هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

هیوای آسمانی من

امید

1391/10/14 17:27
نویسنده : ساحل
3,038 بازدید
اشتراک گذاری

هیوا.....شاید ندونی فقط ورق زدن کتاب با تو چقدر لذت بخشه. فقط همین. دیروز گفتی برم فروغ بخون خوندم...گفتی اوازشو بخون خوندم. گفتی چقدر صدات قشنگه :))))))))))) خندیدم.

امروز هوا ابریه...درست مثل 5 سال پیش....و تو فردا 8 صبح 5 سالت تموم میشه. الان داری در اتاق عروسک بازی میکنی. از اینجا که بلند بشم باید باهات مرورو اخر هفته تراشه ها را بکنم جمله بسازیم بعد بادکنک باد کنیم. بعد تزئین کنیم. کتاب بخوانیم. کتابهای علمی بقول خودت.

دیشب با پدرت رفتیم رستوران برای تولدت خواب بودی خواب خواب :))))) اما خوب بود. و برگشتیم ماهواره مستند مارها را نشان میداد و تو کلی تعریف کردی ا زانواع مارهای سمی و غیر سمی با ذکر نام...مار صورتی روشن :)))) مار آبی...مار بوآ :)))

بزودی با چند برنامه مونتسوری برمیگردم...با یک آموزش و کاردستی و کلاژ . چند چاپ هنری و چند کتاب تازه. و جان دلممممممممممممممممم الان داری سوره حمد را میخوانی مادر به فدایت .

:))))

تولدت مبارک ماهتاب روشنم. نور زندگیم. میدانی که تو بهترینی خدایا به من قدرت بده مادری خوب باشم نه بهترین. خوب و شایسته دختری به خوبی هیوا.

نامت زمزمه شب و روزم دوستت دارم.

پسندها (1)

نظرات (20)

نسيم مامان پانيذ
14 دی 91 17:44
هيوا جون تولدت مبارك عزيز ناز خاله روز تولد تو به تولد من نزديكه من 12 دي هستم.


سلامممممممممممم. چه عالی. باونی دی ماهی. ممنون از تبریکت عزیزم.
زهرا سادات
14 دی 91 20:10
ممنون همین که میخونی و برام کافیه

آخه چون تولیست کتابهای روانشناسیت که نوشته بودی یه کتاب آشپزی بود
گفتم حتما خودت استفاده کردی میدونمی خوبه یا نه /
آخه کتاب آشپزی برای کودکان نشر دانش ایران هم هست
نمی دونم کدومو بگیرم
برای همین بهت گفتم ممنون

خواهش میکنم عزیزم. اره اون کتاب مال انتشارات صابرین هستو خوب بود. همین رو گرفتم فقط.

مامان حسین جون
15 دی 91 9:43
سلام هیوا جونی
تولدت مبارک عزیزم
ایشالله 120ساله بشی خاله جون



وای مرسیییییییییییییییییییییییی خاله مهربونم.
مصی
15 دی 91 14:45
HAAAAAAAPPY BIRTHS DAAAAAAAAY HIVAAAAAA


مرررررررررررسیییییییییییییییییییی
رعنا
15 دی 91 17:13
تولدت مبارک هیوای نازنینمممممممممممم

و بالندگیت پیاپی


ممنون رعنای عزیزم. مرسیییییییییییییی
آنا
15 دی 91 17:55
تولدت مبارک سپیدروی زیبا


ممنون آنای عزیزم. لطفت بیکران عزیزم
فروغ(رد پاهایم)
16 دی 91 0:28
تولد هیوای نازنینت مبارک
هرچی آرزوی خوبه مال تو هیوا جان
شاد باشین و درپناه خدا


فروغ ممنوننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
فرسا
16 دی 91 2:46
سلام ساحل جون
تولد هیوای عزیز ونازنین با چند ساعت تاخیر تبریک می گم الهی 100ساله بشه دختر گلت کنار مادر مهربونش همیشه شاد وسلامت باشه





ممنون فرسای عزیزممممممممممممممممممممم
فرسا(مامان فرنیا)
16 دی 91 2:49
سلام ساحل جون
تولد هیوای عزیز و نازنین با چند ساعت تاخیر تبریک می گم الهی عسل خانم 100ساله بشه کنار مامان گل ومهربونش و همیشه زیر سایه لطف خدا شاد وسلامت باشه


فرسا جان ممنون عزیزم. لطف کردی خانومی مهربان
حسنا
16 دی 91 7:58
سلام عزیزم خدا قوت هیوا گلی ببوس


ممنون عزیزم. حتما مرسی
اشمثا
16 دی 91 14:12
:
تولدنX مبارک فرشته کوچولو


ممنونم دوست خوبممممممممممممممممم
جانان
16 دی 91 15:31
TAVALODE HIVAYE AZIZ MOBARAK


ممنون جانان عزیزم.
نیکان
16 دی 91 20:51
سلام ساحل جون.من خونم داره به پارامونت منتقل می شه و دخترم مهد کودکی هست شما می تونید کمکم کنید مهد خیلی خوب در اون حوالی می خوام تو اینترنت سرچ کردم یکی تابش در 30 متری سینما سعدی و یکی دیگه هاجر و حامد تو مشیر فاطمی برام مقدور نیست برم بپرسم و نمی دونم ازکی باید بپرسم چون کسی رو نمی شناسم .اگر ممکنه منو راهنمایی کنید.مرسییی.


سلام عزیزم. متاسفانه در اون حوالی مهدی رو نمیشناسم. میدونم مهدهای خوب رو اما در اون محدوده نه. ببخشید
خانم مربی
17 دی 91 20:27
سلام
هیوا جان تولدت مبارک


سلام. بسیار ممنون از اینکه به هیوا سر زدید. ممنونم از تبریکتون.
ساده
18 دی 91 8:24
سلام ساحل جونم. من کمی کمک می خوام .راستشو بخوایی من خودم تا اول دبیرستان روستامون برق نداشت که بخوام تلویزیون ببینم و تو بازی هام هم هیچ کس دخالت نمی کرد یعنی کاملا کودک محور بود حتی خودم می رفتم مغازه و لباسامو انتخاب می کردم می خریدم پولشو می دادم به تنهایی جون مغازه نزدیکمون بود اسباب بازی هام همه رو خودم درست می کردم حتی یکدونه هم برام نخریدن .چونکه ما 12 تا بچه بودیم و نمی تونستن بخرن. اماااااااااا اصلا خلاق نیستم یعنی من درس های ریاضی فیزیک و تمام محاسباتی ها رو حتی در دانشگاه کمتر از 19 نگرفتم بدون اینکه خیلی بخونم یعنی تو کلاس یاد می گرفتم از خودم خیلی سوال طرح می کنم و فرمول هایی می ساختم که استادام تعجب می کردن و فکر می کردن حتما از منبعی نوشتم حل کردن ریاضی و فیزیک و بقیه درس های غیر خواندنی برام شیرییییییییین و بدون استرس اما درسهای انشا دوره ابتدایی و راهنمایی آزمایشگاه و کارگاه رو می مردم تا ساعت اون درس تمام بشه و الانم که حاظرم هزارتاسوال درسی طرح کنم ولی یک سیفره آرایی یا تزیین غذا نداشته باشم چونکه واقعا بلد نیستممممممممممم حتی بلد نیستم دکور خونمو تغییر بدم حتما باید الگو ببینم تا بتونم یعنی تو کارهای اکتشافی و اختراغی صفرم زمانی که ارشد بودم برای انتخاب موضوع پایان نامه هشت ماه طول کشید که تونستم موضوع پیداکنم اما کمتر از یکسال اونو دفاع کردم با نمره 20 همه به به و چه چه می کردن ولی دلم راضی نبود چون می دونستم ایدمو از خودم نبود از اینترنت بود و خلاصه قسمت هنری مغزم خاموشه چه کا کنم درست شم و دیگر اینکه دوست ندارم دخترم اینجوری بشه .لطفا راهنمایی می خوام.همیشه فکر می کردم چون ار تلویزیون دور بودم خلاقیتم کمه به خاطر همین اصلا به این جمله که تی وی خلاقیت بچه ها رو کم می کنه اعتقادی ندارم.فکبر می کنم برنامه کودک تی وی برای خلاقیت بچه ها موثرم هست بالاخره از بچگی یک سری چیزهارو از این طریق یاد می گیرن.


دوست خوبم سلام. از خوندن نوشته هات خیلی لذت بردم. نمیدونم شاید هم چون من احساساتی هستم و رفتم توی دشت و سبزه و روستا و کوه و این چیزهای خیلی خوب. اول تو خیلی سعادت داشتی که روزهای ک.ودکیت کنار این همه طبیعت سپری شده. چیزی که بچه های ما کم و بیش ازش بی نصیب هستن. در مورد حس خلاقیت عزیزم این چیزی نیست که بشه کسبش کرد درست برعکس هوش ریاضی و هوشهای بصری. یوقت میبینی من هنرمندم اما بچم هیچ علاقه ای به هنر نداره یا اصلا طرف ریاضی نمیهر. من خودم ریاضیاتم خرابه اما دخترم خوبه. من سعی کردم براش محیطی رو فراهم کنم به مرور که علاقمند بشه. اما در مورد خلاقیت اینطور نیست. هیوا نقاشی میکنه خیلی زاید کاردستی و موسیقی و هنرهای زیادی رو دوست داره چون همینطوری بوده. من کمکش کردم اما نمیشه و نتونستم بهش یاد بدم چون اموزشی نیست.مثلا برای نویسندگی همون انشا که گفتی خواهر من میکشت خودش ور نمیتونست چیزی بنویسه من باید یکی جلموم میگرفت که شاهنامه هفت من کاغذ ننویسم. متفاوته. میتونی براش کتاب زاید بخونی خیلی زیاد. در دسترسش اونواع کتابهای تصویری از جانوران گرفته تا انواع کاردستی هارو بذار. زیاد باهاش حرف بزن براش شعر و داستان بخون. هیچ چیزی به انئدازه حرف زدن نمیوته خلاقیت و حس بیان رو در کودک تقویت کنه. در مورد تی وی درسته. ندیدنش هم خوب نیست اما اینطور نیست که در خلاقیت بچه تاثیر بذاره. اما کودک خیلی از حرف زدنها و نوع نکگاهش رو به محیط از تی وی یاد میگیره البته بر حسب برنامه هایی که میبینه که باید کنترل بشه. امدیوارم کمکت کرده بامش. خوشحال دشم از امدنت عزیزم.
زهره مامی ژوان
18 دی 91 11:43
هیوای عزیزم تولدت خیلی خیلی مبارک. ساحل جون نمی دونم چرا پستهای جدیدت رو نمی تونستم ببینم. حالا انگار که مشکل رفع شده... هیوا رو از طرف من ببوس...


عزیزم از کم سعادتی من بوده ))ممنونم.
زهرا
18 دی 91 12:20
سلام من همیشه سایت شما رو میخونم. چند باری برای زبان براتون پیغام گذاشتم اما جوابمو نگرفتم. پسر من 2 سالش هست و من با سی دی your baby can read,baby eintsien براش زبان رو شروع کردم. و جسته گریخته لغات رو هم بهش میگم. اما نیاز به یک برنامه مدون و مرتب دارم و اصولی نمیخوام باعث بشم آموزش بعدهاش مشکل تر بشه. با توجه به اینکه صبحا خونه پدرم هست و ایشون زبانش عالیه می خوام ببینم به نظرتون خوبه باهاش حرف بزنه؟ قبلا شما یک تاپیکی داشتید در نینی سایت که خیلی خوب بود. اگر هنوزم دارید ممنون میشم اگر نه که کمی وقت برای بنده حقیر و کمکم کنید. البته آرشیوتون رو خوندم و استفاده کردم


سلام زهرای عزیز. من کامنتی ازت ندیده بودم تا حالا. شروعت خوب بوده. برنامه 2 سال به بالا در همین وبلاگ هست. اون تاپیک حذف شده. بزودی یک سایت راه اندازی میکنم. طبق همون برنامه پیش برو. پدر عزیزت حرف نزنن باهاش فقط کلمات رو فعلا اموزش بدن. حرف زدن باعث میهش چون متوجه نمیشه از زبان زده بشه. اما کلمات و استفاده از کتابهای مصور کتابهای انگلیسی ضخیم..از این کتابهای کوچک که در شهر کتاب هست...و فلش کارت خیلی پسرت رو علاقمند تر میکنه عزیزم. موفق باشی
شقايق
18 دی 91 16:47
سلام
تو فيسبوك زادروز ماه بانو كوجولوتونو تبريك كفتم مجدداً تبريك ميكم يه خواهش لطف ميكني ادرس تايبيك زبان تو ني ني را برام بفرستيد مرسي


مممنون شقایق عزیزم. من اسمای رو نمیدونم توی فیس بوک اسم اصلیتون رو برای همین شاید متوجه نشم خود شما بودی. ببخشید. تاپیک حذف شده عزیزم. بزودی یک سایت راه انداز یمیکنم که بسیار متنوع و بزرگه.
مامان سارا...(دردونه جون)
18 دی 91 19:01
تولدت مبارک نازنین هیوای عزیزم


ممنون زهرای عزیزم.
حسنا
20 دی 91 8:04
ساحل جون سلام ما دلمون عکس های تولد هیوا گلی را می خواد برامون بذار


چشم همین امروز عزیزم.