هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

هیوای آسمانی من

کلاس شطرنج

1392/5/8 0:24
نویسنده : ساحل
2,273 بازدید
اشتراک گذاری

هیوای من امشب رفته منزل مادربزرگش. نمیدونه چقدررررررررررررررر دلم براش تنگ میشه وقتی نیست. اما باید تحمل کنم. :((((

 

هیوا کلاس شطرنج میره. واقعا عالیه. من شطرنج رو مدتها پیش انتخاب کرده بودم. هیوا دختر بسیار پر تحرکی هست و شطرنج به تمرکز و آرام بدونش خیلی کمک میکنه. وقتی رفت کلاس جلسه اول فکر نمیکردم دوست داشته باشه و بتونه یاد بگیره. اما دیروز جلسه دوم بود و تمام مهره هارو برام چید و اسم و حرکت همه رو گفت و یک دست هم با پدرش بازی کرد. :))))

 

واقعا عالی هست. از سن 4 سال به بالا میتونید شروع کنید. 

 

استخر هم به سلامتی داره تموم میشه. برای شنا خیلی دردسر داشتم چون هیوا دوست نداره سرش رو زیر آب بکنه. اصلا. و بخاطر تجربه اولیش خیلی از آب میترسید. الان بهتره خیلی بهتر.

 

دخترم شاد باشی که شاد بودن تو ارامش منه.

پسندها (1)

نظرات (16)

سمیرا
8 مرداد 92 3:53
سحر عزیزم خوشحالم که حداقل شمارو دارم که بتونم درد این دلم که نمیتونم نه به خواهر نه به مادر و نه حتی به مشاور بگم رو دارم
پسورد میلم رو شوهرم داره تو نظرات وبلاگ دخترم حرفاتو بگو


چشم عزیزم بزودی برات مینویسم.
مامان سام
8 مرداد 92 4:24
عزیزم من دیپلم زبان انگلیسیم رو تا دوماه دیگه میگیرم ولی اصلا درمورد spesking ازخودم راضی نیستم میشه لطفا راهنماییم کنی؟ دوست دارم با لهجه درست و روون صحبت کنم!
البته چندتاسریال انگلیسی خریدم و هرازچندگاهی نگاه میکنم که با گوش کردن بتونم کمی پیشرفت کنم ولی تا حالا که تاثیری نداشته وپیشرفتی نکردممساله سایتی رو میشناسی که بتونم حدااقل با افراد native.chatکنم؟ ببخش که مزاحمت میشم و ممنون
اینم ایمیلمه.بازم بسیااااار ممنونم وامیدوارم بتونم جبران کنم:
ala_sezavar@yahoo.com

دوست خوبم متاسفانه زمینه کار من کودکان هست. خودم هم زبان خوندم اما هیچ چیزی اندازه گوش کردن و فیلم دیدن و تمرین مکالمه در کلاس تاثیری نداره. البته یک سایت هست میتونی مراجعه کنی خیلی کارهای خوبی داره. این آدرسش :
http://www.irlanguage.com/static-13.html
کار خیلی خوبیه .
موفق باشی.
maryam
8 مرداد 92 15:21
sahar joonam salam.omoda daram khoobo khosh bashi b hamrahe khoonevadeh azizzzz.y soal dashtam?kasra ziad doost nadareh ba bache ha bazi koneh .na in keh ejtemaei nabasheh.bar aks kheili khosh roo va mehrabooneh.ba kasi gharibegi nemikoneh.bishtar doro bare bozorg tarast.shayad chon ziadi gardeshieh.vali mogheh barkhord ba bacheh ha ziad nemitooneh az khodesh defa koneh vay miseh va hamin joor beheshoon negah mikoneh.nemidoonam dareh karashoon ro zabt mikoneh ya inkeh kolan doost nadareh bazi koneh.hala soal man ineh k emsal bezaramesh mahd ta bishtar ba bacheh ha basheh???????alan 16 mahesheh


سلام عزیزم. یک بچه 16 ماه!!!!!!!!!!!! مشخصه که نمیتونه از خودش دفاع کنه. و مشخصه که داره تازه ارتباط جمعی رو یاد میگیره. بچه ها از سن 2 سالگی تازه دوست یابی رو یاد میگیرن و با همسنهاشون کم کم بازی میکنن. الان فقط نگاه میکنه و به ذهن یمسپاره و تو باید همیشه مدام کنارش باشی. موفق باشی عزیزم.
مامان فاطمه
8 مرداد 92 18:29
عزیزم ممنون میشم اسم و کلیه مشخصات کلیه سی دی های شاد و آموزنده خودتو بهم معرفی کنی.
دوست خوبم ممنون میشم اگه مشخصات هر کدومو بهم بگی ببخشید وقتتو زیاد میگیرم.
دوست خوبم واسه یه دختر 10ساله که چن لولی کلاس زبان رفته و تا حدودی آشنایی با زبان داره چه سی دی رو معرفی میکنی بهش بگم تهیه کنم
شادی روز افزونتونو از خداوند منان در این روزها خواستارم


فاطمه عزیزم سی دی هاش :

دنیای شادی ناصر نظر
رنگین کمون ثمین باغچه بان
ترانه هایی برای بیداری ناصر نظر

مجموعه های دیگه ای هم هست که برام فرستادن و ایران ینست. یا دانلود کردم. ممنون عزیزم. برای بچه های ده ساله هم از همون سایتی که قبلا گفتم میتونی کار پیدا کنی. موفق باشی.
مامان فاطمه
8 مرداد 92 19:25
عزیزم سلام مزاحم همیشگی

دوست گلم ارم کم کم به فاطمه زبانو به این شیوه آموزش میدم
الان 23 ماهشه
مثلا بهش میگم ددی صدا بزن تابا کلمه ددی آشنا بشه
یا میگیرمش تو بغل وبوسش میکنم و میگم ا لاو یو و از میخوام به باباشبگه و...
میخواستم نظرتو بدونم که آیا اگه واژه ها رو به این شیوه بهشیادبدم وتکرار و تکرار کنم خوبه؟؟؟
اگه پیشنهادی داری ممنون میشم
یه دنیا شادی و سرور برات از خداوند طلب میکنم


عزیزم این روش روش فارسی انگلیسی هست و ما در این سن اصلا جمله رو به بچه یاد نمیدیم فقط روی کلمات کار میکنیم. و روی هوش شنیداری. اگر کمی صبر کنی مجموعه من آماده میشه و به دستت میرسه عزیزم.
مامی
9 مرداد 92 2:12
سحر جان سلام
قبل خواندن پیام من بدون که سر چند راهی گیر افتادم و پر استرس شدم
وقتی در مورد نابغه پروری و روشها و تبلیغات موسسات و....
آگاه شدم به کلاسهای خانم ح رفتم و محصولات نابغه رو گرفتم
وقتی خوندم که گفتی بچه کودکی کند به خودم آمدم که نکنه راهم اشتباه و تصمیم به مشورت گرفتم:
دخترم 2.5 ساله است
1-درست که کودک از صبح بی هدف تاشب با خودش بازی کنه و ما با او در بازی همراه شیم و چند تایی کتاب بخونیم و شعری و قصه ای فقط همین کافیست بدون آموزش هدفدار
خلاف شعار موسسه ها؟
2-مدتی در بین دوستان مادرانی را دیدم که از 2سالگی برای کودک معلم زبان خصوصی گرفتن و طبق گفته شان درس نیست و فقط بازی و بازی با معلمه و در 3سالگی بچه به راحتی صحبت میکنه و میفهمه.با دیدن این بچه ها دلم برای دخترکم میسوزه برای کوتاهی که میکنم.چون وقتی فقط یک بار کلمه ای رو میگم میبینم فردا که بیدار میشه مثلاpotatoرو یادشه و میگه و من ناراحتم و درگیر از اینکه معلم بگیرم یا محصولات شما رو تهیه کنم وراه درست چیه؟
3-لطفا لطفا به من بگو در 3سالگی با هیوا چه کارها و آموزش هایی رو اعم از زبان و حافظه و ...انجام میدادی؟مثل موسسات؟


دوست خوبم. تمام کارهایی که گفتی و بعد نوشتی بی هدف بوده کاملا هدف داره!!!!!!!! پس اموزش یعنی چی؟ یعنی بچه رو ببری نابغه کنی بزور. بچه رو برداری ببری هزینه کنی کلی پول بدی برا یتبلیغات موسسها ها. فکر کردی چرا فقط توی ایران ما این موسسات اینقدر زیاد شده؟ فکر کردی کجای بچگی تلفیق شده با آموزش؟؟؟؟مگر بچه 6 سال بیشتر وقت داره بازی کنه و با بازی یاد بگیره؟ بعدش میره مدرسه میخوای بعد دچار عذاب وجدان بشی وقتی هربار ببینی بی علاقست نسبت به مدرسه و میخواد کودکی کنه. کار اون مادرها کاملا مسخرست. برای زبان من سالهاست دارم کار میکنم. روی بچه ها روی رفتارهاشون و اموزششون. اگر اینطور بود هیوای من الان رفته بود زبان سوم!!!!!!!!!1 اما من دیوانه نیستم و غیر از آموزش زبان خیلی کارهای دیگه هست انجام بدم. نه معلم خصوصی لازمه نه تسلط به حرف زدن در 2 سالگی!!!! مجموعه من کاملا با بازی آمزو شمیده. خیلی آروم اروم و با متدهای جدید. یک ماه دیگه وادر بازار میهش و کاملا مطلع میشی. فقط بگم مجموعه من اولین مجموعه اموزش توسط مادر هست. و بسیار کامله. در 3 سالگی من هیوا رو هیچچچچچچچچچ موسسه ای نمیبدرم. برای حافظه با کمترین راه ها خودم وقت میذاشتم. من با روش مونستوری هیوا رو آموزش دادم. کتاب مونتسوری بعد از مجموعه من به چاپ میرسه و خیلی خیلی کاربردیه. باهاش طبیعت گردی میکردم. سنگارو یاد میدادم. حیوانات رو و مهد خیلی خیلی بهش کمک کرد برای دوست یابی برای تربیت اجتماعی . کلاس باله میرفت و زبان خودم فقط. موسیقی هم میرفت. یوگا هم خودم باهاش کار میکردم. پازل و بلوکهای چوبی بهترین اسباب بازی برای حافظه هست. هیمنطور بازیهای فکری که در بازار زیاد هست. باز هم سوالی داشتی بپرس. من فقط خواستم هیوا انسان بزرگ بشه و آزادانه کودکی کنه. همین.
مامان عبدالرحمن واویس
9 مرداد 92 11:34
موفق باشی هیوای عزیزم
واقعا به داشتن همچین مادری بهت افتخارمیکنم
وسحرجان به همچین هیوای نازنینی


ممنون عزیز دلم.
مامان عبدالرحمن واویس
9 مرداد 92 11:36
خیل براتون خوشحالم ازپیشرفتهایی که دارین
ماکه همچنان ارزوی خیلی چیزها به دلمون مونده چه برسه به شطرنج وشنا که پسرکمون روببریم تاانم استفاده بکنه

موفق باشی دوست خوبم


عزیزم تو هم خاک رو داری و دشت رو
مامان عبدالرحمن واویس
9 مرداد 92 11:42
سحرجان من سی دی پپا پیگ وکلاسیکال بیبی روواسه عبدالرحمن تهیه کردم اما نمیدونم هرکدوم روچه موقعها وچه اندازه بذارم تاببینه

وازسی دیهای اول ودوم بیبی هم تاالان نزدیک 50-60تاکلمه یادگرفته وبرای اموزشش هم بیشترازخود وسیله وفلش کارتش استفاده میکنم
وازسیدی سیمپلی کیدز 4تاشعرروتونستیم گوش بدیم امیدوارم بتونیم موفق بشیم

سحرعزیز دوست دارم زیاد
ممنون از زحمات بی وقفه ات


یاسمن بهت افتخار میکنم. واقعا عالی درای وقت میذاری. مطمئنم عبدی یکی از بهترینها خواهد شد. سی دی پپا پیگ رو بذاز هفته ای یک دی وی دی رو نگاه کنه. اگر دوست داشت بذار تکرارش کنه. کلاسیکال رو باید هدفدار نگاه کنه. گوش کنه خیلی بهتره. پس هفته یا یکبار براش بذار. منهم همین کار رو میکنم. دوستت دارم عزیزممممممممممم
مامان ریحانه جون
9 مرداد 92 16:18
سلام.. عبادتتون قبول... ریحانه من در جشنواره نی نی شکمو شرکت کرده کد ریحانه 845 هست لطف بزرگی میکنی اگه کد 845 رو به شماره 20008080200 اس ام اس کنی واقعا ممنونت میشم اگه بتونید کد 845 رو با چند تا خط موبایل متفاوت به شماره ی داده شده ارسال کنید که نورالانور میشه و واقعا شرمنده میکنید اگه لطف کردی و رای دادی بهم خبر بدی ممنون میشم هم برای اینکه از لطف و مهربونیت تشکر کنم هم برای اینکه تعداد آرا رو داشته باشم پیشاپیش از لطفت واقعا ممنونم اگه خواستی عکس جشنواره ای ریحانه رو ببینی زحمت بکش و یه سر بیا وب ریحانه , عکس جشنواره ایش رو گذاشتم مرسی از لطفت دوست خوبم ارسال کد 845 به شماره 20008080200یادت نره ها ریحانه روی رای های شما دوستای گل خیلی خیلـــــــــــــــی حساب کرده.... خیلی خیلی خیلی ممنونت میشم به نی نی من رای بدی امیدوارم بتونم یه روزی یه جایی تویه دلخوشی هاتون جبران کنم موفق و پیروز باشی
نيايش
10 مرداد 92 11:11
سلام دوست عزيز من دوست دارم از شما در مورد كلاس زبان دخترم چند تا سوال بپرسم اما شماره موبايلي كه داديد مدام خاموشه من شيرازم چطور ميتونم با شما تماس بگيرم اگه لطف كنيد ممنون ميشم


عزیزم شماره موبایل مربوط به زمانی هست که مجموعه آماده میشه. هر سوالی هست همینجا بپرس جواب میدم.
سوده
10 مرداد 92 23:53
سلام وبلاگ شما برای من مثل یه سر مشق میمونه . من بسیار بهش سر میزنم . یه بار آدرس خاطرات بارداریتون رو بهم دادید اما باز نمیشد یا شاید هم من زیاد وارد نیستم .بازم کمکم کنید تا بخونمش برام خیلی جالبه . چه جوری سرچش کنم ؟



عزیزم نام موضوع " نزدیک به تو " هست. و به نام قصه تولدت هست. ممنونم بسیار دوست خوبم.
سوده
10 مرداد 92 23:58
راستی سحر جان میخواستم بگم هیوا قبل از سال 90 وبلاگی نداشت ؟ هدفم اینکه فعالیت های هیوای ناز رو وقتی هم سن بچه ی من بود بخونم تا با اونها پیش برم بچه ی من زیر 2 ساله


نه عزیزم. متاسفانه.
آزاده
11 مرداد 92 0:34
الهی زنده باشه هیوای گل

شطرنج رو خودم بچه بودم علاقه داشتم
مرسی که یادآوری کردی چون خیلی ساله که کلا فراموشش کردم

واسه پسرم باید کم کم فکر خرید یه شطرنج باشم


ممنونم. بسیار عالی.
آنا
12 مرداد 92 19:39
ساحل عزيزم خصوصي داشتي گلم و اگه لطف كني شماره ليلا اميريان روانشناس و برام بنويسي عزيزم و روانشناس خوب ديگه رو اگه ميشناسي بهم معرفي كني . متشكرم من شيراز هستم
مامی
18 مرداد 92 1:52
سحر جان ممنون از جوابت
دعا کنید خدا به من آرامش بده
من فعلا تصمیم ندارم دخترمو مهد ببرم
مظرت چیه خانومی


حتما عزیزم. از 3 سالگی مهد یک برنامه واجبه به نظر من و نبردن کودک به مهد میتونه خیلی از روابط احتماعی یا صخسیتیش رو لطمه بزنه.