هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 14 روز سن داره

هیوای آسمانی من

تقویت مهارت شنیداری در کودکان برای اموزش زبان دوم

1392/5/6 16:23
نویسنده : ساحل
3,662 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به همه دوستان عزیزم. از وقتی تاپیک زبان حذف شد پستهای مربوط به زبان رو با اجازه هیوای عزیزم اینجا میذارم.:)) امروز چندین کامنت داشتم درباره توانایی بچه ها برای جمله بندی و جمله سازی و چگونگی تقویت این کار. بهتر دیدم دربارش بنویسم تا همه عزیزان بتونن بخونن و امیدوارم بتونن استفاده کنن. اول اینکه مهترین بخش اموزش زبان همونطور که همیشه گفتیم توانایی شنیدن بالا و تقویت هوش شنیداری در بچه هاست. این امر درست مثل پی ریزی و اسکلت فلزی بنای یک ساختما محکم ، الزامی و اجباریست. مرحله ای هست که اگر بدرستی انجام بهش تا اخر عمر برای بچه ها و بزرگسالان میتونه توانایی بالای درک تماو زبانهای خارجی و قدرت یادگیری و تسلط به چندین زبان رو در بر داشته باشه. برای اینکار باید از ابتدایی ترنی روزهای یادگیری شروع یادگیری اغاز کرد. در اصل اولین مرحله اموزش زبان همین مرحله هست. من همیهش به دوستان گفتم برای شروع زبان عجله نکنید. حتما باید زبان فارسی بچه ها کاملا تقویت شده باشه. جمله بندی درک جملات توانایی حرف زدن بطوریکه همه متوجه حرفهای عزیزنتون بشن. نه فقط شما. از 1 سالگی و حتی زودتر بهمیزانهای متفاوت چون میزان گوش کردن به اهنگهای انگلیسی برای هر کودک کاملا متفاوته ، میتونید شروع کنید به گذاشتن روزانه یک ساعت اهنگ های انگلیسی. این اهنگها رو میتونید دانلود کنید میتونید کل البوم Nursery songs رو با نام simply kids لز سایت غنچه ها خریداری کنید یا میتونید از هر جای دنیا این اهنگها رو که قدیمی و همه گیر هستند تهیه کنید. روزی یک ساعت هر اهنگ رو بذارید. نه تمام اهنگ هارو. به=عد به مرور میتونید تمام البوم هارو بذراید. در ایم مین اصلا مهم نیست کودک شما مشغول انجام چه کاریه. گوش میکنه بازی میکنه . اصلا مهم نیست. فقط باید بشنوه و میشنوه. اگر این کار رو برای 1 سال انجام بدید در واقع پی ریزی ساختمان زبان اموزی رو بطور کامل انجام دادید. به مرور متوجه میشید کودک شما در حال تقلید اوایی اهنگهاست. یعنی صدای اهنگ رو تقلید میکنه. بعد کم کم اهنگ رو کلمات اون رو تقلید میکن. در این مرحله اصلا نباید سعی کنید با جزئیات اهنگها و کلمات رو بهش یاد بدید. اینها همه باید بوطر ناخود اگاه انجام بشه. درست به همین دلیل هست که همیشه اصرار دارم عجله نکینید برای اموزش زبان اصلا اینده بچه ها با عجله تامین نخاوهد شد در مورد زبان اموزی. بعد از 2 سالگی متوجه میشید کودکتان اهنگهارو بطور کامل میخونن. نه یک اهنگ چندین اهنگ!!! و از شما میپرسن مامان این یعنی چی؟ شما اون وقت اجازه دارید اغاز کنید کلمه اموزی رو به بچه ها. کلمات هر اهنگ رو به کودک میگید و روی اون کلمات در طول روز فوکس میکنید. این کار رو با انواع سی دی ها از جمله بیبی کن رید که بهترین اونهاست از 2 سالگی شروع میکنید. با سی دی های کارتون های ساده با کتابهای تصویری ساده. اونواع کتابهای تصویری آکسفورد که در بازار هست. انواع فلش کارتها و تمام سایتهایی که قبلا معرفی کردم. میتونید شروع کنید دانلود ویدیوهای اهنگهایی رو که بچه ها نگاه میکنن. بذارید هفته ای دو تا سه بار با حضور خودتون در کنارشون ویدیوی مثلا اهنگ twinkle little star رو ببییند و کلمات رو یادداشت کنید و باهاشو کار کنید. کلمات سی دی بیبی کن رید رو هم با همین روش اموزش بدید. یادداشت کنید بعد با فلش کارت اموزش بدید. با این کارهای ساده میتونید بهترین و قوی ترین شنیدار رو در کودک ایجاد کنید. طوری که خود کودک تشنه یادگیری میشه.چرا؟ چون هر زمان که کارتون میبینه یا حتی فیلم بزرگسالان رو به زبان اصلی متوجه بعضی کلمات میشه و بهتون میگه ااااا مامان دیدی اینو گفت. بعد میبینه یادگیری زبان چقدر براش خوبه و بیشتر ازتون میخواد. به مرور میتونه کلمات رو کنار هم بذاره و بدون یادگیری جمله سازی کل جمله رو حدس بزنه. به این روش میگن یادگیری کلی از طریق فهم کلی جمله. که شروعی است خوب برای ترجمه در سنین بالاتر. ترجمه و مترجمان خوب در واقع کسانی هستند که توانایی زیادی به زبان مادری خود دارن خوب میشنون خوب دستور زبان فارسی رو درک میکنن و خوب میتونن بفهمن و متن رو برگردونن به هر دو زبان مبدا و مقصد. این مرحله یادگیری کلمه میتونه و باید تا 4 سالگی ادامه پیدا کنه. تا حدی که کودک کلمات زیادی رو یاد بگیره و در اینمیان کتابها سی دی ها سایتهای بسیاری هست که من قبلا همرو براتون نوشتم. کتاب دیکشنری تصویری اکسفورد قرمز رنگ با سی دی اون بسیار عالیه. که باید هفته ای سه روز با کودک کار بشه و کودک سی دی اون رو همراه کتاب بشنوه و روزهای دیگه خود کتاب رو باهشا کار کنید. سایتهای اموزش غیر مستقیم کلمات. انواع ویدیوهایی که معرفی کردم و با اونها میتونید میوه ها..سبزیها..حیوانات...کارها..مشاغل و سخت ترین چیزها رو با اسان ترنی راه به کودک اموزش بدید. مرحله بعد جمله سازی هست. جمله سازی یکی از مهمترین و میشه گفت نامرئی ترین مرحله اموزش ماست. نامرئی چون هیچ روش اموزشی خاصی برای تقویتش نیست. کتابی نیست که معرفی کنم بگم از روی این جمله ارو یاد میگیره و حرف میزنه. یا راهی..سایتی. اگر مرحله اول بخوبی و در طولانی مدت انجام شده باشه کودک در سن 4 سال به بالا ازتون میخواد بهش بگید این چه رنگیه چی میشه؟ و شما بهش میگید. البته سایت www.dreamenglish.com و مدرس اون به نام matt خیلی میتونه بهتون کمک کنه. میتونید what is this? what color is this? what is ur name? how old are u? how is the weatjer? how do u feel ? و بسیاری از مهمترین مکالمات رو به کودک از این سایت اموزش بدید بوطر کاملا غیر مستقیم و بازی مدار. بعد از کارتونهای ساده که در پست قبلی نوشتم به نام سی دی های جدید استفاده کنید. از کارتونهای little princess , cailou ,maisy, chrlie and lolla و بسیاری دیگر که همه در سایت غنچه ها هست استفاده کنید. بهترین روش بعد از این صحبت به زبان انگلیسی با کودک هست. در صورتیکه مسلط به زابن باشید و درست و با لهجه صحیح صحبت کنید. میتونید دو روز باهاش انگلیسی صحبت کنید. و بعد بهترین راه استفاده از یک معلم نیتیو هست که فقط با کودک صحبت کنه بدون کتاب. البته در صورتیکه کودک شما میتونه کمی صحبت کنه..میتونه جملات رو کامل بفهمه و میخواد بتونه جواب هم بده. معلم نیتیو یا مدارس دو زبانه فایده زیادی در توانایی صحبت بالا رو در کودک ایجاد میکنن. تنها دلیل من برای گذاشتن هیوا در مدرسه دو زبانه فقط همین خواهد بود. خب....خود من تمام این کارهارو کردم...با هیوا زیاد حرف میزنم انگلیسی...معلم هم داشت. در ماشین فقط اهنگ انگلیسی گوش میکنه. حروف و کلمات رو مرتب با کتاب یا ویدیو و سی دی براش تکرار میکنم. جملات کلیدی رو که بالا گفتم مرتب باهاش صحبت میکنم. بازی هایی هم که قبلا دربارش صحبت کردم برای تقویت زبان و هوشش استفاده میکنم. بخاطر مدت زیادی که برای تقویت شنیدار هیوا گذاشتم خیلی خوب میفهمه کلمات رو. هم با لهجه انگلیسی هم امریکایی. حتی اگر در اتاق باشه و مشغول بازی و ما فیلمی چیزی ببینیم میاد و میگه اینو گفت اونو گفت و گاهی زیاد باهام انگلیسی حرف میزنه که خودم کلافه میشم :)))) امیدوارم از این پست طولانی خسته نشید و استفاده کنید. خوب باشید و شاد.

پسندها (1)

نظرات (28)

مامانی
27 شهریور 91 22:43
سلام ساحل جون. دختر من 2.6 ساله است فارسی رو خوب حرف می زنه.تازه می خوام شروع کنم دیر نیست ؟باید از کجا شروع کنم؟ یک کم استرس گرفتم فکر می کنم در حق دخترم کم لطفی کردم البته هر از گاهی آهنگ انگلیسی براش گذاشتم و هر از گاهی ازم می پرسه این کلمه به انگلیسی چه می شه؟.


سلام عزیزم. نه خیلی هم خوبه. برای دختر نازت برنامه زیاد هست. مطالب مربوط به زبان انگلیسی وبلاگ رو بخون. برنامه مخصوص سنش رو دارم. تمام این مطالبی رو هم که میگم رعایت کن. و بازیهای فکری انگلیسی و هرچی درابهر انگلیسی در وبلاگ هست رو مطالعه کن. بعد اگر سوالی باقی موند حتما بهم بگو عزیزم. اصلا هم سر درگم نشو. تو خوب پیش رفتی که دخترت خودش به دانستن زبان دوم علاقه نشون میده. خیلی خوب.
زینب
28 شهریور 91 7:43
عالی بود مرسی. خیلی کمک می گیرم از مطالب آموزش زبان وبلاگت عزیزم



ممنون زینب عزیزم. خوشحالم که همراهمی.
حسنا مامان ایلیا
28 شهریور 91 8:34
ساحل جون ممنون


خواهش عزیز دلم.
زهره
28 شهریور 91 16:23
دوست خوبم به نظر من هم این تقویت مهارت شنیداری برای یادگیری زبان خیلی مهمه. البته من هیچ مقاله و مطلب علمی درباره این موضوع نخونده بودم و فقط از طریق تجربه بهش رسیدم. همونطور که قبلا گفتم من معلم زبان بزرگسالان بودم و کتابای Interchange و New English File رو خیلی کار کردم. ما هیچوقت اینجوری به بزرگسالان زبان آموزش نمی دیم. از روی کتاب هر چهار تا مهارت رو یک کم کار می کنیم و معمولا تو همه کلاسها وقت کمتری هم برای Listening گذاشته می شه. برای همین هم اکثر آدما از آموزششون نتیجه رضایت بخشی نمی گیرند. من دخترم از چند ماه قبل nursery rhymes رو گوش می ده و من واقعا قصد زبان آموزی بهش رو نداشتم. می خواستم یک کم دیرتر شروع کنم. نه به خاطر اینکه فارسیش خوب نیست . نه. چرا که اتفاقا در دو سالگیش جمله های چند کلمه ای و گفتارهای چند جمله ای پشت سر هم داشت با یه تلفظ خیلی خوب و واضح. اما من فکر می کردم الان یه کم زوده. وقتی پای کامپیوتر می رفتم می اومد پیشم و می گفت آهنگ بزار و من هم این song ها رو می ذاشتم. 20 ماهه بود که دیدم هی بهم می گه happy رو برام بزار(If you happy and you know) از این آهنگ واقعا خوشش اومده بود. بعد کم کم یه دفعه دیدم داره آواها، صداها، کلمات، لحن خوندن رو تقلید می کنه و می خونه. و فقط بر اثر تکرار و گوش دادن زیاد ABCD رو حفظ شد و برامون خوند.هنوز 23 ماهه نشده بود . البته بعضی حرفها رو درست تلفظ نمی کرد اما ریتم کلی آهنگ رو تا آخر درست حفظ می کرد و می خوند. و خدا می دونه اولین بارش چقدر ما ذوق کردیم و تعجب کردیم. و همون لحظه من فکر کردم اون زبانی که با اون همه مکافات به آدم بزرگا یاد می دادم و بعضی ها تو سن بالا هم ABCD رو نمی دونستند این بود؟!! اینجوری که خیلی راحته. بیچاره اون آدم بزرگا که زبان رو خشک و رسمی و سیستماتیک یاد می گیرند و خوش به حال این بچه هایی که اگر به فکرشون باشیم چقدر کارشون رو در آینده راحت کردیم. البته فکر می کنم علاقه دخترم به زبان به خاطر عشق وافر من به انگلیسی هم باشه. من با علاقه کنارش می شینم و آهنگها براش می خونم و معنی شو می گم که این خودش بی تاثیر نیست.
ساحل جان باز هم ازت ممنونم. یه چیز جالب هم بگم. یکی از این آهنگهایی که مونا گوش می ده و زود هم حفظ شد Jhony Jhony بود. یه جاش باباهه از پسرش می پرسه: Eating suger? :-No Papa
بابای مونا هم یک بار داشت شعر رو براش می خوند و به اینجا که رسید به شوگر گفت شگر(shoger )بدون تلفظ او- که مونا بهش گفت بابا شگر نه بگو شوگر. بگو: eating. .suger که من غش کردم ازخنده گفتم بیا داره از تلفظت ایراد می گیره حواست باشه.

ببخش که زیاد حرف زدم و سرت رو درد آوردم. سعی می کنم این مراحلی رو که برای آموزش گفتی به ترتیب به کار ببرم و اگر هم خودم به کشفیات و راه حل های جدیدی رسیدم حتما بهت اطلاع می دم.


زهره عزیزم ممنون از حرفات دوست خوبم. کاملا درست میگی. در مورد علاقه مونا به زابن هم صد در صد باهات موافقم. میدونی ما میتونیم با این روش که من با بچه ها کار میکنم به همه کودکان زابن یاد داد اما در میون اونها همیشه افرادی بچه هایی هستن که خیلی زود تر و بهتر پیشرفت میکنن. لازم نیست براشون برنامه بذاری خودشون اوتوماتیک میرن دنبالش. دختر تو و دختر من بواسطه کار خودمون و ارتباط زیادمون به انگلیسی بهتر جلو میرن. من هم کار اصلیم ترجمه بوده. هیوا از بچگی میخواست بیاد و از دیکشنری کلمه در اره. باورت نمیشه هر زمان میریم بیرون هیوا باید حتما یک دیکشنری در خریداش داشته باهش. از نوع تصویری اکسفورد..هر چیزی. علاقه اینها ذاتی هست. در مورد تلفظ بچه ها واقعا ضبط صوت هستن و نگرانی من از همنیه که این ذهن خوب و بکر رو معلم های ما خراب میکنن. باور کن هیوارو گذاشتم کلاس فونیکس یک ماه رفت دیدم واقعا نرارحته هم از روش تدریس خشکشون هم از لهجه افتضاح معلمشون. اوردمش بیرون و دیگه نرفت. حتما منتظر کامنتهای خوبت هستم عزیزم.
زهره
29 شهریور 91 3:25
ساحل جان می شه به من چند تا کارتون خوب معرفی کنی که تو رده سنی دخترم مناسب باشه؟ الان دو سال و سه ماهشه وتا حالا خیلی کم تلویزیون دیده . ما بعضی روزا اصلا تی وی روشن نمی کنیم تا شب و بعضی روزها هم در حد نیمساعت. اما داره کم کم بزرگتر میشه و می خوام یه چندتا کارتون خوب و یا آهنگهای تصویری شاد داشته باشم تا ببینه. خودت می دونی که برنامه های ایران بدرد نمی خوره. برنامه های شبکه براعم رو دوست دارم اما حیف که عربیه. به نظرت برنامه های فارسی ببینه بهتره یا انگلیسی؟ این دورا و کودک کنجکاو و Classical baby الان براش خوبه. یور بیبی کن رید شبیه بیبی انشتینه؟ چون دختر من از بیبی انشتین زیاد استقبال نمی کنه الان. چیزی که حالت قصه داشته باشه براش جذابتره.
ممنون می شم که هرچی میدونی و دخترت تو این سن تا سه سالگی استفاده کرده به من هم معرفی کنی.
ببخش که وقتت رو می گیرم چون می دونم به سووالات همه با حوصله جواب می دی ازت پرسیدم.


حتما عزیزم. بهترنی کار رو کردی کهز یاد تی وی نگاه نمیکنید. البته از الان بهتره بیشتر برای تی وی وقت بذاری. بیبی کن رید رو حتما حتما شروع کن. بشین کنار مونا و علاقمندش کن که ببینه . براش معنی یک یک کلمات رو به فارسی بگو بعد کلمات رو یاد داشت کن و در طول روز با فلش کارت یا نقاشی یا در حین بازی بخصوص بازیهای عروسکی باهاش کار کن. من با هیوا برای اموزش جملات از همنی روش استفاده کردم. تمام جملات رو از ساده تا سخت با عروسک بازی یا بازهای نمایشی و نقاشی کار کردم. بطور کاملا غیر مستقیم و بازی مدار. از کارتونهایی استفاده کن که کوتاه رنگارنگ و ساده باشه. مثلا از سی دی برینی بیبی استفاده نکن فعلا چون هم سخته هم خشک. یک مجموعه هست اگر بتونی از یوتوپ دانلود کنی یا کسی انگلیس داشته باشی برات بفرسته خیلی خوبه. در واقع بهترین روشی که برای هیوا داشتم و بیشترین لذتی که از اموزش برد سی دی های کارتون Peppa pigs بود. سی دی هایی عالی کوتاه رنگارنگ و مجموعه ای زیبا بود. و سی دی Grafallou که اونهم جدید هست و جزو بهترین مجموعه دنیاست. سی دی های کراتونی پو هم خوبه. دورا کوچولو بد نیست خوبم نیست. طولانی و خسته کنندست. چارلی و لولا هم خوبه. ویدیوهای یکه سایتهاشو دادم هم عالی هستن. اگر بتونی از یوتوپ دانلودش کنی. یک کارتون هم هست بنام ponyo اینهم خیلی خوبه. بچه ها دوستش دارن. little princess هم هست . کتابهای دو زابنه جنس ضخیم هم هست که میتونی خیلی راحت معناها و تضاد و شباهت ها رو یاد بدی همه اینها در سایت غنچه ها هست. من همیهش از اونجا خرید میکنم. اگر چیزی دیدی که نمیدونستی برام بنویس حتما راهنماییت میکنم عزیزم.
حسنا مامان ایلیا
29 شهریور 91 10:59
سلام ساحل جون ببخشید یه سوال دارم برای همکارم پسرش 7 سالشه زبان در حد کلمه بلده و خیلی علاقمنده بنظرتون از کجا شروع کنه مثلا سی دی های کارتونی از سایت غنچه ها را بگیریم کافیه یا دی وی دی ها your baby can read را بگیره خوبه به نظرتون این دی وی دی سایت من ومامان گرون نمی ده؟


دوست خوبم بیبی کن ردی برای بچه های 2 سالست. این آقا پسر بهتره بره کلاس مثلا زبانکده یا کانون براش خیلی مناسبتره. سی دی های سایت غنچه ها هم کیفیتش خوبه هم کمی ارزونتره عزیزم.
بهناز
29 شهریور 91 15:45
سلام دوستم
مثل همیشه عالی بود.مرسی


ممنونم ازت دوستم.
زهره
30 شهریور 91 8:12
ساحل جان یک دنیا ازت ممنونم. یک کم از ویدیوهای peppa pigs رو دیدم و یه دفعه یه چیزی تو ذهنم اومد: لهجه . بعضی از ویدیوهاییکه کار می کنیم ممکنه لهجه آمریکایی داشته باشند و بعضی بریتیشه. مثلا nursery thymes آمریکاییند و این Peppa pigs انگلیسی! تو از اول با یه لهجه با دخترت کار کردی؟ یا هر دو نوع ویدیو رو می بینه؟ به نظرت یه کم گیج کننده نمی شه براشون؟ خوب اگه peppa pigs و یا ویدیوهای دیگه انگلیسی رو هی ببینه با همین لهجه یاد می گیره و بعد یه جای دیگه ویدیوهای آمریکایی می بینه و یه جور دیگه می شنوه!! مثلا وقتی hair رو یاد بگیره و یه جا تلفظ امریکایی و یه جا بریتیش بشنوه نمی گه چرا اینجوریه؟ من بر اساس تجربه خودم تو آموزش می گم ابتدای کار باید تکلیف این قضیه معلوم باشه و معلم بر اساس یه لهجه بره جلو تا وقتی که دانشجوها یه کم به زبان مسلط تر بشند و خودشون انتخاب کنند. اما تو کار با بچه ها نمی دونم و تو تجربه اثبات شده ای تو این کار داری.
من خودم با آمریکاایی راحتترم و تا حالا با این سیستم و کتاباش کار کردم. بریتیش رو می فهمم اما صحبت نمی کنم. چون می خوام در آینده هی با مونا صحبت کنم می خوام لهجه اونم آمریکایی باشه. در مورد دخترم این قضیه مهمه یا نه؟

باز هم ممنون از راهنماییت.

زهره عزیزم سلام.
در مورد بزرگترها کاملا اوضاع فرق میکنه. باید به یک روش و لهجه کار کرد. اما برای بچه ها باید با هر دو لهجه آشنا بشن اگر بتونی در مورد بچه ها با هر دو لهجه کار کنی در آینده توانایی صحبت و فهم هر دو لهجه رو خواهند داشت. الان هیوای من هم بریتیش هم امریکایی رو میفهمه و میتونه صحبت کنه. از سن 7 و 8 سالگی میتونی از بچه ها بخوای با یک لهجه ادامه بدن. اتفاقا شنیدن هر دو لهجه برای مونا لازمه عزیزم. موفق باشی.
زهره
1 مهر 91 10:33
ساحل عزیز وقتی حرفهات رو خوندم و بهشون حسابی فکر کردم دیدم که واقعا راست می گی و اوضاع اونقدر که من فکر می کردم پیچیده و سخت نیست و هر دو تا لهجه لازمه.
باز هم خیلی خیلی ممنون از راهنمایی صادقانه و مجربانه ات.


لطف داری عزیزم. اصلا برای بچه ها اموزش کاملا راحت و درست مثل زبان فارسی میمونه. فقط تکرار و استمرار همین کافیه. با صبوری و آگاهی. وظیفم بود دوست خوبم.

زهره جان نظرت رو میخوام بدونم راجع به پیشرفت مکالمه برای خودم. چه کتاب یا راهی رو پیشنهاد میکنی.؟ کتاب 504 رو خوندم همیهش کتاب و کلمات رو زیاد میخونم بخاطر ترجمه هم توانایی لغتم خوبه اما برای مکالمه مترجمهای نوشتاری میدونی که همیهش میلنگن )) منتظرت هستم عزیزم. وبلاگت باز نشد که برات پیام بذارم.
هانا
2 مهر 91 1:57
سلام ساحل جان. خیلی لطف یم کنی کههر چی می دونی رو می ذاری اینجا که بقیه هم استفاده کنن. ایشالا موفقیت روز افزون و سلامتی دختر گلتو همیشه ببینی. عزیزم با اجازت یه فضولی کنم در مورد مکالمه یا همون اسپیکینگ. فقط فیلم و صوت زیاد! و تکرار اصطلاحاتش. من متاسفانه لغت زیاد بلد نیستم ولی اعتماد به نفسم بالاست! خودمو در موقعیت قرار می دم که حرف بزنم. هر وقت هم که فیلمی رو با تمرکز و با هدف شنیدن اصطلاحات و جمله سازی ها و ... می بینم برام در نقش دوپینگ عمل می کنه! واقعا تاثیرشو می بینم. هر چی تصویر کمتر باشه، لیسنینگ بهتر و قویتر و در نتیجه صحبت کردن بهتر میشه. دیگه چه برسه برای شما که واژه هم زیاد بلدی. روش دیگه در کنار این هم پیدا کردن موضوع و صحبت کردن با خود به عنوان یک مخاطب فرضی هستش. موضوع هم می تونه صحبت راجع به فیلمی باشه که دیدی. یا داستانی که خوندی. این دو تا روش عالی هستن. تدریس در آموزشگاه در مقاطع ادونسد و اینترمیدیت هم کمک خوبی می کنه.


مرسی هانا جان. متاسفانه اصلا به تدریس برای بزرگسالان علاقه ندارم فیلم زیاد میبینم زیاد هم گوش میکنم اام فرصت با خودم حرف زدن هم ندارم. مطمئنم زهره سی دی هایی سراغ داره که میتونم بذارم مکالمات سخت رو برام تکرار کنه. چون مکالمات عادی مساله ای نیست. ممنونم ازت عزیزم.
زهره
2 مهر 91 15:46
ساحل جان. من وبلاگ ندارم. توی یه دفتر به سبک قدیمی ها خاطرات مونا رو می نویسم.
در مورد مکالمه زبان همونجوری که خودت هم می دونی بهترین راه تقویت مکالمه خود مکالمه است. اگه یه نفر رو داشته باشی که باهاش حرف بزنی چه بهتر وگرنه با خودت صحبت کن. فکر ها و حرفهایی رو که با خودت هر روزه می گی به انگلیسی بگو و هی جمله بساز. تو چون گرامر و لغتت خوبه زود می تونی self correction داشته باشی و جملاتت رو اصلاح کنی. فیلم و حفظ کردن جملات عمومی و پر کاربردش هم خیلی خوبه. هر چند می دونم با داشتن یه دختر ناز کنجکاو که تو این سن هی حرف می زنه و می پرسه و همینطور کارت، داشتن وقت خصوصی و فیلم دیدن و این کارا خیلی سخته اما خوب اینا روشهای خوبی اند. یک سری کتابا هم هست که موضاعات discussion و سووال داره. می تونی اون سووالات و بحثها رو با خودت کار کنی و از خودت بپرسی و جواب بدی.
من قبلا که بچه نداشتم تمام این کارا رو می کردم و مکالمه ام خیلی خوب بود. اما الان یک کم کند شدم. الان مونا خیلی کوچیک و پر جنب و جوشه اصلا برای خودم وقت ندارم. وقت هم داشته باشم نمی دونم چرا اینجوری شدم که راجع به موضاعات مربوط به خودم اصلا نمی تونم تمرکز کنم. به هر چیز و کاری که فکر می کنم آخرش ختم می شه به مونا و کارهای خونه و خرید و بازم دویاره آخرش به مونا
امیدوارم که کمکت کرده باشم.


مرسی عزیزم. اون کتابا اسم خاصی دارن اگه دارن برام بنویس اسمشو. منهم از اون دفترها دارم. از روز بارداریم و حتی قبلش...اونها یک حس دیگه ای داره. همیهش فکر میکنم هیوا چقدر مطلب داره بخونه وقتی بزرگ شه طفلک )) منتظرتم عزیزم ممنون از کمکت. منهم وقت نداشتم اما به مرور وقت بیشتری برای خودت پیدا میکنی. موفق باشی.
زهره
3 مهر 91 13:56
دوست خوبم، من اون موقع که موسسه کار می کردم یه سری سی دی هایی بود که موسسه خودمون تکثیر می کرد به اسم تجاری راز. عنوان یکی شون lecture ready بود که خیلی خوب بود. یک کلاس بازسازی شده بود که استادای مختلفی راجه به موضوعات مختلف (روانشناسی، هنر، مدیریت و ...) حرف می زنند. جمله هاشو اگر حفظ می کردی برای مکالمه خیلی خوب بودند.
یه مورد دیگه هم که من خیلی دوست داشتم کتاب sample essays for toefl بود. درسته که کتاب برای writing بود اما موضاعتش خیلی بدرد مکالمه باا خودت یا کس دیگه ای هم می خوره. تازه نمون جوابها و جمله ها رو می تونی از توش استفاده کنی و یه کم ساده ترش کنی ولی در کل خوب ایده میده به آدم.
کتاب the book of questions هم خیلی جالبه. کلی سووال داره که بیشتر درباره زندگی خصوصی و شخصی آدما ست ولی فکر می کنم ازش خوشت بیاد.
موضوعات مکالمه امتحان IELTS هم خوبه اگه تو اینترنت سرچ کنی sample IELTS speaking topics کلی برات نمونه سووال و مطلب می یاره که می تونی ازشون برای شروع مکالمه استفاده کنی...
اگه نتونستی این سی دی lecture ready رو پیدا کنی بگو تا برات بفرستمش. (بدون تعارف می گم) فکر می کنم مورد استفاده خوبی برات داشته باشه.

ما معمولا تو کلاس کتاب جانبی برای مکالمه استفاده نمی کردیم موضوعات کتاب خوب بود و بعد تو خود کلاس هم موضوع برای بحث زیاد پیش می اومد.روشهایی که گفتم بیشتر خودم استفاده می کردم. شاید خیلی general نباشه.

بازم اگه چیزی یادم بیاد برات می نویسم...



ممنونم زهره جان همرو یاد داشت کردم که بگیرم. سی دی رو هم یمرم دنبالش. بهت خبر میدم ممنون از لطفت عزیزم. واقعا لطف کردی. دوست خوبم.
mamane juju
17 مهر 91 0:53
ساحل جان سلام . خیلی خوشحالم که مطالب مربوط به آموزش زبان رو تو وبلاگتون اضافه کردین . من تمام مطالب خوب اون تاپیک زبان رو saveکرده بودم . ولی حالا هر چی میگردم دیگه پیداش نمیکنم . وقتی اینجارو پیدا کردم کلی ذوق کردم
دوست خوبم پسر منم الان دیگه 4سال و سه ماهشه . من تقریبا از اوایل کار با شما بودم خیلی هم راهنماییم کردین . سایت استار فال و سی دی بیبی کن رید خیلی برای من کارایی داشت . البته یه مدته که پویان دیگه تمایلی به نگاه کردن سی دی های زبان انگلیسی نداره منم اصلا اصراری نمیکنم . در ضمن من خودم چون خیلی زبانم خوب نیست اصلا چیزی رو براش همینطوری تلفظ نمیکنم چون میترسم اشتباه بگم بره تو ذهنش . هر چی بلده از همین سایتها و سی دی ها یاد گرفته .
خیلی دوست دارم که تو کلاسایی شرکت کنه که همراه با بازی آموزش هم داشته باشن . چند تایی پیدا کردم ولی خیلی جالب نبودن. بعدشم نمیخوام هر روز هفته اش اینطوری پر شه .
یادمه تو اون سایت شما یه آموزشگاهی رو معرفی کرده بودین که مورد تاییدتون بود . هر چی فکر میکنم اسمش یادم نمیاد .اصلا یادم نیست که برای بچه ها بود یا بزرگترها . میخواستم اگه میشه یه بار دیگه اسمشو برام بنویسد . در ضمن نظر شما برام خیلی مهمه که اصلا پویان و کلاس بفرستم یا نه ؟
راستی یه مطلبی . همسر من زبانش خیلی خوبه . از کوچیکی کانون زبان رفته . ولی الان اصلا قبولش نداره . میگه دیگه اون کیفیت قبل رو نداره . در حالیکه هنوزم اگه بخوای بچه رو از هفت سالگی بفرستی باید از دوسال قبل رزرو کنی .
ببخشید خیلی نوشتم . من منتظر نظرت هستم . بازم ممنون.


سلام عزیزم. از دیدنت خوشحالم. از لطفت ممنون. موسسه رو یادم نمیاد اما مدرسه زبان رنگین کمان هست و کارشون خیلی خوب و عالیه. فکر میکنم حدود صادقیه باشه. کلاسی که بخوای بازی باشه نیمه خصوصی میشه و تهران فعلا نیست . من شیراز کلاسام همینطوره. حیف که اینجا نیستی. در مورد سی دی ها خوب کاری کردی که بهش اصرار نکردی. میتونی از سی دی هایی که گذاشتم تو یکی از پچستها بنام سی دی های جدید استفاده کنی. اگر کارتونی باشه خیلی بهتر نگاه میکنه. در مورد کانون من هم شنیدم زیاد خوب نیست و فعلا زبانکده بهتره. در کل هر موسسه ای که خوب کار کنه خوبه مدرکش مهم نیست. همین رنگین کمان هم خوبه. اگر زبانکده رو یک تحقیقی بکنی ضرر نمیکنی. و بذار از 5 سالگی کلاس بره الان هنوز براش زوده. یا کلاسی بذار بره که خوندن و نوشتن نداشته باشه فقط حرف زدن و کلمات و بازی باشه. امیدوارم کمکت کرده باشم. موفق و شاد باشی.
mamane juju
17 مهر 91 22:59
ممنون ساحل جان از راهنماییت . دقیقا یکی از موسساتی که پیدا کردم رنگین کمان بود ولی مشکل اینه که اونجا مثه یه مدرسه عمل میکنه . یعنی هر روز باید بره و ساعت کاریشونم یه کم طولانیه . اگه یه روز غیبت کنه از بچه ها عقب میوفته . من نمیخوام اینقدر فشرده باشه . ولی از لحاظ کیفیت کاری و بازی و شادی فعلا خوبه و همه راضین . الان پسر دوست خودم داره میره . خیلی راضیه ولی میگه خسته میشه .نمیخوام پویان اینقدر زود وارد میحیط مدرسه ای بشه . بعدشم پویان کلاسای دیگه هم میره که اگه بخواد بره رنگین کمان مجبور میشم اونا رو کنسل کنم که حیفم میاد چون عاشق کلاساش هستش.
کاش شما تهران بودی یا من شیراز بودم اونوقت چقدر خوب میشد . 
اون موسسه ای که معرفی کرده بودین هم یادمه سمت صادقیه بود . حالا یه اسم بگم بهم نخندیا نمیدونم ققنوس بود یا یه همچین چیزی .!!!
چقدر حالم بده که فایلشو گم کردم . آخه چند تا شماره تلفن و چیزای دیگه هم بود .

بگذریم
دقیقا حرف شما رو همسرم میزنه . بهم میگه دنبال یه جایی باش که زبان و اصولی و درست یاد بچه بدن در حالیکه اونو علاقه مندم بکنن. اسم و رسم مهم نیست .ولی خوب پیدا کردن یه همچین جایی یه کم سخته .
دوستم بازم تشکر . من زود زود میام اینجا سر میزنم . بازم چیزای خوب بذار برامون .
دختر گلت رو ببوس .


سلام عزیزم. اره ققنوس بود اما از 5 سالگی قبول میکنه. شنیدم کلاساش تعطیل شده. بذار یکم بزرگتر بشه. من برام مکالمه خیلی مهمه. هیوا هم مهدش تا 3 ظهر هست. زا سال دیگه هم میرع دوزبانه تا 4. ببین باید قبول کرد همه جای دنیا بچه ها تایم مدرسه زیاد دارن طولانی. اگر عادتش بدی بهتره. به نظرم از سال دیگه بذار بره رنگین کمان. هیوا هم اویل خسته میشد اما الان عادت کرده. کلاسهای موسسه زبان کیش هم خوبه و سفیر. اام زبانکده خیلی بهتره. که اونهم بازی و اموزش نیست. موسسه کیش چون کتاب پاکت رو کار میکنن خیلی بهتره. کتابی هست که خودش بازی و شعر همراه داره. اگر اونجا بره و منهم از اینجا کمکت کنم مطمئن باش پیشرفت خوبی میکنه. من در خدمتم دوست خوبم. میبوسمتون.
mamane juju
18 مهر 91 22:40
سلام عزیزم ممنون که اینهمه وقت میذاری و راهنماییم میکنی . در مورد کلاسایی که گفتی تحقیق میکنم بهت خبر میدم چی شد . کیش و سفیر مخصوصا سفیر الان خیلی معروفن . زبانکده رو من نشنیده بودم باید برم دنبالش .
ولی با این اوصاف رنگین کمان از همه بهتره .
راست میگی نباید زیادم سخت بگیرم . اتفاقا یه شعبه اش خیلی هم به ما نزدیکه . شاید از چند ماه دیگه که 4سال و نیمه شد نوشتمش .
دوستم بازم هزار بار ممنون . خیلی خوشحالم که با یه اشخاصی مثه شما آشنا شدم که اینهمه دلسوزن و آگاه .
کاش جامعه ما از این آدما بیشتر داشت اونوقت وضعممون خیلی بهتر میشد .
حتما بهت خبر میدم چیکار کردم .
ممنون

منو شرمنده میکنی دوست خوبم. اصلا لایق اینهمه لطف شما نیستم بخدا. سفیر و کیش هر دو خوبن. خوب کار میکنن. روی کارشون حتما نظارت کن. منهم بهت کمک میکنم. دوستی با شما باعث افتخار منه. هر کاری داشتی حتما بهم بگو. گل نازتو ببوس.
mamane juju
22 مهر 91 23:07
ساحل جان سلام . من باز مزاحم شما شدم . ولی چاره نداشتم میخوام ازت راهنمایی بگیرم .
دوستم من با زبانکده تماس گرفتم . بالای سه سال قبول میکردن . گفتن برای این سن از تاینی تالک استفاده میکنن و بعدش یه سری کتابهای دیگه اگه اشتباه نکنم هپی ... که اسمشو درست متوجه نشدم . بعدش تازه فونیکس . که دیگه به سن 7 سال به بالا میرسه .
با سفیر تماس گرفتم زیر 7 سال قبول نمیکردن .
خلاصه نزدیک خونمون یه شعبه کلاسای پسرونه شکوه هستش . هفته ی پیش رفتم سر زدم . گفتن از 4 سال قبول میکنن و اول پاکت رو آموزش میدن و بعد فونیکس رو . به نظرم بد نیومد گفتم فعلا ثبت نامش کنم یه ترم بره ببینم اصلا دوست داره یا نه . شرایطشم خوب بود هفته ای دو روز بود و تعداد بچه ها هم 5 یا 6 نفر کلاس تشکیل میشد . که از همون چهار شنبه رفت سر کلاس .
پویان که بسیار استقبال کرده و خوشش اومده . چون کلا پسر من خیلی اجتماعیه و راحت انس میگیره . منم مدتی که پشت در گوش میکردم به نظرم بد نیومد . اصلا خشک نبود . بچه ها میخندیدن و یه کم بازی هم داشتن .
فقط مشکلی ک الان هستش اینه که دو تا سی دی دادن که آهنگ ها رو تو خونه گوش بده تا باهاش آشنا بشه . وقتی براش گذاشتم دیدم تلفظ کلمات به لهجه انگلیسی هستش نه آمریکایی . امروزم از معلمش که پرسیدم تایید کرد و گفت اینطوری یاد میگیرن . به نظر اون خیلی مهم نبود . ولی من فکر میکنم خیلی مهمه چون اونا همه رو با صدای آ میگن و حرف ر رو مبهم میگن . خوب این رو تلفظ بچه ای که تازه داره با یه زبان آشنا خیلی تاثیر میذاره .حالا موندم چیکار کنم . بذارم همینجا بره یا مهمه که امریکن یاد بگیره ؟
متد زبانکده به نظر ت دیگه قدیمی نشده ؟
ساحل جان من منتظر راهنماییت هستم . ببخشید عزیزم که خیلی اذیتت میکنم ولی راه دیگه ای نداشتم .
راستی اگه پیغام گذاشتن من اینجا کار درستی نیست لطف میکنی بهم بگی که برات ایمیل بزنم یا جای دیگه سوالامو بپرسم .
پیشاپیش ممنون




سلام دوست خوبم. نه عزیزم هر حرفی داری همینجا برام بنویس اگر دوست داری خصوصی بخونم بنویس خصوصی و ایمیلتو بذار اونجا جواب میدم.برای من هیچ فرقی نمیکنه عزیز و واصلا مزاحمتی نیست. بله کتابهای زبانکده خیلی قدیمی شده قبلا اینطور نبود!!!! فعلا بذار همون کلاس بره تا برسه به سفیر. البته به نظر من اصلا کلاس لازم نیست اگر خودت به زابن واردی و میتونی باهاش کار کنی. میتونی از همین روشهای من اصتافده کنی و خودت باهاش کار کنی اما اگر صلاح میدونی بره کلاس همون نزدیکی بهت خوبه. کتاب پاکت خیلی خوبه. همونطور که گفتم در گروه و در کلاسهای گروهی خیلی خوب جواب میده چون هم بازی داره هم رنگ امیزی هم شعر هم دساتان و چاپ و تصاویر خیلی خوب. در مورد لهجه نمیگم مهم نیست اما در اموزش خود من هم به هر دو روش کار میکنم به هر دو لهجه. بچه ها ذهن پویا و بسیار قوی و بکری دارند اصلا مثل ما نیستند که گیر بدن به یک لهجه همونو یاد بگیرن و اگر بریتیش بشنون با اینکه خیلی سخته نتونن متوجه بشنو برعکس اموزش بریتیش دارای مزیتهایی هست که یکیش همون سختی شینداریش هست اگر بچه با این لهجه شروع کنه شنیدن و درک کردن و فهمیدن امریکایی به دلیل اواهای اسون و قواعد کمتر در مکالمه و تلفظ براش خیلی خیلی راحت یمشه اما اگر با امریکایی شروع کنه بعدها نمیتونه خوب بریتیش رو بفهمه. درست مثل خود ما. من هنوز برای شنیدن و درک بریتیش مشکل دارم. باید حتما چند بار بذارم گوش کنم یا حتما در هفته چند بار بی بی سی گوش کنم. اما خواهر من بریتیش خونده و وقتی حرف میزنه نمیشه تشخیص داد اصلا ایرانی هست. واقعا عالای حرف میزنه و امریکایی رو راحت میفهمه. امریکایی پر از اصطلاحاتی هست که برای بهتر فهمیدن باید اونهارو یاد بگیری و اون اصطلاحات در کودکی قابل اموزش نیست چون به درد بچه ها نمیخوره یک سری مکالمات کوچه بازاری هست پس اصلا نگران نباش ذهن پسرک تو خیلی بازه و اصلا اینطور که فکر میکنی نیست بذار روش کلاس رو جلو بره و خودت هم باهام در تماس باش. منتظرت هستم و موفق باشی عزیزم.
mamane juju
24 مهر 91 12:18
سلام دوباره دوست خوبم . ممنون و هزار بار ممنون که وقت میذاری و اینهمه خوب راهنمایی میکنی . پس اگه شما تایید کنی من دیگه خیالم راحت میشه . آخه شاید ما یه روز مجبور شیم که از ایران بریم برای همین برام مهمه که لهجه ی پویان درست باشه . میگم حالا که داره یاد میگیره دیگه راه درست رو برم .
ساحل جان من زبانم خیلی خوب نیست البته بدم نیست ولی خوب اصلا تلفظم مثه یه معلم زبان نیست.پدرش زبانش عالیه ولی خوب فرصتی نداره .
برای همین تو این سالها هم پویان هر چی بلده از سی دی بلده و واقعا قشنگ تلفظ میکنه مثلا حروف و اعداد و یه سری کلمات رو.
یه علت دیگه هم اینکه پویان خیلی تنهاست وقتی میره کلاس هم با بچه هاست هم دیگه حوصله اش سر نمیره و دائم تو خونه نیست .
حالا که شما تایید کردین تا زمانیکه دوست داشته باشه میذارم بره تا سال دیگه که بذارمش رنگین کمان چون باید بره پیش دبستان .
بازم متشکرم . بوسسسسسس


موفق باشی عزیزم همینطور ادامه بده و نگران نباش. هر کاری داشتی من در خدمتم عزیزم.
فاطمه
25 مهر 91 17:43
ساحل جان سلام.اول از همه خدا قوت.به جرات میگم یکی از بهترین وبلاگها رو تو زمینه آموزش زبان داری.خصوصا برای یکی مثل من که خودش زبان خونده، ترحمه و مکالمه کار میکنه اما دنبال بهترین روش ممکن برای آموزش زبان به دختر دو ساله اش میگرده. خیلی خوش حالم که پیدات کردم. من مدتیه شروع کردم.یه سری فلش موزیک خیلی ساده با همون آهنگای قدیمی انگلیسی داشتم که براش میزاشتم.کلماتی مثل happy یا clap your hand رو خودش از رو اونا یاد گرفت.اما ترجیح می دم با یه برنامه کاملا مدون و تنظیم شده جلو برم. گلم کلی از وبلاگت بهره بردم و خواهم برد. اگر تمایل داشتی تبادل لینک کنیم(البته من که لینکت کردم


سلام به فاطمه عزیزم. ممنون دوست خوبم. خوشحالم مطالبی که میذارم اموزندست. موافقم که کار ترجمه و مکالمه کلا دنیای دیگه ای هست در مقایسه با کار کودک. من خودم هم مترجم نوشتاری هستم البته از وقتی هیوا اومد و قبلش علاقمند به کار کودک شدم. و در اموزش کودک دنیای عجیب و زیبایی نهفتست. که هر روز اموزشت باید با روز پیش فرق داشته باشه. خالی از قاعده و خشکی و اموزش مستقیم باشه درست برعکس بزرگسالان. امیدوارم بتونم کمکت کنم بیشتر. لینک وبلاگت رو برام بذار باز نشد عزیزم. خوشحال میشم باهم در ارتباط بیشتری باشیم.موفق باشی. سوال خاصی داشتی راحت باش عزیزم.
فاطمه
27 مهر 91 1:30
ساحل جان دوباره برات گذاشتم



لینکت کردم عزیزم. مرسی.
آوا
7 آبان 91 9:48
ساحل جون پسر من 2.5 ساله است و براش دي وي دي هاي مختلف زبان مي ذارم.قصد داشتم از دو ماهه ديگه كه به نظرم حرفزدنش كامل و بدون نقص شد برم سراغ فلشكارت و كلمه برم.رفام براي خريد آقايي كه مغازه دار تاكيد اكيد مي كرد بزارمش مهد زبان.به نظرت خوبه؟من قصدم اينه كه از سه سالگي بزارمش كمهد.من چون خودم شاغلم اگه مهد بره بايد هميشه بره و به نظرم خسته كننده مي شه.مي شه راهنماييم كني.ممنون خانمي

اوا جان. موسسه زبان با مهد فرق داره. من فکر میکنم بذارش مهد نه موسسه. از همون سه سالگی بهترنی سن هستش. پیش از اون اگر خودت باهاش کار کنی خیلی بهتره. موفق باشی.
mamane juju
24 آبان 91 0:01
ساحل جونم سلام . خوبی خانمی .
وایییی من هر وقت میام اینجاها اینقدر مطلب برای خوندن داره که تا میام برات پیغام بذارم نصف شب میشه . واقعا ممنون مطالب کل وبلاگت جالب و خوندنیه .
اما در مورد زبان )
پویان دیگه ترمش تقریبا داره تموم میشه . خیلی کلاسشو و مخصوصا معلمشو دوست داره . کتابها و سی دی هاش به نظرم خوبه ولی در کل اون چیزی که میخواستم نیست . به نظرم لهجه معلمش خیلی معمولیه . یه مثال بزنم : پویان کلمه table رو قبلا از روی سی دی هاش یاد گرفته بود و خیلی قشنگ تلفظ میکرد ولی الان که داره میره کلاس کاملا داره ایرانی تلفظ میکنه . نمیدونم تونستم منظورم و برسونم یا نه ؟
حالا برای ترم دیگه هنوز تصمیم نگرفتم ثبت نامش کنم . مگر اینکه خودش خیلی اصرار داشته باشه . که فکر میکنم همینطوری هم باشه . بگذریم .
بازم براتون یه زحمت بزرگ داشتم . اگه یادت باشه گفتم که ما شاید از اینجا بریم . حالا تصمیم همسرم قطعی شده و چیزی که من ده ساله داشتم باهاش مبارزه میکردم داره انجام میشه . من مجبورم یه کم زبانم رو تقویت کنم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم . البته همسری هست برای کمک کردن ولی بهتره خودم اول یه چیزایی رو بخونم بعد اگه مشکل بود از اون کمک بخوام
اگه برات زحمت نیست و واقعا اگه حوصله داشتی ممنون میشم یه مرجع بهم معرفی کنی که با چی شروع کنم .
بازم میگم اگه سختت نبود عزیزم .
برام دعا کن . من نقطه ی عکس شمام . یادم نمیره که شما برای رفتن چقدر تلاش میکردی و نشد . حالا من برعکسم . برای موندن تلاش کردم و نشد .
میدونم اینجا پر از مشکلاته ولی با دلم چیکار کنم . باید قلبمو بذارم اینجا و برم .
ببخشید خیلی نوشتم .
پیشاپیش ممنون


سلام عزیزم. خیلی خوبه که داری میری. اره من برعکس تو هستم )) بهترنی چیز برای تو یک سری کلاسهای خصوصی یا فشرده هست که زیاد هم هست در تهارن. اگر وقت نداری معلم خصوصی بگیر و حتما زبانت رو تقویت کن حتما. بهترنی کار همینه در کنارش میتونی زیاد فیلم ببین و کتاب 504 لغت زاید داره بخونی. برای مکالمه اما بهترنی چیز دیدن فیلم و گوش کردن به موسیقی و یک معلم خوب هست. موفق باشی عزیزم.
mamane juju
29 آبان 91 23:14
دوست خوبم سلام .ممنون از راهنماییت . هیوای خوشگلمو ببوس . شما هم موفق باشی و سربلند .
مامان فاطمه
22 آذر 91 16:42
خیلی مفید بود
مابقی توضیحاتو کجا میتونم بخونم گلم
الهی همیشه شاد و تندرست باشی عزیزم
ممنون از پستت


ممنونم عزیزم. پستهای مربوط به زبان همه اسم زبان انگلیسی دارن اگر چیز خاصی مد نظرت هست برام بنویس که دربارش بنویسم. موفق باشی.
سودابه
30 آذر 91 12:03
سلام ساحل جانامیدوارم شاد وسرحال باشی من سی دیsimply kidsراکه4سی دی هستش رابرای دخترماز ده ماهگی گذاشتم هر سی دی رایک هفته روزی یک ساعت همه اهنگها رو باهم گذاشتم میشه راهنماییم کنی همین روش را ادامه بدم یا نه وچه اموزشهای دیگه ای انجام دخترم یکسالشه سپاسگذار م


سلام عزیزم.فعلا تا دو سالگی شما باید همین کار رو ادامه بدی. و حتما در کنارش سی دی های فارسی براش بذار و خیلی زاید باهاش فارسی حرف بزن. میدونی که هر چی زودتر حرف بزنه زودتر اموزشهای بعدی رو شروع میکنیم. فعلا فقط گوش کنه به هر سی دی که در دسترست هست. و آهنگ داره. موفق باشی.
مامان فاطمه
18 دی 91 12:46
سلام گلم شما میدونید که از کدام سایت میتونم
کل البوم Nursery songs رو با نام simply kids را دانلود کنم؟
ممنون از راهنمایتون عزیزم
شاد باشید و تندرست


سلام عزیز. نمیشه دانلود کرد. باید مجموعهر و بخری که خیلی خیلی هم راحت تر و ارزان تر میشه خریدش.
نیلو
4 تیر 92 17:20
سلام سحرجان 2باره شروع به تدریس کردم کمکم میکنی قبلا هم واست پیام گذاشتم واسشون دنبال کارتن هستم شاگردهام 10ساله هستن وباهاشون هیپ هیپ هوری رادارم کارمیکنم سطح 2هستند واینکه کدام سایت واسه این سن وسطح بهتر سربزنم ممنونم دوستم


سلام عزیزم. به این سایت سر بزن
www.iranlanguage.com
کارتون برای این سن انیمیشنهای بروز دنیا هست. سوالی داشتی بپرس عزیزم.
نیلو
4 تیر 92 23:57
مرسی دوستم ازراهنماییت واینکه سایت اپ توتن فقط 2تازاانیمیشنهاش رامیشه دانلود کرد؟


خواهش عزیزم. سیاتی که گفتی زیاد مال دانلود نیست. اما اینقدر قسمتهای جذاب داره که کلی وقتت رو میگیره. اگر جایی برای دانلود چی زخاصی میخوای بگو ادرس بدم بهت.
نیلو
6 تیر 92 20:54
ببخشید هی وقتت رامیگیرم اره اگه لطف کنی ادرس بدی واسه دانلودممنون میشم میخوام انیمیشن داشته باشه


www.iranlanguage.com
این رو برو خیلی دانلود داره برای انیمیشن.