی. تو نمیتوانی بدون او حتی لحظه ای نفس بکشی. اما باید بگذاری برود دور شود مدرسه برود دوری را تجربه کند سختی را درک کند...تمام شعارهایت در نام بزرگ " مادر " گم میشود. سالها میتوانی یک زندگی پوسیده را تحمل کنی فقط و فقط برای اینکه او ناراحتی تو را نبیند و معنی نبودنها را نشنود. مادر فرشی است از احساس. مادر دنیایی است لطیف و بزرگ . مادر در کشور ما از همه چیز گذشتن است. مادر آرام شدن در یک لحظه است و آن لحظه لحظه هایی است که تمام وجودت به تو میگوید " دوستت دارم مادر " . مادر احساسی است که نمیشود با هیچ چیز وصفش کرد. خاطراتی که تا ابد همراهت هستند. مادر چتری است برای گرمای تابستان...سقفی است برای سرمای زمستان. مادر بهاری است که حتی در خزان سبز است. برای من بزرگترین هدیه در این روز نگاه کردن به صورت هیواست. گوش کردن به صدایش. دیدن عکسهایش. غرق شدن در چشمه بزرگ چشمهایش. وجود او وسیعترین معنای مادر بودن من است. روز بزرگ همه دوستاهای مادرم مهربانان بی ادعا..صبورهایی بردبار مبارک و خجسته .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

حسنا
9 اردیبهشت 92 0:33
روز مادر مبارکت باشه ساحل جون


روز تو هم مبارک حسنای عزیز
مامان عبدالرحمن واویس
9 اردیبهشت 92 16:53
عزیزم پیشاپیش روزت مبارک


روز تو هم مبارک مادر خوب و فداکار و خونگرم.
Sara
10 اردیبهشت 92 0:58
ساحل عزيز روز شما مادر عزيز هم مبارك باشه به اميد موفقيت هاي هيوا جان


ممنون سارای عزیزم. روز مشا هم مبارک.
نسیبه
10 اردیبهشت 92 9:53
سلام سحر جونم.دوست بسیار خوبم و مادر مهربان روزت مبارکککککککککککککک.


سلام نسیبه عزی زو واقعا ممنونممممممممممممممممم