هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

هیوای آسمانی من

پست آموزشی تربیتی

1392/2/2 12:18
نویسنده : ساحل
2,258 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستانمممممممممممممم

 

قول پست آموزشی رو داده بودم. چون درگیر انجام کارهای مجموعه هستم نتونستم براتون درباره انگلیسی چیزی بنویسم اما امروز مینویسیم زیاددددددددد :)))

 

بعد از جریان این مدارس بین المللی شدید درگیر ذهنی پیدا کردم نه برای خودم برای دوستانی که این مدارس رو انتخاب میکنن. برای بچه هایی که بدون اینکه بخوان به این مدئارس میرن. برای رفتارهایی که به دست والدین سرکوب و یا پا مییگره. بعد بخودمون میگیم این جوونهای پر مدعا ، بدون دانش و بینش و خودخواه از کجا آمدند. خوب در واقع اینها همان کودکان امروز ما هستند که اگر کمی کوتاهی کنیم یا زیاد رسیدگی میشوند همین آدمهای اطرافمان دیگر.

بچه ای که در 7 سالگی تمام مدت انگلیسی میخواند و در 11 سالگی به تنهایی به اروپا فرستاده میوشد. والدینش خوشحال که تمام آنچه میتوانستند برایش کرده اند . واقعا کرده اند؟؟؟؟ برمیگردد در حد دو کلمه هم با آنها حرف نمیزند. و بعد از خودشان میپرسند چرا؟؟؟؟

خب در جوار من یکی از همینهاست. دختری که 9 سالش هست و دوستش دارم و میبینم چطور کوه آرزوهای برآورد نشده والدینش شده است. انواع کلاسها و حالا مدرسه بین الملل!!! مادرش از اینکه مدیر آنجا با خانومی انگلیسی حرف زده چنان به وجد آمده انگار در نیویرک ایستاده بوده است:)))

دیروز وقتی با همین اقای مدیر حرف میزدم دیدم زمانی که با من انگلیسی حرف زد چطور مادرها با حسرت به من و او نگاه میکردند و در چشمهایشان دخترکشان را میدیدند بقول خودشان عین بلبل انگلیسی حرف میزند. !!! به ایشان گفتم اینها اگر نروند چکار کنند اینها غیر از انگلیسی چه دارند؟ جواب ینداشت. تور فرانسه میذاریم 20 میلیون!!!!!!!!!1 دوز بان دیگر فرانسه و اسپانیش هم داریم!!!!! تمام دروس به انگلیسی است. دلم برای این مادران بدون بینش میسوزد. دلم برای بچه هایشان میسوزد. دوستم میگفت دخترم اصلا من رو تحویل هم نمیگره البته با خنده میگفت که به نظر من اصلا خنده دار نیست و حتی باعث تاسفه.

در واقع دارم به شدت علاقمند میشم به مدارس بسیار معمولی. امسال هیوا اینجا بره تا ببینیم سال دیگه چی پیش میاد. هرکسی در مورد مدرسه ای نظری داره منفی و مثبت. و مشکل ما در ایران دقیقا همین هست. :)

داشتم فکر میکردم من نه مدرسه خاصی رفتم نه کلاس آنچنانی...کلاس زبانی رفتم و بعد داشنگاه و ادامه دادم....انگلیسیم خوبه حرف میزنم و میفهمم چه نیازی به وجود مرکزی به نام بین الملل هست!!! خواهر من هم همینطور انگلیسی رو خوند فرانشه هم خوند الان ترمهای آخر آلمانی هست. اونهم نه مدرسه خاصی رفت نه چیزی اینها یک طور استعدا هست. به نظرم بچه ها باید همه نوع محیط و درسی رو تجربه کنند. حتی دینی رو تا بتونن به بک بعد فکری خاص برسند. بچه ها باید بتونن به زبان مادری آزمایش کنن باید بتونن ریاضی رو با عددهای خود فارسی بخونن. لذت تحقیق در مورد چوب و کاغذ رو به فارسی داشته باشند. من شدیدا به این مسائل پایبندم. و پایبند هم میمونم. زبان مهمه خیلی مهم اما از همون 2 سالگی میهش ذهن بچه رو طوری پرورش داد که مثل خاک پذیرای آب باشه اینقدر جذب کننده . امیدوارو کار نوشتن مجموعه تموم بشه و زودتر شاید این والدین عزیز هم تلنگری بخورن و به دنیای واقعی برگردن!!!!!

و من به همه این عزیزان میگک سودمنترین وظیفه والدین یک چیزه " اینکه بچه ها کاری رو انجام بدن که آرزو و خواسته خودشون هست انتخاب خود اونهاست نه انتخاب شما. شما فقط یک راهنمایید بذراید بچه ها با جشم خودشون ببینن و تجربه کنن " . 

خب در باب آموزش و انگلیسی گفتیم :))

یکی از بهرتین روشهای آموزش انگلیسی برای اسامی خاص شامل اسامی مکانها شغلها وسایل نقلیه و دیگر موارد خاص بهترین راه دیدن شکل آنها ، شنیدن تلفظ آنها و بعد استفاده از ابزار نقاشی و کاردستی برای فهم و ماندگاری طولانی مدت است. شاید در سنین پایین تر مثل 3 سالگی بتوانیم با تکرار و استفاده از فلش کارت این ماندگار یو اشتیاق را در انها طولانی تر بکنیم اما سنین 4 تا 5 سالگی کودکان به دلیل استقلال بیشتر و بازگویی اینکه خودشان بهتر میدانند و میتواندد بدون نیاز به مادر خود بفهمند. در اینجا نقش مادر بعنوان مربی و معلم بسیار کمرنگ میشود. در واقع جایگاه وی فقط بعنوان مادر شناخته میشود و ما میبینیم مادری که معلم موسیقی است اما کودکش را برای نواختن ساز به آموزشگاه میبرد. و این امری متدوال و طبیعی است .

برای این امر پست امروز را اختصاص به این مهم دادم تا دوستان عزیزی که کودکان بالای 4 سال دارند بدانند کم کم وجهه مربی بودنشان کمرنگ میوشد و برای اینکه نه به کودک فشار بیاید و نه مادر دلسرد شود چه کارهایی را میتوان انجام داد.

لیستی در زیر نوشتم بطور مثال از اصطلاحات خاصی که در این رده بندی وجود دارند و کاربردی می باشند .

Hospital , Supermarket, Gas station , Grocery , Doctor office , Dentist , Nurse , Airplane, 

Airport , Coffe shop , Shopping center , Flower shop , Bakery , Bus stop , Book store , Fire

truck , Overpass  Cake shop .....

و دیگر موارد که در کتابهای دیکشنر یکودکان بخوبی یافت میوشد. روش شخص من دیدن این کلمات از طریق ویدیوهایی است که تهیه کرده و دانلود کرده ام ( تمام ویدیوها در مجموعه موجود می باشد ) :)

بعد از چند بار دیدن اینها هیوا خود علاقمد شده و گوش کودک به انها عادت میکند...بعد روزی سه کلمه را در نظر گرفته و در جاهای خاص تکرا میکنیم. مثلا وقتی میرومی نانوایی میگویم..هیوا اینجا کجاست و میگوید. بعد از ان مکانی را که روی آن کار کرده ایم نقاشی میکنیم این مرحله یکی از بهترین مرحله های 

کار و مهترین ان میاشد . ببینید :

زبان و نقاشی 

در تصویر بالا ما Flower shop را آموزش داده و بعد از با نقاشی ذهن کودک را جذب کرده ایم. این کار باعث میوشد گل فروشی برای همیشه در ذهن کودک ماندگار شود. چون کودک همراه با ذهن خود نقاشی را هم همراه کرده :) در ضمن نقاشی من مدام میگفتم  Flower shop...we are oapnting a FLOWER SHOP

اضافه کنم فعالیتهای بسیار متنوعی را میتوانید با توجه به علاقه و توان کودک در حین نقاشی انجام دهید. هیوا در این حالت گلهایی را کشید که با نام و گروه آن آشنا بود. گل نیلوفر آبی و میگفت این گل کجا یمروید یا گل زنبق وحشی. شما میتوانید در همین حال درباره گلها و زندگی آنها چیزهایی که برای زنده بودن به آنها نیاز دارند مکان رویش آنها و خیلی موارد دیگر با کودک خود صحیت کنید. اینها همه باعث بالاتر رفتن سصح معلومات و استفاده بسیار از قدرت حافظه و فکر کودک میوشد.

و کلمه دیگری :

همینطور که میتوانید در بالای نقاشی بخوایند این نقاشی یک هواپیما است. در حین نقاشی هیوا خود یک موشک هم کشدی و پرسید موشک به انگلیسی چی میشه و ما هم گفتیم :)) در حین نقاشی کودک ممکن است وسایل دیگرا را ینز به میل خود نقاش یکند و شما باید آماده پاسخ به معادل انگلیسی آن باشید :)))

به همین صورت ما هفته ای چند نقاشی داریم و آموزشی همراه با شادی و کاملا غیر مستقیم. کلمات بسیار دشوار و غیر ملموس را از این طریق میتوان براحتی با کودک کار کرد. 

برای دوستانی که علاقمند به اموزش نوشتن هم هستند توصیه میکنم کتابهایی را تهیه کنید و در ان فقط شکل ظاهری و صدای حروف را با کودک کار کنید. تمامی این عناوین بطور گسنرده در مجموعه موجود میباشد.

 

خو باشید و پایدار.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

زهرا
2 اردیبهشت 92 13:22
ما که دلمون آب شد این مجموعه کی حاضر میشه


بزودی عزیزززززززززززم دعا کنید برام.
مامان عبدالرحمن واویس
2 اردیبهشت 92 17:27
عزیزم این پستت خیلی عالیه اگه زحمتی نیست هرنقاشی واسه هربحث میکشین واسمون بذارین تاتقلیدکنیم
اخه مشکل من اینه پسرم زیادیادنداره نقاشی بکشه نمیدونم قضیش چیه!!!
میتونی راهنماییم کنی چطور بع نقاشی علاقه مندش کنم؟؟؟؟


باهش حتما. بعضی بچه ها ذاتا نسبت به نقاشی علاقه ندارن بخصوص پسرها. و نمیشه بچه ای رو علاقمند کرد چون نقاشی یک هنره یاسی جان. خب میتونی رنگهای انگشتی و یک کاغذ بزرگ در اختیارش بذاری و گواش هم خیلی خوبه. ببین افاقه میکنه؟)))
سمیرا مامان آنیتا
3 اردیبهشت 92 8:17
کاش در مورد مدارس بین الملل بیشتر توضیح میدادید .. من دقیق نفهمیدم چی هستش ...یعنی اصلا فارسی نیست ؟ من فکر میکردم دوزبانه باشه
در ضمن مشتاقانه منتظر مجموعه خوبت هستیم


سمیرا جان تماما انگلیسی هست تمام درسها ریاضی علوم و دینی و عربی هم ندازه. سالی 6 میلیون فعلا هزینش هست و ممکنه تورهایی برای اروپا هر کدام 20 میلیون هزینه داشته باشه. برای بچه هایی باید باشه که از اروپا یا آسیا اومدن به ایارن و نمیتونن فارسی صحبت کنن و بعد هم میخوان برگردن اما در شیراز متاسفانه بخاطر چشم و همچشمی و تاسیس جدید این مجموعه همه مادرها برداشتن بچه های فارسی زبان رو گذاشتن اونجا!!!
نسیبه
3 اردیبهشت 92 9:18
سلام سحر جان.هر شب وقت خواب به مجموعه آموزشی شما فکر می کنم و آرامشی خاص می گیرم که کسی این مجموعه رو تهیه کرده که عینا با دختر گل خودش کار می کنه و دعای خیرت می کنم.سحر جان دخترم هر چیزی هر اصطلاحی رو از م به انگلیسی می پرسه پشت سر هم و به خاطر هم نمی سپاره بعضی وقتا کم می آرم معنی اصطلاحات یا کلمه رو نمی دونم همینجوری یک کلمه می گم بعد تو دیکشنری نگاه می کنم و درستش رو بهش می گم به نظرت کارم اشتباهه؟؟دوست خوبم در این جور مواقع چه کار کنم؟


عزیمز بسیاااااااااااار ممنونم از دعای شما. همین دعاهای شماست که به من انرژی میده و توان برای زودتر تموم کردن کارهام. فکر نمیکنم بیشتر از دو هفته دیگه منتظرتون بذارم در مورد کلمات هیچچچچچ اشکالی نداره اگر کلمه ای رو بلد نیستی. اتفاقا دختر نازت باید بدونه تو هم مثل اون خیلی کلکات رو نمیدونی. بهتره بهش بگی فردا با هم توی دیکشنری رو نگاه میکنید تا معنیش رو چک کنید. اینطوری تو دو کار کردی یکی اینکه اعتماد به نفس دخترت رو برای اینکه تو هم کلکات رو کامل نمیدونی بالا بردی هم دخترت عادت میکنه برای دانستن به کتاب و دیکشنری مراجعه کنه. در مجموعه نوشتم اما الان هم میگم یک دیکشنری مخصوص کودکان بخر و برای بعضی کلمات به اون مراجعه کن. این کتاب مخصوص بچه هاست با شکل و تصویرهای رنگی. در مجموهه کامل اطلاعت رو نوشتم. موفق باشی عزیزم.
ناشناس!!
11 اردیبهشت 92 3:41
کاش شمایی که انقدر دم از فرهنگ و آموزش و ... میزنن یکم به خودتوم بیاین چون کاملا مشخصه که جو گیرین و فقط بلدین شعاربدین وتمام نوشته هاتونم براجلب توجهه والا یه مادراونم شاغل مگه اینهمه وقت آزاد داره !!!!! میدونم که نظرم روحتی تایید هم نمیکنیین!!! متاسفم.بیچاره خانوادتون وبخصوص بچه


ناشناس!!!!

اتفاقا تایید میکنم تا بدونی همه آدمها مثل هم نیستند. مهم نیست تو و امثال تو چی فکر میکنید بدون ذره ای توجه برات احساس دلسوزی میکنم. و همین. بقیه میخونن متنت رو بهتر میدونن تو کی خستی من کی هستم. ادمها همیشه عقده هاشون رو که برآورده نشده وقتی در دیگری بصورت اجرا شده میبینن نمیتونن تحمل کنن. متاسف باش برای خودت.