هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه سن داره

هیوای آسمانی من

سایت زبان و بازی

1391/5/22 17:46
نویسنده : ساحل
2,086 بازدید
اشتراک گذاری

سلام. اگر یادتون باشه مدتها پیش درباره سیتهای بازی فکری و کلا بازیهای اینترنتی صحبت کردم و توضیحاتی درباره این سایتها و نحوه استفادش دادم. بخصوص سایت www.uptoten.com که یکی از بهترنین سایتهای بازی فکری همراه با آموزش همزمان انگلیسی هست. خب شادی برای برخی غیر قابل تصور باشه چطور بازی میتونه به رشد زبانی بچه ها کمک کنه. البته که میتونه اماااااااااااااااااا. نخست باید کودک ما بالای 4 سال باشه. دوم کودک باید قبلا تحت اموزش باز یمدار اموزش غیر مستقیم زبان قرار گرفته باشه. هوش شنیداری و هجی زبانی قوی داشته باشه. این موارد همه با بالا بردن بار لغتی کودک تا پیش از 3 سالگی بازی و اموزش نقاشی و اموزش موسقی و اموزش که بهترین بخش بالا بردن هوش شنیداری کودک است و تنها بخشی است که از 1 سالگی میتوان به پرورش ان پرداخت ، ارتقا داده شده باشد. کودک در مراحل بعدی با جملات زبان نه فقط کلمات آشنایی پیدا کرده باش. این آشنایی نیز با دیدن تصاویر با تکرار معنای انگیسی آنها دیدن کارتونها و برنامهه ای انگلیسی زبانی که قبلا در سایتهای مفید زبان کاملا نوشته ام امکان پذیر است. بعد میتوان کودک را بوطر مستقل و بدون نظارت البته بعد از 5 جلسه برای مدت تعیین شده و محدود مثلا 30 تا 45 دقیقه در محیط اینترنت و این سایت خوب گذاشت. اگر به این سایت سر بزنید خواهید دید دو شخصیت انیمیشنی زیبا و جذاب آن در هر بازی با صحبت با کودک خواستار انجام کارهایی از او میشوند و بواسطه هجوم زیبای رنگها کیفیت خوب و بازیهای فکری که شامل..بازیهای جورچینی..پازلی...هماهنگی لباسها..هماهنگی رنگها...طبقه بندی وسایل...اعداد و حروف...و بسیار یموارد دیگر که حتی شامل فیزیک و شیمی بسیار اسان میباشد کودک را چنان جذب میکنند که پس از تکرار هر بازی کودک ناخودآگاه جملات گفته شده در بازی را تکرار میکند و از شما معنای آن را میپرسد و در ان لحظه براحتی معنای آنرا بخاطر میسپارد. هیوا روزهای جمعه و سه شنبه حدود یک ساعت اجازه بازی با این سایت را دارد. قبلا کار با اینترنت و کامپیوتر را بهش یاد دادم...خودش دستگاه رو روشن میکنه..پسوورد رو میزنه...سایت رو باز یمیکنه و شروع میکنه. میبینم در بازی های درون اتاقش تمام جملات رو با لهجه عالی تکرار میکنه و میاد از من معناشو میپرسه. کامل جملات رو ادا میکنه. بخاطر تسلطی که به سیستم پیدا کرده خودش ویدیوهای دانلود شدش ور هم میذاره که سایتهای دانلود رایگان رو هم قبلا گذاشتم بارتون و این استقلال در انتخاب ویدیوها باعث شده خیلی راحت تر از پیش حرف بزنه و جملات رو بفهمه. بچه ها در هر چیزی بخصوص در سن 4 سال به بالا دارای اختیار باشن بهتر عمل میکنن و این بخاطر سن و نیازوشن به استقلال هست. امیدوارم همه از این سایت استفاده کنید و اگر سوالی در باب زبان بود در خدمتم.

موفق باشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان سارا ...(دردونه جون)
23 مرداد 91 0:49
ممنون براي اين مطالب خوب


قابل شمارو نداشت دوستم.
زینب
23 مرداد 91 8:05
از وقتی که دیانا برنامه تلوزیون نگاه می کنه به جز خونه مادربزرگه بیشتر ویدیوهایی که براش میذارم انگلیسی هستند و اون هم با لذت و دقت نگاه می کنه و حالا کم کم کلماتی رو میگه یا از من معنیشون رو می پرسه خیلی جالبه کلمه رو به جا استفاده می کنه ولی معنیشو نمی دونه از راهنماییهات متشکرم


خواهش میکنم دوست عزیزم. وقتی معنیشون رو میپرسه حتما بهش بگو و روی اون کلمات بیشتر فوکس کن. موفق باشی.
حسنا مامان ایلیا
23 مرداد 91 8:34
ساحل عزیزم سلام مطالبت واقعا عالی هستن من یه سوال داشتم ببخشید اینجا می پرسم
برای ایلیا اهنگ هایی که تصویری فلش هستند می زارم بیشتر هم با موبایل نگاه میکنه یه جورایی بهشون عادت کرده با بعضی از اهنگ هاش هم می رقصه تا موبایل را می بینه می گه برام بزار چکار کنم با ایلیا بذارم با همین روش باشه یا فقط اهنگ های صوتی براش بذارم ایلیا یک سال نیم هست


حسنای عزیزم. ایلیا خیلی کوچیکه. استفاده از موبایل نه تنها کمکی نمیکنه بلکه فوقالعاده براش مضره. کلا حذفش کن که بعدها بهش عادت میکنه و بعدش عادت به تی وی و انواع وسایل پیش میاد. الان فقط بذار اهنگ گوش کنه. فقط اهنگ صوتی. 2 سالش شد بهت میگم چکار کنی. اصلا نگران نباش. چون پسره دیرتر حرف میزنه اگر زیاد ویدیوی زبان ببینه دیرتر حرف میزنه هرچقدر دیرتر فارسی رو کامل حرف بزنه اموزش زبان دومش هم دیرتر شروع میشه. پس زیاد باهاش حرف بزن و اهنگهای فارسی فراموش نشه. موفق باشی عزیزم.
پرنیا
28 مرداد 91 2:04
ساحل عزیز
یک پیشنهاد. البته که خیلی لطف میکنی مطالب آموزشی میذاری. اما اگر یه کم در نگارش و نقطه گذاری و پاراگراف بندی وقت بیشتری بگذاری خیلی بهتر میتونیم مطالب خوبت رو بخونیم.
اینجوری یک مقدار خوندن یک پاراگراف که هیچ فاصله ای بین خطوط نیست مشکله.
ممنون


عزیزم من بسیار گرفتارم...عزیزانی که همیشه با من هستند میدونند..و البته به ایننوع سطرهای درهم علاقه خاصی دارم اگر خوندنش برات سخته میتونی کپی کنی بعد ببری در برنامه ورد و اونجا فاصله دارش کنی که راحت باشی من از نوشته های با فاصله زیاد خوشم نمیاد. ممنون .
سمیرا مامان آنیتا
4 شهریور 91 14:22
میشه یه سایتی رو معرفی کنید برای دانلود آهنگهای بی تصویر انگلیسی ؟


سلام. این قسمت از موضوعات وبلاگ رو مطالعه کنید
" برنامه جامع تدریس زبان انگلیسی به کودکان "
آهنگهای صوتی و سایتهاش در این قسمت بطور کامل هست.