هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

هیوای آسمانی من

تمرین گفتار به انگلیسی

1391/8/7 17:45
نویسنده : ساحل
1,276 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به دوستان عزیزم. هیوا سرمای وحشتناکی خورده و امروز هم پیش مامان بوده. خدایی برام خوبه و خیلی لذت بخش با اینکه اینقدر حرف میزنم شب گلو درد دارم اما خونه هست خوبه. :) همونطور که قول داده بودم با قصه گویی و خلاقیت در زبان دوم برگشتم. براتون از کارگاه زبان تصویر هم میذارم که واضح تر بشه. چون هیوا به مرحله مکالمه ، فهم همزمان زبان دوم ، ترجمه معنایی و بازگویی یا همان پاسخ گویی رسیده. مرحله ای که پیش زمینه اصلیش مهارت شنیداری هست که بسیار روش تاکید دارم . همیشه باید بیاد داشت زبان حتی برای بچه ها هم فراره و باید هر روز به گونه ای مرور بشه. این مرور میتونه از طریق خوندن یک کتاب ف دیدن یک فیلم یا کارتون ، کار کردن از روی فلش کارت یا هر چیز کوچک دیگه باشه. برای سن هیوا که کم کم به 5 سالگی نزدیک میهش و اموزشش روی برنامه بوده و کم کم میتونه تحت اموزش مستقیم قرار بگیره روش های جدیدی وجود داره . یکی از اونها همین قصه گویی هست. البته قبل از اون بسته ای رو بهتون معرفی میکنم که در دسترس هست و من دارم با اون متضاد و مترادف ها رو با هیوا کار میکنم. البته تمام اموزشها همچنان با بازی هست و من سعی میکنم به انگلیسی صحبت کنم. 

این مجموعه بصورت کارتهای شکل دار هست که پازل هستند و باید دو به دو در هم قرار بگیرند. از کلمه اسان تر شروع کردیم. مثلا سیاه و سفید. بلند و کوتاه. البته هیوا خیلی هارو میدونه اما با اینکار در ذهنش ثبت میشه برای همیشه.

 

بعد از کتابی که قبلا براتون در لیست کتابهای انگلیسی معرفی کردم شروع کریدیم. اول کلمات رو براش خوندم از روی شکل. و بعد در هر صفحه جای مربوط به خانه هست مثلا اشپزخانه. من در مورد این مکان داستانی رو از خودم تعریف میکنم. بدین صورت This is kitchen. We have so many things in our kitchen. where is our kitchen? We have spoons, forks in our table. Can you tell me somethnings in our table? و اون هم جواب میده. Yes. we have glasses , plates , .... به همین صورت ادامه میدم...ببینید 

هیوا اشاره میکنه و خودش میگه. البته نه با جملات کامل..مثلا میگه..We have kitchen. this my sofa. بعد من تصحیح میکنم بدون اینکه بگم اشتباه گفتی Yes. this is our sofa. 

این کتاب رو قبلا بارتون گذاشتم اطلاعاتش رو بسیار عالی و مجموعه عالی هست. و یک دفتر داشتیم که بعد از تمرینهای کلامی هیوا حروف رو نوشت .

و 10 تا کتاب داستان کوتاه خریدم که برای بچه های کوچیک هم خیلی خوبه. منظورم 2 ساله هست.

جملات بسیار کوتاهی داره و شما میتونید هر هفته یک کتاب رو تکرا کنید تا جملات رو بخاطر بسپاره. 

سعی کنید هر روز یا هفته ای چند بار سی دی ها و اهنگهای انگلیسی در خانه نواخته بشه و سی دی برینی بیبی برای بچه های 3 سال به بالا که قبلا طبق برنامه جلو رفتن یا کارتونهای کوتاه دیگه هم نشون داده بشه. بازی رو فراموش نکنید بخصوص بازیهای نمایشی حرکتی به انگلیسی. موفق و شاد باشید.

پسندها (1)

نظرات (14)

مامان مهرسا
7 آبان 91 22:00
سلام سحرجان نميدونم خودت اطلاع داري يا نه يك كانال به نام smile of child هست كه تمام كارتونهاش به زبان انگليسي هست و خيلي آموزنده و هر برنامه اي را ميخواد پخش كنه رنج سنيشو هم ميگه و هم موضوع و محتواشو .براي شما كه با هيوا جان زبان كار ميكني خيلي خوبه مثل كارتونهاي ديگه كه تو كانالهاي عرب ، تلويزيون ايران و يا پرشين تون نشون ميده اصلا نيست همش جنبه آموزشي داره مثلا يك برنامش به نام Gina Dٌs هست كه روزهاي شنبه و يكشنبه ساعت 9 پخش ميكنه


مرسی عزیزم. هیوا اینقدر کارتون وب رنامه داره و چون ساعت 4 میاد خونه زیاد نمیذارم تی وی ببینه. هفته ای دو روز هم که باله میره و نقاشی. کانالهایی که نگاه میکنه خیلی زیاده مثلا Baby Tv رو خیلی دوست داره و خیلی کانالهای دیگه مثل همینی که میگی. اما امروز حتما سرچ میکنم پیداش میکنم ممنون میشم فرکانسشو بهم بدی عزیزم. مرسی از اطلاعاتت دوست خوبم.
يك دوست
8 آبان 91 14:38
سلام من مادر يك دختر خانوم 6 ساله هستم. من و دخترم از شما بابت راهنماييهاي اموزش زبان خيلي ممنون هستيم. دستتون درد نكنه براي ما بسيار مفيد بود.من يك سوال درباره معلم نيتيو هيوا جان داشتم. ميخواستم بدونم ايا وجودش نسبت به اموزشهاي خودتون موثرتر هست و ايا بايد حتما در كنار اموزشهاي خودم از ان استفاده كنم؟ لطفا در مورد اشنا شدن با يك معلم زبان نيتيو من راهنمايي كنيد.

سلام دوست خوبم. ممنون از اینکه همراهم هستید. و خوشحالم که میتونید برای دخترتون از نوشته های من استفاده کنید. بله عزیزم. در سن دختر شما وجود یک نیتیو که فقط باهاش حرف بزنه تاثیر بسیار شگرفی روی لهجه خوب و تسلط به مکالمه و شنیدارش خواهد داشت. من تابستان اینکارو کردم و الان هم در اولین فرصت دوباره میفرستم بره. چون هیوا واقعا لذت میبرد و بهم میگفت مامان مربیم فقط بلده انگلیسی حرف بزنه. بچه ها در این موارد مجبور هستن حرف بزنن. و این براشون خیلی خوبه. بخصوص که بعد از مدتی اینکه میبینن میتونن با کسی که فارسی نمیدونه یا میدونه و حرف نمیزنه کامل حرف بزنن بدون وجود مامان و کمکش برای اعتماد به نفسشون خیلی عالیه. کجا زندگی میکنی عزیزم. بگو تا راهنماییت کنم. ببوس دختر گلت رو.
سارا
8 آبان 91 15:36
سلام ساحل جون مرسی از راهنماییهات

میخواستم ببینم معلم نیتیو رو از چه سنی باید برای بچه گرفت؟ و آیا توی کرج هم کسی رو میشناسی عزیزم؟

و بعد هم در مورد این موسسه جواهری برای فردا که از روش مونتسوری استفاده میکنه نه توی اینترنت و نه در 118 اطلاعاتی وجود نداره؟ ممنون میشم راهنماییم کنی.

خواهش میکنم عزیزم. از سن 4 سالگی که بتونی تنهاش بذاری و قبلا این ماحلی رو که گفته میشه باهاش انچام داده باشی. در مورد موسسه فکر میکنم مثل تمام چیزهای خوب در ایران توقیف شده باشه!!!! من ماه اینده خانوم جواهری رو شیراز میبینم و ازشون ایمیل و ادرس جدید رو میگیرم. موفق باشی. متاسفانه نمیشناسم کسی رو در کرج. اما برات سوال میکنم عزیزم.
مامان مهرسا
8 آبان 91 23:29
Frequency 11.566 Horizontal, Symbol Rate 27.500, FEC 3/4


مرسیییییییییییییی غزیزم. لطف میکنی جهتشم بگی. ممنونم
زینب
9 آبان 91 8:06
ممنون از راهنمایی های مفید


وظیفس خانومی.
مامان سارا...(دردونه جون)
9 آبان 91 17:39
سلام سحر جان
چه عالی و مفید توضیح دادی تجربیات خوبت را. ممنون دوست خوبم
و ماشالله هیولا جون هم خیلی خوب و عالی ÷یش میره
کتاب نیو پرید را ما هم تو مدرسه با بچه ها کار می کنیم
کارت های متضاد ها را خیلی خوشم اومد حتما سعی می کنم برای سارا بگیرم
ممنون

ممنون زهرا جان. حتما بگیر خیلی خوب هستن. البتهب رای سارا باید از خیلی ابتایی شروع کنی. چون مفهوم متضاد و همسان برای بچه ها انتزاعی هست و سخته حتی به فارسی. موفق باشی عزیزم.
مامان پرنيان
9 آبان 91 18:32
سلام سحر جان ، وبلاگت بي نهايت مفيد و قلمت زيباست اميدوارم هيواي عزيز قله هاي موفقيت زير سايه ي مامان مهربونش فتح كنه .
من يك دختر دوساله دارم كه هنوز نميتونه به خوبي و واضح صحبت كنه البته اين مسئله در خانواده ي ما ارثي هست. ميشه لطف كني و بگي تو اين سن با هيواي نازت چه بازي ها و تمريناتي ميكردي؟
ممنون ميشم به يك مامان بي هنر كمك كني

مرسی عزیمز. اصلا مهم نیست هر بچه ای در یک سنی حرف میزنه. در این سن روی مهارت لمس و بازی های فکری کار میکردم. بزودی میذارم پست مربوط به 2 سال رو .شما خیای هم هنرمندی عزیزم که مادر شدی ))
مامان مهرسا
9 آبان 91 21:57
سلام سحر جان Hotbird satellite at 13 degrees east


ممنون گرفتم کانال رو
يك دوست
10 آبان 91 8:22
سلام ساحل جون ممنون از پاسختون. من شهران زندگي ميكنم.


حتما تهران هم معلم نیتیو هست. من براتون سوال میکنم عزیزم.
بهناز مامان نازنین
10 آبان 91 16:05
سلام سحر جون اول از همه بگم چرا تایپیک زبانت و بستی؟
دوم در مورد رنگین کمان می خواستم بهت اطلاعات بدم
من تایم بعد از ظهر می زارم از یک ربع به 2 تا یک ربع به 6 نازنین بسیار به اونجا علاقه منده و هر هفته توی دفتر مخصوص نحوه عملکردشونو برامون می نویسن و با نقاشی بازی و کارتون و خلاصه غیر مستقیم بهشون آموزش میدن
تو هفته یکبار معلم خلاقیت دارن
تاکید می کنن که نباید آموزش بدیم و معلم ها همه بالهجه صحیح کاملا انگلیسی با هاشون صحبت می شه معلم ها جوان و تحصیلکرده هستند...به ما گفتن انتظار مهد رو نداشته باشیم و اونجا عملکردشون متفاوته اما بای اینکه بچه ها از بقیه عقب نمونند بهشون مفاهیم ریاضی علوم و غیره رو هم آموزش می دن
تایمش 9 ماهه اما یکسال بهتره و چه بهتر قبل از دبستان به صورت مستمر بره
عزیزم اگه سوالی داشتی بپرس


سلام بناز جان. من نبستم خود سایت حذفش کرد!!!! مرسی عزیزم. من شنیدم که رنگین کمان دقیقا همین رو شمن رو داره. باعث تاسفه که در شیراز بستری برا یاجرای طرح من نیست. مهد هم همینه فکر میکنی خیلی اموزش میدن؟؟نه بخدا تمام مدتی که هیوا خونست دارم باهاش کار میکنم. چند تا اسم و حیوون رو یاد میدن و البته بچهه ا در مهد و بین همسنهاشون خیلی خوب یاد میگیرن. به کارت ادامه بده. برام بگو الان در چه مرحله ای هستن؟ کلمه شعر مکالمه ؟ مرسی ببوس نازنین رو
کتایون
11 آبان 91 7:25
سحرجون سلام
میخواستم راجع به کلاس باله هیوا جون به کجا رسیده؟ اگر چندتا از عکسای هیوا جونو با لباس باله توی وبلاگ بذاری ممنون میشم اگر هم نمیشه توی وبلاگ بذاری برام ایمیل کن می خوام در باره ی باله ی دخترم تصمیم گیری کنم


سلام کتی جان. هنوز ادامه داره. لباسش رو برای چی بذارم؟؟؟؟ |)) باشه یروز میگم بپوشه. عکس میگیرم. میذارم همینجا. باله خیلی طولانی هست. تا 8 سالگی تازه باید منتظر یک تحول باشیم. بزودی یک ویدیو از اجراش در فیس بوک میذارم عزیزم.
مهتاب
18 آذر 91 1:17
سحر جان این کتابای مفید زبان رو که معرفی کردی اسم انتشاراتش رو هم بگو در ضمن برای پسر یک سال و سه ماه من مفیده اگه نه چه چیزی رو تو این سن معرفی میکنی من فوق العاده دوست دارم پسرم در زمینه های مختلف پیشرفت کنه سپهر آهنگ های شاد انگلیسی رو دوست داره اما من خیلی پیدا نکردم براش زیاد به کارتون وcdهای بدون موسیقی توجه نمیکنه


متاسفانه انتشاراتش رو نمیدونستم. سایتنهایی که گذاشتم و در پیوند هست سن مربوط به پسر گلت رو داره عزیزم. سی دی های Simply kids خیلی خوبن تصویر نداره اما مسیقی داره و The Classical baby هم خیلی خیلی خوبه.
مامان عبدالرحمن واویس
22 تیر 92 10:11
سلا عزیزم میخواستم واسه عبدالرحمن ازاین کتابهایی که تصویددارن وداخل این پست هست سفارش بدم باهمون کتاب جیبی هایی که اومدم خونتون نشونم دادی
میخواستم راهنماییم کنی شیرارکجاپیدامیشه اوندفعه ای که اومده بودم رفتم هایپراستاروستاره فارس ولی چیزی پیدانکردم اگه تهرانم پیدامیشه وادرسشوداری وبهم بدی ممنون میشم
وهمچنین اسم دقیق کتابها....
بارم ممنونم عزیزم


عزیزم شهر کتاب تهران همه رو داره. اسمش مهم نیست چون من از تهران نگرفتم. اگر بری سر بزنی میتونی پیدا کنی.
مامان عبدالرحمن واویس
22 تیر 92 23:36
سلام عزیزم دیروزسه تاپست واست گذاشتم نمیدونم چراثبت نشدن میخواستم ادرس این کتابهایی که تصویرداری وداخل این پست هست روبدی چه شیراز چه تهران وممنون میشم اسمشونو همبگی وادرس کتابهای جیبی که اومدم پیشت نشونم دادی واگراسم خاصی دارن ممنونم عزیزم