هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 14 روز سن داره

هیوای آسمانی من

تغییر میکنیم.

1391/12/3 15:13
نویسنده : ساحل
1,390 بازدید
اشتراک گذاری

 

یک مادرانه دیگر :

 

اسفند که میرسه بوی تازگی کم کم به مشام میرسه. انگار قراره دنیا متحول بشه. وقتی کودکی کنارت

باشه این تازگی چند برابر میشه. دخترکم هر روز شعر عید میخونه و منتظر عیده. این به من هم انگیزه

میده که به روزهای تکراری با دقت بیشتری نگاه کنم. به اولین شکوفه هایی که در حیاط روبروی خانمان

میبینم بیشتر دقت کنم. بوی سبزه و سمنوی پایین شهر رو توی مشامم فرو کنم. با لذت کنار دخترم تخم

مرغ رنگی درست کنم. سبزه بکارم و براش گلدون بخرم. خب اینها یعنی زندگی. به همین سادگی.

دلم میگیره زیاد. بخصوص ایامی که مشکلی هم باشه . اما وقتی با دوستی حرف می زنم بخصوص

دوستی که رک و صادق هست باهام حالم خیلی خیلی بهتر میشه. من معتقدم ادم میتونه در هر سنی

تغییر کنه. . ما همه به تغییر نیاز داریم و من معتقدم انسان تا اخر عمر میتونه در یک لحظه تغییر کنه. اینکه

فقط مادر باشی خیلی سخته. واقعا سخته.. خیلی سخته روی عقیده خودت بمونی و عقاید و روش

دیگران حتی کمی روت تاثیر نذاره. خیلی سخته حالت بد باهش و نخوای بچت حسش کنه. خیلی سخته

نذاری بچت از اینهمه گرفتاری مملکت حس بدی بهش دست بده. تصمیم گرفتم نه اینکه بی تفاوت باشم

اما مدرسه هیوا رو خیلی خیلی عادی تلقی کنم که واقعا هم همینطور هست. اونطور که میدونم رفتار

کنم. دوست ندارم هرگز براش معلم خصوصی بگیرم دلم نمیخواد دیگه هیچ وقت ببرمش تست هوش و

استعداد یابی و این حرکات مد روز. دوست ندارم دیگه مدام براش لباس بخرم و بخرم و بخرم. که

مدتهاست نمیخرم. هیچ وقت مجبورش نکردم بره کار یانجام بده از نقاشی گرفته نتا کاردستی و

اموزشهای دیگه . هر وقت خودش بخواد اینکارهارو انجام میدیم. حتی دلم نمیخواد دیگه هر ماه برم

مشاور. هیچ مشاوری بچه منو مثل خودم نمیشناسه. من تمام این تصمیمها رو دو شب پیش گرفتم و

دوباره تغییر کردم. من فکر میکنم ادم میتونه مدام پوست بندازه چرا که نه؟؟

اینهارو بعنوان معجزه سال نو و صحبتهای یک دوست خوب که خودش میدونه چقدر برام عزیزه می پندارم.

مرز بین محبت و قانونمدی خیلی باریکه. اینکه به چشمای کودکت نگاه کنی و فکر نکنی بدون اون میمیری.

و مرتب به خودت بگی....این بچه مال تو نیست. جزئی از اموال تو نیست. قرار نیست حتی تنهایی تو رو پر

کنه. قرار نیست خودش رو فدای زحمات تو کنه. این بچه یک انسانه. مستقل محکم عادی پر از شوق

رهایی پر از عشق به بازی و تحرک و تو فقط باید فانوسی باشی و راه رو بهش نشون بدی شاید هم اون

راه رو به تو نشون بده. به همین سادگی. اینها تغییرات من بوده. و ممنون اون کسی هستم که باز با

تلنگرش بیدارم کرد. :))))

پسندها (1)

نظرات (7)

مامان عبدالرحمن
3 اسفند 91 18:38
سلام سحرجان واقعاخوشحال شدم این تصمیموگرفتی همیشه بعدازاینکه نوشته هاتومیخوندم منم یه جوراسترس بهم واردمیشد همش به خودم میگفتم شمایی که توی این شهرای بزرگین انقداسترس دارین مایی که توی شهرمون هیچ امکاناتی نداریم مثل یه روستامیمونه چی بگم واقعاخوبه که افکاروسواس برانگیزتومیخوای بااومدن سال جدیدعوض کنی عزیزم امیدوارم همیشه موفق باشی


ممنون عزیزم افکارم وسواس بر انگیز هم نبود هااااااااااااااااا
مسیحا
3 اسفند 91 22:12
تو خود عشقی ... خود عششششششششششششششششششششششششششق


و تو همه چیزی مسیحا نفسم ))))))))))))))
حسنا
3 اسفند 91 23:20
عزیزم خوشحالم از تصمیمی که گرفتی امیدوارم تو زندگیت ارامش داشته باشی که بهترین خوشبختی است


ممنون. آرامش داشتم بخدا.....کمی بیشترش کردم
زینب
5 اسفند 91 8:29
این تغییرات خیلی بزرگ بود ساحل جون. تبریک می گم انگار همه ما به این تعییرات نیاز داریم . ایام قبل از عید خوبی داشته باشید


ممنون زینب عزیزم.
مامان فاطمه زهرا
5 اسفند 91 18:36
با سلام حرفاتون حس بودن رو تو آدم زنده میکنه و نیرو میگیرم امیدوارم تصمیمتون کمکتون کنه برای قدم بر داشتن به سمت هدف های بزرگ تر...
من همون دوست شیرازی هستم که البته من هم خودم شیرازی نیستم اصفهانیم از اینکه با شما آشنا شدم خوشحالم موفق باشید راستی یه سوال من میخوام دخترمو ببرم مهد جوانه ها به نظرتون برای دختر 3 ساله خوبه؟راستی میشه بدونم شهریه اش چقدره؟


سلام دوست خوبم. از آشناییت خوشحالم. ممنونم. اصفهانی شیراز؟؟؟ شیرازیها با اصفهانیها همیشه جنگ دارن. نقطه مقابل شیرازیها هستید پر تحرک و فرز و سریع. من دوستتون دارم زیاد. عزیزم مهد جوانه ها باید همین الان بری رزرو کنی اگر دیر نشده باهش. باید از سال پیش اینکار رو میکردی و فروردین ماه بعد از اتمام تعطیلات حضورا میرفتی. الان اقدام کن. شهریش بدون غذا و سرویس حدود 2 میلوین و 700میشه. غذا 900 هزار تومان هست و سرویس 480 توامن. هزینه بسیار زیادی هست )) کاری بود حتما به من بگو عزیزم.
مامان فاطمه زهرا
6 اسفند 91 18:09
سلام عروس شیرازیا شدم دیگه ولی شاید باورت نشه فامیل شوهر من اصلا تنبل نیستن خیلی هم کاری هستن حالا نمیدونم چه جوریه؟راجع به مهد هم همون طور که گفتی فرزم دخترم رو از طریق سایت پیش ثبت نامش کردم ولی چقدر هزینه اش بالاست امید به خدا به نظر شما ارزش داره؟ممنون


سلام عزیزم. چه خوب که تنبل نیستن شانس اوردی )) نمیدونم چی بگم باید ببینم معیارهات برای یک مهد کودک چی هست. وگرنه مهد گنجینه ها ...و مهد دانشگاه هم خوب هستن. جوانه ها بغر از اسمی که در کرده بسیار تمی زو منظمه. خیلی خیلی تمیزه. برنامه اموزشی خاصی نداره که فکر کنی. نه نقاشی داره نه موسیقی نه سفال هیچی. فقط یک یوگا و زبان. که زبانش رو که نمیهش روش حسابی باز کرد و یوگا هم که یک نوع بازیه. برای حیاط رفتن مثلا بچه ها تایم دارن. هفته ای دو بار میرن حیاط و 5 نفر 5 نفر میرن. سیستم مونتسوری داره که اصلا مونتسوری نیست ) باور کن. خیلی زیاد فشار و دیسیپلین بیخودی روی بچه ها میذارن. بچه ها وقتی میان خونه مثل پرنده میمونن که از قفس ازاد شده باشن. اونجا نمیتونن بلند حرف بزنن نمیتونن محکم راه برن نمیتونن بدون و باز ی کنن غیر از زمانی که در حیاط هستن که اونهم بهت گفتم خیلی محدوده. هر کلاس 28 تا 30 نفر و گاهی بیشتر بچه هست داخلش. کلاسهاش بزرگ و نورگیر و خیلی مرتبه اما تعداد بچه ها واقعا زیاده. غذای مهد اصلا بدرد نمیخوره و باید خودت بهش غذا بدی بذار یکه ببره. مدیریتش خانوم شفیعی خیلی مقتدر و خوبه . به مربیها خیلی خوب رسیدگی میکنه و به بچه ها زیاد اهمیت میده. مربیهاش هیچ کدام تحصیلات مرتبط با کودک ندارن. حتی گاهی تجربه بچه داری هم ندارن و کاملا دست اولن )) اما خانوم شفیعی اگر مشکلی داشته باشن سریع رسیدگی میکنه. امیدوارم بتونی اگر رفتی دخترت رو بذرای در کلاس فرزانه کرم پور. یمی از بهترین مربیهاست. اینر و به جرات میتونم بگم نه بخاطر اینکه مربی هیواست واقعا عالی هست از هر نظر. دستشویی ها و سرویس هاش خیلی بروز و تمیزه. مستخدمینش خیلی خیلی خوبن. بهر حال خوبی داره بدی هم داره. اما مونتسوری رو اصلا ردست اجرا نیمکنه و مربیهای تاپی هم نداره اموزش آنچنانی هم نداره. باز هم کمکی خواستی حتام به من بگو.
مامان فاطمه زهرا
8 اسفند 91 23:13
ممنون از راهنماییت دعا کن تصمیم درستی بگیریم


حتما همینطوره عزیزم.