هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

تاپیک نی نی سایت

1392/11/26 12:21
نویسنده : ساحل
3,079 بازدید
اشتراک گذاری

از امروز سعی میکنم مکالمات کوتاهی رو که میتونید برای بچه ها استفاده کنید براتون بذارم. خودتون به نسبت معنا در محیط مناسب ازشون استفاده کنید.

 

we are going to take a bath   می خواهیم بریم حمام

 

we are going to take a shower  میخواهیم دوش بگیریم

 

wash your nose  بینیت رو بشوی

 

wash your toes / hands / foot / ... انگشت پات / دستهات / پاهات رو بشوی

 

where is the soap ? / shampoo / sponge .... شامپو کجاست ؟ صابون کجاست ؟ لیف کجاست ؟

 

arms up دستهات رو ببر بالا

 

arms down  دستهات رو بیار پایین

 

turn around  برگرد / بچرخ

 

....................

 

بیرون از حمام

 

i am going to put on my cloths  میخواهم لباسهایم را بپوشم

 

do you like put on your cloths?  میخواهی لباسهایت را بپوشی ؟

 

let,s see where is my little pony ,s socks ? shirt / scarf / trousers / ... بذار ببینم جورابهای پونی کوچولوی من کجاست ؟ لباسها / شالگردن / شلوار ...

 

brush your hair موهات رو برس بکش

 

comb your hair موهات رو شونه کن

 

....................

 

بیرون از منزل :

 

we are going to the park  مخواهیم برویم پارک

 

we go for some shopping  میخواهیم کمی خرید کنیم.

 

which one do you like ? از کدوم یکی خوشت میاد ؟

 

do you like ice cream ? lollipop / candy/ snack بستنی دوست داری ؟ آب نبات چوبی / آب نبات / تنقلات

 

are you cold ? سردت هست ؟

 

are you hot ?  گرمت هست ؟

 

do you need water dear ?  آب میخوای عزیزم ؟

 

do you like to play with slide / swing / sea-saw  میخواهی با سرسره بازی کنی ؟ تاب / الاکلنگ

 

do you want to play with the kids ? میخوای با بچه ها بازی کنی ؟

 

are you tired ? خسته شدی ؟

 

ready steady go  آماده / محکم بشین بزن بریم ( هنگام سوار شدن به تاب و پایین آمدن زا سرسره )

 

سر میز صرف غذا :

 

lunch time وقت ناهاره

 

  dinner time وقت شامه

 

please sit on your chair . لطفا روی صندلیت بشین

 

use your fork از چنگال استفاده کن .

 

we are eating lunch / dinner / meal میخوایهم ناهار بخوریم./ شام / میان وعده

 

what do you like to have ? چی دوست داری بخوری ؟

 

no water now . الان آب نمیخوریم

 

no chocolate now . الان وقت شکلات نیست .

 

your napkin dear . دستمال سفرت عزیزم.

 

.........................

 

زمان آشپزی :

 

lets cook . بیا آشپزی کنیم.

 

do you want to help me ? میخوای کمک کنی ؟

 

so we need an orange / melon / flour /.............خوب...ما به یکم پرتقال / طالبی / آرد و .... نیاز داریم.

 

we mix it . مخلوطشون میکنیم.

 

add some sugar / salt / pepper / ... یکم شکر / نمک / فلفل اضافه میکنیم.

 

ready ... آماده شده .

 

........................

 

احساسات :

 

i love you more than everythingاز هر چیزی بیشتر دوستت دارم.

 

you are my little angel تو فرشته کوچک من هستی.

 

your my favorite child تو بچه فوق العاده من هستی.

 

good job کارت عالی بود .

 

great عالی .

 

well done ماشااله. خیلی خوب بودی.

 

 

دوستان عزیز بجای تمام کلماتی که با / مشخص شده اند میتوانید از انواع کلماتی که قبلا آموزش داده اید استفاده کنید. قابل توجه دوستانی که تصور میکنند آموزش کلمه صرفا نمیتواند به پیشرفت کودک در جمله سازی کمکی کند. شما یک جمله و دانستن دایره لغتی بالا می توانید به جملات بسیار زیاد و مکالمه ای بسیار طولانی دست پیدا کنید.

 

سعی میکنم هر هفته از همین قبیل مکالمات را برایتان بنویسم.

 

پسندها (1)

نظرات (14)

مامان معین
26 بهمن 92 12:50
سلام مامان هیوای عزیز... عالی بود.. من از اول سال اینده میخوام برم کلاس زبان... زمان نصرت واقعا منو علاقمند کرده... من نمیدونم پرا اصلا نمیتونم خرید اینترنتی کنم... سیستمم مشکل داره...
ساحل
پاسخ
عزیزم چقدر عالی. میدونی جندمین مادری هستی که کنار پیشرفت بچه هاشون دارن میرن کلاس زبان. ))) خیلی خوشحالم. اگر نتونستی اینترنتی خرید کنی هیچ ایرادی نداره میتونی تماس بگیری یا از طریق اس ام اس سفارش بدی. یا با دفترم تماس بگیری با منشیم هماهنگ کنی عزیزم.
زهره مامان مرسانا
26 بهمن 92 13:50
خیلی خوب بود سحر جان به خصوص مطلبی که در مورد تی وی گذاشتی منم از اون روزی که شما گفتین خیلی خیلی کم واسه مرسانا بی بی انیشتن میزارم اگه هم بزارم خودم کنارش میشینم واسش توضیح میدم البته اینم بگم مرسانا ناف و سر و گوش و خیلی از اعضا بدنشو از بی بی یاد گرفت ولی اینجور که شما نوشتین مضراتش بیشتر از فوایدشه. راستی این جملات منم میتونم با مرسانا کار کنم بعضی مواقع دوست دارم انگلیسی باهاش حرف بزنم ولی طبق گفته های شما اینکارو نکردم. ممنونم عزیزم
ساحل
پاسخ
زهره جان مرسانا میتونهه تی وی و کارتون ببینه اما به اندازه. هر چیزی اگر متعادل استفاده بشه حتما فایده های زیادی داره. میتونی این مکالمات رو استفاده کنی عزیزم.براش کتاب خردید. اگر نخردیدی حتما بخر.
پریسا
26 بهمن 92 14:41
سلام سحر جون : ممنون از زحماتت و محبتت و راهنماییهات. خسته نباشید اینکه بی منت این اطلاعاتت رو در اختیارمون میذاری خیلی ایول داره . کم پیدا میشه کسی مثل شما. ممنون که این پست مفید رو برامون میذاری منتظر بقیه جولات مفیدت هستیم . امیدوارم این همه زحمت برات لذتی شیرین داشته باشه. به امید موفقیت ثمره های زندگیمون.
ساحل
پاسخ
ممنون پریسای نازنین.
سمانه
26 بهمن 92 16:34
سلام.مرسی عزیزم واقعا این مکالمات عالی و کاربردی هست. از زحمتی که می کشی خیلی ممنونم
ساحل
پاسخ
ممنونم عزیزیم
نسرین
26 بهمن 92 16:56
از وقتی با شما آشنا شدم به خیلی چیزها امیدوار شدم یکیشون انسانیته نمیدونید چه کمک بزرگی به من کردید با گذاشتنه این پست الهی قربونتون برم راستی من مطالب شما در رابطه با مونتسوری رو با درج نام شریفتون گذاشتم تو وبلاگم ولی اگه این موضوع ناراحتتون میکنه بفرمایید مطالب رو بر میدارم
ساحل
پاسخ
نسرین جان خبوی ادم اینه که اگر هست و نفس میکشه این نفسهاش کمک کنه به همنوعش تخار میکنم. ا بتونه بهتر ببینه و هوارو تنفس کنه. من خوشحالم اگر تونستم ذره ای در این راه همراه تو باشم و به وجود نازنین و سرشار از مهرت افتخار میکنم.
مامان عبدالرحمن اویس
26 بهمن 92 17:16
عــــــــــــــــــالی بود عزیزم
ساحل
پاسخ
نيايش
26 بهمن 92 18:20
سلام استاد ممنون از اينكه اين جمله هاي كاربردي و كوتاه را برامون گذاشتي سعي مي كنم استفاده كنم چون فهميده ام كه حلما بيشتر از هر نوع آموزشي جملاتي را كه خودم در قالب مكالمه هاي كوتاه با اون دارم زودتر ياد ميگيره. دختر گلت را ببوس
ساحل
پاسخ
ممنون عزیزم. خوشحالم تونستم کمک کنم. موفق باشی. حلمای عزیزم رو ببوس. راستی ممکنه پیشرفت حلما رو برلم بنویسی بذارم توی سایت. ممنون میشم.
مامان آرشين
27 بهمن 92 14:07
واااااااي خوبه ساحل جونم عالي بود ممنون
ساحل
پاسخ
محدثه
27 بهمن 92 16:25
سلام خیلی عالی بود عزیزم. من که مربی زبان پیش دبستانی هستم .خیلی از نوشته هاتون خوشم اومد.عزیزم میخواستم ببینم ازچه روشی برا خلاقیت ویادگیری بچه ها استفاده کنم. من تو کلاس بیشتر با روش عملی (نشون دادن دستام)ویا نقاشی روی برد ویاCD آموزشی استفاه میکنم. ولی چون تعدادشان زیاد است ووقت کم . احساس میکنم بعضی بچه ها هیچ علاقه ای به زبان ندارند . ومیگن ما زبان دوست نداریم.البته از 115 تا شاید 30 تاشون اینجوری باشن.خودم هم یه پسر 3 سال ونیمه دارم حدود 70 تا لغت بهش یاددادم . جمله نمیتونه بگه . ولی متوجه میشه جمله های انگلیسی رو .حالا عزیزم اگه وقتتون رو نمیگیره کمی راهنماییم کنین. وکتابی میتونید بهم پیشنهاد کنین که جمله های روزمره انگلیسی رو داشته باشه؟ محدثه عزیز ممنون از نوشتت. این آدرس وبسایت منه. من کلا نویسنده روشهای نوین زبان آمزوی هستمب رای کودکان زیر شش سال. http://madaranemrooz.ir/ بخون مطالب مربوط به بسته های PLAY & LEARN ENGLISH v,بخون مطالب رو. این بتسه میتونه خیلی بهت کمک کنه. ضمنا میتونی از همین سایت مطالب مربوط به ایجاد انگیزه و اشتیاق رو در بچ ها بخونی. http://madaranemrooz.ir/kardsti_baraye_tlfigh_amoozesh_zaban_va_honar و این مطلب رو ردباره کودک دوزبانه : http://madaranemrooz.ir/play_learn_english خیلی روشها هست برای ایجاد انگیزه که مهمترینش نقاشی و کاردستی و بازی های تحرکی هستش. باز اگر مشکلی بود با من تماس بگیر با موبایلم. قبلش اس بدید تا بشناسم. 09304302927 برای جملات کاربردی باز سعی میکنم بنویسم اما کتاب خاصی نیست بجز اینکه از داستانهای کوتاه استفاده کنی که خوندن کتاب هم خیلی زیاد برای بچ هها لذت بهشه. رد سایت من کتاب کوتاه زیاد هست اما میتونم بطور خاص بهت تاپیکهای خوبی رو پیشنهاد کنم که بگیری. اگر کمی وقت داشته باشی چند عنوان خیلی جدید کتاب میذارم رد سایت. باز هم من در خدمتم برای هر کاری.
مامان مهرسا
28 بهمن 92 12:52
مرسي سحر عزيز كارت حرف نداشت عالي بود از اين دسته جمله ها كه خيلي كاربردين ممنون ميشيم برامون بذاري.
ساحل
پاسخ
خواهش عزیزم. حتما هر هفته براتون میذارم.
مامان امیر صدرا-مونا
28 بهمن 92 14:33
سلام عزیزم . ممنون از مطلب مفیدتون . من که خیلی خوشم اومد. زحمت کشیدی .
ساحل
پاسخ
ممنون زا شمای عزیز برای خوندن و توجهتون.
نسرین
28 بهمن 92 20:26
الهی قربونتون برم چه قدر عالی خیلی لطف کردید دوست عزیز من مطالب مربوط به مونتسوری رو با درج نام شریفتون گذاشتم توی وبلاگم اگه این موضوع شما رو ناراحت میکنه بفرمایید برشون دارم نمیخوام به هیچ قیمتی خاطره دوست عزیزم رو آزرده کنم
ساحل
پاسخ
نسرین جان ممنونم از اینهمه ابزار محببتت. خیلی زیاد مشتکرم. ایرادی نداره عزیزم. همین که لینک وبسیات یا وبلاگ من باشه با اسمم هیج موردی نداره عزیزم.
مامان آرشين
28 بهمن 92 21:00
ساحل جون اين جمله براي بچه هاي بالاي 3 سال بهتره استفاده بشه درسته؟
ساحل
پاسخ
نه عزیزم برای زیر سه سال هم هستش. حتی دو سال
زهره مامان مرسانا
29 بهمن 92 13:36
سلام سحر جان یک بار دیگه نظر گذاشم ولی مثل اینکه نرسیده میشه منم با مرسانا جملات ساده انگلیسی کار کنم اخه خودتون گفتین لازم نیست می خواستم نظر شما رو هم بدونم مرسی عزیزم
ساحل
پاسخ
زهره جان چند بار جواب دادم بهت عزیزم....بلی میتونی حتما این کارو بکن خیلی بهش کمک میکنه.