هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

هیوای آسمانی من

تابستان

1391/5/7 18:28
نویسنده : ساحل
1,857 بازدید
اشتراک گذاری

بعد از مدتها دوباره میتونم براحتی بیام و بنویسم. الان هیوای من در اتاق جدیدش خوابیده....داره قصه گوش میکنه..حرف میزنه تا خوابش ببره. به اتاق زیباش عادت کرده. پدرش هم از سفر اومده. برناممون کمی تغییر کرده. یروز در میون میریم پارک. دو روز پیش دفتر بزرگ نقاشی و تخته شاسی بزرگی بردیم و هیوا از منظره نقاشی کرد. کالسکشو هم برد خاله بازی کردیم...دیروز هم در حیاط بازی حرکتی کردیم..عمو زنجیر باف ..وسطی...گرگم به هوا. میخوام  از روی یک کتاب بازیهای حرکتی جدید انجام بدم که حتما همه رو میذارم اینجا. امروز قراره نقاشی با قطره چکان رو کار کنیم. و تلفیق با چاپ ترافارد. ممکنه کلاس سفالگری رو هم اضافه کنم به برنامه هیوا. دارم یک سری ویدیو جدید وانلود میکنم برای برنامه زابن هیوا. جملات روزمره و کتاب خوب No David رو سفارش دادم که دربارش حتما شنیدید. عالیترین کتاب برای جملات کوتاه. اما هنوز معتقدم بهترین و صریح ترین گویندگان زبان دوم کسانی هستند که خوب میشنود برای همین هر روز برای هیوا آهنگ یا کلام بدون آهنگ انگلیسی میذارم. برنامه دیگه ای که تازه شروع کردم آموزش اصوات فارسی به هیوا از طریق شعرهای آسان شاعران است. مثلا شعر خافظ رو یک بیت رو هر روز با آهنگ خاصی میخونم اونقدر تکرار میکنم تا هیوا یاد میگیره. بعد میگم اول این شعر مثلا با ا شروع میشه حالا تو چند کلمه رو بگو با ا شروع بشه و میگم فارسی . چون این کار رو با انگلیسی هم میکنم. در اینگلیسی هاو خیلی سریعتر عمل میکنه چون تمام حروف رو با صدا میدونه میشناسه میخونه. اما فارسی رو هنوز کمی کنده. که البته مهم هم نیتس هدف من از اینکار آشنایی با وزن و آهنگ و شعرهای بزرگان هست. هیوا فروغ رو خیلی دوست داره و خیلی از اشعارش رو حفظه. اما میخوام با مولوی و حافظ هم آشنا بهش. دارم دنبال شعرهای اهنگین ساده حافظ و مولوی میگردم. شعرهای فروغ عالی هست صداشو هم گوش میکنه اما بخاطر نوع و معنی کمی خاص و غمناکش یکم از این فضا بیرون بیاد بهتره. صداهارو به ترتیب نه به نوع علاقه انتخاب میکنم فعلا ه رو شروع کردم چون صدای اول اسمشه. و شعر هرچند پیر و خسته دل و ناتوان شدم هرگه که یاد روی تو کردم جوان شدم. 

اینهم یک عکس از زیباترینم....

عشق من

زیباترینم...جز لبخند تو هیچ امیدی بالاتر نیست. جز شادیای تو هیچ شادی زیباتر نیست. دخترم بدان تنها بخاطر تو هستم و میمانم. بخاطر تو میبینم و میخوانم. از خدا سپاسگزارم بخاطر اعجازی که زندگیم را متحول کرد. عزیز دل مادر. جگر گوشه مادر. درخت زیبای مادر که مثل نهال زود رشد میکنی. تمام آنچه دارم برای توست تنها دخترم. دوستت دارم.

خوب باشید.

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

حسنا مامان ایلیا
8 مرداد 91 9:16
سلام ساحل جان خوشحالم که دوباره اومدی حتما برنامهایی که با هیوا جان کار می کنی بذار ما منتظریم


حتما عزیزم.
مصی
8 مرداد 91 14:00
برنامه خوب و اصولی دارین . ایشالا که همیشه شاد و موفق و خوش باشید.


ممنونم.
ندا
8 مرداد 91 22:59
سلام خیلی وبلاگ خوب ومفیدی برای ما مادران تازه کاردارین....
می شه ازتون خواهش کنم چند تا کتاب پایه به من درباره مونتسوری معرفی کنین چون چیزی ازش نمیدونم واز طرفی هم ازوبلاگتون ونوشته هاتون دستگیرم شد که بهش احتیاج دارم....ممنون...منتظرم



ممنون عزیزم. متاسفانه کتاب منبع جالبی در دست نیست و فارسی هم نیست. میتونی از طریق مقالات اینترنتی بیشتر اطللاعات بدست بیاری.
مامان طلا
10 مرداد 91 2:15
هیوا !
خاله فدای معصومیت چشمات بشه خوشگل من


عزیزمی.)))))
رعنا
10 مرداد 91 15:39
سلام ساحل عزیزم
خوشحالم که خوب هستید و بهترین تصمیم رو مبنی بر کنار هیوا بودن رو گرفتی
منتظر برنامه های قشنگت هستم
فقط اونجا رو متوجه منظورتون نشدم:کلام بدون آهنگ انگلیسی میذارم.؟ مثل چی؟ مکالمه معمولی منظورتونه؟
هیوا جان هم ماشالله خیلی ناز شده


ممنون عزیزم. منظورم برنامه های مستند ماهواره یا مخصوص کودکان هست. متشکرم.
سمیرا مامان آنیتا
11 مرداد 91 11:45
سلام ساحل عزیز
من از خوانندگان خاموش تاپیک آموزش زبانت بودم و خیلی استفاده میکردم تمام سایتهایی رو که معرفی کردی سیو کردم تا به وقتش استفاده کنم و ممنون از زحماتی که میکشیدی
میتونم بپرسم آهنگهایی رو که فقط کلام داره و آهنگ نداره از کجا باید دانلود کنم ؟


سمیرای عزیزم سلام. مرسی گلم. این کلامها رو نمیهش از جایی دانلود کرد باید از رادیو بچه ها یا ماهواره بذاری و ببینه یا گوش کنه. که البته بشنوه بسیار بهتره حتی میتونی فیلمها و جملههای کوتاه رو بگیری از یوتوپ و فقط صداشو بذاری گوش کنه. موفق باشی
رعنا
1 شهریور 91 16:25
یعنی عاشقتممممممم
حتما وقت میزارم و همه مطالب رو میخونم
خو خاله ساحل جونم چرا به ما سر نمیزنی؟ دلمون واست تنگ شدهههههههههه


مرررررررررررسی عزیزم بخدا گرفتار بودم حتما میام عزیز دلم.