هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 4 روز سن داره

هیوای آسمانی من

آموزش جملات به انگلیسی

1392/3/25 18:44
نویسنده : ساحل
2,252 بازدید
اشتراک گذاری

سلااااااااااااااااااااااام .

 

دوستای خوبم من و هیوا با یک پست آموزشی دیگه اونهم از نوع زبان انگلیسی برگشتیم. خیلی گرفتارم اما تونستم امروز تصاویر رو بذارم و بنویسم .

خب این تصویر زیر یکی از ویدیوهاست. من خودم هم در کامپیوتر میذارم. هم به دلیل اینکه فضا فضای دیدن کامل نباشه و هیوا بدونه زمان آموزشه هم بواسطه دلایل دیگری :) 

همانطور که میبینید من هنوز هم برای هیوا ویدیوهای آهنگهای قدیمی رو میذارم. آهنگهایی که  خاص سنهای پایین هست اما تاکیدم روی تکرار شدن اون هست. نام رو بخوبی میتونید ببینید. 

همراه با هر ویدیو حتما بازی میکنیم. باز یمربوط به همون ویدیو رو. که در واقع آموزش همزمان کلمات و شعر هست. 

cfhk

آهنگ در مورد انگشتان دست است. با عروسکهای انگشتی که داشتنش واقعا لازم و واجبه بعد از یکبار دیدن ویدیو دوباره میذاریم و بازی میکنیم. دقیقا اگر بتونید فضای بازی رو نمایشی کنید بسیار بهتره . با یک صندلی و عروسکهای انگشتی.

زبان

و دنباله ویدیو....

زبان

انگشتها یکی کی یبیرون میان...

زبان

بلافاصله یک بخش دیگر رو میذاریم که باز متبط به قبل هست سن زیر 4 سال. اما به دلیل در ذهن ماندن کودک هر از چند وقتی باید روی " اعضای بدن ، میوه ها ، سبزیجات ، خوراکیها ، و بسیرای کلمات کاربردی دیگر تاکید کنیم. این ویدیو از بخش Flash card  و تحت همین عنوان Body موجود است. من اول تمام ویدیو رو کامل میذارم. بعد یکی یکی بعد از هر تصویر قطع میکنم تا هیوا خودش اسم اون عضو رو بگه. در ضمن زمان این کار اگر حس رقابت رو در بچه تشدید کنیم خیلی بهتر هست. مثلا من با هیوا مسابقه میذارم که ببینیم کی زودتر جواب میده :)

زبان

بعد از اینکار از هیوا میخوام بازی مخصوص رو انجام بدیم. با نام هر اعضا هیوا همون عضو رو لمس میکنه . البته این بازی رو با شکل Simon says  هم انجام میدیم که متنش موجود هست.

زبان

بعد میریم سراغ آموزش جدید. آموزش قیدها و صفات که مخصوص سن 5 سال به بالا می باشد. ویدیو را نشان میدیم.

زبان

بعد بصورت عملی معنی چاق و لاغر رو بصورت دیداری و لمسی معنای بلند و کوتاه را کار میکنیم. بدین صورت که کودک می بایست با لمس جسم مورد نظر ، بلندی کوتاهی یا هر تناقض دیگر را خود حس کند.

زبان

 

زبان

بلافاصله بعد از این دو آموزش همانطور که اشاره کردیم باید یک بازی حرکتی انجام دهیم تا کودک خسته و دلزده نشود. من این ویدیو را به نام Down by the station انتخاب کردم هیوا و من قطار شدیم و این شعر را دور تا دور اتاق خواندیم و راه رفتیم.

زبان

بعد از آن کار بروی جملات ساده و استفاده از جملات درخواستی را که کاربرد بسیاری در محاورات روزمره دارد شروع کردیم. کاربرد جمله Can I have..... , may i have . و این آموزش را دو بار از طریق دیدن ویدیو و بعد از طریق بازی مربوط به آن انجام میدهیم. و در تمام روز روی آن تاکید میکنیم و تکرار می نماییم.

زبان

دقیقا یک توپ را برداشته و عینا جملات ویدیو را به انگلیسی میگوییم و تکرار میکنیم.

زبان

بعد از آن بجای کلمه ای که در ویدیو استفاده میشود از کلمات گوناگون دیگری استفاده میکنیم. و بهتر است آن کلمات را از پیش انتخاب کنیم و عروسک یا خود کلمه را در معرض دید او قرار دهیم . مثلا : can I hace a rabbit please ? may i have some water please .

زبان

اینهم یک روز آموزشی ما :)

 

پیروز باشید.

پسندها (1)

نظرات (13)

ارلا
25 خرداد 92 23:19
سلام دوست من وبلاگ بیستی داری خوشحال میشم به من سر بزنی اگه تبادل لینکم کنیم چه بهتر بهم نزدیک تریم
مهشاد
26 خرداد 92 8:43
سلام ممنون خیلی این پست واضح بود با وجود عکسها ...فقط اینکه هر دفعه از هر تاپیک (اعضای بدن سبزیجات adj مکالمه و... )یکی رو انجام میدید یا هر بار یک موضوع رو تموم میکنید دفعه دیگه بعدی؟؟



ممنون مهشاد جان. هر دفعه وقتی دفعه اول هست شما هر هفته یکی رو انجام میدی به ترتیب سن توی کتاب. البته در کتابی که به دستت میرسه تمام تاپیک ها خیلی روشن و همون اول با سن هستن و لازم نیست دنبالش بگردی.
حمیده
27 خرداد 92 2:38
سلام سحر عزیز

من که گیج شدم هر روز حتما به وبلاگ هیوا جون سر می زنم و پست های جدیدتو می خونم، کلی هم منتظر بودم تا بسته آموزشی آماده بشه و سفارش بدم ولی الان نمی دونم چی کار باید کنم، همینو سفارش بدم یا فعلا صبر کنم تا مجموعه کامل بشه، آخه بعضی جاها خوندم که نوشته بودی بقیه سی دی ها رو بعدا می فرستم، این یعنی چی ؟ یعنی هنوز مجموعه کامل نشده؟ یا یه جایی نوشته بودی سی دی کارتون رو قفلشو شکوندی و می فرستی ولی اینجوری که دوستان نوشتن انگار فقط یه جزوه و یه دی وی دی هست

سحر جان ممنون می شم اگه دقیقا بگی جزوه حاوی چه چیزهایی هست؟

دی وی دی چی داره؟

و اینگه گفتی اسم آهنگ ها رو تو جزوه نوشتم یعنی چی؟ اونوقت من آهنگ ها رو از کجا بیارم؟

بعدم دختر من به آهنگ تنها گوش نمی ده اگه ویدیو داشته باشه بیشتر گوش می ده، آیا مجموعه شما ویدیو هم داره یا آدرس سایت ها رو دازه که بتونم از اونجا دانلود کنم؟






با سلام به شما. عزیزم فکر میکنم خیلی از مطالب رو نخوندی. اول اینکه من بخاطر محدودیات سایت نمیتونم اینجا چیزی در مورد مجموعه بنویسم. پس خواهش میکنم شما تاپیک نی نی سایت رو بخون که آدرسش در موضوعات وبلاگ هست. مجموعه برای دوستانی فرستاده شده یک مجموعه اموزشی از 1 تا 6 سال هست دربارش توضیح دادم که کلا چی هست و چرا هزینه اینقدر هست فعلا. یک دی وی دی هست که فایلهای پی دی اف شامل فلش کارت و چند کتاب داستان در اون هست. ویدیوهای مخصوص اموزش هر سن با ذکر نام و سن . قرار بوده 4 تا 5 سی دی آهنگ باشه شامل آهنگهایی که در بازار نیست که نشد و در مجموعه نیست. بعد من گفتم این سی دی هارو مفرستم اما پیشنهاد کردم دوستان صبر کنن تا مجموعه بصورت کتاب دربیاد و سی دی ها و دی وی دی بصورت لیبل دارا چاپ بشه و اوریجینال باشه که دوستان توافق نظر داشتن که صبر کنن. چون من برای دوستانی که مجموعه روبصورت جزوه خردیاری کردن بسته جدید رو بصورت رایگان میفرستم. بخش بعدی در مورد سی دی سیمپلی کیدز سوال کردید . دوستان متذکر دشه وبدن که متن آهنگها رو نمیدونن. یعنی نمیدونن اسمهای آهنگهای درون سی دی متنش چی هست که گام به گام کار کنن. حالا ما اومدیم فکر کردیم متن آهنگهای سیمپلی کیدز رو بصورت یک بروشور کوچک در بسته ها بذرایم به ترتیب اهنگها در سی دی . و بخشهای بسیاری دیگری که به مجموعه اضافه میشه. مجموعه یک کتاب قطور شده با فهرست کامل رده بندی سنی که شما میتونید دقیقا از 1 تا 2 سال ، 2 تا 4 سال و 4 تا 6 سال تقسیمش کنید. که خود بخود تقسیم شده . و بسیاری موارد دیگه که فعلا نمیتونم چیزی دربارش بگم. شما هم حمیده جان صبر کنید بسته های جدید بزودی آماده میشه. موفق باشی دوست خوبم. در ضمن کارتونها رو خیلی وقت پیش گفتم که کلا جدای مجموعه هست. و جدا خریداری میشه . که بخشهای زیادی هم به این سری کارتون اضافه میشه و بصورت یک لینک اما جدای این کتاب عرضه میشه. در مورد نکات ریز تر نمیتونم فعلا چیزی بگم.و در مورد ویدیو ها این ویدیوها روش دیدن داره. زیر 2 سال اصلا دیدن ویدیو نداریم. اگر دختر مشا عادت کنه ببینه و بشنوه مطمئن باش داره میبینه شنواییش تقویت نمیهش. عادت میکنه هر چیزی رو که میبینه بهتر متوجه بشه. اما هدف اصلی ما این هست که کودک روی شنیدن تمرکز کنه نه دیدن. موفق باشی.




مامان عبدالرحمن واویس
27 خرداد 92 10:04
سحرعزیز ممنون ازپست قشنگت همیشه بادیدن این پستاخیلی انرزی میگیرم امیدوارم ماهم بتونیم موفق بشیم
بازم منتظراین پستای خوبت هستیم


ممنون عزیزم.
حمیده
28 خرداد 92 0:10
سلام سحر جان
ممنون از پاسخت
خب ببخشید من سوالاتم یه کم زیاده
به توصیه شما من صبر می کنم تا بسته های جدید آماده بشن ولی می خوام بدونم بسته های جدید رو خود شما می فرستی یا نه؟ من می خوام از خود شما بخرم نه با واسطه، ممنون می شم اگه خود زحمت بکشی و برام ارسال کنی اگرم لازمه می تونم پول بسته رو الان بریزم ولی شما صبر کنی هر وقت مجموعه کامل شد برام بفرستی
و یه سوال دیگه من کلی آهنگ کودکانه انگلیسی از سایت های مختلف دانلود کردم و متن هاشم دارم ولی چون خودم انگلیسیم خوب نیست دقیقا نمی تونم ترجمه کنم با این مشکل چی کار کنم این آهنگ هایی که شما می گی می فرستی متننش ترجمه شده است یا نه؟
در ضمن عزیزم من اصلا پول بسته برام مهم نیست چون می دونم حاصل زحماتتون و برام مهم که چیزی بخرم که از نتیجه بخش بودنش مطمئن باشم
موفق باشی عزیزم


حمیده عزیزم خیلی ازت ممنونم. عزیزم واسطه ای نیست من با سایتهایی همکاری خواهم کرد که شاید کار فروش ور انجام بدن. اما حتما راهی بصورت مستقیم برای همه دوستان خواهم گذاشت. درباره دانلود. صبر کن کارهارو ببین فکر نکینم نیازی به دانلود هیچ اهنگی داشته باشید. متن کارها هست اما ترجمه نشده. نیازی به ترجمه نیست. میدونی ترجمه آهنگها باید بصورت شعر باشه وگرنه خیلی مسخره میشه. من میتونم هر قوت خواستی متن شعر رو برام بفرستی بارت ترجمه کنم عزیزم. اصلا صحبت هزینه رو نکن فعلا. کار اینقدر وسیعه که مدام داره تغییر میکنه. منتظر باش. دوست خوبم. موفق باشی.
مامان عبدالرحمن واویس
28 خرداد 92 10:08
سلام عزیزم
سحرجان توی تاپیک یه ادرس گذاشته بودم منظورم از گذاشتن ادرس این نبودکه بخوام بگم واسه مجموعه ازاین محصول استفاده کنی فقط خواستم بگم اگه کنارمجموعه ازاین موارد مثل برنامه کودکش دیکشنریش استفاده کنیم اشکالی نداره

قصد جسارت نداشتم

موفق باشی عزیزم


نه یاسی جانممممممممممممم. منظورم رو بد متوجه شدی. اتفاقا یخواستم ازت تشکر کنم. جه سایت خوبی بود. خیلی ازش استفاده کردم. حتی خرید هم کردم . در واقع کل دانلود هارو میذارم در بسته ها. و البته خریدی هم که کردم رو اگر بشه میذارم. ممنونم ازت
مریم
28 خرداد 92 18:46
خواهش میکنم عزیزم..وظیفه خودم دونستم خبرتون بدم
دختر گلتون رو از طرف من ببوسید


باز هم ممنون. با اینکه همسرم خیلی ناراحت شد میدونی پدره و رو دخترش تعصب داره )) اما ازت بسیار ممنونم. موفق باشی عزیزم.
مامان عبدالرحمن واویس
2 تیر 92 0:23
قالب نومبارک عزیزم
سحرجان همچنان منتظرایمیلت هستم


مرسی عزیزم.چشم.
سوده
2 تیر 92 0:40
ساحل عزیز سلام
مهارت شنیداری بچه که شما همیشه تاکید دارید روش کار بشه ، قبل از دو سالگی باید با آهنگهای انگلیسی کار بشه یا فارسی ؟ راهنماییم کنید که آهنگهای سیمپلی کیدز چه جوری باید با بچه کار بشه ؟ ( چند ساعت در روز و هر روز چند تا آهنگ ) یا مثلاً چه آهنگهایی به زبان فارسی برای بچه ی 17 ماهه ام بذارم ؟


سوده جان. در سن زیر دو سال هم باید انگلیسی کار کنی هم فارسی. برای فارسی شعرهای زیادی هست که میتونی تهیه کنی کار کنی. برای انگلیسی از سی دی خیلی خوب سیمپلی کیدز شروع کن. آهنگهای ساده مثل baba black ship , Twinkle twinkle , Ring ringe roie , رو انتخاب کن هر هفته یکی رو هر روز صبح یا عصر یا هر دو براش بذار گوش کنه. اصلا لازم نست تکرار کنی تا حفظ بشه فقط گوش کنه. یک اهنگ رو یک هفته تکرار کن بعد هفته دوم اهنگ بعدی. همینطور ادامه بده. در بسته ای که اماده میشه اطلاعات بسیار کامله. اما شما از همینجا شروع کن به اموزش میرسی. موفق باشی. باز هم سوالی بود بپرس عزیزم.و مجموعه سی دی ترانه هایی برای بیداری کار اقای ناصر نظر. ترانه های شادی برای فارسی عالی هستن
علی خوشتیپ
5 تیر 92 13:46
سلام خاله جون.من تو مسابقه نی نی شکمو شرکت کردم.به رایتون نیاز دارم اگه از عکس من و دوستم خوشتون اومد کد 118و 168 رو به شماره 20008080200 اس ام اس کنید. کدها رو با یه فاصله به این شکل 118 168 ارسال کنید ممنون
مامان عبدالرحمن واویس
6 تیر 92 19:39
سلام عزیزم خوبی کجایی چرانمیای اپ کنی نگرانت شدم
منتظرپستهای جدید هستم


میام یاسمن جان. خیلی درگیر بودم. کارهای خونه خرید نوشتن کتاب و کلاسهای هیوا. خیلی زود میام با یعالمه پست
نیکا مامان پارمیدا
7 تیر 92 2:37
سلام سحر جان دوست خوبم امیدوارم که خوب باشید.
دوست عزیزم فقط خواستم که از شما تشکر کنم به خاطر کار ارزشمند و کاملتون واقعا عالیه . در ضمن پیامتون بدستم رسید کاری که میخواهید انجام بدید بزرگواری شما رو میرسونه برای دخترم کتاب شما بهترین هدیه خواهد بود. ببخشید که دیر تشکر کردم کمی گرفتاری داشتم. بیصبرانه منتظر و مشتاق دیدار شما در نمایشگاه هستیم من و پارمیدا.

هیوای عزیزم را ببوسید

راستی چرا تاپیک نیست چی شده ؟؟


سلام عزیز دلم. ممنون از لطفت. همین که برام پیام گذاشتی خیلی خوشحالم کرد. خوشحالم کار رو دوست داشتی.کتابی که اماده میشه خیلی خیلی بهتر و مفیدتر است و چندین کتاب بهمراهش داره و سی دی های زیادی. امیدوارم بتونم زوتر ببینمت. تاپیک رو حذف کردم چون خیلی ها از اون طریق اذیت میکردن و خب دوست ندارم فعلا چیز بیشتری درباره کار ارائه بدم. اما هر کمک و سوالی بود همینجا یا ایمل بزنی به سرعت جواب میدم. موفق باشی. دختر گلم رو ببوس.
نازنین
7 تیر 92 14:27
سلام چه گل دختر ناز و دوست داشتني دارين.خدا براتون نگهش داره.اينم آدرس وبلاگ نيکو خواهر منه.خوشحال ميشيم به ماهم سر بزنيد و به خواهر من تو مسابقه راي بديد و ازش حمايت کنيد.يه دنيا ممنونيم ازتون. http://www.nikoo-mousavi.niniweblog.com