هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

هیوای آسمانی من

جغرافیا و تقویت حس بویایی

1391/12/17 13:45
نویسنده : ساحل
1,410 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوباره :)

 

خیلی مطلب دارم که بذارم....فکر میکنم بهتره همه رو بذارم که بتونم دوباره به سوالات جواب بدم :)

داشتیم کارهای روزمره را میکردم که هیوا پرسید : کره زمین گرده نیست ؟ گفتم : تو چی فکر میکنی؟

گفت اره گرده چرا ؟

گفتم خب میتونی از کتابت سوال کنی رفت و برگشت با کتابش که سوالاشو جواب میده :) این کتاب رو

هم برای مرجع بودنش دوست دارم هم برای اینکه کلی کار اضافه و آزمایش و از اینطور چیزها داره .

اموزش

هیوا عاشق جغرافیاست بر عکس مادرش:))) این صفحه رو آورد و گفت ببین گرده و خیلی کشورها روش

هست. قطب جنوب هم هست. علاقه زیادی هم به این قطب داره :) بعد یهویی ساکت شد و رفت :)

اموزش

مانده بودیم کجا رفت که برگشت  با کره زمینش :)))

 

اموزش

نشست و شروع کرد به توضیح دادن.. کره را چرخاند و گفت میخوام اسیا رو نشونت بدم ...ما هم درست مثل شاگردها ساکت نشستیم :))

پیدایش کرد با اون دستای کوچولوش عزیزززززززززززززززززززززززززززززم. باورم نیمشد واقعا آسا بود و بعد ایران :))

 

و باز چرخاند و کشورها را با هم دیدیم...

آخر سر هم کلی توضیح داد درباره نوع زندگی مردمان قطب جنوب و حیوانات و من هم استفاده کردم :)))

این تمام شد ...

رفتیم اشپزخانه در ادامه خانه تکانی جا ادویه های مانده را تمیز کنیم دنبالمان آمد :)

من هم از فرصت استفاده کردم چون شدیدا میخواست کمک کنه و یکی از کارهای تقویت حس بویایی رو انجام دادم...:)

دردانه دلم ............

اموزش

دو تا لیوان نوشیدنی عسل هم خوردیم :))))

مواد لازم را گذاشتیم و از هیوا خواستم یکی یکی بو کند و چشمش را هم ببندد.

حدس میزد و میگفت و اگر نمیتوانست کمی از ادویه را میچشید :)

این کار برای بچه های دو ساله بسیار بسیار سودمند است و به تقویت حس بویایی چشایی و هماهنگی زبان و مغز آنها بسیار کمک میکند. 

 

خوب باشید و سالم

پسندها (1)

نظرات (2)

الهه
18 اسفند 91 11:20
چقدر عاااالی. من خودم حس بویاییم ضعیفه! با آلا هم خیلی کار نمی کنم. مرسی از این پست سحر جون


موفق باشی الهه خوبم. اینها همون آموزشهای خاص سن آلا هستن در مونتسوری. ابزار خود مونتوسری خیلی خیلی کاملتره. کتاب رو که نوشتم حتما برات میفرستم بخاطر ریاضی هم ممنون هر روز با هیوا کار میکنیم بزودی پستش رو میذارم به اسم تو البته
نسیبه
19 اسفند 91 8:48
سلام سحرجان.عالییییییمرسی که اطلاعات خوبتونو در اختیار ماهم قرار می دید شما نمونه واقعی یک مادر نمونه اید ان شالله همیشه شاد باشید و به هدفتون برسید.من که شمارو خیلی دوست دارم و همچنین هیوا جون.


ممنون نسیبه عزیزم. خیلی خیلی ممنون. از حرفای شما انرژی میگیرم . من هم خیلی دوستت دارم خیلی زیاد دوست خوبم.