هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

بسته های play & learn English

1392/9/22 16:59
نویسنده : ساحل
1,575 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان. به تازگی با بسته جدیید آشنا شدم به نام " آواورزی با سبیلک " . این بسته را تهیه کردم برای پیشرفت خواندن برای هیوا. بماند که خصوصیات بسیار جالبی دارد و بسیار جدید و علمی . زمانی که کتاب راهنمای آن را مطالعه کردم متوجه شدم چقدر تشابه بین سخنهای نویسنده کتاب که یکی از بهترین نظریه پردازان و فعالان ادبیات کودک است ، وجود دارد و سخنهای خودم. با اینکه صحبتهای من در باب آموختن زبان دوم برای کودکان بیشتر بر پایه تجربه شخصی بوده و هنوز فرصت آن به من داده نشده تا این بسته را وارد آموزش و پرورش بکنم. زیرا متاسفانه کشور ما هنوز در نیافته و شاید قبول نمیکند که نسل جدید باید با زبان انگلیسی که زبانی بین المللی و بسیار مهم در رده آمزوش زبانهای خارجی است پیش از سن دبستان آشنا شوند. و سن زیر 6 سال در واقع در کشور ما هنوز اهمیت چندانی در زمینه های مختلف بخصوص زبان دوم ندارد. این شاید به دلیل طیف وسیع مادرانی باشد که هنوز به تجربه و ظرفیت و توانایی بالای خود برای اموزش آگاهی و باور ندارند و شاید به دلیل ممانعت از پیشرفت زبانی کودکان ما در سنین آغازین تولد باشد. به همین دلیل هنوز فرصت آن داده نشده که بتوانم روش جدید زبان انگلیسی کودکان را معرفی کنم. اما من دست نمیکشم و عقب نشینی نمی کنم. در حال گرفتن وقت ملاقات از سران آموزش و پرورش استان و همچنین سازمان استعدادهای درخشان هستم. امیدوارم با اینهمه مشغله بتوانم بهتر مدیران را علاقمند و مجاب به این نوع آموزش کنم. آموزش زبان دوم برای سنین آغازین تولد که 1 تا 6 سالگی است باید همراه با بازی و نشاط و تفریح باشد. باید مرتب آهنگ نواخته شود و کلمات مورد نظر با تصویرهای زیبا و رنگارنگ در دیدار کودک قرار داشته باشد. محیط باید بطور مصنوعی کاملا در راستای زبان انگلیسی قرار بگیرد. روش می بایست نوین و همسو با پیشرفتهای جهاین باشد. برای هر نوع خرید محصولات انگلیسی برای ودکان این سن باید بسیار دقت و وسواس بخرج داد. زیرا چشم و گوش کودک مهمترین ارگان ارتباط او با دنیای بیرون و دنیای جدید زبان خارجی است. 
کودکان از راه گوش کردن تخستین ارتباطات خود را برقرار میکنند. نخستین صداها را از رحم مادر و نخستین صدای آشنا صدای مادر است. بهمین منظور این مادر است که الگو و مربی کودک خود در تمام مراحل زندگی است و ما از این صدای زیبا و ارام برای روش نوین آموزش غیر مستقیم زبان انگلیسی به کودکان استفاده میکنیم. ما با صدای مادر کلمات و آهنگهای شاد و زیبا را در دسترس کودک قرار می دهیم. با او صحبت میکنیم و کلمات ساده را با اصول خاص و برنامه هفته به هفته پیش می بریم. مادر در این راه تنها نیست. ما همیشه همراه او هستیم و به او کمک میکنیم. اما نیاز کودک به داشتت مادر در کنار خود چیزی است که گاهی دوستان از یاد می برند و متوجه نیستند که به جای گزاردن کودک در کلاسهای مختلف پیش از دبستان و تلف کردن وقت و هزینه بهترین راه آموزش در خانه توسط خود آنهاست. دنیای خانه را میتوان به بهترین و ساده ترین ابزارها برای آموزش زبان انگلیسی مبدل کرد . با کمی وقت میتوان بهترین آهنگها ، سی دی های تصویری و فلش کارتها و دیگر ابزار ساده را فراهم کرد و با بازی و نقاشی و شادی دنیای خشن زبان مدرسه را به محیطی زیبا و شاد مبدل کرد . 
داشتن کودکی که مسلط به زبان دوم باشد و در کنار این زبان ، زبان مادری خود را به بهترین وجه در تمام بخشها چه گفتار ساختار واک ها واجها و دیگر بخش های زبانشناختی میداند آروزی هر مادری است. تنها با صرف کمی وقت میتوان در این راه پا نهاد و نسلی را پرروش داد که ذاتا و از درون دو زبانه باشد. ما ادعا نمیکنیم ثابت میکنیم. کودک باید از عمق وجود خود عاشق آموختن زبان باشد و همیشه حتی در روزهای سخت زندگی از یادگیری و آموختن زبان ، که میدانیم همیشه دنیایی ناشناخته را بهمراه دارد و در حال پیشرفت است ، از یادگیری این زبان و زبانهای دیگر لذت ببرد. 
برای هیچ کاری نمی باست عجله کرد. باید با قدمهای مطمئن اما آرام جلو رفت و در هر قدم خصوصیات زبانشناختی زبان کودک را در نظر گرفت . 

پس از مطالعه بروشور بسته آواورزی من به تمام این خصوصیات که در بسته های play & learn همانند آن اما به زبان انگلیسی آورده شده بیشتر پی بردم و خوشحالم برای نخستین بار بسته ای را دراختیار مادران قرار میدهم که شاید دارای کمبودهایی باشد اما با تلاش و کوشش مداوم می توانیم کودکانی پربار را در دامان خود تربیت کنیم.

پسندها (1)

نظرات (2)

مامان آرشين
22 آذر 92 21:10
ساحل عزيزم حتما با راهنماييهاي خوبت از ما مادران مربياني خواهي ساخت كه بتونن حق مطلب رو ادا كنن واقعا ممنون و متشكر از همراهيت دوست خوبم
ساحل
پاسخ
ممنون از لطفت دوست خوبم.
مامان آرشين
22 آذر 92 21:15
ساحل جونم سلام. من فرم رو پر كردم و بعد از تماس تلفني كه داشتيم بسته play and learn، simply وyour baby can readرو هم تهيه كردم و كتابهارو مطالعه هم كردم فقط ميمونه يكسري سوالات كه اگه لطف كني و كمي از وقت گرانبهات رو دوباره در اختيارم بگذاري براي تماس تلفني ممنون ميشم. من تو سايت زمانهايي كه ميتونم با دفترتون تماس داشته باشم رو پيدا نكردم!!
ساحل
پاسخ
عزیز دلم من هر روز از شنبه تا دو شنبه و چهار شنبه دفتر هستم. فردا ساعت 11 به بعد هستم. پس فردا هم همینطور