هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

افزایش تمرکز و دقت در کودکان

1392/5/29 19:15
نویسنده : ساحل
3,657 بازدید
اشتراک گذاری

 سلام .

این روزهای ما بیشتر با شطرنج و موسیقی می گذرد. از آنجا که وجود شما نادیدگان مجازی بسیار عزیز و واقعی تر از دوستان واقعیم می باشد :) دوست دارم تجربیات خود را بعنوان مادری که نه موسیقی بلد است نه شطرنجش خوب است را برایتان بنویسم :) صادقانه گفتم :)

ابتدا از شطرنج شروع میکنم و در پست بعدی به موسیقی می پردازیم.

کلاسهایی که می توانی کودک را در آنها نام نویسی کنیم برای گذراندن روزهای طولانی تابستان زیاد است. مهمترین آن استخر است  . که دخترک ما تمام کرد آن را . و بی اهمیت ترین آن " شطرنج " .

چرا بی اهمیت ؟ چون میگوییم چه کاری است ما خودمان میتوانیم یاد دهیم و لزوم استفاده از این چیست ؟

خوب من تجربه اش کردم . همیانطور که می دانید یکی از مهمترین لزومات دانش بالا و درک و فهم مسائل بخصوص در ریاضیات و صد البته در کلیه علوم تمرکز و دقت بالا می باشد . بسیار یاز ما با این مساله در گیریم که کودکان آنقدر شیطان است و بازیگوش که تحمل و توان نشستن روی یک صندلی را هم ندارد و نگرانیم این چطور میخواهد 6 ساعت در مدرسه سپر یکند و با این حواس پرت چطور یاد میگیرد. 

خوب درس خواندن و شوق به یاد گرفتن اکتسابی نسیت . اینطور نیست که شما مدام از یاد گرفتم و مزیات مدرسه بگویی و کودک مشتاق شود به یادگیری . راه هایی بسیار ریز و ظریف وجود دارد تا شما در طول این 6 سال تربیت طلایی این دوره بی بازگشت و مهم ، کل زندگی کودک را تبدیل به روزهایی بکنید که در آن لازم نیست مدام این جملات را تکرار کنید :

درست را بخوان . حواست را جمع کن . وقتی چیزی به تو یاد میدهم حواست را به من بده . اصلا معلوم است دار مدرسه چکار میکنی؟ معلمت می گوید مدام حرف میزنی و درس یاد نمیگیری . وقت درس است بازی تعطیل. و ............

همه ما دوست درایم کودکانی داشته باشم که این جملات خسته کننده و کسالت اور را مرتب تکرار نکنیم. پس چکار کنیم ؟

مغز کودک ما مثل یک کامپیوتر است که از پیش برنامه ریزی می شود برای تمام زندگی . اگر یاد بگیرد خوب غذا بخورد تا همیهش در ذهنش می ماند. اگر یا  بگیرد آداب بیرون رفتن چیست همیشه در یادش می ماند. اگر بداند چطور می شود یاد گرفت و خواند و به ذهن سپرد دیگر نیازی به نگاه مداوم شما ندارد . 

پس از امروز از همین امروز که کودکی است با شور و شوق بازی ، شوق یادگیری را هم در او افزایش دهید. بهترین و مهمترین چیز " تمرکز و دقت " است. برای بچه هایی مثل دختر من که مدام رد حال بالا رفتن از در و دیوار است و حرف زدن و مرتب می دود و شوق بازی دارد تمرکز و دقت بهترین و مهمترین موردی است که از ابتدای کودکی می بایست روی آن کار می کردم. بخصوص وقتی مربی استعداد یابی ( صد رد صد مخالفش هستم ) گفت هیوا تمرکز بالایی ندارد و مرتب حواسش پرت یم شود. و هیوا فقط 3 سالش بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نه کلاس تمرکز بردم نه به گفته های مربی توجهی کردم البته در مورد انواع کلاسهای افزایش هوش تمرکزی :))

بهترین چیز " پازل " است . از تکه های کوچک شروع میکنیم. باید بدانید سخت ترین چیز برای یک بچه 3 ساله شیطان وقت گذاشتن برای چیدن یک مشت شکل بهم ریخته است. هیچ علاقه ای ندارد و خیلی زود خسته می شود. روز اول هیوا فقط دو قطعه را گذاشت و رفت و گفت اصلا از این بازی خوشش نمی آید. می گذرایم کنار بدون هیچ نگرانی. روز بعد بخصوص بعد از ظهرها را برای این کار انتخاب کنید ، دوباره آوردیم و سه قطعه را درست کرد و همینطور ادامه پیدا کرد. 

ماه بعد پازل متونع تر شده بود با همان قطعات بخصوص که بعد از تمام شدنش شعر میخوانیدم و حتما کمی می دویدیم . :) با اینکار کودک بازیگوش ما که روز اول حتی یک قطعه را به زور جا داده بود ، در کمال تعجب مدت 1 ساعت را به درتس کردن یک پازل بزرگ گذراند. وقتی بعد از اتمام کار روزانه آمدید ببینیم دخترک پر حرف ما چطور نیم ساعتی است بی صدا شده ، که بسیار برای من نگران کننده بود وقتی هیوا بی صدا می شود و هنوز هم هست ، :))) دیدیم روی زمین ول شده تمام پازلی که از قبل رخیده بودم و قطعه های ریز داشت جلویش است و نیمی از آن را درست کرده. آرام نگاهش کردم ، قطعه ر ا بر می داشت نگاه میکرد امتحان میکرد به گوشه ها و شکل و رنگش توجه می کرد و بعد جایش را پیدا میکرد. این همان دختری بود که بقول خودش زشت ترین بازی دنیا پازل بود برایش . :) خوب من موفق شده بودم و میدانید چقدر خوشحال بودم . از اونواع پازلها استفاده کنید. هیمشه برای هر اموزشی. از پازلهای فومی برای آموزش زبان انگلیسی بخصوص حروف انگلیسی . از پازلهای چوبی برای لمس چوبی که دارد و بسیار برای درون بچه ها مفید است . از پازلهای مرتبط با سن بچه ها. و بگذراید خودشان علاقمند شوند و بدانید هر امتحان کردن قطعات زیر و رو کردن آنها گذاشتن و برداشتن  و هر نگاهی که می اندازد و وقتی که دارد می گذراند به شکل گیری هوش بصری و دید هندسی او کمک میکند. تمرکزش را افزایش میدهد و در مونستوری این روش را برای " آمزوش صبر" به بچه ها می نامیم. کودکان صبر کردن برای رسیدن به نتیجه را یاد می گیرند .

اونواع بازیهای فکری مانند  " لوپوس " ، " ا و ایکس " که به تازگی من نوع چوبی ان را برای هیوا خریدم ، " لگو " مدلهای ساختنی " " مثلثهای تنگرام " انواع بازیهای ژاپنی که بهترین آن " شکل و سایه است " که از روی یک سایه شکل آن را کودک تشخیص داده و می سازد و بسیاری دیگر از کارهای فکری برای مراحل بعد از پازل است و همه به افزایش تمرکز و دقت در کودک کمک می کند .

و اما مرحله نهایی بعد زا تمام این آمزوشها که تمامی این بازیها را در بر می گیرد ، همین شطرنج است. روزهای اول برای هیوا سخت بود و من فکر می کردم شاید برای سنش زود باشد. بخصوص که بچه ها زود موضع می گیرند و کلمه " سخت " و جملات سخت است یاد نمی گیرم و خسته شدم . از همین سنها شروع می شود و آموزش مادرها هم باید از همین روزها شروع شود تا در تمام مراحل آموزشی در مدرسه کودک بداند برای روبرو شدن با هر سختی باید چه بکند. من همیشه به هیوا می گویم " هر چیز سختی که برایش تلاش کنی آسان می شود ". طور یکه تا می گوید مامان سخته . خودش میخندد و این جمله را تکرار میکند :) 

روش آمزوش شطرنج کاملا با بازی است. کتابهایش بازی مدار است و هیوا دیروز به مرحله دوم کلاس رفت و ماه دوم را شروع کرد. از دور نگاهش می کردم در کلاس و متوجه شدم چقدر ارام  در  صندلی نشسته به دقت نگاه می کند و خیلی خوب و سریع به مربیش جواب درست میدهد. بعد از اتمام کلاس مربی گفت هیوا روز اول خیلی شیطان بود اما یکی از بهترین شاگردهاست و خیلی خوب جواب میدهد و دقت میکند . 

در خانه صفحه را می چینیم و مهره ها را می گذرایم و تمرین میکنیم. شطرنج به موقعیت شناسی و درک زمان بسیار کمک میکند. دقت و تمرکز بچه ها را بسیار بالا می برد . هیوا حتی در هنگام راه رفتن در خیابان حرکت مهره ها را برای من با قدمهایش شرح میدهد. کودکان خود به تولید روشهایی بدیع و جدید برای آموزش می پردازند . وقتی از امروز شما تمرکز و توجه را در کودک افزایش دهیت و او بداند در همین حرکات سخت شطرنج یا قطعات ریز پازل یا درست کردن یک شکل هندسی به چند مثلث چه لذتی نهفته است ف وقتی از درست شدن و یاد گرفتن یک شکل لذت می برد شما در آینده نیازی نخواهید داشت تا مدام از محسنات خوب ردس خواندن یا لزوم درس خواندن برایش بگویید. چون او عمیقا و درونا عاشق یادگیری است . چون شوق به یادگیری را از قبل در او به وجود آورده اید . اگر کودکان خود را به تحقیق و استفاده از کتاب درست کردن کاردستی و گوش کردن به موسیقی و سی دی های غیر دیداری عادت داده باشید ، در هنگام مدرسه از گشتن و جستجو درباره یک فرضیه علمی هرچند کوچک مثلا " زندگی پروانه ها " آنقدر لذت می برد که اصلا آن را درس نمیداند بلکه آموختن را جزئی از زندگی میداند که به او اعتما به نفس بیشتر می دهد . او ریاضی را حل میکند چون خودش دوست دارد و درباره حل شدن مایعات در آب آزمایش میکند چون دوست دارد بداند. شوق دانستن از کودکی در بچه ها بوجود می آید . با یک کاردستی کوچک می توانید از یک فرضیه سخت علمی یک درس بسیار شیرین درست کنید. که خوشبختانه وقتی به کتاب سال اول نگاه میکنم میبینم درست برعکس کتابهای زمان کودکی ما ، این کتابها سراسر کار عملی و تحقیق و بازی و کاردستی برای یادگیری است . و این بسیار عالی است. 

پس از همین امروز کودکانی تربیت کنیم که به مدرسه می روند چون دوست دارند بیشتر بدانند . نه برای گرفتن مدرک نه برای اینکه کجبورند . و نه برای خوشایند والدین . :)

و حتما به مربی و معلم کودک خود بگویید او چطور کودکی است. خصوصیت آموزش دادن کودکان بسیار با هم متفاوت است. کودکی خوب نگاه می مند و می فهمد. کودکی اصلا نگاه نمی کند اما می فهمد کودکی که شیطان است و غیره. حتما به کودکان خود آمزوش دهید زمان آموزش نه می خوریم نه حرف میزنیم نه می دومی این قانون ما است . بعد از هر آموزشی حتما زمانی را برای تخلیه انرژِی آنها سپری کنید. زمان آموزش جدی باشید و اصلا شوخی نکنید . قوانین را قبلا برای او شرح دهید و طوری آن را برنامه ریزی کنید که برای هیمشه پایدار باشد. مثلا هیوا در زمان آموزش تماس چشمی ندارد. مربی را نگاه نمی کند و شاید در حال بازی با انگشتانش هم باشد اما در آخر مطلب را کامل گرفته و اوایل مربی مهد او باور نمیکرد مطلب را اینقدر خوب یاد گرفته باشد . :)

این خصوصیات را حتما به مربی و معلم او متذکر شوید .

موفق باشید .

 

پسندها (1)

نظرات (18)

فهيمه
30 مرداد 92 0:14
سلام,ممنون از راه كار زيبا و هوشمندانه ت.نظرت راجع به استعداديابي منفيه؟من ميخوام پارسا رو ببرم, 4سال و هشت ماهشه.راستي منم يه سري پازل جالب از سايت مونتسوري گرفتم كه خيلي عاليه.از مطالبت ممنون.


سلام. خواهش میکنم. بلی منفیه. خیلی مسخره هست و فقط یک سری چیزهای تکراری رو به مادر تحویل میدن و کلاسهای که فقط بخاطر درآمد سازیه. اگر معتقد باشیم تمام بچه ها به نوبه خود باهوشند و کلا مهم لذت بردن از زندگیه نه میزان استعداد این تستها بی جهت میشه.
مامان سام
30 مرداد 92 5:53
مثل همیشه عالیییییییی
ساحل جان من یه سوالی دارم درموردجدی بودن وتنبیه کودکان بنظرت درسته که تنبیه بدنی باشه؟منظورم کتک زدن نیست اصلا!!مثلااینکه بلافاصله بعدازهراشتباه کوچیک بچشون حتی تو سن کم(مثلادوست خودم که پسرش12ماهشه!)میزنن رو دست بچه!به اسم تربیت!!!!این موردروچون خیلییی دارم میبینم پرسیدم.من احساس میکنم درست نیست چون بعدازمدتی بچه عادت میکنه وهمینطورکه بزرگترمیشه مادرهم مجبوره تنبیهش روشدیدترکنه!!شماچی فکرمیکنی؟


نه عزیزم تنبیه بدنی بخصوص زیر 2 سال آزار بدنی محسوب میشه. مادری هم که گفتی واقعا کار زشتی میکنه. و در مرحله بعد اون دیگه برای بچه تنبیه نیمشه عادت میشه. میدونه پشت دستی میخوره و براش اصلا مهم نیست. بقیه تنبیه ها هم هیمنطور میشن. فقط برای خالی کردن خشم مادره نه تربیت!!!!!!!! زیر 2 سال ما محرومیت رو داریم اونهم برای دو دقیقه فقط در اتاق باید باز باشه و چراغ ها روشن. و البته روشهای دیگری هم هست
فرانک
30 مرداد 92 15:48
ساحل جان بسیار ممنون از مطالب مفیدی که با ما به اشتراک میذاری. چندتا سوال داشتم. یکی در مورد تراشه هاست ریحانه تازه مرحله سوم را شروع کرده اما وقتی میخوام کلمات جدید و آموزش بدم میگه خودم میگم و وقتی اشتباه میگه و توضیح میدم که همه حتی بزرگترها برای یادگیری اول باید گوش بدن و تمرین کنن کارتها رو پرت میکنه و میگه اصلا بازی نمی کنم. دوم اینکه توی شیراز باغ وحش هست؟البته من قبلا به موزه حیات وحش اومدم و خیلی قشنگ و جالب بود اما الان آدرسشو نمی دونم ممنون میشم راهنمایی کنی. راستی بسته آموزش زبانتون تا قبل از مهر آماده میشه؟ و بنظرت لازمه ریحانه به کلاس زبانای خود مهد هم بره؟هیوا جان تابحال کلاس زبان رفته؟
بهترینها رو برای شما و خونواده خوبت آرزومندم


سلام عزیزم. خواهش میکنم. در مورد تراشه ها بذار یک چند وقتی راحت باشه و باهاش کار نکن. بذار خودش ازت بخواه و اگر گفت بهش بگو هر تمرینی اول نیاز به اموزش مادر داره وقتی تو قبول نمیکنی پس مجبوریم فعلا چیزی یاد نگیریم . و بجای این کلمات از شعر ها و کتابهای داستان استفاده کن. در مورد کلاس. از یک بچه این سنی نباید زیاد انتظار کلاس رفتن رو داشته باشی. عموم کلاسها از 4 سالگی شروع میهش. تازه من برای هیوا امسال استخر که میرفت مربیش میگفت خیلی کوچولو هست و خودش هم خیلی ناراحت بود و با سختی میرفت کلاس تا دو جلسه مونده به آخر که مشتاق شد. طول میکشه و برای دختر تو خیلی هم طبیعی هست. در مورد برقرای ارتباط با همسنها. توی پارک هم همینطوره؟ کلا بچه جتماعی هست یا نه؟ بدقلق نیست؟ راحت با بزرگترها ارتباط برقار میکنه یا در مهمانی چطوره. ببنی خیلی از بچه ها این خصوصیات رو دارن. خوب مشکلی هم ینست این خصیصه وجودی اونهاست و نباید بهوشن خرده گرفت. در مورد زبان هم خیلی زوده. کلاس لازم نیست. نه هیوا کلاس نیمره. وقتی بره مدرسه مدرسش دو زبانه هست اما پیش از این اصلا کلاس نرفته . همسن دختر مشا هم بود همینطور اصلا نیمرفت کلاس . چون لازم نبود. بسته من تا آخر شهریور آماده میشه عزیزم. موفق و شاد باشی.
مامان عبدالرحمن واویس
30 مرداد 92 20:43
سلام عزیزم بازهم مثل همیشه عالی بود
عزیزم منو عبدی شروع کردیم به حفظ کردن شعر ها الان شعرhead-sholder روحفظه ومیخوام شعر دوم روشروع کنم اما نمیدونم شعر دوم روچی انتخاب کنم که اسون باشه من میخوام etsy betsyوبعدشtwenko روبهش یادبدم اگه درسته لطفا بهم بگو تابااطمینان خاطر شعروبه حفظشون بکنم
وسوال بعدی اینکه ایا الان که دارم باهاش حفظ روکارمیکنم واسش بازم روزییکه ساعت بازم شعربذارم تاگوش کنه یانه؟؟؟اخه کل شعرهایی که تاالان عبدی گوش کرده فقط4تابوده؟؟؟

سحرجان گذشته ازاینا خیلی استرس واضطراب واسه اموزش عبدی دارم باالکل تراشهاروگذاشتم کنار تازمانی خودش بخواد
اما اززبان میترسم ازاینکه میگی عبدی دیرشروع کرده وزیاد وقت نداره نمیخوام جگرگوشم تحت فشارقراربگیره واسه اموزش بااینکه خیلی دوست دارم اموزشت رودنبال کنم ئتاجایی که بتونم انجام میدم اما ترسم ازاینه که پسرم از اموزش زبان مثل تراشها زده بشه؟//
این هفته روکلا واسه عبدی ازادگذاشتم وفقط شعرحفظ کردیمعبدی همین15شهریور میره تو4سال

عزیزم بازهم ممنون از تلاشت
وهمچنان منتظر بسته هستم
ممنون میشم زودتربه دستم برسه
راستی عبدی بیشترکلمات سیدی2روهم یادگرفته انشاالله ازشنبه جدی تر وبدون وقفه شروع میکنم

سحر عزیزم دوستت دارم زیــــــــادددددد
ببوس هیوای نازنینمو


یاسی عزیزم سلام. عزیز دلم تو خیلی جوونی و اشتباهت این بوده که فکر کردی هرچقدر زودتر تراشه ها و آمزوش رو شروع کنی برای عبدی بهتر بوده. دوم تو خیلی هم مهربونی و پر انرژی و کاش مادرهای شهر نشین ما مثل تو بودن اینقدر ساده و صاف و پر انرژی . تراشه هارو خوب کار یکردی اما را ههای زاید هست که میتونی بعد شروع کنی دوباره. ببین عبدی خیلی سنش کمه. تازه میخواد 4 ساله بشه. واقعا بدون مغز بچه ها هر ماه که بزگتر میشن خیلی زیاد تغییر میکنه. یک مطلب دربارش مینویسم حتما. ببین وقتی هیوا 4 ساله بود تا 40 می شمرد من اصلا باهاش کار نمیکردم. یادت باشه چند هفته پی شنوشتم که داره تا 100 می شماره بدون هیچچچچچچچچچچچ آموزشی. ببین مغز هیوا از 4 سالگی تا امروز که 5 سال و نیمس خود بخود چقدر بزرگ شده ؟؟؟ خوب برای خواندن هم همینطوره. در اموزش نباید جدیت باشه. باید با بازی آموزش داد. این نوع آموزش غیر مستقیم تا هر زمان که بگی موثر هست. در مورد زبان. انگلیسی اصلا مثل فارسی نیست. عبدی رو بذار حتما تی وی ببینه. بذار پپا پیگ رو ببینه و کارتونهایی که معرفی کردم رو. و بشین کنارش و وقتی معنی یک کلمه رو میفهمه خیلی تشویقش کن. عبدی از اینکه میبینه معنی کلمات یک زبون دیگه رو میفهمه خیلی به خودش افتخار میکنه. وقتی شعر رو میخونه خیلی خوشحال میشه. حتما ازش بپرس دوست درای یک بازی جدید بکنیم؟ حتما شعر رو با بازی بهش یاد بده حفظ کنه. بدون بازی اصلا این کارو نکن. برای هر شعری باید حرکات دست و بدن و بازی مربوطش باشه. شعر itsy bitsy خیلی سخته. twinkl;e رو شروع کن. موقع آموزشش ستاره بخر یا درست کن از قبل و با اونها براش بخون. از بالا ستاره ها رو بنداز روش و قلقلکش بده. اصلا معنی کلمات رو براش نگو . فقط شعر رو بخون. این هفته فقط همین شعر باشه. بلی تو باید رد طول روز تمام سی دی سیمپلی رو بذرای گوش کنه نه فقط 4 تا آهنگ رو. یک ماه دیگه صبر کن کار میاد تو بازار. خیلی زیاد کمکت میکنه. نمیتونم زیاد دربارش بنویسم. میدونی که این کارهارو ادامه بده تا بسته به دستتب رسه. موفق باشی.
مامان عبدالرحمن واویس
30 مرداد 92 20:44
راستی سحرجان عکس های هیوابالباس محلی مارونزاشتی؟؟؟؟


من که عکسارو ندارم((((((((((((((
زهرا
30 مرداد 92 22:31
سلام سحر خانم عاشق شما و هیوام اومدی تهران اگه مایلی خبر بده یه جا جمع شیم ببینیمت برامون از نزدیک صحبت کن خیلی آرامش بخشه حرفات مرسی گلم با آرزوی بهترین ها برای خودت و هیوا جونم


ممنون زهرای گلم. شما لطف دارید. اگر قابل باشم در نمایشگاه همه رو میبینم. موفق باشی عزیمز.
حسنا
30 مرداد 92 23:53
ساحل جون مثل همیشه عالی بود حتما استفاده می کنم


نا قابل بود عزیزم
مامان سام
31 مرداد 92 1:35
ممممممممممممممممممنووونم غزیییزم


خواهش میکنم گلم
زهرا
31 مرداد 92 4:06
سلام ممنون بابت تجربیات خوب و ارزشمندتون
من مدتیه از مطالبتون چه در سایت و چه در تاپیک مادر کافی خیلی استفاده میکنم وظیفه خودم دونستم به عنوان یه خواننده ازتون تشکر کنم


بسیار ممنونم از شما. وظیفست هر کار یکه میکنم. موفق باشی
maryam
31 مرداد 92 7:40
salam sahel joonam.migam in esme site moontsoori ro b manam migid?


عزیزم کودوم سایت؟
مهشاد
1 شهریور 92 7:25
سحر عزیزم یه دنیا ممنون از اطلاعاتی که بی ریا در اختیار همه میگذاری...میشه بگی بهترین سن شروع برای شطرنج کی هست؟دیگه اینکه این بازیها و پازلهای مفیدی که معرفی کردی از چه سایتی بگیریم؟؟من هنوز نتونستم اون کتاب احساسهای تو رو که سایت هدهد رو معرفی کردی بگیرم بازهم ممنون


مهشاد عزیزم سلام خانومی. خواهش میکنم دوست خوبم. ببین اگر تهرانی این پازلها رو شهر کتاب داره و مرکز بازیهای فکری. همه اسباب بازی فروشیها دارن. من از سایت نمی گیرم. یک مرکز هست اینجا در مرکز خرید آفتاب. از اونجا میخرم. اون کتاب رو باید از سایت انتشارات قدیانی بگیری عزیزم.
http://www.ghadyani.org/stores/Default.aspx

این ادرس سایتش هست .
مونا
1 شهریور 92 12:42
سلام و آفرين به شما و وقت و انرژي كه براي دخترتون ميزاريد و قطعاً نتيجه اش رو خواهيد ديد در موفق بودنش
سوالي درمورد كلاس شطرنج داشتم كه شما كجا هيوا جون رو ميبريد
مربيش كارش خوبه و شما از قبل تحقيق كرديد
چند روز در هفته كلاس دارند و از چه سني برند شطرنج خوبه
دخترم ٤ ساله ست
متشكرم


سلام عزیزم. مممنون دوست خوبم. شطرنج رو از 4 سالگی میشه شروع کرد. بلی تحقیق کردم هیات شطرنج استان فارس در خیابان معالی آباد خیابان پزشکان هست. مربیش هم خیلی خوبه. و یکی دیگه مرکز شطرنج احسان قائم مقامی هست در قدوسی شرقی. دو روز در هفته هست. میتونی هر کدام رو بهت نزدیکتره انتخاب کنی عزیمز. موفق باشی.

maryam
3 شهریور 92 0:42
عزیزم یکی از دوستانتان .فکر کنم فهیمه گفت یه سری پازل رو از سایت مونتسوری گرفته.اسم سایت رو می خواستم


منهم سایت رو نمیدونم چی هست. اتفاقا
مامان مهرتاش
3 شهریور 92 11:35
خیلی عالی بود

چقدر خوب که از حالا اینقدر دوره های آموزشی رو دارم پشت سر میذارم
میگم سحر جون یه مدرک هم بهمون بدی دیگه عالی ترم میشه

مدرک آموزش مادران از راه دور در خصوص تربیت و آموزش فرزند
می دونی هیمجوری داری کلی مربی تربیت می کنی ؟!!!!

مرسی سحر جون بابت اینهمه عشقی که به همه داری ...خیلی خوبی عزیزم ...

سحر جون داری واسه نمایشگاه میری تهران ؟ !!!!!
خیلی حیف شد منم برنامه داشتم برم اما همه برنامه هام بهم خورد ...
کاش میشد همدگیرو از نزدیک می دیدیم ... هیوا جونم و هم می دیدم ...

ایشالا فرصت دیگه پیش بیاد


))))))))))))) از دست تو ) کلی خندیدم بخدا. من کجا و تربیت مربی کجا؟؟؟ من همیشه نیازمند دانستن هستم . اگر مینویسم برای اینه که خواننده های خبوی مثل مشا دارم . واقعا دوست دارم ببینمت. اره شهریور تهرانم. برنامه های منهم حسابی بهم ریختس. چون باید بمونم و کتاب رو آماده کنم و حسابی دلم میخواد برم سفر. حتما همدیگر رو میبینیم.
مامان مهرتاش
4 شهریور 92 8:38
فدای تو ایشالا همه کارات بخوبی انجام بشه عزیزم ...
راستی واسه اون کتاب قصه های کودکان از زبان خودشان یهو الان یه چیزی به ذهنم رسید

شیوه جدید تدریس مدارس ابتدایی خوب همونطور که می دونی طرح توصیفی هست
توی بخش فارسی قصه نویسی هم دارن
می تونی از مادرا بخوای قصه های بچه هاشون برات بفرستن
خیلی جالبه بچه ها یه شکل رو می بینن بعد یه داستان براش نقل می کنن
اگه خواهرم کتابای دخترش و به کسی نداده باشه چند نمونه از قصه های دخترش و حتما برات می فرستم ...
باید باهاش هماهنگ کنم امسال میره پنجم ابتدایی
کوچیک که بود قصه های جالبی روایت می کرد
واقعا بچه های این دوره خیلی خلاقن
حالا هم ازش خواستم قصه بگه یهم قول داده ولی هنوز هیچ خبری نشده ازش همش گیر گردش و تفریحه

اگه قصه هاش و پیدا کردم حتما برات می فرستم

چقدر عالی. منتظرت هستم
سارا مامان مهرتاش
4 شهریور 92 9:35
سحر جون این شعرو جایی خوندم خوشم اومد
گفتم برای تو هم بنویسم

ذهن ما باغچه است، گل در آن باید کاشت

گر نکاری گل را، علف هرز در آن می روید

زحمت کاشتن یک گل سرخ،کمتر از زحمت برداشتن هرزگی آن علف است،گل بکاریم بیا

تا مجال علف هرز میسر نشود.


ساراااااااااااااا ی نازانیم ممنونم

مامان شراره(راحله عباسی)
27 شهریور 93 16:28
دوست خوبم با اعتماد به قلبم دوست خوبم خطابتون می کنم هر پستی رو که می خونم به شما بیشتر انس می گیرم الان چندین روزه که دارم از اولین پستتون رو تا به اینجا می خونم و هر بار بیشتر از پیش سپاسگذارم عشقی سرشار از قدردانی و احساس دین به شما دارم خیلی دلسوز و مهربونی و پیدا کردنت تو این دنیای عجیب واسم خیلی با ارزشه نمی دونم بابت این همه اطلاعت خوبی که میدی چه طور تشکر کنم کاش می تونستم جبران کنم
ساحل
پاسخ
عزیزم دکست خوبم قلبت پاکه و زیبا میبینی و حس میکنی. وظیفه هر انیانی هست دانیته ااشو در اختیار دوستانش قرار بده و خوشحالم اگر نوشته هکم کمک کننده و خوب بوده عزیزم
ویدا
14 مهر 93 18:39
ممنون از اینکه تجربیات خوب خودتون رو در اختیار مامانا قرار میدین منم تقریبا همین مشکلو دارم معلم کودک یش دبستانیم اصرار داره اون نگاهش کنه و گوش بده ولی من میدونم دخترم خوب متوجه حرفای او میشه به نظر شما با معلمش صحبت کنم یا روی دخترم کار کنم؟
ساحل
پاسخ
سلام عزیزم. این خصویت بسیاری از بچه هاست که مشتقیم به معلم نگاه نمیکنن و تماس چشمی مستقیم ندارن مشکلی نیست که بخواد حل بشه باید به معلمش بگی دخترتون چنین خصوصیتی داره و اذیتش نکنه