هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 4 ماه و 13 روز سن داره

هیوای آسمانی من

کارت تولد

1391/9/4 13:27
نویسنده : ساحل
1,949 بازدید
اشتراک گذاری


با همه پوچی از تو لبریزم
نه بر آنم که رشته پاره کنم
نه بر آنم که از تو بگریزم

امروز ساعت چهار بدنیا آمدم. هرگز لحظه ای نگفتم چرا مرا بوجود آوردید و چرا به این دنیای بد آمدم. چرا که لحظه لحظه سختی و زیبایش برایم جاودانی بوده و خواهد بود و سرشار از اتفاقات خاص. دیشب که نه صبح ساعت 4 با صدای باران که روی آبچک میخورد چشمم را باز کردم و با خود گفتم در این آسمان صاف که ابری نبود

 اما چرا خدا برایم زیباترین لالایی و هدیه را از آسمان رها کرده بود. صبح با صدای باران و آسمان خاکستری بیدار شدم. گوشی همراهم را برداشتم ببینم ساعت چند است اس ام اس سهند را دیدم مثل همیشه خاص و زیبا. بعد اس ام اس نگار خوبم را بعد اس ام اس پدر بزرگم را " تولدت را پیشاپیش تبریک میگویم. در ارامشی سبز . پدرت " .
و بعد اس ام اس خاله خوبم را ".....یک سبد گل نسترن تقدیم تو باد تولدت مبارک" . اشکم سرازیر شد چرا که بیشتر از همه چیز دلم برای مامان بزرگ تنگ شده بود. " ننه تولدت مبارک عزیزم چقدر زود بزرگ شدی " . صدایش در گوشم زنگ میزد. او تنها کسی است که هر روزم به یادش میگذرد چون مرا تربیت کرد و هرچه دارم از اوست. او به من سه چیز را آموخت که میتوانم در سه جمله خلاصه اش کنم :
اول اینکه زنی باشم که از پس کارهایم بر ایم. و تا نیاز شدید نباشد به کسی برای کارهایم رجوع نکنم. دوم مستقل باشم چه مالی چه روحی چه معنوی. دوست بدارم بدون توقعی حتی برای دوست داشته شدن. کمک کنم و مهربان باشم. و سوم درونم را زیبا کنم فکر کنم مقتدر و محکم باشم در مقابل سختی و بیماری. درد را بجان بخرم و متفاوت زندگی کنم.
همانطور که خود اینگونه بود. سعی کردم چنین باشم. در این سالها اینگونه زندگی کردم . خدا برایم عشقی جاودان به ارمغان آورد که نوجوانی و جوانیم برایش سختی و درد کشیدم و همان روزها باعث شد همیشه قدر کنار او بودن را بدانم و بعد پدیده ای شگرف که حاصل عشقی قدیمی و جاودان بود. تولد دخترم تکه ای از وجودم که مرا از " سحر " به " مامان سحر " تغییر داد. نامی که مسوولیت به دوش کشیدنش مقدس و سخت است . لذتی که شیرین است. صورتی که همین امروز گفت " مامان تولدت مبارک " و ساعاتی چند صرف درست کردن کارت تولد کرد برای مادرش. برای تمام اینها از زندگیم راضیم. امروز برای من تولد تمام خوبیهایی است که در این سالها داشتم. از همه دوستان خواهرهای خوبم سهند هیوای عزیزم بخاطر محبتشان سپاسگزارم. هستم و دوستتان دارم. 
سحر/4 آذر 91
بزودی کارتهای زیبای هیوای عزیزم را میگذارم امروز صبح با خنده زیبایش بلند شدم و ساعتها در اتاقش مشغول درست کردن کارت بود. عاشقتم عزیزم. هم به انگلیسی هم به فارسی گفت تولدت مبارک. عشقی بزگتر از این وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعد هم رفتیم بیرون و گفت کیک بخر و خریدیم. اینهم از روز تولد من. امروز آش رشته پختم هوا بارانی است و بسیار زیبا. 
خوب باشید.
پسندها (1)

نظرات (17)

آنا
4 آذر 91 17:05
تولدت مبارک عزیزم. شاد باشید در کنار هم


ممنون آنای عزیزم. سالم و شاد باشی عزیزم.
فروغ
4 آذر 91 17:51
تولدت مبارک


مرسیییییییییییی فروغم. شاد باشی عزیزم. آتوسای منو ببوس.
بهناز
4 آذر 91 18:49
عزیزم تولدت مبارک}--@-}--@-}--


مرسی بهناز خوبم. ممنونممممممممممم
ندا
4 آذر 91 22:07
تولدت مبارک!


مرسی ندا جان. ممنون.
الهه
5 آذر 91 0:44
تولدت مبارك سحر جان. اميدوارم هميشه و هر روز كنار دو عشق بزرگ زندگيت شاد و سلامت باشي


مرسی الهه خوبم. لطف داری عزیزم. سلامت و شاد باشی. باز هم مرسییی )




الهه عزیزم همونطور که میدونی و گفتی اصلا با صحبت به زبان انگلیسی با بچه های زیر 3 سال موافق نیستم به دلایل کاملا مشخص. فلش کارت کتاب کارتون همه خوبه. اما صحبت کردن و اینکه دخترکت بعضی جیزهارو فقط به انگلیسی میگه اصلا خوب نیست. ببین شاد در 4 سالگی خیلی لذت بخش باهش و هست اما در این سن توباید روی خیلی مهراتهای دیگه کار کنی. روی مهارتهای حسی حرکتی بازی فکری هوشی. مثلا انواع اهنگهارو با بازی که بزودی مینویسم یک نمونه از اونهارو در وبلاگ. اما حرف زدن اگر از الان باشه در 3 و 4 سالگی تو دیگه چیزی نداری بهش یاد بدی و اون کاملا اشباع شده بعد موضوع زده شدن و خسته شدن از زابن بوجود میاد. اگر اینکار درست بود من از اول با هیوا فقط انگلیسی حرف یمدزم با اینکه هیوا 1 سالگی حرف یمزد اما اصلا اینکارو نکردمک. اموزش باید ارام و تدریجی باهش. حتی اگر بچه از درجه هوشی بالایی برخوردار باهش و بسیار هلاقمند باهش. که بچه هایی که از سن گایین تحت اموزش انگلیسی قرار مییگرن هیمنطور میشن ذاتا علاقمند به زابن یمشن بدون اصرار و اجبار برعکس اونهایی که از 6 سالگی شروع میکنن. اما اینکه بچتو اینقدر تحت اموزش مستقیم یا غیر مستقیم بذرای از الان اصلا درست نیست. میتونی خیلی کارهای دیگه بکنی از دویدن و جیغ زدن تا پارک و انواع بازیها. شعر خوندن به فارسی رف زدن طبیعت گردی. به فارسی. بذار با زبان مادریش همگون و همراه بشه. مدتی دیگه از خوندن اینهمه کتاب انگلیسی خسته میهش و میگه مامان برام فارسی بخون. چون واقعیت اینه که بچه تامم مطالب رو نمیفهمه ما مجبور میشیم براش بگیم داریم چی میخونیم این میشه مستقیم دیگه!!!! و مشکل بعدی اینه که مجبور میشی برای تنوع در زبان بذاریش خوندن و نوشتن یاد بگیره در 4 سالگی یا حتی 3 سالگی که ایم خیلی خیلی بده. کلا مکالمه و کلمات و دایره پر لغتیش از دست یمره و تمکرکزش میشه روی خوندن و نوشتن. و روش فونیکس که خیلی خیلی روش سختیه. باز هم سوالی بود در خدمتم عزیزم.
نسيم مامان پانيذ
5 آذر 91 8:56
روز تولد انسانها در هیچ تقویمی یافت نمی شود ، چرا که فقط در قلب کسانی است که به آنها عشق میورزیم.
عزیزم تولدت مبارک انشالا هميشه همينطوري شاد باشي وسلامت در كنار دختر گلت


نسیم عزیزم مرسی از تبریک متفاوت و زیبات. خوشحالم از سالها دوستی باهات. پانیذ خوشگلمو ببوس.

از متن پست قبلیت هم ممنونم. میدونی من چقدر دوست ندیده دارم که خیلی خیلی بهم نزدیکن. تو رو خیلی زاید دوست دارم و امیدوارم لایق اینهمه محبتت باشم. دوست دارم ببینمت. و میدونم میبینمت روزی. باز هم ممنون. تو مادر نمونه و زن بسیار مهرابنی هستی عزیزم.
مصی
5 آذر 91 13:11
مامان سحر عزیز تولدت مبارک،ایشالا سالیان ساااااال در کنار خانوادت خوشبخت و سالم باشی.


مرسی مصی خوبم. شاد باشی و همیهش سلامت عزیزم. میبوسمت کلییییییییییی
زهره
5 آذر 91 21:33
ساحل عزیز تولدت مبارک. برایت سلامتی و دلی خوش آرزو دارم.
بابت موفقیتهای هیوا هم در خوندن خیلی خوشحالم و بهت تبریک می گم. همیشه سالم و برقرار باشید.


ممنون زهره عزیزم. خیلی خیلی لطف داری عزیزم به ما. از بودنت خوشحالم و از دوستی باهات شکرگزار. میبوسمت.
لیلا
5 آذر 91 22:19
سحر جان تولدت مبارک باشه عزیزم از خدا ممنونم که چنین دوسته خوب و دانایی رو برای من فرستاده و خوشبحال هیوا جان با این مامانه دانا و فهیم .


مرسی لیلای خوبم. منهم از خدا برای داشتن همچون تویی ممنونم. هیچ میدونی هیوا بطور ناخوداگاه عاشق اسم لیلاست؟ )) و همیهش این شعر رو میخونه " لیلا لیلا لیلا لیالا رو بردن سیاه چشمون بلند بالارو بردن " ))) ممنون لیلای خوبم.
پرنیان
6 آذر 91 0:56
عزیزم تولدت مبارک.
چند وقتی است که وبلاگتون رو میخونم و استفاده میکنم. اگر دوست داشتید یک روز کمی از آشناییتان با همسرتان بگید. تا حالا چند بار اشاره کرده اید به "عشق قدیمی"، کنجکاو شدیم


سلام پرنیان عزیز. خیلی خیلی ممنونم. چشم حتما. مینویسم دربارش. ممنون باز هم.
حسنا
6 آذر 91 7:55
سلام عزیزم تولدت مبارک ان شالله تولد 100 سالگیتو بهت تبریک بگم


سلام حسنای خوبم. وای نه تو رو خدا فکر کن یک زن 100 ساله )))) مرسییییییییییییی عزیز دلم. کلی بوسه بر روی ماهت.
maman e Meshkat
6 آذر 91 9:11
سلام سحر جان

تولدت مبارک امیدوارم سالهای سال با هیوای قشنگت خوش و خرم زندگی کنی


سلام عزیزم. ممنونم از تبریک زیبات. برات بهترینهارو اروز دارم. مشکات زیبارو ببوس.
زهرا(مامان پارسا)
6 آذر 91 10:35
سحر عزيزم تولدت مبارك. ببخشيد كه با تاخيره. خيلي قشنگ روز تولدت رو نوشتي و مطمئنم بهترين هديه ات همون كارت دست ساز هيواي نازنينم هست. انشاءالله هميشه سالم و شاد باشيد مامان مهربون و دوست داشتني.


سلام عزیزم. ممنونم دوست ماهم. متشکرم. امیدوارم شما هم کنار خانواده و گل نازت همیشه سالم و پایدار باشید. باز هم متشکرم.
بهناز
6 آذر 91 13:20
سحر جان بازم سلام
ببخشید که مزاحمت می شم ولی در ادامه بحث شیرین انتخاب کتاب می خواستم نظرتون را در مورد کتابهای beano هم بدونم.آیا برای تدریس مناسب هستند چون معلم مهرگان خودش این کتابو معرفی کرد و من هنوز ندیدم این کتاب ها را.
می خواستم نظر شما را هم بدونم
بازم ممنون و ببخشید از اینکه وقتتونو گرفتم


کتاب خوبیه عزیزم. اما برای زیر 2 ساله خیلی خیلی ابتدایی هست.
جانان
6 آذر 91 21:34
تولدت مبارک سحر جان


ممنون جانان عزیزم. لطف کردی دوست خوبم.


در ضمن شمارمو برات اس ام اس میکنم و حتما برای زبان و کارگاه ها بهت خبر میدم عزیزم.
رعنا
7 آذر 91 0:48
ساحل عزیزم سلامممممممم
چقدر خوشحالم که هر دوی ما متولد ماه زیبای آذر و پاییزی هستیم

تولدت با هزاران آرزوی خوب مبارک

متنت انقدر عمیق و گیرا بود که بغض کردم
و منم یاد مادربزرگ عزیزم که حقیقتا زنی قوی بود افتادم...چقدر دلتنگشم
چه گنجهای با ارزشی برایت به یادگار گذاشته
خدایش بیامرزاد

راستی ساحل جان عکسهای تولد امیررضا رو تو وبلاگ گذاشتم
دوست داشتی سر بزن
نیدونم قبلا رمزو فرستادم یا نه؟


سلام رعنای خوبم. چه عالی که هر دو پاییزی و هم ماهی هستیم ) مرسی از احساسات عزیزم. ممنون . حتما سر میزنم. نه رمز رو برام نفرستادی. شاد باشی و تولدت هم مبارک.
nilo
11 آذر 91 14:09
سلام تولدت مبارک باورم نمیشه من هم متولدماه اذر روز سوم هستم چه اتفاق جالبی


ممنون نیلوی عزیزم. چه عالی. خیلی روز زیبا و ماه خوبی هست. از دوستی با هم ماهی خوبم خوشحالم.)