هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

هیوای آسمانی من

بازی با آهنگ انگلیسی

1392/2/17 12:01
نویسنده : ساحل
3,074 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی وقته که براتون پست آموزشی نذاشتم بخصوص زبان که میدونم همه منتظرش هستید. اول بگم کار نوشتن مجموعه تموم شده و دارم ادیت میکنم و تمام ویدیوها رو نام گذاری کردم و سی دی ها رو هم البته. بزودی به دستتون میرسه. البته چون مراحل اخذ مجوز از اداره استعداد یابی خیلی طول میکشه دوستانی که تمایل دارن میتونن فعلا بسته هارو بدون مارک دریافت کنن . بسته ها در سه مدل هست که به نسبت محتویات هزینه های متفاوتی داره. یکی بدون ویدیو هست. یکی بدون سی دی هست و یکی بدون کارتون. و یکی با تمام اینها . خب بریم سراغ یک فعالیت . لطفا بعد از دریافت مجموعه پستهای مربوط به بازیهای وبلاگ رو حتما بخونید تا بدونید باید چه کار کنید و بازیها به چه صورت هستند. 

قبلا هم گفته بودم بهرتین راه برای اموزش انگلیسی شنیدن آهنگ هست. اولین گام مجموعه همین هست و ادامه داره تا بزرگسالی. همیشه باید در برنامه هفتگی مشا گوش دادن به آهنگ باشه. و بازیهایی رو مخصوص به اون آهنگ مبتنی بر سن کودک داشته باشید. انجام این عمل هم باعث درک بهتر کودک از مفهوم آهنگ میشه هم باعث شاد بودن و بازی مدار بودن آموزش .

آهنگ jELLY ON A PLATE رو حتما همه میدونید و دیدید. اگر هم ندیدی اصلا نگران نباشید میتونید دانلود کنید و یا منتظر باشید به دستتون میرسه .

اول دوباره تصویری میذارم از بازی با " pLLY PUT THE KETTLE ON " که دختر بچه ها خیلی زاید دوستش دارن. توجه کنید شما در ضمن بازی هم دارید آهنگ رو یاد میدید هم کلمات درون آهنگ رو. 

هیوا اینجا داره به آهنگی که گفتم گوش میکنه و بازیش رو هم میکنه. من قبلا تشویقش کردم وسایل رو آوردم بیرون و چند بار قبلا باهاش بازی کردم الان خودش دیگه سطر به سطر شعر رو میفهمه و بازی میکنه.

بازی

بازی

خب و آهنگ  بعدی :

" jelly on the plate 

jelly on the plate

wibble wobble

jelly on the plate

همیانطور که میبینید داستان یک ژله ای است که در بشقاب تکان تکان میخورد. این هم مثلا ژله در بشقاب است و بعد هیوا مثل ژله تکان تکان میخورد و میچرخید. این قسمت هم بازی حرکتی است هم یادگیری کلمات از طریق بازی. توجه کنید بازی حرکتی برای بچه های بالای 3 سال که بازیگوش و فعال تر نیز هستند می بایست حتما در برنامه آنها وجود داشته باشد.

اهنگ و بازی انگلیسی

Candles on the cake

candles on the cake

blow them out

blow them out

candles on the cake

و شمعی است بر روی کیک و کودک ما آن را فوت میکند. سعی کنید برای بچه های زیر 4 سال شمع را بطور واقعی روشن و فوت کنید تا معنی فوت کردن را یاد بگیرد.

Biscuits in the tin

biscuits in the tin

throw them out threw them out

biscuits in the tin

یک جعبه بیسکوییت داریم که مثلا باید بیسکوییتها را از توی آن بیرون بیاورمی و ما هم داریم نمونه واقعی اش را. در اینجا کودک مفهوم فعل دو کلمه ای Throw out را هم یاد میگیرد.

 

Fire on the floor

fire on the floor

stamp it on 

stamp it on

fire on the fllor

و یک آتشی داریم که روی زمین افتاده و باید با پا رویش بکوبیم که هیوا هم کوبید .

همانطور که دیدید تمام شعر را بطور واقعی بازی کردیم و کودک معنای تمام آنها را بار اول درک میکند و دفعات دیگر لازم نیست شما کنارش باشید او خودش میداند باید از چه وسایلی باری بازی استفاده کند.

بعد از این پروسه ممکن است کودک شما هم مثل هیوا تشویق شود که مامان بازی کند و با کودکش انگلیسی حرف بزند . این امر بیشتر در کودکان بالای 5 سال که توانایی کلامی بیشتری برای صحبت به  بان دوم پیدا کرده اند روی دهد..چه چیزی بهتر از این اشتیاق خود جوش .:))

 

بازی بعدی که من در لیست بازیهای کودکانه مجموعه هم نوشته ام. بازی خرید و فروشگاه بازی است. در مجموعه توضیح داده ام که این کارتها و سبد خرید را ردست کنید تصمیم گرفتم اینجا شکلش را برایتان بگذارم تا بعد بتوانید استفاده کنید برای ساختنش . چون متاسفانه این بازی در ایران یافت نمیشود . این یک سبر خرید است...یکی برای من یکی برای هیوا. 

بازی در فروشگاه

بازی شما یک لیست خرید دارد که کلمات با شکل در ا« کشیده شده است. یک لیست خرید برای شما یکی برای کودکتان. مثل ما. :)

و چنین کارتهای کوچکی که همه جزو چهار لیست موجود در بسته ما هستند درست شده که شما خود براحتی میتوانید تمام این ها را درست کنید. کارتهای کوچک زیر را پشت و رو میگذارید و هر کدام یکی برمیدارد اگر در لیستش بود روی کارتش میگذارد اگر نبود نوبت بازیکن بعدی است. 

در طول بازی جملت بسیاری را که در زمان خرید رد و بدل میوشد استفاده کنید. مانند:

My turn

I have this

i dont have this

giva that to me

I win

من بیشتر کاربرد جمله " من دارد " و " من ندارم " را در این قسمت کار کرده ام. توجه کنید استفاده از بازی برای کودکان زیر 4 سال فقط باید بصورت کار بر روی کلمات باشد و فقط برای کودکان بالای 4 سال از جمله استفاده میکنیم.

 

و تصویر زیر یکی از سی دی هایی است که در باره اش برایتان نوشتم. تمام سی دی های موجود اوریجینال هستند و در ایران موجود نیست من همین سی  دی ها را با آدرس اینترنتی برای گرفتن متن آهنگهای درونش برایتان کپی کرده ام. البته بصورت اختیار یمیتوانید داشته یا نداشته باشید همانطور که توضیح دادم.

سی دی

خب اینهم یک چند تا پست انگلیسی بازی و کار و فعالیت جدید . 

موفق باشید دوستان خوبم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامان عبدالرحمن واویس
17 اردیبهشت 92 18:18
سلام عزیزم ممنون ازپست اموزنده ات
ساحل جان میشه اسم کامل بسته که مال بازی فروشگاه هست روبنویسی تاسفارش بدم واسه پسرم بفرستن
عزیزم همچنان منتظریم


یاسی جان در بازیهای انگلیسی فکری شکلش هست برات میذارم دوباره.
نسيم مامان پانيذ
17 اردیبهشت 92 18:47
سلام سلام چه خبر خوبي .
مرسي سحر گلم كي توني مجموعه رو ارسال كني واسمون؟هزينش چطوريه برام اس كن كه شديدآ منتظرم دوست گلم .خيلي مممنون از زحماتت.


نسیم جان یک هفته دیگه کار کپی سی دی ها و کپی جزوه طول میکشه از اول خرداد میفرستم براتون. هزینه رو وقتی اولین کپی رو کردم هر سه مورد رو میذارم در وبلاگ. خواهش میکنم عزیز دلم.
نیکا
17 اردیبهشت 92 21:32
سلام دوست عزیزم

من از طریق تاپیک مادر کافی با شما و ایده ها و نظریاتتون آشنا شدم ,خواننده خاموش تاپیک هستم و همینطور از خواننده های پر وپا قرص وبلاگ هیوا جون . خدا براتون حفظش کنه

خواستم بگم اگه ممکنه زمانی که محصولات آماده شد لطفا به من هم اطلاع بدید خیلی وقته منتظرم,ممنون میشم

راستی اسم دخترم پارمیداست 13 ماهشه


سلام به شما دوست عزیزم. پارمیدا رو ببوسید و چشم حتما براتون ارسال میکنم هر وقت آماده شد دوباره اعلام میکنم بعد لطف کنید مدل مجموعه رو انتخاب میکنید و آأرس رو برام میذارید منهم شماره موبال رو میدم برای تایید . موفق باشید.
زهرا
17 اردیبهشت 92 22:02
سلام عزیزم.میشه قیمت محموعه های زبانتونو بگین؟ممنون...پسرم 1.5 ساله س از کی میشه با هاش کار کرد؟


چشم زهرای عزیز بزودی تمام اطلاعات رو بصورت کامل با نحوه پست و موبال میذارم براتون.از 2 سالگی عزیزم.
حمیده
18 اردیبهشت 92 3:46
سلام سحر جون
نوشتی پکیجت آماده شده ولی قیمتشو ننوشته بودی عزیزم، لطفا قیمت و نحوه تهیه پکیج رو هم بنویس من خیلی منتظرم ببینم حاصل زحماتت چی شده و مطمئنم که بسیار عالی هستند چون خودت یه مادری و می دون مادر ها چی نیاز دارن


تو لطف داری دوست خوبم. حتما براتون کامل کامل مینویسم.
كتايون
18 اردیبهشت 92 7:29
سلام ساحل جان مي خواستم لطف كنيداگر اطلاعي در مورد تأسيس كتابفروشي در شيراز داريد من را راهنمايي كنيد  ١- حدود چقدر سرمايه ميخواهد  ٢- به نظرتون ستارخان خوبه؟ چه محل هايي شما پيشنهاد ميدهيد؟ ٣- كتابها تخصصي كودكان باشد يا تركيبي از كودك و بزرگسال؟ ٤- در زمينه هاي فرهنگي چه شغل هايي مانند كتابفروشي پيشنهاد ميكنيد؟ ٥- از كجاها بايد پيگيري كنم؟ من كارشناسي روانشناسي خوندم . ممنونم از توجهت
نسیبه
18 اردیبهشت 92 8:28
مثل همیشه عالیییییییییییی.مرسی دوست خوبم سحرجان.خسته نباشید .من منتظرم چه جوری می تونم بسته ها رو بگیرم ؟


ممنون نسیبه عزیز. براتون مینویسم بزودی . هفته آینده .
Sara
18 اردیبهشت 92 8:36
سلام مي شه بيشتر توضيح بديد در مورد سي دي ها و اين كهشامل چه چيزايي هست و اگر بخواهيم بايد چه كار كنيم با اجازه شما را لينك كردم. البته يه سوال احتمالا تكراري از چه سني كودك را مي شود در معرض زبان دوم قرار داد؟ و انتظار يادگيري داشت با تشكر


عزیزم سلام. هفته آینده اطلاعات کامل رو درباره پکیج دوباره مینویسم بهمراه کل قیمت و موبالم برای ارسال شماره و درخواست سفارش. از 2 سالگی میتونید شروع کنید .
بهناز
18 اردیبهشت 92 11:35
سلام عزیزم
با تاخیر زیاد سال نوی شما مبارک
واقعا دوستم بهم میگی از کجا اینهمه وقت میاری برای دختر گلت
بهت تبریک می گم و برات آرزوی سال خوبی در کنار خانواده دارم.



بهنازززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز مرسی . بخدا وقت نمیذارم زیاد فقط هفته ای دو روز اما کامل
ممنون بهمچنین برای تو هم همینطور
فرانک مامان ریحانه
20 اردیبهشت 92 8:44
سلام بسیار ممنون از شما ساحل جان راهنمایی های خیلی خوبی کردی. از وقتیکه با وبلاگ شما آشنا شدم خیلی از نگرانیها و سردرگمی هام برای آموزش دخترم کم شده و راهگشای خیلی خوبی بوده. ساحل جان من با توجه به برداشتی که از مباحث شما داشتم یکسری کتاب و سی دی برای دخترم که الان 4 سالشه تهیه کردم مثل دیکشنری تصویری لانگمن، your baby can read، کتابهای شعر jingle bells و super songs و فلش کارتهای مشاغل و میوه سبزی بنظرتون برای شروع کافیه و اینکه روزی چند ساعت کار کنه؟و مشکل دیگه اینکه مثلا با کتاب دیکشنری که می خواد کار کنه چند درس و با هم میخونه و گوش نمیده که 1 درس و خوب کار کنه بعد درس بعدی؟ ببخشید کامنتم طولانی شد 1 سوال دیگه در مورد تراش ها م عکس کلمات و پشت کارت چسبوندم جهت جذب بیشتر اما وقتی ازش می پرسم به پشت کارت نگاه می کنه اخه اگرم عکس نمیزدم جذابیتی نداشت. یک دنیا ممنون.بیصبرانه منتظر پکیجای آموزشیت هستم.دوست خوبم.هیوای عزیز و ببوسید.


دوست عزیز من سلام. در مورد زبان من در مجموعه ای که تهیه کردم تمام این مطالب رو کامل نوشتم با تمام سی دی ها و جزئیات . سوالاتت رو کامل جواب دادم در اونجحا و در واقع برای همین این بسته رو تهیه کردم که مادرهای عزیزم دیگه جدا جدا اذیت نشن برای این سوالات. اگر دوست داشتی وقتی پیام اتمام رو نوشتم در وبلاگ میتونی سفارش بدی و بگیری . برای تراشه ها نباید این کار رو میکردی. در واقع بچه ها اصلا نباید از روی عکس و تصویر آموزش ببینن وگرنه این کاملا برعکس آموزش مدرسه هست . و اگر تصویر نباشه نمیتونن بخونن. بهتره طبق خود تراشه ها پیش بری عزیزم موفق باشی.
زهره
22 اردیبهشت 92 14:57
با سلام و خدا قوت خدمت شما بانوي نمونه و مادر فوق العاده دلسوز.
سوال من از شما اينه كه در صورتي كه مادري(مثل من) تسلط كامل بر زبان انگليسي نداشته باشه ميتونه با تهيه پكيج شما موفق باشه؟؟؟
اميدوارم جواب شما مثبت باشه...


سلام به زهره عزیزم. ممنون از لطف بیکران تو دوست خوبم. بلی میتونی براحتی موفق بشی. چون با کمی تمرین از شب قبل روی تلفظ کلمات میتونی براحتی کار کنی و البته هر مشکلی داشتی من بصورت همیشگی در وبلاگم و در تاپیکی که بعد از ارسال بسته زبان در نی نی سیات درست خواهم کرد هر روز در خدمت شما هستم برای رفع مشکلات شما. موفق باشی عزیزم.
fateme
15 مرداد 92 8:31
سلام دوست عزیزم من هم میخواستم در ورد پک زبانتون بپرسم آماده شده؟و هزینه اش چنده؟


نه عزیزم هنوز آماده نشده. در حال چاپ هست. قیمت و چگونگی دریافتش رو از همین وبسایت و سایت من و مامان و سایتهای دیگه اطلاع میدم.