هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 13 روز سن داره

هیوای آسمانی من

مهارت یادگیری زبان انگلیسی با کتاب

1392/11/9 12:37
نویسنده : ساحل
1,549 بازدید
اشتراک گذاری

همانطور که میدانید یکی از مهمترین حسهای ابتدایی کودک که در راستای آموزش زبان دوم به کار برده می شود ، حس شنوایی است. این حس از طریق گوش دادن تقویت شده و در سالهای بعد برای آموزش و مکالمه هر چه بهتر مورد استفاده قرار می گیرد.

با گوش کردن به آهنگ و اشعار کودکانه از سنین بسیار زود حتی زمان بارداری و همینطور خواندن کتاب به زبان انگلیسی می توان در سالهای بعدی کودکی را داشت که از هر لحاظ با زبان دوم بصورت شنیداری بسیار آشناست و در واقع شنیدن کلمات به زبان دوم چه در محاوره روزمره چه دیدن تلویزیون و فیلم و غیره بسیار دقیق و همانند یک گوینده زبان دوم عمل میکند .

خواندن کتاب برای کودک را میتوان از زمان بارداری شروع کرد. میتوان هر روز در زمان معینی یک کتاب را برای کودک خواند . این کتابها بهتر است از ساده ترین عناوین شروع شود . در هنگام خواندن کتاب به عنوان و لحن آن بسیار توجه کنید. سن کودک در هنگام خواندن کتاب بسیار مهم است . مثلا در سنین زیر دو سال از کتابهایی استفاده کنید که دارای صفحات بزرگ ، تصاویر رنگی و شفاف و چاپ خوب باشد و تعداد کلمات بسیار کمتری را به نسبت تصاویر داشته باشد. کتاب را مقابل روی کودک بگیرید و او را حتما در آغوشتان بنشانید. او را نوازش کنید و برایش کتاب را بخوانید. در صفحه را با انگشت گذاشتن و دست کشیدن روی تصاویر برای او بخوانید و در پایان هر خط حتما فارسی همان صفحه را برای او بازگو نمایید. این کار را برای یک و دو بار انجام دهید ، بارهای بعد کودک خود قادر به تشخیص تمامی کلمات می باشد. 
این یکی از راه های تحکیم ارتباط بین مادر و کودک و همچنین بهترین و ساده ترین و همینطور راهی غیر مستقیم برای آموزش جملات کوتاه و کلمات زبان دوم به کودک می باشد . باید در انتخاب نوع کتاب بسیار دقت کنید. برای کودکان زیر دو سال از کتابهای جلد سخت استفاده کنید تا کودک نتواند ان را پاره کند.

در سنین بالای چهار سال کودک قادر به تشخیص و توانایی هضم داستانهای بلند تر می باشد. میتوانید از کتابهایی استفاده کنید که تم داستان بسیار جذاب بوده و شخصیتهای معروف داشته باشد. مثلا داستانهایی که از کارتونهای قدیمی نشات گرفته است. یا کتابهایی که از انیمیشنهای بروز دنیا استفاده می کند . 

خواندن کتاب اگر مطابق با سن کودک باشد و نوع و کیفیت و چاپ کتاب مطابق با خواسته ها و علاقه کودک انتخاب شود میتواند یکی از بهترین راه های پیشرفت او برای آینده ای نزدیک باشد .
و تنها موردی است که شما میتوانید هر ماه برای خریدن کتاب هزینه صرف کنید زیرا با پرداخت این هزینه نتایج بسیار عالی دست خواهید یافت.

پسندها (1)

نظرات (4)

سیما
10 بهمن 92 23:10
یه تفریح مورد علاقه ما در تعطیلات پایان هفته قدم زدن در یه کتابفروشی هست.مادر و پسر با هم و انتخاب هر کدوم یه کتاب....من فقط قفسه مربوط به شش ساله ها رو نشونش میدم....و در پایان کتاب انتخابیشو میبینم که 90 درصد دفعات، انتخاب خوبی داشته...توصیه میکنم مامانهای گل اینکارو بکنند . بچه هم به کتابخونی علاقه مند میشه هم کم کم معیارهای انتخاب رو یاد میگیره
ساحل
پاسخ
زهره مامان مرسانا
11 بهمن 92 13:54
مطلبتون خیلی مفید بود سحر جان راستی کتاب TOP CATکه واسه من فرستادین مرساا خیلی دوست داره روزی چند بار میاره واسش بخونم نمیدونم مفهومش میفهمه که این قدر خوشش میاد . از سی دی سیمپلی کیدز هم از این هقته پنجمین اهنگ کار میکنیم سحر جان مرسانا اول خیلی خوب استقبال کرد اما حالا خیلی استقبال نمیکنه منم وقتی داریم بازی میکنیم سی دی شو میزارم اونم سرش تو کار خودشه وقتی تو ماشین گوش میکنه حس میکنم بیشتر لذت میبره . یه چیز دیگه Lisining خودم بهتر شده
ساحل
پاسخ
زهره عزیز خوشحالم از پیشرفت مرسانای عزیزم. باید همیشه اهنگ رو بذاری گوش کنه و در ماشین واقعا موقعیت خوبیه. سعی کن همراهش باهاش بازی کنی عزیزم. کتابی رو که دوست داره خیلی خوبه. اگر میتونیئتمام عناوینش رو براش بخر. و هر روز براش چند بار بخون. خیلی براش خوبه و کمک میکنه بهش.
مریم مامان نورا
11 بهمن 92 17:23
سلام خانومی ممنون از پستهای خوبت من تو تاپیک نی نی سایت ایمل زدم ولی ارسال نشد می خواستم ضمیمه رو برام ایمیل کنید چون نورا هم بالای سه سال هست و من یکسری مشکلات در اجرای برنامه دارم ممنون
ساحل
پاسخ
عزیزم برات ایمیل کردم. بخون و هر سوالی داشتی بپرس
زهره مامان مرسانا
13 بهمن 92 17:01
خیلی ممنونم سحر جان که وقت تونو در اختیار ما میگذارید . اگه امکانش هست چند تا کتاب در رده سنی مرسانا یعنی یک سالگی به بعد معرفی کنید نمیدونستم تاپ کت سری داره مگه ؟ اگه هست سایت شما میتونه واسم بفرسته ؟بازم ممنونم خانمی
ساحل
پاسخ
زهره عزیزم خواهش میکنم . تاپ کت سری داره . سری کتابهای سانگ برد songbird . تمام عناوین این سری کتاب دقیقا داستانهای شبیه به تاپ کت داره. بلی تو میتونی همه رو بخری . من چند تا عنوان رو برات مینویسم : shopping list Mim,s bug where were you bert ? tara,s party sam,s pot spikes says و تمام عناوینی که کنارش نوشته شده songbirds باز اگر سوالی دشاتی بگو عزیزم. لینک رو هم میذارم دوباره برات http://madaranemrooz.ir/products/kids_books