هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

مونتسوری

1392/6/24 13:37
نویسنده : ساحل
2,265 بازدید
اشتراک گذاری

 

دوستان عزیز چون در کل زندگی من نوع تربیت من و نوشتن کتاب حاضر مونتسوری بسیار دخیل هست و بوده و خواهد بود این مقاله را لطفا بخوانید : 

روش هاي نوين آموزش و پرورش کودکان

مونتسوري،  آموزگار بزرگ کودکان

( کودکان مي آموزند که از خود، از ديگران و از محيط زيست مراقبت کنند.

نظم از درون آزادي زاده مي شود.

اجازه دهيد که کودکان بنا بر طبيعت واقعي خويش، آزادانه رشد کنند.)

از اٿکار ماريا مونتسوري

ماريا مونتسوري در چيراويل در ايالت آنکونا در ايتاليا  در سال ۱٨٧۰به دنيا آمد.

در سال ۱٨٩٦در دانشگاه رم دکتر شد. او نخستين پزشک زن در ايتايا بود. او همه زندگي خويش را در راه پيشرفت کودکان نهاد. نخستين مرکز کودکان را در جهان در ششم ژانويه ۱٩۰٧ در يکي از فقيرترين محلات رم  بنياد نهاد.

پنجاه نفر از کودکان ٣ تا٦ سال در اين مرکز ثبت نام کردند. با پدر و مادرهايي بي سواد،فقير. آن ها گريه مي کردند. ترسيده بودند و هيچ نمي دانستند.

پس از شش ماه، هزاران انسان از تمام قاره هاي زمين به ديدار اين مرکز شگفتي آفرين شتافتند.

او اساس کار را بر اعتماد، احترام به کودکان و تجربه مستقيم از زندگي نهاد.

در سال ۱٩۰٩او نخستين دوره کارآموزي آموزگاران را براي آموزش سيستم خويش برقرار کرد.

او عاشق زمين، آسمان و کودکان بود.

وي نماينده مردم ايتاليا در دو كنفرانس جهاني زنان شد: ۱٨٩٦در برلين. ۱٩۰۰در لندن.

در سال ۱٩۱٥در نيويورک مرکز خود را ايجاد کرد. او به وسيله اديسو ن و الکساندر گراهام بل به آمريکا دعوت شده بود. گراهام بل در نامه اي به او نوشت:

ما افتخار مي کنيم که سيستم آموزش و پرورش شما در آمريکا به راه افتاده است.

در سال ۱٩۱٧دولت اسپانيا از او دعوت کرد تا سيستم و انستيتوي تخقيقات خود را در آنجا ايجاد کند.

در سال ۱٩۱٩به آموزش آموزگاران در لندن پرداخت.

در سال ۱٩۲٩ جامعه بين المللي مونتسوري در آمستردام بنياد نهاده شد.

در سال ۱٩٣٤ به سبب مخالفت با فاشيسم موسوليني، مجبور شد که از ايتاليا برود. او به بارسلونا گريخت و از آن جا به کمک يک انگليسي موفق به فرار شد.

در سال ۱٩٣٨در هلند و در سال ۱٩٣٩در هند مراکز جديدي ايجاد کرد.

در ۱٩٤٧ مرکز مونتسوري انگليس را ايجاد نمود.

وي سه بار در سال هاي ۱٩٤٩ و ٥۰ و ٥۱نامزد جايزه صلح نوبل شد.

وي در سال ۱٩٥۲ در هلند درگذشت.

امروزه هزاران مهد کودک و مدرسه در جهان به نام مونتسوري وجود دارد. هزاران آموزگار در طي دوره هايي با سيستم او آشنا مي شوند.

او مي گفت: آموزش بايد از پيش از تولد تا شش سالگي، بر مبناي حرکت، عمل، تماس مستقيم با طبيعت باشد.

وي دوره هاي آموزشي براي آموزگاراني که با کودکان زير چهار سال کار مي کنند ايجاد کرد و معتقد بود که اين دوران مهم ترين دوره براي آموزش و فراگيري است.

ساختار آموزشي مونتسوري به سه گروه تقسيم مي شود:

کودکان از يک تا سه ساله.

کودکان از سه تا شش ساله.

کودکان از شش تا دوازده ساله

دوره يک تا سه ساله:

در يک آموزشگاه مونتسوري، کودکان در سن هاي گوناگون با هم در يک گروه کار مي کنند و آموزش مي بينند. آن ها از يکديگر مي آموزند، به يکديگر کمک مي کنند. تنبيه و تشويقي وجود ندارد. کودکان مي اموزند که از خود، از ديگران و از محيط زيستشان مراقبت کنند.

پايه آموزش بر مشاهده، آزادي شخصي و پيوند با محيط زيست نهاده شده است.

کودکان آزادند که تا هروقت خواستند بازي کنند. پس از بازي، اسباب بازي و ميز و صندلي را به جاي خود بازگردانند و يا اين که بازي نکنند.

در اين روش، آموزش پيش از تولد و حداکثر همزمان با آن آغاز مي شود.

آموزش در تمام زمينه ها، بر اين مبنا که کودک راهش را به سوي آزادي و استقلال تا به آخر بپيمايد.. به گمان وي، نظم يعني مراقبت اجتماعي و ارزش هاي آن. يعني کنترل خود، حس مسئوليت و همکاري با جمع.

آموزش در زمينه هاي گوناگون از تولد تا سه سالگي:

* موسيقي. موسيقي و سخن گفتن قبل از تولد آغاز مي شود. بايد کودک به موسيقي گوش کند. وسايل بازي به صورت و وسايل موسيقي باشد. کودک حتا در شکم مادر بايد موسيقي گوش کند. يک ضرب المثل زيمبابوه اي مي گويد: کسي که راه مي رود ، مي تواند برقصد. کسي که سخن مي گويد، مي تواند آواز بخواند. در طول روز براي کودکتان برقصيد. آواز بخوانيد.

* كشف. کودک در همين سن شروع به كشف جهان مي کند. با رنگ ها و شکل ها به ياري او بشتابيد. اسباب بازي ها بايد در اين زمينه به او کمک کند.

* زبان. در سه سال اول بسيار مهم است. کودک را در گفتگوها شرکت دهيد. با او حرف بزنيد. لالايي بخوانيد.

* هنر. بايد کمک کنيد تا هنر در زندگي کودک جاري باشد. دست هاي او را ورزش و پرورش دهيد. به او دستي بدهيد که بتواند به آن اعتماد کند. چشمي که ببيند. روحي که احساس کند.

کشيدن با گچ. بريدن کاغذ و چسبانيدن آن به ديد هنري او کمک مي کند. به ديوار اتاقش نقاشي و تصاوير هنري بياويزيد.

* گياه و جانور. فضايي از عشق به گياه و جانور بيافرينيد. با او به جنگل و به کنار دريا برويد. به صداي پرندگان و موج گوش کنيد. بگذاريد هر روز ساعتي را در طبيعت بگذراند. وقتي که راه افتاد با او به چيدن ميوه و گل برويد. برايش مدل حيوانات براي اسباب بازي بخريد. بگذاريد با گل و خاک و سنگ بازي کند.

* رياضي و علوم.  يک آموزگار کافي نيست که کودکان را دوست داشته باشد و درکشان کند. او نخست بايد هستي را دوست داشته باشد و درک کند.

بازي با سنگ و خاک را با کودکان آغاز کنيد. نترسيد. دريا، ابرها، ستاره ها را با کودک تماشا کنيد. در اين باره با او حرف  بزنيد. مانند کودکان.

نحست خودتان باور کنيد که در بهشت زندگي مي کنيد. خانه شما توپي است که گرد حورشيد مي گردد.

با او بشماريد. وزن کنيد. با قدم زدن اندازه بگيريد. با انگشتان بشماريد. ستاره ها را، درخت ها را بشماريد.

* محيط زيست. کودکان را در تميز کردن خانه، شستن ظرف ها، گرد گيري، تهيه غذا شريک کنيد. از يک تا چهار سالگي، کودکان را به اين کارها عادت دهيد.

کار خانوادگي در هر سني پايه آموزش است.

- بگذاريد که لباس هايش را درآورد. بپوشد. نگه داري کند.

- باغباني کند. تميز کند.

- غذا بياورد. ببرد. تشکر کند. خواهش مي کنم را ياد بگيرد. خودتان بايد بگوييد و بکنيد تا او نيز فرا گيرد.

گاندي مي گويد: شادي از کار برمي خيزد.

* تمرکز. تمرکز بر هر کاري را به او بياموزيد. تمرکز بر روي ساختن يک حانه با شن. تميز کردن يک هويج. نقاشي کردن.

به هنگام کار وسايل واقعي در اختيارش بگذاريد.

همه وسايل بايد جاي مشخصي داشته و همه خانواده از آن اطلاع داشته باشند.

کودکان تنها در تجربه رشد مي کنند. در کار.

* آموزش با آموزش ، نه با تصحيح کردن. کودکان را تصحيح نکنيم، مگر در مواردي که حطرناک است. هميشه به او حق انتخاب بدهيم:( مي خواهي بروي بخوابي يا اين که اول يک قصه گوش کني!)

* اسباب بازي. اسباب بازي هاي چوبي بهتر هستند، زيرا به واقعيت نزديک ترند. اسباب بازي نه تنها در اتاق کودک بلکه بايد در محيط زندگي باشد. هنگام درست کردن يک اسباب بازي غوري به او کمک نکنيد. به او اعتماد داشته باشيد. وقتي دارد کاري انجام مي دهد، به کار او احترام بگذاريد.

 

سن ٣ تا ٦ سالگي

همان روش ها را ادامه دهيد. آموزش بايد آزادانه، در طبيعت و زنده و همراه با بازي و شادي باشد.

در زمينه جغرافيا يک کره جغرافي در اين سن کمک بزرگي است. آگاهي کودک را پيرامون زمين، ستارگان، درياچه و درياها با اين وسيله بالا ببريم. نام درياها و اقيانوس ها را ياد دهيم. ويديو هاي مناسب در اين زمينه زياد هستند. تماشاي غروب آفتاب. رفتن لب دريا و جمع کردن گوش ماهي و بازي با شن هم چنان زمينه فراگيري علوم هستند.

*

هنگام شب با تماشاي ستارگان، به او ستاره شناسي و جهت يابي ياد دهيم.

*

با اب بازي. درست کردن حباب با صابون، بازي با آهن ربا، باتري و لامپ هاي کوچک، شمع و چراغ قوه و ايجاد سايه ها ، دانش فيزيک او را گسترش دهيم.

در تمام اين آموزش ها بايد مانند يک کودک به آموزش نگاه کرد. بادکنک ها و ساختن بادبادک و پرواز دادن آن مي تواند بسيار کمک کند.

فرورفتن چيزها در آب يا ماندن آن ها روي آب را با بازي و آزمايش ياد دهيم. بازي هاي بسيار ساده در يک روز زمستاني در خانه و با يک تشت آب.

*

وقت ان است که يک طبقه از يک قفسه را در خانه براي طبيعت در اختيار او بگذاريد. يک سنگ زيبا از کنار دريا، يک گوش ماهي، لانه ي اٿتاده يک پرنده، فسيل، برگ، گلي خشکيده مي تواند اولين موزه کوچک  طبيعت را براي او ايجاد کند.

*

در حياط يا بالکن ظرفي براي غذاي پرندگان بگذاريد.

با او به پارک برويد و به پرندگان و ماهي ها غذا بدهيد.

*

در زمينه تاريخ پيدايش زمين و قصه هاي گذشته با او حرف بزنيد.

داستان ادم هاي معروف را تعريف کنيد.

با نقشه، کره، پرچم ها در باره کشورها به او بياموزيد. در باره لباس ها، رقص ها، موسيقي کشورهاي مختلف با عکس و فيلم به او بياموزيد.

*

يک موزه کوچک هنر برايش ايجاد کنيد. يک طبقه از يک قفسه کافي است.

رنگ، کاغذ، قلم بايد همواره در اختيارش باشد.

*

دست ها بايد به کمک فكر بشتابند تا اندازه ها را فرا بگيرد.

اندازه ها، وزن ها، را با کمک دست و وسايل خانه به او ياد بدهيم.

به تلفن جواب بدهد.

عدد هاي ساده و جمع وتفريق هاي ساده را به هنگام خريد و بازي ياد بدهيم.

 

سن ٦ تا ۱۲

دوران فراگيري همکاري و آرامش و صلح. پس بايد زبان ديگري فرا گيرد. اگر کودکي دوزبانه است، حال بايد زبان سوم را ياد بگيرد.

مرحله ي عبور از مواد و موجودات قابل لمس به دنياي خيال و مجردات.

دوره حرکت به سوي اخلاق و زيرکي.

صلح، همکاري، آرامش از درون ما و خانه ي ما آغاز مي شود.

شش سالگي، تولدي دوباره است.

برنامه کار او بايد بر ديوار اتاقش باشد.

دوره استفاده از نقشه، نمودار، آزمايش و تجربه هاي شخصي است.

*

بيوگرافي. نوشتن بيوگرافي را از پدر و مادر، دوستان وفاميل بايد آغاز کرد. اطلاعاتي چون: تولد. ازدواج. تحصيلات. کار. اخلاق. روابط فاميلي.

 

بايد به او آموخت که هر لحظه از زندگي، در تمام کاينات، تازه و منحصربفرد است. لحظه اي که هرگز قبل ار آن نبوده و هرگز دوباره نخواهد بود.

ما نبايد تنها به آن ها بگوييم که پايتخت فرانسه پاريس است و دو به اضافه دو چهار مي شود، بلکه بايد به او بگوييم که:

تو مي داني که کي هستي؟ يک معجزه! يک معجزه يگانه! در يک ميليون سال گذشته کودکي چون تو نبوده است و نخواهد بود. نگاه کن! به دستانت. به پاهايت. به انگشتانت. تو مي تواني شکسپير يا ميکل آنژ يا بتهوون باشي. تو ظرفيت همه چيز را داري. بله! تو يک معجزه اي!

*

وقت است که انسان و تاريخ را بهتر بشناسد.

- از شش تا هشت سالگي. دوران قبل از تاريخ. انسان و گياه و جانور چگونه پيدا شد.

- هشت تا ده سالگي. تمدن ها. پيدايش شهر ها و کشورها.

- ده تا دوازده سالگي. تاريخ انسان. در اين هنگام رفتن به موزه ها و استفاده از فيلم ها براي ياد دهي اين موارد بسيار مفيد هستند:

- غذا. لباس. جنگ. دفاع. وسايل روشنايي. ارتباطي. هنرها

- کار. بازي. دانش.

- عشق. خودشناسي.

*

وقت آن است که تخيلات او به عمل درآيد.

ساختن کاردستي، نقاشي، نوشتن داستان، شعر بنيادهاي جامعه گرايانه را در او برپا مي دارد.

حال بايد قفسه اي براي کارهاي خودش داشته باشد. کارهايي که در يک سفر به يک مزرعه يا انجام يک مصاحبه يا يک پژوهش ساده تهيه کرده است. آلبومي از عکس ها و نقاشي ها يش.

فراموش نکنيم که آموزش بايد آزادانه و با آزمايش و همراه بازي و شادي باشد. کودک بايد درس هايش را زندگي کند.

حالا نه تنها با دستانش کار مي کند. با چشمانش مي بيند و با احساساتش، حس مي کند؛ بلکه با تخيلات و آرزوهايش بال مي گيرد و پرواز مي کند.

حالا با خواندن کتاب ، مي تواند همبال ديگران پرواز کند.

حالا مي تواند به دو يا سه زبان سخن بگويد و ٿکر کند.

حالا مي تواند شنا کند. موسيقي بنوازد. نقاشي کند يا ...

دنياي او، اينک رنگين کماني از نور، رنگ، موسيقي و رقص است.

پسندها (1)

نظرات (25)

ahura
24 شهریور 92 14:22
سلام
مرسی از مطلب خوبتون درباره مونتسوری
و بیوگرافیشون، فکر می کنم یه جورایی این شخص الگوی شما در این راه می باشد...
امیدوارم در تمام مراحل زندگیتون موفق و همچنان با پشتکار باشید.


بلی دقیقا. ممنون عزیزم. شما هم همینطور.
مامان عبدالرحمن واویس
24 شهریور 92 16:00
عالی بود عزیزم


فدای تو
anisa
24 شهریور 92 17:54
سلام.از اينكه.موفق بوديد خوشحالم. كي ميتونم مجموعه رو اينترنتي بخرم ؟ من سي دي simply kids & baby can read ندارم بايد جدا خريداري كنم يا داخل پك هست؟ 


بزودی عزیزم. هفته آینده میتونی بخری. هر دو مجموعه رو جدا تهیه کن عزیزم.
سوده
24 شهریور 92 18:59
بسیار عالی بود . اسم این کتاب دقیقاً چیه ؟
"روش هاي نوين آموزش و پرورش کودکان"
از کجه میشه خریدش ؟ خودتون ترجمه کردید یا به فارسی ترجمه شده ؟


ممنون. این قسمتی از کل آموزشهای مونتسوری هست . دارم ترجمه میکنم. تمام فعالیتها رو کامل مینویسم بزودی. کتابهایی هست درباره مونتسوری اما کامل نیست. امیدوارم بتونم زودتر کار رو شروع کنم چون واقعا کتاب عالی و زیبایی هست
سوده
24 شهریور 92 19:22
سلام دوباره
من یه سوالی دارم : توی همه وبلاگها مادرها از سیدی یور بیبی کن رد حرف میزنن . من کلاً پکیجش رو خریدم یعنی نباید میخریدم باید فقط سیدیش رو میخریدم ؟ کتاب و فلش کارتاش به نظرتون زیاد کاربردی نیست ؟ من براش هزینه زیادی هم پرداخت کردم .


سوده عزیز متاسفانه همیشه هزینه کردن موفقیت آمیز نیست!!! بخصوص در مورد بیبی کن رید. با فلش کارتهاش نمیشه زیاد کار کرد و میدونم هزینش خیلی هم بالاست. در بسته من کاربردی نیست اما میتونی کارهایی باهاش بکنی
فاطمه
24 شهریور 92 21:17
سلام ساحل جان
من براتون چند بار کامنت گذاشتم ولی تو قسمت نظرات نمیاد!؟


الان اومده که عزیزم منهم همه رو کامل جواب دادم
فهيمه
24 شهریور 92 22:51
دورود بر مادر و دختر كوشا.دست حق يارتون.پاي رفتن و درنورديدنتون پرتوان.اميدوارم هر چه زودتر محصولتون اينترنتي بشه.از اطلاعاتي كه در مورد مونتسوري در اختيار مون قرار دادي ممنون.پايا باشيد و مانا.


درود و سلام فراوان ممنون از لطفتون. هفته آینده انشا الله . خواهش میکنم عزیزم. موفق باشید و پایدار.
مامان ستایش
24 شهریور 92 23:17
ساحل جان بهتون خدا قوت میگم.پیگیر نمایشگاه و رونمایی از بسته آموزشیتون بودم زیاددددد.حتما واسه ستایش میگیرم.فقط،از اونجایی که شما بیشتر با متد مونته سوری آشنایی دارین،اطلاع دارین که آیا هیچ راهکاری برای بچه هایی مثل ستایش که سخت هستند و واقعا زندگی رو برای خودشون و والدینشون سخت و تلخ می کنند راهکاری وجود داه؟این روزا سخت نیازمند یه مشاور خوبم.


مامان ستایش عزیزم ممنون از توجه و پیگیریتون . روش مونتسوری خیلی قسمتهایی داره که بچه های شیطون رو اروم میکنه سعی میکنم هفته آینده سه فعالیت رو برات بفرستم. فقط لطفا حتما بهم ایمیل بزن و یادآوری کن اصلا هم خجال نکش عزیزم فردا یا پس فردا بسته ها میره روی سایت من و مامان عزیزم
maryam
25 شهریور 92 1:32
سحر جون.با عرض سلام و خسته نباشید می خواستم بپرسم این کتاب روش تربیتی مونته سوری را از کجا می تونم گیر بیارممممممم؟


عزیزم این کتاب نیست. قسمتی از مقالاتی است درباره روش مونتسوری بطور کلی. از این به بعد مقدرای بیشتر دربارش خواهم نوشت و بزودی کتاب رو بیرون خواهیم داد
زینب
25 شهریور 92 7:36
اطلاعات خوبی بود خیلی به دردم می خوره مرسی دوستم


نا قابل بود عزیزم
نيايش
25 شهریور 92 9:57
سلام خانمي ممنون از مطالب جالبي كه ميذاري از مشتري هاي پر و پا قرص وبلاگت هستم اما هنوز نتونستم بسته آموزشي ات را پيدا كنم.شيراز هستيم ما


نیایش عزیزم فردا بر میگردم شیراز. پیام میذارم برای خرید بدون واسطه برای عزیزان شیرازی منتظرم باش.
مامان زهرا
25 شهریور 92 18:48
با سلام و عرض خسته نباشید. خیلی دلم می خواست بیام نمایشگاه و از نزدیک ملاقاتتون کنم. اما متاسفانه نتونستم . من قبلا بسته شما را تهیه کردم . آیا بسته ی جدید را برام ارسال می کنید . یا باید مجدد درخواست کنم ؟ با تشکر


عزیزم حتما برات میفرستم وقتی رفتم شیراز. فقط به همین اسم بود ؟اسمت در لیست من ؟
مونا
25 شهریور 92 22:30
سلام
من مامان گیسو هستم تو نمایشگاه همدیگرو دیدیم و گفتم که تازه خواننده خاموش بودم اما دیگه روشن شدم
سحر عزیزم سی دی که مربوط به کامپیوتره متاسفانه تو لپ تابم می گه که خالیه می شه لطفاً بگی چکار کنم دوست عزیزم ؟ ممنونم


اول اون گیسوس زیبات رو ببوس. اتفاقا اون دی وی دی خیلی امکانات داره. لطف میکنی برای سی دی فردا اول وقت با دفتر خانم عماد تماس بگیری و اقای اعتماد کامل راهنمایت میکنن؟ اگر باز هم مشکلی بود من خودم می پرسم و باهات تماس میگیرم. لطفا شمارت رو برام بذار حتما عزیزم
مامان پارسا
25 شهریور 92 23:46
سلام سحرجان .عزیزم کارتون peppa pigsهم نیاز هست برا کامل شدن بسته بخرم؟خرید سی دی your baby can readiضروریه؟


عزیزم اگر بخری خیلی خوبه . بیبی کن رید برای بالای دو سال هست و بچه هایی که اصلا انگلیسی کار نکردن عزیزم.
فاطمه
26 شهریور 92 8:17
ممنون ساحل جون
ميشه راهنمايي كني كه چه سي دي هاي صوتي رو براش بگيرم ممنون



فاطمه عزیز اگر بسته من رو تهیه کردی که همه سی دی های صوتی رو داره. چون الان در فروشگاه ها همه کارها تکراری هست و بهترینش simply kids هست . بگو بدونم گرفتی اون رو یا نه تا راهنماییت کنم.
مامان سهند و سپهر
26 شهریور 92 11:18
عزيزم من نشد كه بيام نمايشگاه يعني تهران نيستم و شهرستانم چجوري ميتونم اين سي دي رو تهيه كنم ؟ سي دي بيبي كن رد رو ميگم. فلش كارت نميخوام فقط سي دي هاش رو ميخوام. اگر ممكنه قيمتش رو هم بگيد. ممنون.


دوست خوبم بزودی سایت من و مامان میذاره بیبی کن رید رو با قیمت 34 هزار توامن فکر میکنم. سی دی داره بدون کتاب و فلش کارت لینکش رو میذارم نگران نباش.
مامان کیامهر
26 شهریور 92 13:38
از اینکه اطلاعات و زحماتتون را خاضعانه در اختیار ما قرار می دین ازتون ممنونم . خیلی مفید بود .


ناقابل بود عزیزم
مامان سمانه
26 شهریور 92 13:53
سلام ساحل جان من پسرم پسرم 5 سالشه ترم 2 زبانه از 3 سالگی سی دی your baby can read براش میذاشتم که اصلا دوست نداشت ومنم یه وقفه میدادم بازدوباره میذاشتم یا اگه پای تی وی نمیشت روشن میذاشتم تا حداقل گوشش عادت کنه باربی اینجا به زبان اصلی بود که میگفت مگه دخترم بازنگاه نمیکرد آهنگهای صوتی هم از اینترنت براش دانلود کردم میذاشتم 4سالش بود 2 جلسه رفت کلاس دیدم نمیره منم نمیخواستم مجبورش کنم یا با رشوه دادن بفرستمش کلاس ولش کردم حالا ساحل جان بااین توصیف بلند بالایی که از پسرم کردم پکیج شما براش کاربرد داره ممنون میشم اگه وقت کردی جوابمو بدی


عزیزم پک سی دی ها براش خوبه. جالبه. اما متاسفانه پک سی دی ها همراه با کتاب هست. مجموعه دوم خیلی براش خوبه. میتوین صبر کنی؟
مامان زهرا
26 شهریور 92 21:23
با سلام مجدد . بله اسم من در لیست شما با نام مامان زهرا هست . از کاشان


چشم عزیزم
نیکو مامان محمد امیر
26 شهریور 92 23:10
تو مااااااااااااااااهی ؟ ماهی تو دریا نه هااااااا ماه تو آسمونااااااااااااااا

سحر من مهر میام شیراز بی حرف پیش می دونم وقت ملاقات نداری گفتم بگم بدونی در مهر در هوایی تنفس می کنی که مانیز


عزیزمممممممممممممم. من اینقدر گرفتار نیستم که نتونم ببینمت. حتما باهام تماس بگیر و بیا به دیدنم.
سمانه
28 شهریور 92 22:53
به نظر منم این پول حلال به نظر نمی رسد آخه کتاب به این کوچیکی و کم صفحه ای 15 تومن!


سمانه عزیز میدونی که میتونم نظرت رو پاک کنم و اصلا جواب ندم. مثل خیلی از دوستان. اما تایید کردم و جواب دادم تا فکر نکنی اهمیتی ندادم. اول حلال یا حروم بودن به نظر من و شما نیست دوست عزیز. اون مقوله رو خداوند در نظر میگیره و در موردش حکم میده و خداوند مثل بنده هاش عمل نمیکنه یک طرفه به قاضی نمیهر و تمام نکات رو میلینه و نظر میده . در درجه دوم حلال حروم بودن رو هیچ اعتقادی بهش ندارم نه مذهبی هستم نه واقعا اهمیتی میدم. چرا؟ چون شما در جریان کار نیستی. شما مومیبینی و من پیچش مو. سری به خانه کتاب بزن. سایتش ور میگم. ببین قیمت کتابها چطوری هست. قیمت به تعداد صفحات نیست!!! به انتخاب نوع کاغذ هست. به نوع تایپها به انتشاراتی که کار رو انجام داده به نوع کاغذی یا مقوایی بودن روی جلد. به تک رنگ یا چند رنگ بودنش. و قیمت کاغذ و هزینه چاپ مورد مهم بعدیه. و از همه مهتر فرق بین کتابی که آموزشی هست و کتابی که مثلا شعر هست. بلی اگر این کتاب شعر بود قیمتش 6 هزار تومان میشد. اما این ترجمه نیست شعر نیست یک کتاب آموزشی هست که نوشته شده. سبک جدیدی هست و روش چندین سال کار شده. باید تمام این نکات رو در نظر بگیریم برای قیمت گذاری روی کتاب. بجز هزینه طراحی روی جلد و صفحه ارایی و ویراستاری و هزار مرحله دیگه. و شما کتاب رو میبینی و کل مجموعه رو نمیبینی؟ 150 فلش کارت رنگی با مقوای گلاسه در بسته هست. !!! یک پک سی دی هست با 8 سی دی !!! قیمت بسته تراشه ها الان چند هست؟ یک سری به قیمتها بزن بعد قضاوت کن. البته حق شماست که بدونی برای همین توضیح دادم. در آخر همه شما با اختیار خودتون بسته رو خریرید. پس به انتخاب خودتون احترام بذراید و اگر مشکلی هست بیان بهتری رو برای نوشتنش انتخاب کنید. ممنون از شما.موفق باشید.
مامان سمانه
29 شهریور 92 13:12
ممنون ازاینکه جواب دادی پس من مشتاقانه منتظر سری دوم میمونم


خواهش میکنم عزیز دلم.
مامان سپهر
4 مهر 92 17:58
سحر عزیزم مطالبی رو که توی وبلاگ گذاشته بودی تا صفحه 6 ریختم توی فلش وبردم محل کارم ریختم توی کامپیوتر.همکارام همیشه وقتی سرمون خلوت بود میرفتن سر کامپیوتر ورق بازی میکردن ولی حالا دیگه میرن و مطالب زیبا و آموزنده تورو میخونن. یکیشون میگفت در مقابل این مادر به ماهم میشه گفت مادر؟ کلی لذت بردند. قصددارم باقی مطالب رو هم ببرم.درهرحال خیلی مطالب زیبایی بود من تاحالا زیاد دقت نکرده بودم ولی دیدم خیلی مفید وکامله.میدونم بهترین آرزویی که همیشه باید ازصمیم قلب برات بکنم اینه که موفق باشی.فدات


واییییییییییییییییی مرسی. خوش بحال من که اینهمه مادر مطالب رو میخون. شرمندم میکنی گلم. منهم ادمی هستم مثل تمام مادرها عزیزم. به همکارات سلام ویژه برسون.
مامان آیلا
13 بهمن 92 17:50
هیوا باید قدر این "مامان, خیلی بیشتر از مامان" مامان رو بدونه
ساحل
پاسخ
سبدها گل خدمت شما دوست داشتنی عزیز.
سارا
28 مهر 93 23:54
سلام عزیرم.. وب بسیار جالبی داری.آفرین به این همت شما. من مدرس دانشگاه هستم و دو تا دختر زیبا وشیزون به اسم مایا و مانا دارم. 7 مهر 3 سال رو تمام کردنوالان سه سال و 22 روزشونه. من این روش مونتسوری و دو زبانه شدن برام خیلی جالب بود . من تا حالا هیچ فلش کارت و سی دی واسشون تهیه نکردم . فقط این دو تا علشق Magic English هستندو تقریبا هر روز نگاه می کنن.. من این شیوه دو زبانه رو چجوری و از چه کتابی می تونم با این دو فرزندم کار کنم..یا الان که سه سالشون تمام شده به نطر شما دیر نیست؟ راستی من ساکن شمال کشور هستم ، چجوری به منابع معرفی شده شما دسترسی پیدا کنم؟.
ساحل
پاسخ
سلام خانموی. از آشنایی باهاتون خوشحالم. لطفا سایت منو مطالعه کنید بسیار کمکتون میکنه و متوجه سوالاهاتون هم میشید پاسخ ها هست. http://madaranemrooz.ir/