هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

هیوای آسمانی من

کار با گل سفالگری و کاردستی کاکتوس

1393/7/19 10:26
نویسنده : ساحل
8,406 بازدید
اشتراک گذاری

 

سلام دوستای خوبمون. بسیار گرفتار بودیم و هستیم. مدرسه هیوا روزهای زیادی رو در فکر و تصمیم از من گرفت. اما بالاخره بعد از صحبت با یک دوست گل و یک همکار کتابفروش بسیار خوب تونستم به تصمیم گیری قطعی برسم. 

در این باره در پست بعدی مفصل خواهم نوشت. یک کاردستی خلاق براتون گذاشتم و ببخشید اگر کم تصویر میذارم قبلا اعلام کرده بودم :)

این یک " کاکتوس " است . برای درست کردنش به یک پلاستیک حباب دار نیاز داریم. رنگ گواش ، آب ، قلمو 

کادرستی خلاق

با رنگ سبز ترجیحا سه رنگ روی پلاستیک رو رنگ میکنیم. کمی آب استفاده می کنیم تا رقیق شود .

کادرستی خلاق

بدین صورت. و میگذاریم خوب خشک شود. سپس بصورت لوله مانند پلاستیک را میپیچیم .

کادرستی خلاق

و چسب میزنیم تا بهم خوب بچسبد . یک گلدان یا لیوان کوچک را با مقواهای قهوه ای پر میکنیم ، به شکل خاک و پلاستیک های لوله شده را درون آن قرار می دهیم. دو پلاستیک را کوچکتر کرده و بصورت شاخه های کاکتوس کنار بدنه کاکتوس ها می چسبانیم. 

سپس با گواش مشکی یا ماژیک مشکی خالهای روی کاکتوس را می کشیم.

گلدان ما آماده است. بعد از انجام کار در مورد کاکتوس ، کشورهایی که در آن کاکتوس می روید و بدنه و کاربرد آن صحبت کردیم .  با استفاده از کتاب.

کادرستی خلاق

 

 

سفالگری خلاق :

کتابی که میبینید حاصل استفاده خلاقانه از سفال و گل رس است. در مورد کاربرد گل رس بسیار صحبت شده و همگی میدانیم برای تقویت ماهیچه های دست و مچ کودک و آرامش و تخلیه وی از هیجانات ، زمانی که نگران و ناآرام است استفاده از گل می تواند بسیار به او کمک کند . 

کودکان بخصوص دختران از درست کردن کیک و آشپزی بسیار لذت می برند پس چه بهتر که آن را با گل بازی همراه کنیم.

سفالگری خلاق

روی یک تخته با وردنه گل را خوب ورز دهید ، هرچقدر بیشتر ورز دهید برای تقویت دست و ماهیچه های کودک بهتر خواهد بود.

سفالگری خلاق

با رنگ گواش میتوان براحتی چیزی را که ذهن کودک آفریده رنگ کرد. لزومی ندارد کودک حتما آنچه را در کتاب است درست کند .

سفالگری خلاق

اینهم از کیک مربایی ما :))

سفالگری خلاق

 

موفق باشید.

 

پسندها (1)

نظرات (4)

مامان شراره(راحله عباسی)
20 مهر 93 8:38
ممنون عزیزم چه کیک خوش مزه ای جهت اطلاع دوستان شیرازی نمونه کتاب رو تو فروشگاه کودکانه دیدم موفق باشی هیواجون شیرینم
ساحل
پاسخ
نگین
20 مهر 93 10:00
سلام دوست خوبم ، چه خوب که آپديت کردی ... عزیزم من از ایده های شما بسیار زیاد استفاده می کنم واسه پسرم ... و تقریبا هر روز اینجا رو چک می کنم چه خوب میشد بیشتر اینجا رو آپ می کردین البته می دونم که بسیار گرفتار هستین ... منتظر پست های بعدی هستم هیوای گل رو ببوس
ساحل
پاسخ
سلام عزیزم چشم حتما سعی میکنم دوست خوبم.
زهرا سادات
29 مهر 93 15:27
سلام چقدر جالب کتاب در مورد سفال ندیده بودم منم گل بازی رو خیلی دوست دار م سحر جان من چند بار زنگ زدم دفتر کسی گوشی رو برنداشت برای خرید بسته زبان گفتی ادرس بده برات میفرستم ادر س دادم اما خبری نشد ، اولش نگرانت شدم اما بعد فهمیدم سرت شلوغه راستش برات دوباره ایمیل دادم چون قرار شد قیمت بهم بدی تا ببینم میتونم واریز کنم یا نه؟ مننون میشم پیگیری کنی
ساحل
پاسخ
عزیزم من خیلیی گرفتار بودم یادم رفته فرداا بزنگ دفتر و سفارش بده بگو با من هماهنگ کردی . ممنون
رها
25 آبان 93 0:09
وااااای ممنون عالی بود
ساحل
پاسخ