هیواهیوا، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

هیوای آسمانی من

آزمایش علوم / شناسایی خون و کاربرد ان در بدن انسان به زبان انگلیسی

1394/5/16 16:18
نویسنده : ساحل
1,968 بازدید
اشتراک گذاری

آزمایش علوم / شناسایی خون و کاربرد ان در بدن انسان

به دنبال سخنان قبلی برایتان ازمایش علوم ما را به زبان انگلیسی توضیح داده و با تصویر در خدمت شما خواهیم بود دوستان عزیز.

به مواد زیر نیاز داریم : یک بسته پنبه ی رنگی ارایشی / مارشمالو ی استوانه ای / البالو ی هسته گرفته شده / کیسه ی زیپکس / یک بطری شیشه ای متوسط / یک لگن یا ظرف بزرگ / یک بطری بزرک نوشابه یا دلستر / رنگ خوراکی قرمز ....

ابتدا البالو ها را هسته گرفتیم و درون یک ظرف ریخته و یک روز مقابل افتاب قرار دادیم تا خشک شوند . سپس انها را درون یک کیسه ی زیپک ریخته و رنگ خوراکی قرمز را روی ان ریختیم و درب را محکم کرده و درون یخچال قرار دادیم .

پس از چند روز ظرف بزرگی را درون حمام قرار دادیم و 5 لیتر اب را توسط بطری خالی نوشابه یا دلستر از اب پر کردیم و درون ظرف ریختیم بدین صورت هیوا متوجه شد که مقدار زیادی در حدود 5 لیتر از اجزای خون را اب تشکیل می دهد . ( دلیل استفاده از بطری فوق مشخص بودن ظرقیت ان است ) .

از همین اب درون ظرف شیشه ای ریختیم و کمی رنگ قرمز خوراکی هم درونش ریختیم . البالو ها را به دخترمان نشان دادیم و " گلبولهای قرمز " " Red blood cells " همین البالو ها هستند که بعد از خشک شدن و ماندن در افتاب و یخچال فرو رفته و مانند گلبول های قرمز خون شده اند . توضیح دادیم نقش این گلبول ها  چیست و همان موقع ویدیوی مستند را از یوتیوپ هم نمایش داده و هیوا ملموس تر با نقش گلبول های قرمز اشنا شد . البالو ها را درون ظرف شیشه ای ریختیم رنگ اب درون شیشه قرمز تر شد .

تصویر زیر کیسه ی خالی البالو هاست که برای دخترمان توضیح دادیم کیسه های خون درون بیمارستان ها به این شکل در می اید .

سپس از مارشمالو ها استفاده کردیم. این مارشمالو ها گلبول های سفید هستند. white blood cells توصیح دادم که این ها چه هستند این مارشمالو ها درون شیشه درست مانند گلبول های سفید هستند .

و پنبه های رنگی ارایشی هم پلاکت های خون . پلاکت ها رو توضیح اددیم نفششان و درباره شان ویدیو دیدیم و صحبت کردیم

اینهم نتیجه ی شیشه ی ما اجزای درونی خون انسان :

می بینید که درست مانند خون دارای گلبول های قرمز و سفید و پلاکت هست . بعد هم  پلاسما بخش زرد رنگ رو کار کردیم که وظیفه ی اون ویتامین هورمونها و پروتین رساندن به خون است .

در کنار فعالیت با خمیر هم بخش های مختلف را درست کردیم :

و ورک شیتهایی رو از سایت صلیب سرخ دانلود کرده بودم و پرینت و رنگ امیزی کردیم و صحبت کردیم درباره ی اون ها :

این هم ارمایش کامل ما. البته ما کل ازمایش رو به زبان انگلیسی کار کردیم و جملات واقعا دشوار بودند اما قبلن همین کار رو به زبان فارسی کار کرده بودیم.

مهمترین چیز در اموزش این است که تنوع را در نظر بگیریم و از ابزار متفاوت و با تحقیقات قبلی کار کنیم .

خوب باشید و سالم

پسندها (1)

نظرات (1)

فاطمه
18 مرداد 94 18:28
سلام کاش لینک فیلمهای یوتیوب و سایت صلیب سرخ را میگذاشتید ممنون.
ساحل
پاسخ
سلام اونها یکم شخصی هستند