هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 4 روز سن داره

هیوای آسمانی من

پایان مرحله سوم .

1392/3/12 10:28
نویسنده : ساحل
1,524 بازدید
اشتراک گذاری
با سلام به تراشه ای  ها :)


هیوا وارد مرحله آخر شد . من همچنان علاقمند به نوع اموزش تراشه ها هستم و از هیچ سبک
 
و روش دیگری استقبال نمیکنم. شاید جالب باشد بگویم در مراوده ای که داشتم در سازمان استعدهای 
 
درخشان هیچ کدام از این عزیزان از خواندن زود هنگام هیوا استقبال نکردند!!!!
 
همه اعلام کردند که دیگر به اموزش ادامه ندهید چون باعث سرخوردگی میشود. 
 
خب هدف من از اموزش خواندن توانایی خواندن در هیوا نیست و نبوده است.
 
 اولین انگیزه من نه پرورش یک نابغه بود نه تربیت یک نخبه یا یک انسان متفاوت . هیچ کدام. 
 
من فقط به خواست خود هیوا این کا را انجام دادم و فقط بخاطر اینکه هیوا خیلی زود حرف زد  .
 
رشد کلامی بسیار خوبی داشت اشعار حافظ و خیام و فروغ را از دو سالگی میخواندیم و هیوا علاقه 
 
شدید پیدا کرده بود که بتواند این اشعار را خودش بخواند. کتابهایی که ما هر روز میخوانیم شاید بیشتر 
 
شامل شعر باشد تا داشتان. حتی ساعتهایی را من با موسیقی Enyo , Yanni , relaxation اختصاص 
 
داده ام که هیوا گوش میکند و جملاتی را با استفاده از همین افعالی که از طریق تراشه ها آموخته یا از
 
 اشعار شاعران فرا گرفته بصورت شعر برای من میگوید و من در دفترش مینویسم. این تلفیق موسیقی و 
 
شعر و حس خیلی برای من با شکوه است. برای همین هیوا دوست داشت بتواند بخواند و بداند و 
 
منهم کمکش کردم. خواندن فقط به معنی از روی کتاب خواندن نیست. 
 
تراشه ها فقط برای پرورش نابغه نیست برای باز کردن قسمتهایی از ذهن است که شاید از چشم من 
 
و ما دور مانده. کودکی که با آموختن کلمه " چشم " به چشمش نگاه دیگری خواهد داشت.
 
 با آموختن کلمه " آموخت " معنی فراتری از یادگیری را در ذهن خواهد داشت. 
 
وقتی کتابی در دست میگیرد همین که میتواند کلماتی را بخواند این حس را که او چیزی از من کم دارد
 
 از او میگیرد. من فقط و فقط برای پرورش احساس هیوا به او خواندن را آموختم. و همیشه و همیشه
 
 با خواندن زیر 4 سال مخالف خواهم بود :) 


امروز تصاویر مربوط به پایان مرحله سوم را خواهم گذاشت . 


هیوا علاقه بسیاری به خیام و فروغ دارد . همیشه از کتابخانه کتاب فروغ را میاورد و میگوید برویم
 
 روی تراس بخوانیم. هفته پیش وقتی کتاب فروغ را آورد نشست و چندین شعر را توانست خودش بخواند
 
 لحظه ای باورنکردنی برای من بود. روزی که شعر " پرنده " را تمام کردیم و هیوا با احساس شگرفی این
 
 شعر را با دانستن معنای خط به خط آن برای من خواند و بعد نیم ساعتی به تفسیر حس شاعر پرداختیم جناب زمانی فقط و فقط به یاد شما بودم. و دنیایی که رو به چشمان من و هیوا باز کردید. این مطالب را نه به خاطر تعریف از خود فقط بخاطر تقدیر از تلاشهای شما مینویسم. از شما ممنونم. و در مقابل تمام افرادی که در مقابل هیوا و هیواهای دیگر برای دانستن و نشاخت الفبای خود مقاوت میکنند می ایستم. 


در خال حاضر مجموعه های بسیاری برای آموزش خواندن در بازار است اما من همچنان تراشه ها را ترجیح میدهم 
 
میدهم و سن زیر 4 سال را برای آموزش مناسب نمیدانم. 
 
و اکنون تصاویر مربوط به پایان مرحله سوم :
 
این سبدی است که من تمام کلمات سه نرحله را در آن نگهداری میکنم برای مرور 

پایان مرحله سوم

هیوا اول با بازی تمام کارتهای فبلی و بعد کتاب زرد رنگ را خواند.

بعد هدیه مرور کل کلماتش را گرفت :) یک بازی بسیار خوب همان او ایکس خودمان که با چوب 
طراحی شده و یادگیری ان را خیلی سریعتر میکند.

تراشه ها

و فرشته خندان مادر مرحله سوم را تمام کرد .

و بعد از اتمام این مرحله هدیه پایانی را که من با مشورت خودش تهیه کرده بودم. 
برای خرید یک هدیه باید همیشه خلاق و هوشیار بود. میتوان با دلایلی نظر کودکان را به سوی هدیه ای
 جلب کرد که قابل استفاده و بکر باشد. 
من این ست بسیار زیبای لوازم چوبی منزل را که در فروشگاه PLAN TOYS با قیمتی سرسام آور به 
فروش میرسد در فروشگاه رفاه با یک ششم قیمت برای هیوا خریدم. و یک خانه عروسک چوبی هم 
سفارش داده ام با چوب ساخته شود که کل اسباب بازیهای اضافی را جمع کردم و هیوا فقط با همین
لوازم بسیار زیبا بازی میکند . بازی با لوازم چوبی آنهم لوازم عروسک برای دختر بچه ها بسیار جالب و 
مهیج است .

و یک شیرینی ساده و ورود به مرحله آخر. 

تراشه ها


موفق و شاد باشید .
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

maman yekta
12 خرداد 92 14:36
سلام سحر جان.خسته نباشی.همش منتظرم بسته ام برسه سحر جان تو برای بزرگسالان هم تدریس داری یا تخصصت فقط برا بچه هاس؟ راستی گلم میتونم بپرسم که چه دانشگاه هایی تحصیل کردی؟


میرسه به دستت عزیزم. برات شماره مرسوله رو ارسال کردم.نه من فقط برای کودکان کار میکنم. حتما عزیزم. من کارشناسی مترجمی زبان از دانشگاه ازاد شیراز دارم. کارشناسی ارشد مترجمی زبان از علوم و تحقیقات. یک مدرک تخصصی اموزش زبان کودک از انگلیس دارم و مربی مونتسوری هم هستم که مدرکش رو نگرفتم.
نسیبه
13 خرداد 92 8:21
تبریککککککککککککککککککککککککککک.بوسسسسسسسسسسس
کتی مامان نادیا
13 خرداد 92 12:00
سلام سحر جون
خسته نباشی
پس من منتظر اعلام قیمت کارتون هستم که همراه با هزینه 70 تومان بسته آموزشی با هم واریز کنم.
البته فکر کنم بخاطر تعطیلات این هفته نباشم، هفته دیگه به وبلاگ سر میزنم .
باز هم ممنون از زحماتت


حتما. فقط منتظر اون کارتون نباش. چون میخوام کل مجموعه کارتون رو باهم بذارم در یک سایت کودکان و طول میکشه. عزیزم
سارا
13 خرداد 92 16:28
سحر عزيز بسته من رسيد
ممون از لطفت


چقدر عالی. خواهش میکنم. منتظر نظراتت هستم عزیزم.
مامان مهرتاش -سارا
19 خرداد 92 11:32
هیوای عزیزم تبریک میگم خاله جون ... خیلی خوشحالم هم برای تو هم برای مامانی ...
برای دختر قشنگم بخاطر اینکه داره آخرین دوره تراشه رو می گذرونه و سه دوره قبل رو با موفقیت پشت سر گذاشته و واسه مامان خوبش که کم کم نتیجه زحماتش ثمره میده و حسابی لذتش و می بره
موفق باشین عزیزای خوبم...


سارای عزیزم ممنونم. وقاعا لذت بردم از اینهمه حس خوبت عزیزم. میبوسمتون.
دختر یلدا
30 شهریور 92 10:07
سلام
ممنون بابت سایت بسیار مفیدتون .
کیمیای من هم 3 سال و 9 ماهه است مرحله 1و 2 تراشه ها را خوب یاد گرفت و ذوق یاد گیری داشت ولی مرحله 3 را اشتیاق نشون نمیده چه راهکارهای برای هیوا جون به کار بردید .البته فکر کنم دلیلش بازی بی حد و اندازه اش باشه و اینکه فرصت نشستن روی زمین را نداره .
ممنون میشم راهنمایی کنید


عزیزم سلام. من کلا تراشه هارو رد قسمت سوم متوقف کردم. چون روشش زیاد جالب نیست و باید خیلی رو شکار بشه. خودم کلمات مینویسم و حروف رو و باهاش جمله میسازم. یک هفته بعد یک کلمه از تراشه هارو میذارم براش که البته کلمه خوبی سعی میکنم باشه .