هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 24 روز سن داره

هیوای آسمانی من

برنامه زبان انگلیسی

1391/2/3 14:49
نویسنده : ساحل
4,474 بازدید
اشتراک گذاری

خب..قرار بود من برنامه اموزش زبان هیوا رو اینجا بذارم. هم برای خودش هم برای دوستانی که دوست دارن بدونن من چطور با دختر خودم انگلیسی رو کار میکنم. :) هیوا یک ساله بود که کلمه میگفت کاملا منظور منو میفهمید و کلمات رو خوب ادا میکرد....2 ساله کاملا جمله میگفت و شعرهای فارسی زیادی از حفظ بود. حرفاشو نه من که همه اطرافیان خوب میفهمیدند . من از زمان بارداری و بخاطر شغلم زیاد انگلیسی میخوندم فیلم میدیدم و ترجمه زاید میکردم برای همین استعداد زبان آموزی هیوا بسیار بالا بود. بخصوص حس شنیداری بسیار قوی داشت. از 2 سالگی باهاش شورع کردم اسامی بسیار ساده..حیوانات..گیاه ها..ماشین ، اتوبوس ، بیا ، برو و جملات امری ساده مانند بشین ، پاشو ، بچرخ ، بگو و از این قبیل جملات ساده. این کلمات رو از روی فلش کارتها با هیوا کار میکردم. فقط با تصویر..نه اینکه بگم..ماشین چی میشه؟ یا دست چی میشه؟ بدن انسان و حیوانات و رنگها مرحله بعدی اموزش من بود. در هر اموزشی ما نقاشی میکردیم. رنگهارو با نقاشی و بازی رنگها یاد گرفت. اعداد رو همینطور. بسیار زاید موسیقی برا شمیذاشتم. موسیقی سی دی simply kids و مجموعه ای که از انگلیس برام فرستاده بودند. از یوتوپ تمام ویدیوهای این موسیقی هارو دانلود میکردم و هفته ای یک روز این ویدیوها رو براش میذاشتم. کنارش مینشستم و باهم میخوندیم. اول فقط تکرار اون اصوات و کلمات بود. بعد به مرور بهش میگفتم معنای هر کلمه در شعر چی هست. برای هر شعر یک هفته و در اون هفته تمام روز برنامه داشتیم. مثلا برای اموزش حیوانات من از شعر old macdonald has a farm استفاده میکردم از روی سایت www.learnenglish.britishcouncil.co.uk این ویدیوهارو آپلود میکردم و براش میذاشتم. در هنگام اموزش حیوانات من با حیوانات پلاستیکی بازی میکردم با هیوا. حیوانی رو میاوردم مثلا گاو و مرتب تکرار میکردیم..COW ...,و صداشو...بعد این شعرو میذاشتم و میخوندیم دست میزدیم و حتی در حمام هم این رو میخوندیم و اون هفته فقط نقاشی حیوانات رو میکشیدیم. هفته دیگه It is raining Its pouring رو میخوندیم. بیشتر در حمام وقتی که آب روی سرش میریختم این رو میخوندیم تا بچه با اب و بارون حس نزدیک پیدا کنه...نقاشی ما در اون یک هفته بارون و برف و باد بود. در کنار اینها ما ویدیوی مخصوی این آهنگ رو هم میدیدم...البته اکثر ویدیوهای اموزشی رو من از سایت www.dreamenglish.com دانلود کردم و هنوز که هنوزه برای هیوا میذارم تا از خاطرش نره. بعد از آشنایی شنیداری و کلمات و اشعار با هیوا مجموعه یور بیبی کن رید رو شروع کردم طبق برنامه خودش و هیوا 2 سال و نیمه بود. این مجموعه برای اموزش کلمات عالی بود..خودم کنارش مینشستم و فارسی کلمات رو براش میگفتم..در کنار این مجموعه حروف انگلیسی رو اول با شعر بعد با سایت www.starfall.com بهش اموزش دادم. تمام اموزشهای من بازی و جست و خیز بود..و اصلا هیوارو خسته نمیکردم...تا اینجا باهاش مکالمه کار نمیکردم و جمله های بلند رو اصلا نمیگفتم...حرف نمیزدم چون باید پایه گوش و چشم بچه واقعا رشد کنه. بعد از این مجموعه برینی بیبی و مجموعه کارتونهای Peppa pigs رو برام از انگلیس فرستادن و هیوا هفته ای دوبار این کارتونها رو میدی. عالی و اموزنده بودن...تا این سن هیوا 15 شعر...مجموعه کثیری کلمات...حروف انگلیسی بدون صدا ، رنگها..حیوانات..تمام بدن خودش اشیا آشپزخانه و حمام رو میدونست و زمانی که کراتون میدید میتونست از روی یک کلمه تمام جمله رو حدس بزنه. خب در اخر شب کتابهای انگلیسی رو زیاد براش میخوندم..و فلش کارت همیهش8 جزء تفکیک ناپذیر بازیهای ما بود. بازیهای انگشتی زیاد انجام میدادیم. لیست تمام بازیها در تاپیک نی نی سایت هست. بعد از 3 سالگی هیوا از نظر شنوایی دیداری عالی بود..باهاش اصوات حروف رو برای خوندن آغاز کردم...تا به امروز تمام برنامه های من تکرار میشه. تمام ویدیوها...کارتونها...little princess , lolla and jourje و خیلی برنامه های خوب دیگه. موسیقیها و شعرها مدام تکرا میشه. در کنارش اموزش فونیکس رو شروع کردم تا هیوا بتونه حروف رو زا روی صدا بخونه. تمام حروف رو کار کردم باهاش و داریم خوندن حروف رو کنار هم تمرین میکنیم. مکالمه و جملات رو از 3 سالگی شروع کردم. زیاد باهاش حرف میزنم..مثلا WHERE IS IT . WHAT IS IT? HOW IS THE WEATHER? WHAT IS YOUR NAME? WHAT COLOR IS IT? و بسیار جملات پرسشی دیگه. که البته چند تاش رو 2 سالگی هم بلد بود. الان باهاش زیاد حرف میزنم و ازش میخوام بهم جواب بده...خیلی به زبان علاقه داره خیلی زود کلکات رو یاد میگیره زیاد باهاش بازی انگلیسی میکنم...نیمه های اموزش حتما میدویم و بازی میکنیم...و یک روز در هفته هم معلم نیتیو امریکایی داره که فقط باهاش مکالمه کار میکنه. به نظرم شنیدن مهمترین عنصر یک گوینده خوب زبان خارجی هست. برنامه انگلیسی هیوا این بود...سایتهای اینترنتی خیلی مناسب هستن برای اموزش زبان...ویدیوها بسیار تاثیر مثبت دارن...حالا چند تا کتاب رو که تازه گرفتم براتون میذارم 

این کتابهای جیبی خیلی مفید و دارای تصاویر با کیفیت و راحت هستن. در هنگام سفر و ماشین گردی این کتابها همره من هستند و هیوا از اونها حسابی لذت میبره.

 

 

این کتابی هست که جدیدا به دستم رسیده. از سری کتابهای STORY LEARNING هست. با یک سی دی. از این طریق بچه ها درون یک قصه وارد میشن و با کلمات اون قصه بواسطه قصه گویی مناسب ارتباط برقرار میکنن.

من برنامه خودم رو هر روز دارم. برای زبان باید هر روز وقت گذاشت. حتی اگر تایم  نداشته باشم در ماشین سی دی های هیوا رو کپی کردم و براش اونجا میذارم. کتاب Oxford picture dictionary رو هم اخیرا کار کیدم. کتاب قرمز رنگی هست..و هر هفته زمان بازی سی دی اون رو برای هیوا میذارم تا گوش کنه. همین کافیه.

در پایین یک بازی میذارم در مورد انگلیسی و البته بازی خرید و فروش برای تقویت مهارتهای ریاضی هم درش گنجونده شده...

این کلماتی هست از جنس فوم...گرفتم مدتها پیش برای هیوا تا حروف رو یاد بگیره.

از هیوا خواستم حروف رو به ترتیب با شعر بخونه و یکی یکی بذاره پشت هم...

بازی انگلیسی

حروف کاملا در هم ریخته بودند....

حروف

از هیوا خواستم بعد از چیدن حروف صدای هر کودوم رو برام بگه.....

حروف انگلیسی

F صدای ف میده...:)))))))) قربون اون ف گفتنت مامان....

حر.ف

بعد از اتمام حروف و صداها..فلش کارتهارو اوردیم و من چیدم و از هیوا خواستم کلماتی رو که با هر حرف شروع میشن..برام پایین هر حرف بذاره...مثلا DOlphin صدای د....

فلش کارت

اینهم چند فلش کارت برای اموزش حروف...

فلش کارت...

بعد همه کارتهارو میچید...

اینها کل فلش کارتهاست....

فلش کارت..

اینهم نتیجه قسمتی از کار...:)))

فلش کارت

بعد با باقی فلش کارتها..بازی فروشگاه بازی کردیم...من یکی یکی حرروف رو از هیوا میخریدم اون هم اون حرف رو بمن میداد من میگفتم چند بدم و بهش تعداد کارت رو میدادم..و بعد برعکس....باز یخیلی خوبی بود . ظهر جمعه رو کامل پر کزد...

فلش کارت...

اینها قسمتی از بازیهای من و هیوا بود...بازیهای صدا و آهنگ...Zppkepper says stand up.....says jump...و کلی بازی دیگه...:)) سعی میکنم باز هم بازی بذارم. بازیهای نمایشی هم زیاد میکنیم با عروسکهای انگشتی و به انگلیسی..برای تمرین مکالمه خیلی زیاد خوب هستند.

دخترم روزی که بی تو بگذرد شامی سیاه است . خوب باش و سالم عزیزکم.

 

حروف انگلسیی

پسندها (1)

نظرات (12)

مصی
3 اردیبهشت 91 23:09
VERYYYYYY GOOOOOOOOOD


ممنون
حسنا
4 اردیبهشت 91 8:05
موفق باشید همیشه و انشااله روزی برسد "نه چندان دور" که ثمره ی تمام زحماتتو ببینی.


ممنون
مهرو
4 اردیبهشت 91 9:37
دوباره سلاام!!

منم از این فلش کارتها برای پسرم گرفتم ساحل جون، البته مال ما آموزش اعداد و رنگها و نخستین کلماته... من که خیلی راضیم ازشون. جنس خوب. شکلهای قشنگ...

البته ناگفته نماند فسقلی ما هنوز دو سالش هم نشده، و بیشتر باهم تصویرخوانی می کنیم و از اینجور کارها...



ممنونم از اینکه جوابم رو در مورد کارت قصه گویی دادین، من فعلا چندجا تهران دنبالش گشتم و پیداش نکرده م.
و بازم ممنون از اینکه تجربه هاتون رو اینقدر جامع در اختیار همه می ذارین


خواهش میکنم عزیزم موفق باشید.
فرسا
4 اردیبهشت 91 13:56
سلام عزیزم
بهت افتخار میکنم از اینکه میبینم مادری هستی که عشق رو به تمام معنی هدیه می کنی همیشه سلامت و پر توان باشی.
ممنون بابت مطالبت راستی دو تا سوال هم دارم عزیزم سایت dreamenglishفعال نیست؟؟؟؟صدای Lچیه ؟؟؟؟آخه تو استار فال میگه اوO
بازم یه دنیا ممنون .دختر خوشگلت شاد و سلامت و بهترین باشه.


ممنون فرسای خوبم. چرا فعاله اما فیلتر شکن میخواد. صدای L همون هست که میگی خیلی غلیظه چون به لهجه انگلیسی هست باید زبان کاملا به طرف پایین کام بگرده و بگی و حتما بعدش نمونه کلمه رو بگی مثلا مثل Lemon
موفق باشی ممنونم.
هانا
4 اردیبهشت 91 19:49
عالی بود. مرسی
فرسا
6 اردیبهشت 91 11:51
سلام
راستی یه پیشنهاد:
شهر کتاب مرکزی تو خیابان شریعتی نرسیده به معلم یه جای فوق العاده است که فکر کنم به شما و دختر گلت خیلی خوش بگذره پیشنهاد می کنم وقتی اومدی تهران اگه تونستی حتما یه سری بزن

ممنونم. اونجا مکانمه فرسا جان. هیلی زیاد میرم اونجا.
مامان سارا ...(دردونه جون)
10 اردیبهشت 91 15:44
سلام ساحل جان
چه پست عالي و مفيدي گذاشتي خدا خيرت بده باور كن خيلي به اين پست نياز داشتم و در يك سردركمي به سر ميبردم كه نجاتم دادي. از منابعي كه معرفي كردي حتما سعي مي كنم استفاده كنم فقط نميدونم اون سي دي ها كه گفتي از انگليس فرستادند براتون اينجا هم يافت مي شه يا نه. دختر خاله ام انگليس زندگي ميكنه مي خوام اگه اينجا پيدا نكردم بگم اون برام بفرسته ولي مي خوام قيمتش و بدونم البته اگه ممكنه و يادت هست.
يك دنيا ممنون عزيزم
مي بوسمت و براتون آرزوي موفقيت دارم .
منم حتما نمايشگاه كتاب ميرم ولي هنوز برام مشخص نيست كه چه روزي بتونم برم منم دوست دارم ببينمتون.






عزیزم ممنونمم از لطفت توجهت واینکه به فکرمی.دوست خوبم. من چهارشنبه میرم نمایشگاه تا جمعه هم هستم خوشحالمیشم ببینمت. فردام میام اینجا سر میزنم عزیزم.
maman kian
19 اردیبهشت 91 15:16
ممنون ساحل جان .خدا هیوا جان و حفظ کنه.


خواهش میکنم. ممنونم
zeinab
22 اردیبهشت 91 17:48
سلام خیلی خوشحالم که با شما و هیوای عزیز آشنا شدم. و خیلی خوشحال ترم که اینقدر به آموزش و پروش کودک خود علاقه مندید باشد تا در میان از تجربیاتتان استفاده کنم. سعی کردم تمام مطالب وبلاگتان را نگاهی بکنم و بخوانم و بعد برایتان بنویسم. نام کتابی را ترجمه بخشهایی از آن را در وبلاگ گذاشته ام در اولین مطالب وبلاگ میتوانید پیدا کنید. اما آموزش نیمکره راست مغز در جهان چیز جدیدی نیست و معلمان بزرگی چون شیچیدا، گلن دومان و ... دارد که این دو پیشگامان هستند. نظرات شما برایم ارزشمند است اما من هم مشکلی در این زمینه ندیده ام . به شنیدن برای یادگیری زبان بسیار اعتقاد دارم و حتی موسیقی. و چون دیانا خیلی خوب گوش می کند و خیلی زود حرف زدن آموخت و به قول اطرافیان دامنه لغات فارسی اش از بچه های دبستانی هم پیشتر است این کار را شروع کردم. قبل از پخش هر نوع موسیقی یا اسلایدهای آموزشی برایش توضیح میدهم که به چه زبانی است و با او در غالب بازی آنها را گوش می کنیم و میبینیم و می رقصیم و دیگر حرفی ندارم وبلاگتان را با اجازه لینک می کنم و از تجربیاتتان استفاده خواهم کرد. متشکرم- زینب

ممنون برایتان پیام گذاشتم. به امید آشنایی بیشتر. موفق باشید
عاطفه
1 آبان 91 12:45
سلام ممنون از شما من از مطالب و احساسات زیباتون لذت می برم من یه پسر 3.5 ساله دارم به نظرتون مجموعه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان - مجيك اينگليش ( Disney’s Magic English ) را باهاش شروع کنم خوبه ؟
نظرتون راجع به مجموعه آموزش زبان 24/7 واسه خودم چیه؟
ممنون از شما

خواهش میکنم عزیزم. برای خودت اون مجموعه رو نمیشناسم. برای پسرت مجیک انگلیش زود هست. نمیدونم چطور شورع کرده و تسلطش تا چه حد هست. مطالب مربوط به برنامه های زبان رو بخون عزیزم.



مامان مهرتاش -سارا
7 خرداد 92 9:39
سحر جون خسته نباشی عزیزم

می دونی که مهرتاش 14 ماهشه ... هنوز حرف نمیزنه فقط تلاش می کنه واسه حرف زدن ...
نمی دونم چکار کنم ... باید منتظر بمونم تا حرف بزنه بعد آموزش زبان رو براش شروع کنم ؟ یا اینکه از حالا میشه شروع کنم ؟


دوست خوبم مهرتاش خیلی کوچیکه برای حرف زدن. باید منتظر بمونی. و بل یحتما باید صبر کنی. اما میتونی مجموعه رو بگیری و فعلا خود بخونی تا بعد. چون مطمئنم با این اوضاع قیمتها میهر بالا
هاجر
22 آذر 93 12:07
سلام خيلى از وبلاگتون خوشم اومده تازه باهاتون اشنا شدم ولى خيلى مفيد هساست
ساحل
پاسخ
سلام. ممنون از حسن نظر شما.