هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 25 روز سن داره

هیوای آسمانی من

تخیل در کودکان

1391/2/17 16:08
نویسنده : ساحل
1,692 بازدید
اشتراک گذاری

۱۰ شگرد برای تقویت تخیل در کودکان

 
 
1.       در منزل جایی برای تغییر لباس اختصاص دهید. (جایی که در آن لباس‌های قدیمی، وسایل شخصی مثل کلاه، کتاب‌های جیبی، هدیه‌های قدیمی و... را نگه‌داری کنید).
2.       مدادهای شمعی، وسایل آبرنگ، کاغذ نقاشی و چسب را در دسترس کودکان قرار دهید.
3.       داستانی را برای کودک خود تعریف کنید. لباس یکی از شخصیت‌های داستان را بپوشید و با کودک خود، بر اساس داستان بازی کنید. اگر کودک شما داستان را تعریف کند بهتر است. می‌توانید موضوع آن را با مراسم عروسی، جشن تولد یا اتفاق‌های دیگری که در زندگی خود با آن‌ها سروکار دارید مرتبط کنید.
4.       تعدادی ملافه یا پتو در دسترس کودک قرار دهید تا بتوانند خانه بسازد و یا بازی‌های خیالی دیگری را طراحی کند.
5.       کودک خود را تشویق کنید که با اسباب‌بازی‌های سازنده و ابتکاری بازی کند. مانند اسباب‌بازی‌هایی که با کمک قطعه‌های مختلف می‌توان ماشین، خانه، هواپیما و... ساخت.
6.       برای فرزندتان قصه‌های موزون و آهنگین بخوانید و اشعار آن را به نوبت تکرار کنید.
7.       در حد امکان زمان بیش‌تری را با کودک خود در طبیعت سپری کنید. محل‌هایی که انسان در ساختن‌ آن‌ها دخالتی نداشته است، برای رشد قوه‌ی تخیل کودک بهترند.
8.       زمانی که فرزندتان، شما را به دنیای خیالی خود دعوت می‌کند، دعوتش را بپذیرید. با او سوار قایق شوید، سوار بر سفینه‌ی فضایی در فضا پرواز کنید و در همه‌ی موارد رهبری بازی را بر عهده‌ی فرزندتان بگذارید.
9.       در بین اسباب‌بازی‌‌های کودک تعدادی گوش‌ماهی، سنگ‌های مختلف، چسب، تخته، بند، سکه، طناب و سایر وسایلی که می‌توانند مورد استفاده‌ی او قرار بگیرند، قرار دهید.
10.    هنگامی که با خیال‌پردازی‌های فرزندتان روبه‌رو می‌شوید، او را سرزنش نکنید. به او اجازه دهید تا آن‌چه را که در ذهن خود دارد بیان کند.
پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)